Gå til innhold

Dere som røyker - røykeloven og uteplasser


Svez

Anbefalte innlegg

Nei, jeg sa at jeg kjenner ingen som ikke lar folk røyke hjemme hos seg når det er en spesiell anledning. Les litt mer nøye neste gang ;)

:enig_animasjon:

Men når det er sagt - dersom jeg er på fest hos noen som ikke røyker selv og som ikke tillater røykende gjester innomhus så røyker jeg selvsagt ikke. Men hjemme hos meg - ja, der er det jeg som bestemmer, og er det fest der så røykes det. Og slik er det (heldigvis) hos 90% av vennene mine også..Ingen av oss som har planer engang om å endre på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ta dere en tur på radiumen å møt pasienter med lungekreft som de ikke kan gjøre noe for mere. Tenker dere endrer syn på deres egoisme. Sitt gjerne hjemme og ødelgg både dere selv,hus og det som er. Men jeg godtar ikke at jeg skal gå igjennom en røyksky.

Endelig kan man få lov til å gå ut uten å måtte sitte i en stinkende sky, så er det disse egoene som STRITTER i mot. Se det positive i saken at NÅ kan vi alle gå ut uten å bli plaget av røykere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det positive i saken at NÅ kan vi alle gå ut uten å bli plaget av røykere.

Det er kjempepositivt det!! Men vi trenger vel ikke kalle dem som røyker uten andre tilstede i sitt eget hjem for egoister for det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Greit nok om sommeren, men når vinteren kommer blir det vel ikke så populært å måtte stå ute i stiv kuling.. Finnes det mottiltak som utelivsbransjen kan komme med egentlig?

Og kven har sagt at utelivsbransjen HAR LYST til å finne såkalla mottiltak? Eg jobbar i bransjen, og eg mine kolleger gledar oss veldig til 1. juni! Trur det blir mykje sukking og stønning og krangling i begynnelsen, men så blir folk vande til situasjonen og er happy med det! Blir nesten deilig å gå på jobb i sommar, gledar meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og kven har sagt at utelivsbransjen HAR LYST til å finne såkalla mottiltak? Eg jobbar i bransjen, og eg mine kolleger gledar oss veldig til 1. juni! Trur det blir mykje sukking og stønning og krangling i begynnelsen, men så blir folk vande til situasjonen og er happy med det! Blir nesten deilig å gå på jobb i sommar, gledar meg!

Så enig så enig!!! DEt skal bli såååå deilig at det ikke stinker røyk av håret mitt hver gang jeg har jobbet på resaurant! Slippe den hersens tørre røykfulle lufta! :) Gleder meg jeg også. Beste forslaget som noen gang er kommet spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kven har sagt at utelivsbransjen HAR LYST til å finne såkalla mottiltak?

Det kommer vel litt an på om de taper mye penger på røykerne? Personlig gleder meg til å slippe røyklukta :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg bare kommer med et utrop: JIPPIIIIIII!!!!! :hoppe:

Det skal bli røykfritt!!

Jeg blir dårlig av tanken på å ta en tur på cafe fordi klærne mine stinker av røyk selv om jeg setter meg godt inne på "røykfri" avdelingen!

For ikke å snakke om å dra på byen... Fysj.. Jeg må jo nesten kle av meg i gangen når jeg kommer hjem, putte klærne i vaskemaskinen og gå rett i dusjen :evil:

Jeg har alltid vært veldig var på røyklukt og gleder meg som en unge til å kunne være hvor jeg vil uten å bli plaget!! (Bortsett fra i friluft, da...)

Jeg skjønner bare ikke hvordan de fleste røykere kan være så utrolig ignorante..

1.juni, da blir det fest :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det vil gå veldig bra. Man innretter eg etter reglene.

Vi husker alle det var lov å røyke på kino, tog, fly. Hvem vil vel ha tilbake den tiden.

Plasser hvor dem allerede har innført røykeforbud har økt antallet besøkende.

Se på andre land, det fungerer over all forventning. usa og noen delstater har jo varme året rundt, men tror alikavel det vil gå smertefritt i Norge også.

Så mener noen at blir du full nok så tenner du en røyk på puben. Tror det blir fulgt nøye med av betjeningen for det blir utestedet som må betale boten og ikke gjesten.

Kansje på tide å se det positive med det og ikke bare fokusere på det negative?

Vi hørte samme sutringen da det skulle bli forbudt på fly. Da skulle alle slutte å reise til syden, det var helt klart. Ingen skulle reise med tog, de skulle kjøre selv.Hva skjedde? Det vet vi alle.

I min tid på skolen hadde vi røykeskur. Dette var på U-skolen. Opprettet for barn fra 13-16 år!!!! I dag er det utenkelig. Det er jo til å bidra til at flere unge prøver seg på røyken.

Hører det samme i dag, nei nå skal vi slutte å gå ut. Det blir hjemmefester. Det tror jeg ikke noe på.

Har faktisk en vennine som er storrøyker og mange av våre bekjente røyker også. Ja nå skal det bli hjemmekos!!1 Felles mat/drikke og røyk hjemme.

Jeg sa da at om du tror at jeg går ut for å jobbe tar du feil. Skal vi ha samme mat der hjemme som vi pleier å spise ute blir det jobb før festen kan begynne og etterpå. Hvem gidder vel å stå til halsen i oppvask når du kan gå på resturant?

Og jeg kan ikke tenke meg å sitte i en stue med mange personer full i røyk.

Jeg kan huske som barn at det var askebeger på bussene som gikk over lengre avstander. En plage for et barn som var busssjuk. Det var lov å røyke der. En helt naturlig sak.

Da satt foreldrene i bilen og røyka med barna baki.

Det var helt naturlig å røyke i hjemmene til folk også. Jeg kjenner ennå lukten . Kvalmende. I dag er det veldig få som tillater røyking i sine hus.

:enig_animasjon: Tror "ramaskriket" til enkelte av røykerne, om at de ikke kommer til å sette sine ben på et utested mer, etter at røykeloven trer i kraft, vil dø fort ut.

Se på f.eks San Fransisco,- der blir du sett stygt på om du tenner en røyk i gata,- likevell er det fortsatt "litt liv" på utestedene ...merkelig.. :wink:

Og de norske eksemplene som "gjest" nevner; bussene, flyene o.sv, man ble vant til det også.

HURRA FOR RØYKELOVEN, sier nå jeg! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. juni ( tror jeg ) blir det ikke lenger lov til å røyke innendørs på uteplasser. Hvordan vil dette påvirke dere som røyker? Vil man i større grad gå over til "hjemmefester"?

Kommer festrøykerne til å slutte?

Kjør diskusjon :wink:

Det første som slår meg er at mange fulle mennesker skal ut av en liten bar- dør samtidig for å ta seg en blås. Snuten har allerede gitt beskjed om at de ikke har resurser til å passe på i slike tilfeller. Mer jobb for sår og brudd avdelingene på legevakta tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det første som slår meg er at mange fulle mennesker skal ut av en liten bar- dør samtidig for å ta seg en blås. Snuten har allerede gitt beskjed om at de ikke har resurser til å passe på i slike tilfeller. Mer jobb for sår og brudd avdelingene på legevakta tenker jeg!

Hvorfor skulle alle stime ut samtidig?? :o

Folk flyr da ut og inn (særlig på sommeren) til vanlig nå også.. Uten at det er noe problem. Dessuten så er det da bare å la være med hele den røykinga, man "må" jo ikke fly ut å røyke.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til og oppleve dritings damer i 50+ alderen krangle med ansatte om hvorvidt de har rett til og røyke fordi de er eldre osv..... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Gleder meg til og oppleve dritings damer i 50+ alderen krangle med ansatte om hvorvidt de har rett til og røyke fordi de er eldre osv..... :roll:

:ler:

harry kjerringer, ja.. de er noe for seg selv..! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å gå ut på byen ofte ihvertfall....Når man må gå ut for å ta seg en røyk,da må man la drinken stå sieden det ikke er lov å ta med den ut,tror ikke den står der når jeg kommer tilbake!Gå ut på restaurant er greit,men det blir sånn at man må spise og gå med en gang man er ferdig,og det er ikke koselig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
!Gå ut på restaurant er greit,men det blir sånn at man må spise og gå med en gang man er ferdig,og det er ikke koselig....

Hvorfor må du gå med en gang???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi det er så sinnsykt digg med sigg etter maten, så da går man heller fortere ut! REsturant bransjen tjener kanskje på det, fort ut og fort inn med nye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Fordi det er så sinnsykt digg med sigg etter maten, så da går man heller fortere ut! !

Hva du synes er "sinnsykt digg" har vel ingenting med å måtte gjøre noe som helst?

Jeg synes det er "sinnsykt digg" med sex etter middag, jeg.. Men jeg må ikke dra fra en restaurant med en gang likevel.. :sjarmor: (har litt selvbeherskelse, skjønner du.. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er nå deg!Jeg MÅ ha en sigg etter maten og da gidder jeg ikke å sitte lenge på en restaurant når jeg ikke kan røyke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Her må jeg bare kommer med et utrop: JIPPIIIIIII!!!!!  :hoppe:  

Det skal bli røykfritt!!  

Jeg blir dårlig av tanken på å ta en tur på cafe fordi klærne mine stinker av røyk selv om jeg setter meg godt inne på "røykfri" avdelingen!  

For ikke å snakke om å dra på byen... Fysj.. Jeg må jo nesten kle av meg i gangen når jeg kommer hjem, putte klærne i vaskemaskinen og gå rett i dusjen :evil:  

Jeg har alltid vært veldig var på røyklukt og gleder meg som en unge til å kunne være hvor jeg vil uten å bli plaget!! (Bortsett fra i friluft, da...)

Jeg skjønner bare ikke hvordan de fleste røykere kan være så utrolig ignorante..  

1.juni, da blir det fest  :P

Jeg er så enig, så enig!!! :D

Clea - røykfri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...