Gå til innhold

Fratatt veske til 12000...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først så er hun så dum at hun ikke vet dette, så går hun til media... Når du er 25 år bør du vite bedre enn å begå kriminalitet og senere sørge for at alle mulige arbeidsgivere blir klar over dette... :rolleyes:

http://www.side2.no/catwalk/article3672465.ece



Anonymous poster hash: 70699...9ec
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begrepet å "smugle inn en veske" burde ikke eksistere. Ærlig talt, man kan ikke forvente at folk har fullstendig oversikt over alle regler når det er langt opp på en såpass lite lettfattelig måte.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrepet å "smugle inn en veske" burde ikke eksistere. Ærlig talt, man kan ikke forvente at folk har fullstendig oversikt over alle regler når det er langt opp på en såpass lite lettfattelig måte.

Enig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke hadde gitt fra seg kvitteringen, men bare sagt at hun eide den fra før, så kunne de vel ikke gjort noe mer? Noen som vet?



Anonymous poster hash: 329af...d55
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt forstå at å få "smugler" på det permanente rullebladet fordi man endelig fikk spart seg opp til å kjøpe en Chanel veske virker som galskap, når det går folk fritt på gaten som har smuglet metanolsprit, som faktisk har drept mennesker uten noe på rullebladet.

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrepet å "smugle inn en veske" burde ikke eksistere. Ærlig talt, man kan ikke forvente at folk har fullstendig oversikt over alle regler når det er langt opp på en såpass lite lettfattelig måte.

Rettsvillfarelse fritar ikke! Ærlig talt, dette er almenkunnskap!

Anonymous poster hash: 70699...9ec

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det verste her er egentlig sutringen hennes. Voks opp!



Anonymous poster hash: 70699...9ec
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrepet å "smugle inn en veske" burde ikke eksistere. Ærlig talt, man kan ikke forvente at folk har fullstendig oversikt over alle regler når det er langt opp på en såpass lite lettfattelig måte.

Man bør kunne forvente at folk setter seg inn i gjeldene regelverk før de frakter varer med seg hjem. Uvitenhet er ingen unnskyldning.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dersom hun hadde hevdet å ha eid den "fra før" og ikke vist kvittering, hva hadde skjedd da? Det er da lovlig å eie en veske og å ha den med frem og tilbake i utlandet?



Anonymous poster hash: c6a27...8ff
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrepet å "smugle inn en veske" burde ikke eksistere. Ærlig talt, man kan ikke forvente at folk har fullstendig oversikt over alle regler når det er langt opp på en såpass lite lettfattelig måte.

Tror alle under 50 jeg kjenner vet tollgrensen ved internettbestillinger. Jeg tror hun lyver.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettsvillfarelse fritar ikke! Ærlig talt, dette er almenkunnskap!

Anonymous poster hash: 70699...9ec

Jeg visst ikke at det var et så lavt beløp på fortolling av ting.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror alle under 50 jeg kjenner vet tollgrensen ved internettbestillinger. Jeg tror hun lyver.

Det er jo ikke det samme.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arbeider

Jeg visst ikke at det var et så lavt beløp på fortolling av ting.

Ssmme her, dustegrense, men jeg hadde ikke sutret i avisen.

Endret av Arbeider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal innrømme at som fast bosatt i England har jeg aldri tenkt over dette når jeg drar hjem en sjelden gang og besøker familie i Oslo.

Spiller det ingen rolle hva som er din bostedsadresse? Om jeg bor i London 350 dager i året og er hjemme for en helg, må jeg da passe meg for ikke å ha på meg noe som er verdt mer enn 6000,- for at ikke den norske stat skal robbe meg for tingene mine?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier kaste alle kvitteringer og handleposer hvis jeg har shoppet i utlandet. Hun hadde ganske uflaks!



Anonymous poster hash: 441b3...43a
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:sjokkert: Stakkar dame. Må da gå an å bruke litt skjønn! Utrolig..



Anonymous poster hash: 961c2...5cd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det mange, meg inkludert som har kommet billig unna! Går alle på rødt etter en shoppingtur i London eller?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier kaste alle kvitteringer og handleposer hvis jeg har shoppet i utlandet. Hun hadde ganske uflaks!

Anonymous poster hash: 441b3...43a

Hvis hun faktisk var i utlandet på en shoppingtur er det godt mulig hun beholdt kvitteringer for å kreve tilbake penger hos taxfree.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dersom hun hadde hevdet å ha eid den "fra før" og ikke vist kvittering, hva hadde skjedd da? Det er da lovlig å eie en veske og å ha den med frem og tilbake i utlandet?

Anonymous poster hash: c6a27...8ff

Jeg pleier kaste alle kvitteringer og handleposer hvis jeg har shoppet i utlandet. Hun hadde ganske uflaks!

Anonymous poster hash: 441b3...43a

Okei, nå fant jeg ut at hvis man går på grønt med en dyr veske, klokke el, så kan de stoppe deg og kreve kvittering for den dyre gjenstanden. Hvis du ikke har kvitteringen med deg, som bevis, så kan de holde tingen gissel frem til de får kvittering eller annet bevis. De anbefalte å ha med kvittering på dyre ting når du skal utlands!

Altså, for et naziopplegg. 6000 kr er rimelig lite å kunne handle for på en storbytur ass. Hvertfall for min del.

Anonymous poster hash: 329af...d55

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...