Gå til innhold

Prøving, feiling og livet ellers


Nepenthe

Anbefalte innlegg

Kanskje du er graviiiiid??? :danse: Hvis du allerede kjenner strekkinger og murringer ;) Det hadde vært supert! :D Og flink til å bevege på deg :jepp:

Jeg håper på det, men tør samtidig ikke håpe... :/ Kroppen min er nok bare på bærtur igjen. Jeg har hatt strekkinger før også, men jeg har aldri kjent så mye diverse greier etter EL før.

Jeg skal i hvert fall slutte å google ting! Nå har jeg tette eggledere, trange eggledere, jeg har for kort lutealfase, EL-testene bare lurer meg, jeg har ingen egg, jeg har ikke nok slim, jeg har endo, jeg har pcos, you name it. :bond:

Hadde en syk drøm om at kusina mi var gravid, hun hadde lagt det ut på facebook. Og hun er "bare" 22, jeg er snart 30 så jeg har dårligere tid :P

Har hatt mange syke drømmer i det siste. På lørdag våknet jeg av mareritt, og samboeren min sa at jeg burde prøve å sove igjen... Og jeg sov i fem timer til!!!

Helt.på.bærtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og mysteriet fortsetter... Full i stølhet, krampelignende smerter i lårene og trøtt og trist hele tiden. Mensmurringene har tiltatt. Alle andre smerter kan jeg for så vidt forklare, men mensmurringer har jeg aldri før første mensdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mysteriet fortsetter... Full i stølhet, krampelignende smerter i lårene og trøtt og trist hele tiden. Mensmurringene har tiltatt. Alle andre smerter kan jeg for så vidt forklare, men mensmurringer har jeg aldri før første mensdag...

Har du teste noe da??? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du teste noe da??? :hoppe:

Neeei, det er alt for tidlig! :bond:

Det er jo det som frustrerer meg sånn, at jeg har alle disse symptomene SÅ tidlig.. :/

Fikk forresten en veldig gledelig telefon fra gynekologen i dag!

For noen år siden hadde jeg en HSG-undersøkelse på sykehuset, uten at jeg har visst resultatet av den. Jeg ble så dårlig da jeg tok den, så personellet sa noe sånt som: "nei det var jo ikke så lett dette her, vi vet ikke helt om vi fikk noe svar osv osv osv". Så jeg har egentlig hele tiden trodd jeg hadde problemer med egglederne. Turde jo ikke ringe tilbake etter skikkelig svar heller, og det har jo egentlig ikke vært interessant før nå... Og nå har altså gyn. fått tak i svarene, og resultatet er "passasje i begge eggledere, kontrastvæske gikk gjennom". Så da er det OK :nigo:

Hun mener også at selv om det er noen år siden så har ikke ting forandret seg. Så nå skal eg øke dosen på Metformin igjen, og så får jeg resept på noen tabletter som skal hjelpe meg å få "gode" eggløsninger.

Det skal jeg prøve i et halvt år, og dersom det ikke fører til noe så må vi bestemme oss om vi skal ha IVF...

Men aller først må vi få svaret på samboers prøve, og jeg håper selvsagt at alt er bra der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet i dag, negativt. 10 dpo. Fikk en blødning i kveld, bitteliten. Nesten som en spotting. Helt friskt. Tenkte det kunne jo være festeblødning, men er ikke det litt seint, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt litt blod i dag også, men ikke nok til at det vises i truseinnlegg, kommer bare på dopapiret. Murringene har ikke vist seg i dag, men jeg har vondt i venstre lår, helt oppe i lysken.. Og nå skal jeg slutte å tenke på det! IKM på mandag!

I dag har jeg vasket til jul, funnet frem julepynt og satt fram adventsstaken. Kjøpt julebrus har jeg også gjort, så nå er vi klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at det var en god telefon da :)

Kanksje du tester positivt i morgen?? :jepp:

Jeg har ingen forhåpning om eller tro på det.

Er det ikke like greit å vente til mandag, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt grapefruktjuice fordi så mange har hatt god effekt på EL-slim ved å drikke den. Så googlet jeg litt for å finne ut hvor mye og ofte jeg skal drikke, og kom over flere artikler som viste til at grapefrukt kan øke sjansen for melkesyreforgiftning ved samtidig bruk av Metformin. Så da går den juicen i vasken :/

Tør rett og slett ikke ta sjansen.

