Gå til innhold

Middag til 30kroner. helt blakk!

Fremhevede innlegg

Gjest Marsvinet
Skrevet

Gå på "dumpster diving". De store matbutikkene kaster masse mat som det går fint ann å spise.

Kanskje ikke så trivelig, men du slipper i hvertfall å sulte.

Der jeg jobber står det grønt-velgere og roter i konteinerne hver dag, så det er ikke uvanlig at butikkene opplever dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS ba slett ikke om hjelp i form av penger eller andre tjenester. Hun ville ha tips til hvordan pengene skulle strekke til for å ha mat i fire dager.

De som evt har sendt henne penger (bare de selv vet jo om det er sant også) kom med tilbudet helt selv.

Anonymous poster hash: 507a7...b8a

Ja, skyt meg for å ha sympati med gravide uten nok mat.

• Liker 4
Skrevet

Hvordan vet dere som ga penger at det faktisk var TS som henvendte seg til dere?

At det ikke var en annen som benyttet seg av anledningen?

På den andre siden, selv om TS ikke ba om penger, så fulgte historien det samme mønsteret fra et par andre "stakkars meg, hvordan skal dette gå" tråder som har vært her inne, hvor folk har gitt penger.

Dum situasjon. Jeg liker å hjelpe folk, men vil helst ikke bli utnyttet.

Ga ingenting til TS her, for jeg er fryktelig skeptisk til de som tigger på nett.

Skrevet

:hug:

Skyter deg ikke i det hele tatt.

Du var veldig snill.

Men dessverre så er det folk som utnytter situasjoner som de kan vri til sin fordel.

Skrevet

Den som henvendte seg pr pm har iallfall tråder om svangerskapet sitt her. Men VET, det kan jeg jo ikke.

Uansett, blir siste gang.

Skrevet

:roll:

For det første siterte jeg ikke et innlegg av deg, så ro deg ned.

Jeg skyter ingen for å ha tilbudt seg å hjelpe med penger. Men tar man et slikt valgt får man ta ansvaret for det med alt det innebærer av risiko. Det er ikke så sympatisk å gå inn igjen i tråden for å antyde at TS har lurt penger av en, og sitter og ler godt et sted. Det er ikke sikkert at det stemmer. Og om det skulle stemme, er det resultatet av en kalkulert risiko man har valgt å ta.

Anonymous poster hash: 507a7...b8a

Skrevet

Klart man risikerer å bli lurt. Det var mer enn antydet tidligere i tråden og jeg antydet det selv til en annen bruker som sendte meg pm og lurte på om jeg hadde satt inn penger.

Jeg har også skrevet i klartekst at det ikke er vits i å spekulere. MEN; jeg syns likevel det er rart at man ikke har fått noen som helst tilbakemelding om at ting gikk i orden med overføringen. Jeg er typen som kan krisemaksimere noe når folk er sent ute og sånn, så enn så lenge så kan jeg tro på at TS ligger i koma etter en knivstikking eller noe. Men den troen blir svakere og svakere.

Skrevet

Det kan jo være at TS har det tungt psykisk, og ikke orker å forholde seg til at hun gikk til det skritt å tigge penger på et åpent forum. At hun helst vil glemme det.

Har hun vært aktiv her inne de siste dagene? Mulig hun har hendene fulle med andre ting?

Eller er i skogen og plukker sopp på fritiden? Samt står tidlig opp for å samle flasker...

Skrevet (endret)

TS: ka e adressen din, vil gjerne sende deg to poser med tomatsuppe:) !

Send adressen på PM:)

Endret av Anciol
Skrevet

Pølser finner man rimelig overalt, ofte har også butikker tilbud/noe på tur ut av dato.

Lapskausblanding koster 8-9 kroner på Rema.

Greit å smake til med litt buljong. Og en kopp vann oppi det hele. Mettende og veldig kurant mat. :)

Skrevet

Who knows, jeg synes uansett det er greit med skikkelige tips til mat man kan spise når det virkelig kniper. Selv har jeg ikke mer enn en 300 per uke i en mnd fremover og det er trangere enn hva jeg er komfortabel med. Da er det veldig godt med tips til hvordan man skal få i seg fornuftig næringsrik og samtidig rimelig mat.

Skrevet

Hvis det er krise, slik som TS som kun kan bruke 30 kr, så kan man også spørre butikken om man kan få de brødrestene som er igjen i brødskjæremaskinen. Det er ofte brødskriver nedi der og butikkene kaster disse hver dag. Ser ofte folk som henter brødrestene fra maskinen.

Skrevet

Who knows, jeg synes uansett det er greit med skikkelige tips til mat man kan spise når det virkelig kniper. Selv har jeg ikke mer enn en 300 per uke i en mnd fremover og det er trangere enn hva jeg er komfortabel med. Da er det veldig godt med tips til hvordan man skal få i seg fornuftig næringsrik og samtidig rimelig mat.

Da burde du jo lage en egen tråd for det da, denne tråden burde jo strengt tatt stenges nå!

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skal tråden stenges? Fordi du føler at det er ferdigsnakka?

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor skal tråden stenges? Fordi du føler at det er ferdigsnakka?

Kanskje fordi tråden ble laget av ei gravid jente som lurte på hvordan hun kunne overleve på 30 kroner i nesten en uke når hun bare hadde brun saus, krydder og te i huset sitt? TS har jo ikke skrevet noe på lenge nå, og har fått penger, så blakk er hun jo heller ikke.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Mvh Irrlys, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...