Gå til innhold

Prøving, feiling og livet ellers


Nepenthe

Anbefalte innlegg

Så bra stå på humør, Nepenthe! Way to go… :heiajente:

Takk! Jeg kjenner nå at jeg er mer motivert enn jeg har vært på veldig veldig lenge! Så må man bare jobbe for at motivasjonen holder seg på plass :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde min første økt i dag, 3 km med gåing + biiiittelitt jogging. Jeg merker at det er så gøy at når jeg skal jogge, så løper jeg. Problemet er jo at jeg er i ingen som helst form til å gå rett på løping, så jeg må tøyle meg selv!

Da jeg kom hjem var jeg så gira at jeg kjørte på med litt vekter og tok biceps og bryst, samt en helt haug med squats. This girl's gonna get some booty!

Nå er jeg bare utslitt, så det blir nok en tidlig kveld :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig når det løsner. :)

Å krangle med vekta vet jeg alt om. Det er noe herk!

Det er noe herk ja! Nå har jeg vært overvektig lenge nok, og jeg har innsett at jeg er det, så da må man gjøre noe med det. Håper bare det skal gå greit. Samboeren min er heldigvis veldig støttende, og jeg har fått han med på å trene med meg av og til også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå fått tilbakemelding på samboers sædprøve.. Den viser at det er mye liv, men svømmerne er trege.... ( de har fungert før, for å si det sånn, så jeg er litt overrasket)

Er det noen som har erfaringer med sånt?

Har googlet litt og funnet ut at tilskudd av folat, selen og sink kan hjelpe, samt ikke ta glovarme dusjer (som han liker veldig godt å ta!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet lite om det, men fant blant annet dette på emnet:

http://www.netdoctor.co.uk/ate/menshealth/205766.html

http://www.conceiveeasy.com/get-pregnant/increase-sperm-motility/

Man finner ofte mer informasjon på engelske nettsøk. "Increase sperm motility" er nøkkelfrasen på engelsk her. :)

Tusen takk Ravgull!! :) Jeg søker sjeldent på engelsk, fordi jeg ikke vet hva jeg skal søke etter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Jeg glemte helt å EL-teste da jeg skulle, syklusdag 13.
I går var syklusdag 15 (altså 11.januar), og jeg testet , og den var knallpositiv.
Flaks! Forrige syklus testet jeg positivt dag 14 og 15, gangen før der dag 12 og 13.


Så da håper jeg Pergotime gjør jobben sin og har laget et godt egg, og at en av de trege svømmerne klarer å nå frem!

I dag ser testen negativ ut, så da er vel EL i dag? Eller er jeg 1 DPO i dag? Jeg lærer aldri det der...

post-55380-0-18555500-1389550316_thumb.j

post-55380-0-82183700-1389550356_thumb.j

Endret av Nepenthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt smått med oppdateringer her inne nå merker jeg... Venter på å få snakke med gyn så hun kan forklare litt nærmere de forskjellige prøvesvarene samboeren fikk...

Ellers venter jeg på IKM, er 7 DPO..

Ingen symptomer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh!

I følge kalkulatoren skulle jeg ha EL 10.01, og IKM 23.01.

Altså lutealfase på 12 dager, samme som jeg har hatt de siste månedene.

Men nå (sikkert på grunn av pergo?) fikk jeg positiv EL-test 11.01, og negativ test 12.01

Så da tenker jeg at pergo har utsatt hele greien, eller forlenget lutealfasen, ikke vet jeg.

Men.

Nå begynner jeg å kjenne begynnende mensmurring, noe jeg pleier ha 2-3 dager før mens. Noe som vil si at mens sikkert kommer 23.01, noe som betyr KORTERE lutealfase! Jeg trodde den skulle forlenges/ihvertfall ikke forkortes på pergo!

Suuuuuukk.. Skjønner ikke hva som foregår.

Har for øvrig ingen symptomer på graviditet. Ingen ømme pupper, ingen voldsomme stikninger (men nå har jo jeg stikninger hver måned uten å være gravid, så kanskje fraværet betyr graviditet? haha), bare det dårlig humøret jeg også pleier få før mens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nepenthe!! :hjerte: Jeg heier på deg med treningen jeg, for jeg har begynt selv! IIK! Hvorfor bor du så langt unna meg?? :ler:

Det var skikkelig positive EL-tester, det er helt klart. Tror EL-testen er positiv når LH nivået er på sitt høyeste, som da er rett før egget skal slippes... eller noe... :fnise: Har lest en plass at egget slippes 12-48 timer etter positiv test, men det kan være veldig feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har lest det jeg også, men har også lest at når testen blir negativ igjen, så er EL over. Så EL er altså en gang mellom siste positive test og neste negative test? :question:

Heier på deg også! Så nettopp i dagboken din nå at du har vært skikkelig flink på trening i dag!

Jeg trener litt styrke hjemme, som squats, rockering, planke, og sånne der beingreier med foten oppå en stol. Alt teller, får jeg vel si :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har lest det jeg også, men har også lest at når testen blir negativ igjen, så er EL over. Så EL er altså en gang mellom siste positive test og neste negative test? :question:

Heier på deg også! Så nettopp i dagboken din nå at du har vært skikkelig flink på trening i dag!

Jeg trener litt styrke hjemme, som squats, rockering, planke, og sånne der beingreier med foten oppå en stol. Alt teller, får jeg vel si :fnise:

Har ikke snøøøring! :fnise: Sist jeg ble gravid så testa jeg ikke i det hele tatt, så jeg fikk ikke sjekka det da.

Vi er dødsflinke :trene: Dette går vååår veeei!!! Testa noe i det siste eller? Er jo straks IKM på deg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke snøøøring! :fnise: Sist jeg ble gravid så testa jeg ikke i det hele tatt, så jeg fikk ikke sjekka det da.

Vi er dødsflinke :trene: Dette går vååår veeei!!! Testa noe i det siste eller? Er jo straks IKM på deg! :hoppe:

Tester ikke før IKM som er i morgen! Har jo ingen symptomer, så ser liksom ikke helt vitsen med å sløse bort tester... (pluss at jeg tøøøøør ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...