Får satse på at vi får det til uten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får det til uten, det er jeg helt sikker på :strix:

Det håper jeg virkelig! :hjerte:

For jeg tør ikke drikke det, selv om det ikke er garantert at jeg blir syk av det. Jeg har tilogmed sluttet med alkohol på grunn av økt fare for melkesyreforgiftning. Så vi håper Metformin er nok! Og Pergotime som jeg skal begynne med i neste syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg virkelig! :hjerte:

For jeg tør ikke drikke det, selv om det ikke er garantert at jeg blir syk av det. Jeg har tilogmed sluttet med alkohol på grunn av økt fare for melkesyreforgiftning. Så vi håper Metformin er nok! Og Pergotime som jeg skal begynne med i neste syklus.

Skjønner godt at du ikke tør! Blir det din første syklus med pergotime? Hvor lenge har dere egentlig prøvd? Jeg har ikke hetl fått med meg det :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at du ikke tør! Blir det din første syklus med pergotime? Hvor lenge har dere egentlig prøvd? Jeg har ikke hetl fått med meg det :klem:

:klem:

Det er første gang med Pergotime nå ja (vil ikke si så mye om fortiden, han var en dårlig dårlig mann, men jeg har vært prøver før).

Vi har vært uten prevensjon siden ca juli 2012, men vi har ikke kalt oss prøvere før nå. Jeg skulle ønske vi hadde gjort det tidligere, siden jeg vet det kan ta tid. Hormonprevensjon har jeg ikke brukt siden jeg var 20, så vi har ikke trengt å få kroppen min "på plass" igjen heller :P

Edit: "før nå" = ca 4 mnd :)

Endret av Nepenthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Det er første gang med Pergotime nå ja (vil ikke si så mye om fortiden, han var en dårlig dårlig mann, men jeg har vært prøver før).

Vi har vært uten prevensjon siden ca juli 2012, men vi har ikke kalt oss prøvere før nå. Jeg skulle ønske vi hadde gjort det tidligere, siden jeg vet det kan ta tid. Hormonprevensjon har jeg ikke brukt siden jeg var 20, så vi har ikke trengt å få kroppen min "på plass" igjen heller :P

Edit: "før nå" = ca 4 mnd :)

Aha! Du trenger ikke prate om noe du ikke vil, dessuten er det mannen din nå som er den beste for deg :klem: Ja, ting tar tid altså, selv om man forteller seg selv gang på gang at neeeida, det går så fort så. Men snaaaart, er det vår tur!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Du trenger ikke prate om noe du ikke vil, dessuten er det mannen din nå som er den beste for deg :klem: Ja, ting tar tid altså, selv om man forteller seg selv gang på gang at neeeida, det går så fort så. Men snaaaart, er det vår tur!! :klem:

Han er mannen i mitt liv, rett og slett :hjerte:

Snart er det vår tur ja :klem: Jeg håper at alle gode ting er tre for deg, og at du snart får en ny liten spire som holder seg fast :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Negativ EL-test i dag! Som forventet såklart :P I følge appen min (P and O tracker) skal jeg ha EL på lørdag, og det var vel på dag 14 jeg hadde EL sist. Det var i hvertfall på dag 14 testen ble negativ etter to positive dager. Jeg får ønske meg et termometer til jul så jeg kan vite sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test i dag. Håper vi har truffet denne gangen :-)

Ellers har jeg kommet godt i gang med julehandling, er snart ferdig med gavene, herlig! Jeg er vanligvis en sånn som venter lengst mulig, og da blir det fort stress :P

Og snart juleferie.. Kjenner jeg trenger det. Slappe av litt, se masse film og lese bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeeeedelig at Norge røk ut av VM nå da! Trodde de skulle klare å ta Serbia. Så nå heier jeg på Danmark :fnise:

To dager igjen på jobb før juleferie :hoppe:

Jeg har tre julegaver igjen, hvorav den vanskeligste er til min samboer. Jeg vet en ting han ønsker seg, men det blir liksom så kjedelig med bare den ene tingen. Så jeg må en tur i tenkeboksen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...