Gå til innhold

Fotballfrue


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tilbake til FF, jeg må si jeg er fascinert av monsterbrynene hun maler på seg. Selv etter at brynspesialisten sa hun burde ha mindre kantete start på brynet så maler hun dem på slik som dette:

http://fotballfrue.no/wp-content/uploads/2013/08/bilde3.jpg

Anonymous poster hash: 02cdf...366

Jeg har hengt meg litt opp i at øynene hennes er forskjellige (det ene er "lazy"). Kan ikke huske at det var sånn før? Det er vel kanskje derfor hun alltid tar kornete nærbilder eller bilder der hun sitter litt vridd fra kameraet.

Anonymous poster hash: eb97b...b05

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, nå er det en liten forskjell på en ond person som Hitler og ei positiv jente som gjør suksess av en blogg da. Jeg kjøper ikke den "merkevare" tingen. Det må ligge mer bak. Hvorfor får hun ikke lov til å late som hun er noe? Om man kun mislikte det så ville man vist total likegyldighet. Hvorfor finner du dette provoserende? Hva er det som trigger så ufattelig mye at det blir til en 100 siders tråd med drittkommentarer om alt hun har på seg, til det hun gjør som ikke påvirker andre? Det lurer jeg på. Konstruktivt er det heller ikke, da det ligger i gaten som pubertale hormonelle fjortisjenter kunne skrevet. Hvorfor denne trangen og besettelsen til å sette seg ned, gå inn på en blogg man ikke liker, studere bilder, klippe og lime for så å sitte å fnise av det på et forum. Hva i all verden får dere ut av det? Er det samholdet mellom dere? Tilhørigheten til en gruppe? At man føler seg bedre av å være ekkel mot andre? Misunnelse? Jantelov? Hva det nå enn er så det er på ingen måte positivt eller normal oppførsel av voksne mennesker. Og jeg må ærlig talt innrømme at denne tråden skremmer meg. Også all rettferdigjøringen som om det skulle være en menneskerett å drive å hetse og skrive dritt om andre som ikke har gjort deg noe som helst. Når det går så langt som det gjør så er det dypere ting som ligger bak, og det tviler jeg på har så mye med fotballfrue å gjøre, egentlig. Blar man bare et par sider bak så ser man fort hvor hinsides dette er, virker som om mange ser på dette som en sykelig besettelse, og som stalker livet hennes i håp om å skuffe opp litt dritt. Hva har utseendet hennes med at dere føler dere provosert? Hva har håret hennes med det å gjøre? Eller ansiktet hennes? Magen? Er det en felles hevnaksjon fordi dere følte dere så truffet og provosert over noe som ikke handlet om dere eller påvirket dere overhodet? Alle kjendisdamer får så hatten passer (merkelig nok er det overflod av jenter...) og denne tråden er et glimrende bevis på at nettmobbing eksisterer i høyeste grad, det er bare veldig trist at dere ikke ser det selv. For dere er det nok bare konstruktiv diskusjon rundt bloggen hennes... :kari: Jeg er oppriktig nysgjerrig på hva som fører til denne passiv-agressive holdningen. Anonymous poster hash: d1ced...5cd

Ja akkurat - det er noe mer som trigger, som gjør at dette er en 100 siders tråd, og det er jo dét som er mitt poeng- det må være noe mer enn Jantelov og misunnelse. Og rett eller galt, jeg finner diskusjon rundt hva _det_ er det interresant. Hva som provoserer meg personlig; siden du spør: Overforbruket, det at hun skal stå for uttalte positive verdier; som jeg ikke setter pris på personlig ( igjen overforbruk, domestiske verdier, fokus på mote istedenfor politikk og samfunn, overfladiske verdier...).

Jeg har lest bloggen hennes i mange år, og hvorfor gidder jeg det? Et godt spm igjen; tror det har noe med at jeg er fascinert av all tiden hun bruker på sminke, hår, utseende, kropp , selvfremstilling---kontra den noe trashy stilen, den ( min smak) uspiselige og uattraktive ektemannen. Kontrasten mellom å kalle seg journalistutdannet, mens man ikke engang har en grad fra en høyskole. Skal jeg være ærlig føler jeg vel meg litt smart når jeg leser bloggen og evnt kritiserer,fordi jeg føler meg som den jenten i eventyret om keiserens nye klær.

Hun minner mg om en film jeg så på TVNorge, som handlet om en familie som bare latet som de var en familie, men egentlig bare var ute etter å selge produkter. Det er en type ny markedsføring som er mer og mer vanlig og synlig, så det argumentet bør du kjøpe, for at hun er en merkevare er et faktum. Og på mange måter er hun betegnende for hva mange jenter verdsetter idag, men er mer gjennomskuelig enn moteblader, musikkindustri; andre deler av kapitalismen vi bare aner konturene av hva som er feil, og hva som narrer oss. Fotballfrue er derimot et konkret symbol en lett kan pirke i stykker, for å prøve å komme til bunns i hva vi alle lurer på: hva vil det si å være menneske , i samfunnet?

Så som sagt, det er noe med symboleffekten hun har, skinnbildet som er så godt polert men likevel så gjennomskuelig, som fascinerer meg, Jeg kan ikke svare for andre. Kanskje de er misunnelig på sexlivet hennes med LK eller kinoturene i Skien, hva vet jeg.

Endret av Gobivankenobi
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå er det en liten forskjell på en ond person som Hitler og ei positiv jente som gjør suksess av en blogg da. Jeg kjøper ikke den "merkevare" tingen. Det må ligge mer bak. Hvorfor får hun ikke lov til å late som hun er noe? Om man kun mislikte det så ville man vist total likegyldighet. Hvorfor finner du dette provoserende? Hva er det som trigger så ufattelig mye at det blir til en 100 siders tråd med drittkommentarer om alt hun har på seg, til det hun gjør som ikke påvirker andre? Det lurer jeg på. Konstruktivt er det heller ikke, da det ligger i gaten som pubertale hormonelle fjortisjenter kunne skrevet. Hvorfor denne trangen og besettelsen til å sette seg ned, gå inn på en blogg man ikke liker, studere bilder, klippe og lime for så å sitte å fnise av det på et forum. Hva i all verden får dere ut av det? Er det samholdet mellom dere? Tilhørigheten til en gruppe? At man føler seg bedre av å være ekkel mot andre? Misunnelse? Jantelov? Hva det nå enn er så det er på ingen måte positivt eller normal oppførsel av voksne mennesker. Og jeg må ærlig talt innrømme at denne tråden skremmer meg. Også all rettferdigjøringen som om det skulle være en menneskerett å drive å hetse og skrive dritt om andre som ikke har gjort deg noe som helst. Når det går så langt som det gjør så er det dypere ting som ligger bak, og det tviler jeg på har så mye med fotballfrue å gjøre, egentlig. Blar man bare et par sider bak så ser man fort hvor hinsides dette er, virker som om mange ser på dette som en sykelig besettelse, og som stalker livet hennes i håp om å skuffe opp litt dritt. Hva har utseendet hennes med at dere føler dere provosert? Hva har håret hennes med det å gjøre? Eller ansiktet hennes? Magen? Er det en felles hevnaksjon fordi dere følte dere så truffet og provosert over noe som ikke handlet om dere eller påvirket dere overhodet? Alle kjendisdamer får så hatten passer (merkelig nok er det overflod av jenter...) og denne tråden er et glimrende bevis på at nettmobbing eksisterer i høyeste grad, det er bare veldig trist at dere ikke ser det selv. For dere er det nok bare konstruktiv diskusjon rundt bloggen hennes... :kari: Jeg er oppriktig nysgjerrig på hva som fører til denne passiv-agressive holdningen. Anonymous poster hash: d1ced...5cd

like nysgjerrig som jeg er på hvorfor folk gidder bruke så mye tid på sugartalke henne med at hun er så positiv og blabla...tipper de fleste med slik lønn er like positive,særlig hvis de kan gjøre jobben i senga hvis de vil.og jobben ofte innebærer. Få nytt hår el nye negler,posere i nye klær ... De som mener dette er slitsom jobb må jeg le av.

møter med samarbeidspartnere og sitte snakke om nye pengesummer er vel heller ikke slitsomt,litt regnskap og svaring av Mail er jo det eneste som sikkert er litt kjedelig,men de har råd ansette folk til det og.hvis jobben var så hard og krevende som det omtrent står i hvert innlegg hadde det ikke vært rom for trening fler timer,osloturer,ferier annakvar uke og sette på løshår,negler,fylle lepper,vipper ol... Hele tiden.

vanlige folk er ikke på ferie hver 14. Dag eller er det blitt slik?. Vanlige folk ser vanligvis værre ut når de er gravide mens for henne er det omvendt ,tyder på hun burde trene litt mindre slik at hun så gravid ut hele tiden,hun er jo mye vakrere nå enn vanligvis,går an være for tynn og har vi sett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler man ikke noe bitterhet, misunnelse eller følger janteloven slavisk så er det heller ingen grunn for å drive på slik, da ville man vært likegyldig og latt være å oppsøke bloggen og henne. Så noe må det definitivt være om man føler en så stor trang til å påpeke og kritisere absolutt alt hun gjør. *Hun er slank og trent.*Hun eier et stort flott hus med stor hage.*Hun gjør suksess av drømmen sin, får sponset mange fantastiske klær og sko, og tjener meget godt.*Hun skiller seg ut.*Hun virker tilfreds med den hun er sammen og gift med.*Hun virker lykkelig. Nei, hva er det å være misunnelig på...? Og janteloven er et perfekt eksempel her "Du skal ikke tro du er noe". En ting er å diskutere bloggen hennes konstruktivt, men det toget har gått for 97 sider og ørten tråder siden. Det er nok en veldig god psykologisk grunn for at dere driver på denne måten. Normalt er det hvertfall ikke. Anonymous poster hash: d1ced...5cd

For slank for at jeg skulle være misunnelig,vanlige modeller synes jeg har fin kropp men slik vaskebrett og innhula er ikke noe jeg drømmer om.jeg er 52 kg selv og trives med det uten være innhula på magen ,en bitteliten kul er helt okei;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

like nysgjerrig som jeg er på hvorfor folk gidder bruke så mye tid på sugartalke henne med at hun er så positiv og blabla...tipper de fleste med slik lønn er like positive,særlig hvis de kan gjøre jobben i senga hvis de vil.og jobben ofte innebærer. Få nytt hår el nye negler,posere i nye klær ... De som mener dette er slitsom jobb må jeg le av.

møter med samarbeidspartnere og sitte snakke om nye pengesummer er vel heller ikke slitsomt,litt regnskap og svaring av Mail er jo det eneste som sikkert er litt kjedelig,men de har råd ansette folk til det og.hvis jobben var så hard og krevende som det omtrent står i hvert innlegg hadde det ikke vært rom for trening fler timer,osloturer,ferier annakvar uke og sette på løshår,negler,fylle lepper,vipper ol... Hele tiden.

vanlige folk er ikke på ferie hver 14. Dag eller er det blitt slik?. Vanlige folk ser vanligvis værre ut når de er gravide mens for henne er det omvendt ,tyder på hun burde trene litt mindre slik at hun så gravid ut hele tiden,hun er jo mye vakrere nå enn vanligvis,går an være for tynn og har vi sett.

Nei. Ei heller er det vanlig for folk flest å ha en hverdag bestående av å sminke seg og krølle håret. 'Folk flest' trenger jo ferier for å koble ut og slappe litt av. CBE tar ferie fra å vaske huset.

Anonymous poster hash: 02cdf...366

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler man ikke noe bitterhet, misunnelse eller følger janteloven slavisk så er det heller ingen grunn for å drive på slik, da ville man vært likegyldig og latt være å oppsøke bloggen og henne.

Så noe må det definitivt være om man føler en så stor trang til å påpeke og kritisere absolutt alt hun gjør.

*Hun er slank og trent.

*Hun eier et stort flott hus med stor hage.

*Hun gjør suksess av drømmen sin, får sponset mange fantastiske klær og sko, og tjener meget godt.

*Hun skiller seg ut.

*Hun virker tilfreds med den hun er sammen og gift med.

*Hun virker lykkelig.

Nei, hva er det å være misunnelig på...? Og janteloven er et perfekt eksempel her "Du skal ikke tro du er noe".

En ting er å diskutere bloggen hennes konstruktivt, men det toget har gått for 97 sider og ørten tråder siden. Det er nok en veldig god psykologisk grunn for at dere driver på denne måten. Normalt er det hvertfall ikke.

Anonymous poster hash: d1ced...5cd

Hvis kritikken først og fremst skyldes misunnelse, skulle man vel tro at andre bloggere som Camilla Pihl og Annette Haga også ble utsatt for det? De er vakre, vellykkede, populære og slanke. Ikke minst fremstår de også som oppriktig lykkelige, etter min mening i motsetning til Fotballfrue hvor det virker påtatt.

Anonymous poster hash: eb97b...b05

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for avsporing, brudd på kopirett, hets, spekulasjoner, og svar på disse.

Niennas, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom noen av innleggene, og de lyser misunnelse. Personlig synes jeg dama virker overfladisk og ikke så rent lite forstyrret (på den ene og andre måten). Samtidig skulle jeg gjerne vært i besittelse av jernviljen og treningslysten hennes.

Ikke verst å ha en blogg som eneste levebrød heller, i et marked som er vanskelig å slå seg opp og frem.

Så noe gjør hun tydeligvis riktig, selv om jeg merker at jeg blir mer og mer glad i meg selv når jeg leser postene hennes.

Bloggverdenen = overfladisk. Der tar jeg neppe feil.

Kan hende hverdagen hennes, vekk fra bloggen, er fylt med litt mer dybde? :)

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom noen av innleggene, og de lyser misunnelse. Personlig synes jeg dama virker overfladisk og ikke så rent lite forstyrret (på den ene og andre måten). Samtidig skulle jeg gjerne vært i besittelse av jernviljen og treningslysten hennes.

Ikke verst å ha en blogg som eneste levebrød heller, i et marked som er vanskelig å slå seg opp og frem.

Så noe gjør hun tydeligvis riktig, selv om jeg merker at jeg blir mer og mer glad i meg selv når jeg leser innleggene hennes.

Bloggverdenen = overfladisk. Der tar jeg neppe feil.

Rart, jeg har lest gjennom alle innleggene og mange av dem skriker ikke misunnelse i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 02cdf...366

Endret av Niennas
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kritikken først og fremst skyldes misunnelse, skulle man vel tro at andre bloggere som Camilla Pihl og Annette Haga også ble utsatt for det? De er vakre, vellykkede, populære og slanke. Ikke minst fremstår de også som oppriktig lykkelige, etter min mening i motsetning til Fotballfrue hvor det virker påtatt.

Anonymous poster hash: eb97b...b05

Er helt enig. Kan noen av dere som roper misunnelse forklare dette?

Anonymous poster hash: 89580...01c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig. Kan noen av dere som roper misunnelse forklare dette?

Anonymous poster hash: 89580...01c

Kanskje andre bloggere har en anelse mer ydmykhet enn CBE?

Anonymous poster hash: 02cdf...366

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hun legger ut et bilde som ikke er perfekt, så får hun jammen kritikk for dét også? (O.t. - men der liknet hun på Alicia Silverstone).

Jeg lurte bare på hva hun drev med. :)

Anonymous poster hash: 02cdf...366

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje andre bloggere har en anelse mer ydmykhet enn CBE?

Anonymous poster hash: 02cdf...366

Eneste grunnen til at jeg har lest et par kommentarer i bloggen hennes er fordi denne tråden gjorde meg nysgjerrig.

Hun har jo flere ti-tusen-talls lesere, så noen må hun jo appellere til på tross av mangel på ydmykhet?

At noen gidder å lese om andres klær, vekt og matvaner er for øvrig noe jeg aldri kommer til å forstå. Verden er ikke så begrenset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser fordi jeg fascineres av hvor tanketomt og løgnaktig et menneske kan være. Når mannen kommer på banen er det fantastisk underholdende å følge med. Derfor.

Anonymous poster hash: 02cdf...366

Jeg har lest bitte-litt og akkurat nok til å vite at en slik blogg bare vil irritere meg. Er en grunn til at jeg ikke er på face også.

Det er så trist at hjernene våre bare rommer det som skal til for å imponere naboen, eller det som til enhver tid blir ansett som norsk standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det høye forbruket gir dem iallfall mange LV-esker å pynte med. Lurer på hvor eska hun fikk med da hun kjøpte stellevesken sin skal stå? Ved babyvuggen?



Anonymous poster hash: 02cdf...366
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilma2000

Det høye forbruket gir dem iallfall mange LV-esker å pynte med. Lurer på hvor eska hun fikk med da hun kjøpte stellevesken sin skal stå? Ved babyvuggen?

Anonymous poster hash: 02cdf...366

Haha nå lo jeg godt. Altså, hvem over 16 år har esker og poser ved siden av sengen sin? Jo, folk som nettopp har blitt "rike" og må vise det frem siden de er oppvokst i en familie uten klasse.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nå lo jeg godt. Altså, hvem over 16 år har esker og poser ved siden av sengen sin? Jo, folk som nettopp har blitt "rike" og må vise det frem siden de er oppvokst i en familie uten klasse.

Det er noe det med de "nyrike". Se på Middelfart: Hun bruker merkeklær og har millioner i banken. Men hun gjør det på en måte som bare blir litt naturlig. Flere av de nyrike gjør poeng av å vise frem alle de dyre tingene sine. For min del er jeg bare glad for at andre har god økonomi, og kunne ikke brydd meg mindre om prislappen på tingene jeg eier. Så i mine øyne blir det bare teit å kjøpe en veske til flere tusen, for så å skrike høyt om det, og vise det frem på alle mulige steder. Kanskje det er dette som provoserer litt? Altså ikke AT det gjøres, men MÅTEN det gjøres på?

Og som noen andre sa over her; Hvorfor er det ikke tråder om Ulrikke Lund, som er minst like vakker og minst like suksessfull og rik? Eller Nette Nestea, som i mine øyne er den vakreste bloggeren i Norge? Hvis det handler om misunnelse, burde jo hun hatt titalls tråder myntet på seg?

Ydmykhet er kanskje et stikkord. Det er lov å gjøre feil, men dersom man innrømmer at man ikke er perfekt, så er det lettere å ta i mot.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe det med de "nyrike". Se på Middelfart: Hun bruker merkeklær og har millioner i banken. Men hun gjør det på en måte som bare blir litt naturlig. Flere av de nyrike gjør poeng av å vise frem alle de dyre tingene sine. For min del er jeg bare glad for at andre har god økonomi, og kunne ikke brydd meg mindre om prislappen på tingene jeg eier. Så i mine øyne blir det bare teit å kjøpe en veske til flere tusen, for så å skrike høyt om det, og vise det frem på alle mulige steder. Kanskje det er dette som provoserer litt? Altså ikke AT det gjøres, men MÅTEN det gjøres på?

Og som noen andre sa over her; Hvorfor er det ikke tråder om Ulrikke Lund, som er minst like vakker og minst like suksessfull og rik? Eller Nette Nestea, som i mine øyne er den vakreste bloggeren i Norge? Hvis det handler om misunnelse, burde jo hun hatt titalls tråder myntet på seg?

Ydmykhet er kanskje et stikkord. Det er lov å gjøre feil, men dersom man innrømmer at man ikke er perfekt, så er det lettere å ta i mot.

ANette Haga er utrolig vakker!! Skulle ønske jeg var bare halvparten så vakker som henne.

Anonymous poster hash: e8705...ae5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...