Leanne Skrevet 10. desember 2013 #381 Del Skrevet 10. desember 2013 Er 28, termin 12 juni foreløpig. Får vel ny på ultralyd i januar, og håper på å få vite kjønn også da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amys Skrevet 10. desember 2013 #382 Del Skrevet 10. desember 2013 Gratulerer til dere som har fått vite kjønn alt! Ser det er flere av dere som får to tette, bra det ikke bare er oss som er gale nok til å tro det går bra... Det blir rett i underkant av to år mellom våre også. LempikasPromise: du kan sette opp 29 år på meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 10. desember 2013 #383 Del Skrevet 10. desember 2013 Endelig har vi fått innkalling til ordinær UL. Må vente helt til slutten av januar, men tiden går så fort denne gangen, at det skal vel gå bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 10. desember 2013 #384 Del Skrevet 10. desember 2013 SmallTalk, anytime! Formen er bedre og ikke lengre i koma før klokken er slagen åtte om kvelden. Det er ganske deillig. Men nå er det natta. Mannen reiser bort i morgen til fredag, så barna og jeg får kose oss hjemme alene. Deilig at de er blitt så store, er ikke sliten på samme måte når kl er 19 og de er i seng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LempikasPromise Skrevet 11. desember 2013 Forfatter #385 Del Skrevet 11. desember 2013 I dag har jeg og Herr Lempika vært på ordinær UL. Litt rart å tenke på at vi kunne ha fått vite kjønn i dag, men frivillig velger å la være. Kjente at jeg var dødsnysgjerrig når vi var der , men samtidig er det morsomt å ikke vite før ungen er ute Derimot så fikk jeg vite at morkaka ligger foran(men ikke under da), og antageligvis ikke vil kjenne noe særlig med liv før om enda noen uker, det er litt kjedelig. Ellers var alt perfekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 11. desember 2013 #386 Del Skrevet 11. desember 2013 Åh, så koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 12. desember 2013 #387 Del Skrevet 12. desember 2013 Jeg hadde også morkake foran, og kjente det helt utvilsomt var et lite spark i fjerde måned, så det kan skje snart allikevel! Det som jeg derimot syntes preget veldig, var at jeg hadde lite *dunk-dunk* spark, og mer av de bølgende bevegelsene og "dytting", som om babyene spente mot mer enn sparket. Skjønner du de innmari gode forklaringene mine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 12. desember 2013 #388 Del Skrevet 12. desember 2013 Som nevnt har jeg kjent liv siden uke 14, og til min store overraskelse har også jeg foranliggende morkake. Men på begge ULene var babyen utrolig sprellete, så det har sikkert med bevegelsesnivået med ungen også hvor mye en kjenner. Jeg kjenner mer spark enn dytting, i alle fall. Nesten så jeg er litt nervøs for når denne bajasen blir større inni magen, er redd ribbeina mine vil kjenne det godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 12. desember 2013 #389 Del Skrevet 12. desember 2013 12 uker i dag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LempikasPromise Skrevet 12. desember 2013 Forfatter #390 Del Skrevet 12. desember 2013 Nå skal det sies at jeg er ganske sikker på at jeg har kjent spark, men opplever det mer som dytting en direkte spark ja, og kjenner det kun på "undersiden" av magen ikke foran., Babyen var skikkelig sprellemann på OUL, men kjente ingenting til det da jeg lå der :-P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Euphorbia Skrevet 12. desember 2013 #391 Del Skrevet 12. desember 2013 Ah.. Litt misunnelig på dere som kjenner liv så tidlig! Er ca 16 uker og har ikke egentlig kjent noe av hverken spark eller dulting.. Syns tassen kan gi litt liv til mor nå snart! Men var hos jordmor nå på tirsdag og fikk høre hjertelyden, så det er da liv der inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 12. desember 2013 #392 Del Skrevet 12. desember 2013 Jeg er og 16 uker og kjenner faste dult om kvelden når jeg ligger i ro og har mulighet til å kjenne etter. Disse fiskegreiene eller boblene har jeg ikke erfart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 12. desember 2013 #393 Del Skrevet 12. desember 2013 Med første mann så kjente jeg ikke liv før samboeren ble helt i ekstase etter å ha koset med magen og fått et solid spark i retur, men denne gangen har jeg kjent dulting daglig siden slutten av uke 15. 19+4 i dag, og skal jeg se på statistikken fra sist så er jeg godt over halvveis nå. Og skal jeg tolke gynekologen på sykehuset rett, så kan jeg nok anta at jeg har passert halvveis med glans, for han hørtes litt tvilende ut til at jeg kom til å gå noe særlig lenger enn sist (36+0). Jeg går nemlig på blodfortynnende i svangerskapet pga komplikasjoner sist, og på spørsmål om hvor lenge jeg kunne anta å gå på disse, så var svaret at jeg nok kunne slutte rundt uke 35-36 - dersom jeg i det hele tatt kom så langt... Lovende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LempikasPromise Skrevet 12. desember 2013 Forfatter #394 Del Skrevet 12. desember 2013 Oi oi, SmallTalk, kanskje du blir førstemann på føden av oss i tråden her. For min del tenker jeg at det er så lenge til, at jeg ikke vil tenke på det en gang :-P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 14. desember 2013 #395 Del Skrevet 14. desember 2013 Jeg lovet meg selv å ikke kjøpe noe før oul til babyen, i tilfelle noe skulle være galt. Men i dag sprakk jeg og kjøpte to babyting! :S Og nå er jeg ennå mer nervøs før ultralyd, tenk om jeg jinxa noe ved å kjøpe babyting nå. Jeg blir jo helt tullerusk av å være gravid. Er nesten som jeg er misunnelig på dere som har masse symptomer Dere kjenner iallefall noe. Jeg har ingen symptom og ingen spak ennå.. sånn, sorry, dette ble dagens jeg-har-litt-noia-innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LempikasPromise Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #396 Del Skrevet 16. desember 2013 Jeg savner det å kunne tisse normalt... At det faktisk kjennes ut som blæra blir tom, og at jeg kan tisse litt lenger enn det tar å si "Tsst"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 16. desember 2013 #397 Del Skrevet 16. desember 2013 Jeg er bare drittlei av å være gravid, og jeg er ikke halvveis engang *sutre* Det er liksom ikke lov å si sånt, men jeg sier det her jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 16. desember 2013 #398 Del Skrevet 16. desember 2013 Jeg er bare drittlei av å være gravid, og jeg er ikke halvveis engang *sutre* Det er liksom ikke lov å si sånt, men jeg sier det her jeg... Å jo, da! Det er det, det så! "Dessverre" så har majoriteten forholdsvis enkle svangerskap, og da blir de som ikke synes det er så kos å være gravid sett sånn passe rart på. Jeg var rimelig dritt lei tidlig i forrige svangerskap, og jeg begynner å bli lei nå også. Forrige gang var i grunnen formen rimelig fin i perioden uke 12-24, men etter det så var det ikke så hyggelig å være gravid lenger. Denne gangen har jeg i grunnen vært tappet for energi siden tidlig i svangerskapet, og det har i grunnen ikke bedret seg noe særlig enda jeg er 20 uker på vei nå. At jeg i tillegg har begynt å bli svimmel i tide og utide gjør ikke saken noe bedre, og jeg må si at jeg er litt spent på hvordan dette egentlig skal ta i vei fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 16. desember 2013 #399 Del Skrevet 16. desember 2013 Å jo, da! Det er det, det så! "Dessverre" så har majoriteten forholdsvis enkle svangerskap, og da blir de som ikke synes det er så kos å være gravid sett sånn passe rart på. Jeg var rimelig dritt lei tidlig i forrige svangerskap, og jeg begynner å bli lei nå også. Forrige gang var i grunnen formen rimelig fin i perioden uke 12-24, men etter det så var det ikke så hyggelig å være gravid lenger. Denne gangen har jeg i grunnen vært tappet for energi siden tidlig i svangerskapet, og det har i grunnen ikke bedret seg noe særlig enda jeg er 20 uker på vei nå. At jeg i tillegg har begynt å bli svimmel i tide og utide gjør ikke saken noe bedre, og jeg må si at jeg er litt spent på hvordan dette egentlig skal ta i vei fremover. Åh, jeg er også svimmel. Kan plutselig få et akutt behov for å legge med ned, noe som ikke alltid passer så bra når man er på jobb eller ute blant folk... Føler meg bare generelt syk og utilpass, og når folk kommer med den "gravid er ingen sykdom"-klisjeen så får jeg seriøst lyst å smekke til dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 16. desember 2013 #400 Del Skrevet 16. desember 2013 (endret) Åh, jeg er også svimmel. Kan plutselig få et akutt behov for å legge med ned, noe som ikke alltid passer så bra når man er på jobb eller ute blant folk... Føler meg bare generelt syk og utilpass, og når folk kommer med den "gravid er ingen sykdom"-klisjeen så får jeg seriøst lyst å smekke til dem. Høres veldig kjent ut, og det er i grunnen direkte plagsomt. Jeg er generelt sliten, utilpass, vimsete og litt utafor. Kan ikke si jeg synes det er så morro heller. Nå er jeg heldigvis 50% sykemeldt for tiden pga at jeg må ta livet litt med ro i graviditeten etter et par lite heldige komplikasjoner sist, og jeg kjenner at terskelen for å øke denne dersom legen er enig ikke er spesielt høy. Jeg prøver å bite tenna sammen, men jeg har også lovet meg selv å være litt mindre "flink" til dette enn forrige gang. Forrige gang var jeg i topp form på denne tiden og trodde virkelig at jeg skulle jobbe 100% frem til permisjons start. Denne gangen tviler jeg på at jeg er i jobb noe særlig lenger enn noen uker til. Endret 16. desember 2013 av SmallTalk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå