Freaky Fly Skrevet 4. september 2013 #21 Skrevet 4. september 2013 Kunne du sagt sånn ca hvor du bor? Kommune, eller i det minste fylke? Kanskje noen her kan hjelpe deg? Jeg reiser hjem fra her jeg studerer en tur i morgen, men om du tilfeldigvis er i nærheten eller på veien hjem gir jeg deg med glede noe mat før jeg drar. 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #22 Skrevet 4. september 2013 Hvor gammel er du? og hvor bor du? (trenger ikke adressen liksom da) Det er en sticky situation. Men det er faktisk ganske lett å fikse billig mat. Kjøp mandler i løsvekt, egg og havregryn. Vann har du vel. Anonymous poster hash: 2b547...5b8 1
Tøytigern Skrevet 4. september 2013 #23 Skrevet 4. september 2013 Bor 4 timer fra Oslo, men tusen hjertelig takk for tilbudet! Slikt varmer å høre:-)Anonymous poster hash: 243a8...3a5 Da ville jeg absolutt sendt pm til de på Facebook, så de kan formidle kontakt tiln oen nær deg som vil gi bort en pose mat. Du kan kjøpe en pose macaroni fra First Price. Det er rimelig. Kjøper du en rimelig smøreost kan du smelte den på maccaronien,ellert a på smør og ketchup. Makrell i tomat på, er også en slager, eller billig tunfisk på boks, som du varmer i litt kokende vann,lar vannet renne helt av og strør på pepper. Har du komplett panikk,så gå på en butikk og be pent å få med noe bananer og noe matvarer som går ut på dato,som du kan spise.Brød, som ikke har blitt solgt,salat osv. 1
Tøytigern Skrevet 4. september 2013 #24 Skrevet 4. september 2013 I Oslo har man matutdeling på Fattighuset på fredager Belag deg på å møte opp tidlig på morgenen og stå der til en gang i femtida i en kø med et par hundre andre. Ta med egen pose.
Mynona Skrevet 4. september 2013 #25 Skrevet 4. september 2013 Tror neppe TS reiser 4 timer til Oslo for å stå i kø der. Hun må vel på jobb. men det hadde vært fint å vite omtrent hvor i landet du bor. 1
Tøytigern Skrevet 4. september 2013 #26 Skrevet 4. september 2013 (endret) Tror neppe TS reiser 4 timer til Oslo for å stå i kø der. Hun må vel på jobb. men det hadde vært fint å vite omtrent hvor i landet du bor. Ja,det var det med køen jeg tenkte på også. Det er ingen hurra-situasjon å stå der. Hun behøver ikke si det her, men det går jo an å ta det på PM? Ser det er noen i tråden som ville spandert middag. Kanskje de ville kjøpt et litet gavekort på feks Kiwi og sendt det til TS? De må i tilfelle tilby seg her og så må du sende en PM til dem. Jeg kan ikke sende gavekort selv, fordi jeg i tilfellet ikke får betalt regingnene... Endret 4. september 2013 av Tøytigern
Mynona Skrevet 4. september 2013 #27 Skrevet 4. september 2013 Neida, hun trenger ikke si det. men det hadde hjulpet med råd til f.eks matutlevering og sånt. Om noen visste at i Kr.sand deler de ut mat der og der.
Freaky Fly Skrevet 4. september 2013 #28 Skrevet 4. september 2013 Det billigste/beste jeg kan komme på må nesten være å kjøpe en pakke egg, havregryn og tunfisk på boks. Men det går vel ikke under 30 kr det heller. Det MÅ da være en eller annen mulighet for å få lånt en 100lapp? Om du skal på jobb, spør noen der? Ingen bekjente i nærheten? Om du virkelig sitter med 30 kr og ingenting mer frem til mandag/tirsdag er du jo nødt til å finne på noe. Og jeg er sikker på at noen er villige til å låne deg 100 kr om du forklarer situasjonen. Du kommer jo selvfølgelig ikke til å dø, men det er så klart ikke bra for deg - særlig siden du er gravid - å gå så lenge uten. 2
Tøytigern Skrevet 4. september 2013 #29 Skrevet 4. september 2013 Neida, hun trenger ikke si det. men det hadde hjulpet med råd til f.eks matutlevering og sånt. Om noen visste at i Kr.sand deler de ut mat der og der. Ja, men det er en mulighet for å bli gjenkjent. 4timer fra Oslo er bra nok stedsangivelse. Frelsesarmeen og Kirkens Bymisjon har mat til distribusjon fra Mathallen i Oslo.
Tøytigern Skrevet 4. september 2013 #30 Skrevet 4. september 2013 Du kommer jo selvfølgelig ikke til å dø, men det er så klart ikke bra for deg - særlig siden du er gravid - å gå så lenge uten. Sosial vakttjeneste på legevakt er en løsning for å få fortgang i sysakene hosNAV. Siden hun er gravid så må de ta hensyn til barnets helse. 6
Silfen Skrevet 4. september 2013 #31 Skrevet 4. september 2013 Send meg en pm med kontonummer, så skal jeg bidra litt. 28
Tøytigern Skrevet 4. september 2013 #32 Skrevet 4. september 2013 Send meg en pm med kontonummer, så skal jeg bidra litt. Heia, Silfen 1
Gjest Skrevet 4. september 2013 #33 Skrevet 4. september 2013 4 timer fra Oslo er vel ca Dombås eller Kristiansand. Eller no sånt. Du får stå grytidlig opp og lete etter flasker du kan pante før jobb. Ved brøskjærermaskinen er det gjerne en masse skalker. Ta med deg en diger pose og lat som om det er til hest eller kanin eller noe. Har du mulighet til å høste noe i naturen? Bær, planter, frukt, fisk? Ta en økt etter jobb og let etter mat. Spør på butikken om det er mulig å få noe som skal kastes. Vet ikke om de gir bort, men prøv. Egg har høyt næringsinnhold. Havregrøt metter. Strekk de kronene du har lengst mulig. Lykke til. Send meg en PM om du vil prate. Mulig jeg kan komme på noen løsninger om du vil si ca hvor du bor. 2
Tøytigern Skrevet 4. september 2013 #34 Skrevet 4. september 2013 Håper du er en ærlig sjel,TS og at fler vil følge Silfens eksempel Men bare huskp å at hvis det blir et fenomen på KG at folk får akutthjelp i tråder, eller noen gir én gang i en tråd, kan man ikke drive og presse folk om å 1)få mer, 2)svindle folk, 3)ta kontakt påPM til folk man har sett gi til andre for å tigge. Vær forsiktige folkens. Jeg oppfordrer om å brukegavekort-løsninger med 200 kr på et gavekort i en bestemt matbutikk der folk bor, så vet man at penga ikke går ut fra konto til ny IPhone,party i helga, ny bukse, kontantkort, stoffbruk osv. 12
Freaky Fly Skrevet 4. september 2013 #35 Skrevet 4. september 2013 Jeg er enig med tøytigern, jeg vil gjerne bidra litt selv, men stoler ikke nok på mennesker jeg ikke kjenner til å føre over penger. Sjekket gavekortmuligheten på kiwi, og det sendes i posten og vil ikke komme frem før om en uke, så det er jo ikke noe vits i.. Vet ikke hvordan det er med andre butikker.. 2
Tøytigern Skrevet 4. september 2013 #36 Skrevet 4. september 2013 Jeg er enig med tøytigern, jeg vil gjerne bidra litt selv, men stoler ikke nok på mennesker jeg ikke kjenner til å føre over penger. Sjekket gavekortmuligheten på kiwi, og det sendes i posten og vil ikke komme frem før om en uke, så det er jo ikke noe vits i.. Vet ikke hvordan det er med andre butikker.. Det er derfor det er viktig at folk tar kontakt tidlig nok, før de bare har en brødsmule i matskapet og er utsultet. 1
Tøytigern Skrevet 4. september 2013 #37 Skrevet 4. september 2013 Kanskje du har noen i nabolaget ditt som har en eplehage, TS?Så kan du spørre om det er aktuelt for dem at du får plukke litt av frukten ders? Du trenger ikke si at det er fordi du er blakk,men at du skal koke eplesyltetøy, feks? Skulle gjerne ha hjulpet deg,men har desverre noen cash-flowproblemer selv:(
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #38 Skrevet 4. september 2013 Jeg var på butikken nå og kjøpte løk og xtra merket-kneip brød. Da fikk jeg Til og med to brød:) Har tatt kontakt med hjelp oss og hjelpe på Facebook, og de kunne komme på mandag. Det hjelper ihvertfall kjempe masse:)Anonymous poster hash: 243a8...3a5 8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #39 Skrevet 4. september 2013 Du får 6 bokser tomatbønner for 30 kr, bønner er næringsrikt og metter. Eller kjøp en pakke tørre linser eller bønner (billig på innvandrerbutikk), 1 løk og par gulerøtter i løsvekt. Kokte linser er mettende og næringsrik mat - store deler av verden overlever på bønner og linser. Finhakk løk og gulerot (gulerot kan droppes) og enten kok sammen med linsene eller fres i panna. Gi linsene et lett oppkok i lettsalta vann, sil av vann og bland alt sammen - bruk evt de krydder du har. Kanskje er kålhoder til 1 kr per stykk/kilo kommet i butikkene? Kokt kål eller strimla kål frest opp i panne er godt - og blir et måltid sammen med kokte linser Anonymous poster hash: f2794...58a 5
Nysjerriggutt Skrevet 4. september 2013 #40 Skrevet 4. september 2013 Send meg en pm med kontonummer, så skal jeg bidra litt. Jeg kan også bidra litt. Bare send kontonummer. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå