Gå til innhold

Prøving, feiling og livet ellers


Nepenthe

Anbefalte innlegg

I dag viste vekten ned 0,8 kg fra forrige fredag.

Og så har jeg ødelagt det ved å spise både kake, ostehorn og tortillas i dag. Hehe! Jeg er bare kvalm nå... Tar meg en joggetur i morgen tidlig og håper det hjelper meg til å holde meg unna for mye søtt i morgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.youtube.com/watch?v=BFrVmDgh4v4

Av 300 millioner spermier er det bare et tjuetalls som når frem til egget.. Ikke rart mange bruker tid på å bli gravid!

Endret av Nepenthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge appen min skal jeg ha EL rundt 06.02. Mest fruktbare dager: 01.02 - 06.02

Jeg er selvsagt bortreist fra 05. til 07.! :bond:

Får håpe det holder med prøving den 04.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt de særeste ilingene nedover lårene de siste dagene! Men det har vel sammenheng med EL som var for et par dager siden, siden jeg også har en del stikninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg såre brystvorter. Det pleier jeg ikke ha, kun en gang i blant, veldig sjeldent.

Lurer på om det kan bety at EL har vært "sterkere" denne gang? Er det i det hele tatt mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjør meg så trist, tanken på at vi nok ikke har fått det til denne gangen heller.. For hver måned mister jeg mer og mer troen på at vi noen gang skal klare å bli gravid...

I går leste jeg at 70% av de som går gjennom IVF blir gravid i løpet av tre forsøk. Det er ikke akkurat bankers det heller.

Hvorfor skal det være slik at to friske mennesker ikke skal klare å skape et barn sammen? Det hjelper jo ikke å tenke på at mange av mine ekser har barn. Ene eksen min skal ha en til nå.. Får meg selvsagt til å tenke at det er hos meg feilen ligger.. Men jeg tester positivt på eggløsning.. Så hva kan det være? Egglederne er åpne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å spotte.... Liker virkelig ikke det Pergotime gjør med meg!!!

Det kom bittelitt friskt i går, og bittelitt i dag, så det er ikke store mengdene det er snakk om heldigvis..

IKM er på onsdag, og så er det på an med Pergo igjen (annenhver syklus). Hadde virkelig håpet at en runde skulle være nok..

Er skikkelig trist :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gi deg en STOR :klem: Det er så innmari tungt og gå rundt med slike tanker og følelser, og aller helst vil man bare gråte og gråte og være sint! Men vi må huske at til slutt så ordner det seg, nesten helt sikkert.

Hold hodet høyt og ta vare på deg selv :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gi deg en STOR :klem: Det er så innmari tungt og gå rundt med slike tanker og følelser, og aller helst vil man bare gråte og gråte og være sint! Men vi må huske at til slutt så ordner det seg, nesten helt sikkert.

Hold hodet høyt og ta vare på deg selv :hjerte:

Takk, kjære du :hjerte:

Mensen kom selvsagt i natt, som jeg trodde. I dag har vært en jævlig dag med mye vondt (har alltid så sykt vondt første dagen), satser på det er bedre i morgen.

Pergotimen er klar, starter på dag 5. Jeg gir ikke opp!

Tørker tårene og prøver på nytt :)

Det er ikke så lett å tenke at det nesten helt sikkert ordner seg til slutt, når man har flere prøveår bak seg. Heldigvis sitter øynene på framsiden av hodet og ikke bak, så man må se framover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen varte bare i tre dager, den. Utrolig deilig. Det har vært sånn det siste året ca. Før kunne det vare i 6-7 dager. Tenkt det da, syklus på 21-22 dager, og 6 dager hver gang...

Neste syklus vil jeg ikke ha mensen. Da vil jeg være gravid.

I morgen er det ny runde med Pergotime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 på Pergotime i dag. Satser på bivirkninger holder seg unna!

Var ute på en joggetur i dag, i øsende regn. Det er så utrolig deilig å løpe i regnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig dårlig i magen i dag... Kan det være fra Pergoen, tro? Kan ikke huske jeg ble så dårlig sist, men kanskje jeg ble det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg endelig ferdig med kuren, nå er det bare å legge inn aksjer og vente på EL. Tok en test i kveld, negativ. Vil tro EL kommer ca tirsdag, men kan hende den blir litt forsinket grunnet Pergo.

Man får bare vente og se :)

Ellers så prøver jeg jo å gå ned litt i vekt, fordi det kan ha positiv effekt på fruktbarheten. Det har stagnert litt de siste ukene fordi jeg har vært sykemeldt og ikke kunnet trene, og da ryker motivasjonen hos meg altså.. Denne uken har jeg endelig fått kommet i gang igjen, og har fått inn to gode økter med jogging og biiittelitt styrke. Må prøve å få økt styrkedelen etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har fått regning fra gynekologen min, for henvisningen til Haukeland sykehus og IVF. Det føltes litt mer ekte nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått regning fra gynekologen min, for henvisningen til Haukeland sykehus og IVF. Det føltes litt mer ekte nå..

:klem: Snart er det deres tur!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må være registrert samboer i to år for å få IVF, og vi har ikke vært registrerte samboere før om nesten ett år, fordi samboeren min skiftet ikke adresse før vi hadde kjøpt leilighet. Men i juni har vi faktisk bodd sammen i to år. Gynekolog sa at de ikke er så strenge på sånt lenger, så lenge jeg kan dokumentere at han betalte meg husleie.. Så jeg får se om jeg har noen bankutskrifter på det..

Uansett... Jeg VIL IKKE HA IVF. Altså, jeg vil jo ha barn og må vi ha hjelp så må vi ha hjelp, men jeg vil at vi skal klare det selv! Men nå er jeg snart 30 og vi bør jo absolutt ikke vente for lenge før vi går videre.

Så på den ene siden håper jeg vi får plass FORT FORT FORT, på den andre siden vil jeg helst ikke nå.. Blir deprimert av å tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld var EL-testen neeeeesten positiv, og nå i kveld var den veldig klart negativ! Det er første gang jeg har en såpass kort topp, hvis jeg har hatt det i det hele tatt da. Har slitt med hard mage i dag, kan det være på grunn av EL kanskje?

Kjenner ellers ingenting. Vi fikk "prøvd" i går, så den biten er i hvertfall grei. Skal ta en ny test før jeg legger meg, bare for å se om testen jeg tok tidligere i dag var dårlig. Hadde ikke så mye å teste med, for å si det sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...