hjertesukka Skrevet 23. februar 2016 Forfatter #461 Del Skrevet 23. februar 2016 Masse liv i hagen! Var ute en tur, og både tulipaner, påskeliljer og iris står og strutter ca 5-6 cm over bakken. Pluss noen stauder som jeg ser kommer seg. OG: jeg ser at stokkrosene har så vidt begynt nede ved rota, hurra. Sådde dem i fjor, og de blomstret veldig seint, omtrent når frosten kom. Ser fram til et hav av stokkroser! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 23. februar 2016 #462 Del Skrevet 23. februar 2016 4 timer siden, hjertesukka skrev: Masse liv i hagen! Var ute en tur, og både tulipaner, påskeliljer og iris står og strutter ca 5-6 cm over bakken. Pluss noen stauder som jeg ser kommer seg. OG: jeg ser at stokkrosene har så vidt begynt nede ved rota, hurra. Sådde dem i fjor, og de blomstret veldig seint, omtrent når frosten kom. Ser fram til et hav av stokkroser! Oii så herlig! Jeg har ikke hatt så mye hell med storkroser, hatt i flere år men de har kun blomstret en gang Skulle så gjerne fått de til, de er jo så nydelige 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 23. februar 2016 Forfatter #463 Del Skrevet 23. februar 2016 (endret) Det sies at stokkroser frør seg selv, men nå har jeg sådd noen nye for sikkerhets skyld da. Og at de liker seg i litt sandete, skrinn jord og sjølsagt mye sol ' I så måte står de perfekt hos meg, rundt pipa. Der er ikke mye jord, så jeg blei overrasket da de blei så fine i fjor. Endret 23. februar 2016 av hjertesukka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 23. februar 2016 #464 Del Skrevet 23. februar 2016 1 minutt siden, hjertesukka skrev: Det sies at stokkroser frør seg selv, men nå har jeg sådd noen nye for sikkerhets skyld da. Og at de liker seg i litt sandete, skrinn jord og sjølsagt mye sol ' I så måte står de perfekt hos meg, rundt pipa. Der er ikke mye jord, så jeg blei overrasket da de blei så fine i fjor. Sandete, skrinn jord altså? Sikkert der jeg har bommet da Får en del blader, men lite stenger Når jeg tenker meg om er jeg jammen ikke sikker på om det kom blader i fjor i det hele tatt, kanskje de ikke har frøet seg da? Kanskje jeg skal så noen for sikkerhets skyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 23. februar 2016 Forfatter #465 Del Skrevet 23. februar 2016 16 minutter siden, Rumle skrev: Sandete, skrinn jord altså? Sikkert der jeg har bommet da Får en del blader, men lite stenger Når jeg tenker meg om er jeg jammen ikke sikker på om det kom blader i fjor i det hele tatt, kanskje de ikke har frøet seg da? Kanskje jeg skal så noen for sikkerhets skyld Det var i alle fall det jeg leste et sted. Var jo bare flaks at jeg satte dem der. Ja, jeg ville sådd noen hvis jeg var deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 23. februar 2016 #466 Del Skrevet 23. februar 2016 3 minutter siden, hjertesukka skrev: Det var i alle fall det jeg leste et sted. Var jo bare flaks at jeg satte dem der. Ja, jeg ville sådd noen hvis jeg var deg. Det skal jeg jammen gjøre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 24. februar 2016 Forfatter #467 Del Skrevet 24. februar 2016 Nei, nå kom det litt snø, sukk. Men vi får bare smøre oss med tålmodighetskrem. I fjor på disse tider, så var det mildt og godt, husker jeg. Men det varierer jo. Tror aldri jeg har lengtet mer etter sol, vår og varme. Har sådd paprika i dag, alle farger. De står i vinduskarmen foreløpig da, men skal ha dem i en lun krok ute når den tid kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 26. februar 2016 Forfatter #468 Del Skrevet 26. februar 2016 Tulipanene mine!!! Men de greier seg jo. Likevel så synes jeg nesten synd i dem slik de står. Disse skal bli en flott mørk lilla farge. (skjønner ikke hvorfor alle bildene kommer feil vei her inne, de gjør ikke det andre steder, hm..) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 27. februar 2016 #469 Del Skrevet 27. februar 2016 Så herlig med tulipanspirer - det finnes håp! Så underlig at bildene kommer sidelengs? Laster du de rett opp fra pcen? Jeg har så vidt kommet i gang med plantingen - eller dvs, bare sortert og skrevet litt lapper osv inntil videre. Pleier å begynne bra med merking, og så utarter det seg fort til null merking og det rene kaos etter ett par måneder Skal prøve å være litt bedre på det i år! Prøver å få opp noe ekstra lys også, håper det funker. Ha en fin helg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 27. februar 2016 Forfatter #470 Del Skrevet 27. februar 2016 Merking av planter, ja, kjenner meg igjen. - I fjor skreiv jeg sirlig plantenavnet på fine steiner som jeg la i bedet, men etter ganske kort tid så var navnet visket bort av vær og vind. Selv om jeg brukte vannfast tusj! I år går jeg mer for "flaggvarianten"- en papirbit som jeg limer øverst på en slik grillpinne. Den funker inne da! Så i likhet med deg så blir det som regel litt kaotisk etter hvert. Tenkte jeg skulle lære meg hvordan de forskjellig plantene ser ut som små, haha. Noen er jo prikklike. Ja, jeg laster direkte opp fra pcen, og da er de rett vei. God helg med mye sol! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 27. februar 2016 #471 Del Skrevet 27. februar 2016 Ja, den varianten med vannfast tusj på stein prøvde jeg ett år også! Tror ikke den var ment for vestlandsvær, nei! Håper du får mye sol også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 27. februar 2016 Forfatter #472 Del Skrevet 27. februar 2016 Synd med den steinvarianten, syns den var sååå fin!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 27. februar 2016 #473 Del Skrevet 27. februar 2016 Et øyeblikk siden, hjertesukka skrev: Synd med den steinvarianten, syns den var sååå fin!! Kanskje det kan gå å lakkere med matt lakk etterpå? For utendørsbruk altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 27. februar 2016 Forfatter #474 Del Skrevet 27. februar 2016 Åja, god ide! Kanskje jeg skal teste ut noen gamle, gjennomsiktige neglelakker? (så får jeg dem vekk også). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 27. februar 2016 #475 Del Skrevet 27. februar 2016 Ja, det var ikke dumt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 28. februar 2016 Forfatter #476 Del Skrevet 28. februar 2016 Har sådd erterblomster i dag! I fjor satte jeg frøene rett ut, men det tok så lang tid før de viste seg. Vil jo har blomster litt tidlig og ikke utover høsten, når man ikke kan nyte dem. Dessuten satte jeg dem altfor nær andre planter, blant annet holdt de på å kvele det flotte rosetreet mitt. Så i år skal de få en vegg for seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 1. mars 2016 Forfatter #477 Del Skrevet 1. mars 2016 Dette er ikke hos meg, men kunne vært hos meg, for å si det sånn Ser ut som blå perleblomst er vår venn i nøden, nå når det ikke er så mye annet å pynte med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 4. mars 2016 Forfatter #478 Del Skrevet 4. mars 2016 God og varm helg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 5. mars 2016 #479 Del Skrevet 5. mars 2016 7 grader her! Kan ikke klage på det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 5. mars 2016 Forfatter #480 Del Skrevet 5. mars 2016 Rundt 5 her!! Det går i alle fall rette veien, selv om det ikke frister å ta med seg kaffekoppen ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå