Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2014

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her er faktisk formen overraskende bra. :)

Jeg har vært 100% sykemeldt et par uker nå, og nå kjenner jeg at energinivået endelig begynner å komme seg. Faktisk så tror jeg at energinivået begynner å nærme seg noe som tidvis kan minne om normalnivå, og det er ikke dårlig det. Jeg er jo faktisk 26+5 i dag, så det tok bare 14 uker mer enn hva "boka" tilsier å få litt energi igjen.

Og heldigvis så slipper jeg å være sengeliggende denne gangen. Ihvertfall foreløpig. Jeg var på kontroll på Riksen forrige uke og da var det ingen antydning til at livmorhalsen skal slippe opp med det første. Den så i det store og det hele merkelig tett ut. Da gjenstår det bare å krysse fingrene for at jeg slipper unna svangerskapsforgiftning også, så kan det jo faktisk hende at jeg går frem til datoen for KS i slutten av april. :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, kan jeg være med her?

Jeg har termin 17. juni og venter en liten gutt :)

Dette blir vårt 3. barn.

Skrevet

Hei, kan jeg være med her?

Jeg har termin 17. juni og venter en liten gutt :)

Dette blir vårt 3. barn.

:velkommen: Har puttet deg inn i første innlegget.

Skrevet

Flere som føler større behov for å vite kjønn med nr 2 enn 1?:fnise:

Skrevet

Takk!

Vi har visst kjønnet med alle våre 3 :)

Skrevet

Vi har også visst det med alle 3, like nysgjerrig hver gang :)

Skrevet

Velkommen, La Traviata! :)

Vi har villet vite kjønnet med både nr. 1 og nr. 2 :)

Skrevet

Jeg kan ikke bli mer nysgjerrig angående kjønn enn jeg var med nr 1 tror jeg, hadde blitt gal om jeg ikke hadde fått vite det før han kom ut...:)

Skrevet

Jeg var nok mest nysgjerrig på kjønn første gang, men jeg var rimelig klar for å få vite det denne gangen også :)

Skrevet

Nå har lille mage-propell endelig begynt å sparke så jeg kjenner det på utsiden, en måned senere enn forrige gang, så syntes det var på tide nå :) Har kjent spark inni ganske lenge, men ikke utenpå magen (har morkaken på fremsiden av livmoren).

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg henger meg på her jeg, hvis det er greit.
Første barnet vårt er en liten jente og jeg har termin 22. mai.

Skrevet

Jeg henger meg på her jeg, hvis det er greit.

Første barnet vårt er en liten jente og jeg har termin 22. mai.

:velkommen: Har lagt deg til i første innlegget!

Skrevet

:velkommen: , Pentu!

Hvordan går det med alle sammen? :)

Skrevet

Jeg føler faktisk gravidgløden for tiden, føler meg slettes ikke stor eller tung, enda folk sier jeg har stor mage. Ikke er jeg plaget med kviser, hemoroider, halsbrann, åreknuter, strekkmerker(enda) eller bekkenløsning, eller noen andre slike ting. Så om blodtrykket mitt bare hadde giddet å stabilisere seg, så hadde jeg hatt det fantastisk :biggrin: Føler meg heldig slik sett, bortsett fra tidvise besvimelser, svimmelhet og uvelhet..

Skrevet

Jeg føler lite gravidglød, er bare sliten... Men jeg er fornøyd med formen likevel! Er ikke kvalm lenger, og bekkenløsningen er ikke verre enn at jeg kan jobbe (med en liten sykmelding for å gå til fysio hver uke). Tida går SÅ mye fortere når man er i jobb! Kombinert med å ha barn fra før så raser ukene av gårde. Føler ikke det er så lenge igjen til mai, jeg?

Skrevet

Ingen gravidglød å spore her heller, gitt. Jeg er i det store og det hele sliten for tiden, og energinivået er ekstremt varierende. At jeg i tillegg er sykemeldt og stort sett er hjemme gjør ikke saken så veldig mye bedre.

Men, jeg bør vel egentlig ikke klage så altfor mye. Jeg har ikke tegn til bekkenløsning, jeg slipper å være sengeliggende, sånn som jeg var sist, og den eneste virkelige gravidplagen jeg har er halsbrann. Men, den lindres sånn passe greit vha Galieve. Det er energien som er problemet her, og den skulle jeg gjerne hatt en skikkelig boost av snart. :P

Ellers så blir det nok aprilbaby på meg. Jeg har fått dato for KS, og den er helt i slutten av april. :)

Skrevet

Her går det også fint. 25+5 i dag og jobber fremdeles fullt. Har symfyseplager (bekkenløsning) og får oppfølging ift det hos fysio. Har ikke lagt på meg så mye ennå (4.5 kg) og merker at det er deilig å ikke være så tung. Veide faktisk ti kilo mer på samme tidspunkt med eldstemann. Var nok ganske likt med jenta mi som nå. Skal for øvrig på vekstkontroll 3. mars og det blir spennende å se minstemor igjen. Hun er svært aktiv og magen står ut til alle kanter stor sett døgnet rundt.

Skrevet

Det går bra hos meg også. Fortsatt ingen plager! Trodde aldri jeg skulle være så heldig og slippe så billig unna. Men er jo fortsatt noe tid igjen, så ting kan vel skje ennå. Kjenner endelig masse aktivitet daglig, og det er bare så morro! :) kjente ingen klare tegn til liv før godt etter uke 20. (26 uker i dag).

Rart å se kroppen i forandring. Og føler meg ikke så fresh om dagen, selv om jeg ikke er spesielt sliten eller dårlig. Godt min kjære syns jeg er det flotteste som vandrer rundt om dagen,(det han sier i allefall :P ) for føler meg egentlig bare som en sekk i joggedress :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...