Gå til innhold

Fotballfrue

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Engelsk er ikke hennes sterkeste side, merkelig at hun fikk toppkarakter på videregående. :)Anonymous poster hash: 02cdf...366

Sikkert rusten etter lite bruk de siste 7-8 årene, ikke då unormalt. Men hun burde korrekturlese om hun skal bruke det så mye.

Anonymous poster hash: 80b8e...ba3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du håper ikke du legger på deg masse ved et svangerskap, ikke får strekkmerker og ikke får masse fett som ikke forsvinner etter fødselen? Ja, men, da så, da er jo den saken grei da. Samme svangerskap frua har bestilt og, dette. Men tror du virkelig en er i full kontroll til å bestemme hvordan svangerskapet utvikles? Så klart kan en gjøre sitt ved å trene, spise sunt og være generelt i god form. Allikevel er det ikke gitt at en slipper unna diverse plager av den grunn.

Tror du de som går opp over 20 kg gjør det fordi de driter i vekta si? Eller fordi de er late og usunne? Ikke er flinke nok? Ingen ønsker vel å gå opp mer enn barnets vekt, gå rundt med 20 kg for mye flere år i etterkant, dissende, slapp mage med strekkmerker, hengepupper og føtter som ikke blir like små igjen. Sånn er det å være gravid. Denne prosessen kan en faktisk ikke styre 100%. Kan tenke meg det er vanskelig for frua å håndtere og akseptere dette. Synd det virker som hun ikke kan være avslappet under svangerskapet, og være tilfreds med kroppen sin denne perioden, tross "sideeffekter". Redigere en GRAVID mage MINDRE? (sorry store bokstaver, har ikke kursiv her). Hadde faktisk aldri slått meg at noen virkelig gjør det. Synes det sier litt om fruas forhold til en kropp i endring.

Tror hun sliter med å genuint kose seg med gravidmagen sin. Hun fremhever den så og si aldri, hun som titt og stadig skriver "en skal elske seg selv og slik en er skapt" og at "alle gravide er flotte, og bør være stolte"? Hun har jo til og med laget innlegg om klær egnet for voksende mager? Men selv skjuler hun den under store gensere og høye skjørt? Stakkars dame.

Nei, vi andre dødelige får nøye oss med "sideeffektene" av graviditet vi da, om en ikke har bestilt perfekt svangerskap på forhånd, vel og merke. Men tror det skal gå like fint det og ;)

Jeg skrev aldri at Jeg ikke skal gå gjennom alt, men at jeg håper at jeg slipper. Vann,bekkenløsning, smerter, at man går opp mye i vekt er jo nettopp "side-effects", normalt, men fortsatt ikke alltid ønskelig. Ingen ønsker vel dette når man er gravid? Kroppen føles annerledes, hormoner raser, kroppen forandrer seg til det ugjenkjennelige, er det tabu å si at det ville vært deilig å sluppet dette i mest mulig grad? Du skriver at ingen vil gå opp 20 kg frivillig. Er ikke det da en sideeffekt det også..? Eller er det en himmelsk og naturlig del av graviditeten?

Det er vel ikke stakkars kvinne av den grunn, hun virker da lykkelig og glad for å vente barn, men selv om man ønsker barnet velkommen så betyr ikke det dermed at man elsker å strutte med gravidmagen sin, man vil ikke elske barnet sitt mindre fordi man velger å gjemme magen lengst mulig...

Jeg fant absolutt ingenting galt med det utsagnet, sideeffekten av et barn er nettopp vekt, vann og alle ulempene det medfører, noen elsker nok alt som følger med, om ikke så er man politisk ukorrekt! Uansett hva denne "fruen" foretar seg så blir hun hetset. Synes hun faktisk er sterk og positiv som faktisk står i mot all denne dritten uten å gi det oppmerksomhet. Det er tross alt hennes kropp, hennes barn og hennes rett til å bære det frem på akkurat den måten hun vil så lenge barnet ikke tar skade av det.

Synes det du skriver blir å kaste stein i glasshus, du ramser selv opp alle de negative tingene ved en graviditet, men kritiserer Caroline ved å kalle det side-effekter...?

Anonymous poster hash: d1ced...5cd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under kommentarene på Surprise innlegget:
"Løper mest langkjøringer utover dagen for tiden, morningene kan være litt tyngre enn før ;) Å, du tenkte på instagram! Det var typ 15 min. morgenjogg / powerwalk, rakk ikke mer :)"

To økter om dagen? Really? Jeg kjører to økter om dagen nå selv, fordi jeg skal ned i fettprosent før ferie.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kate hadde jo stor mage noen dager etter fødsel, så jo ut som om hun skulle ha en til. Carolines kommer til å være like flat dagen etter. Grantert!

Ja, ellers så finnes noe som heter photoshop :)

Anonymous poster hash: 82b99...11e

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev aldri at Jeg ikke skal gå gjennom alt, men at jeg håper at jeg slipper. Vann,bekkenløsning, smerter, at man går opp mye i vekt er jo nettopp "side-effects", normalt, men fortsatt ikke alltid ønskelig. Ingen ønsker vel dette når man er gravid? Kroppen føles annerledes, hormoner raser, kroppen forandrer seg til det ugjenkjennelige, er det tabu å si at det ville vært deilig å sluppet dette i mest mulig grad? Du skriver at ingen vil gå opp 20 kg frivillig. Er ikke det da en sideeffekt det også..? Eller er det en himmelsk og naturlig del av graviditeten?

Det er vel ikke stakkars kvinne av den grunn, hun virker da lykkelig og glad for å vente barn, men selv om man ønsker barnet velkommen så betyr ikke det dermed at man elsker å strutte med gravidmagen sin, man vil ikke elske barnet sitt mindre fordi man velger å gjemme magen lengst mulig...

Jeg fant absolutt ingenting galt med det utsagnet, sideeffekten av et barn er nettopp vekt, vann og alle ulempene det medfører, noen elsker nok alt som følger med, om ikke så er man politisk ukorrekt! Uansett hva denne "fruen" foretar seg så blir hun hetset. Synes hun faktisk er sterk og positiv som faktisk står i mot all denne dritten uten å gi det oppmerksomhet. Det er tross alt hennes kropp, hennes barn og hennes rett til å bære det frem på akkurat den måten hun vil så lenge barnet ikke tar skade av det.

Synes det du skriver blir å kaste stein i glasshus, du ramser selv opp alle de negative tingene ved en graviditet, men kritiserer Caroline ved å kalle det side-effekter...?

Jeg var ironisk. Men det skjønte du tydeligvis ikke. Alle "sideeffektene" jeg ramset opp følger med svært mange svangerskap. Sånn er det bare. Ingen ønsker vel alt det, men en kan ikke kontrollere alt. For meg virker det som mange mener en selv kan bestemme hvordan svangerskapet sitt skal være, og de som har fått alle sideeffektene, har rett og slett gitt f.

Mener ikke at det er stakkars FF sånn som du tolker det, jeg mener det er synd på henne når hun faktisk går så langy å retusjere sin egen gravidmage. Synes ikke du det er rimelig spesielt? Får dermed inntrykk at hun ikke genuint gleder seg over magen sin. Det er mitt syn, om du er uenig, er det helt ok.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conradine

Jeg var ironisk. Men det skjønte du tydeligvis ikke. Alle "sideeffektene" jeg ramset opp følger med svært mange svangerskap. Sånn er det bare. Ingen ønsker vel alt det, men en kan ikke kontrollere alt. For meg virker det som mange mener en selv kan bestemme hvordan svangerskapet sitt skal være, og de som har fått alle sideeffektene, har rett og slett gitt f.

Mener ikke at det er stakkars FF sånn som du tolker det, jeg mener det er synd på henne når hun faktisk går så langy å retusjere sin egen gravidmage. Synes ikke du det er rimelig spesielt? Får dermed inntrykk at hun ikke genuint gleder seg over magen sin. Det er mitt syn, om du er uenig, er det helt ok.

Jeg elsker barna mine og har gjort det fra første stund. Men det å gå gravid var pyton. Jeg likte absolutt IKKE gravidmagen min. Jeg likte det som var inni magen, men ventetiden var nesten uutholdelig for mitt vedkommende. Jeg kunne født mange flere barn hadde jeg bare sluppet å gå gravid. Hvorfor tror du automatisk at alle gravide gleder seg over magen sin? Det eneste bra med gravidemagen var at jeg etter hvert slapp å holde den inne lenger :fnise:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert rusten etter lite bruk de siste 7-8 årene, ikke då unormalt. Men hun burde korrekturlese om hun skal bruke det så mye.

Anonymous poster hash: 80b8e...ba3

:fnise:

Man slutter ikke akkurat å benytte engelsk etter videregående.

Anonymous poster hash: 02cdf...366

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker barna mine og har gjort det fra første stund. Men det å gå gravid var pyton. Jeg likte absolutt IKKE gravidmagen min. Jeg likte det som var inni magen, men ventetiden var nesten uutholdelig for mitt vedkommende. Jeg kunne født mange flere barn hadde jeg bare sluppet å gå gravid. Hvorfor tror du automatisk at alle gravide gleder seg over magen sin? Det eneste bra med gravidemagen var at jeg etter hvert slapp å holde den inne lenger :fnise:

Det er sikkert ikke alle som gleder seg over magen - tydeligvis, men poenget mitt er jo at det er helt naturlig at den vokser, og det får man ikke gjort så mye med. Synes det virker så rart at FF skjuler magen sin på nesten alle bilder, når hun selv hevder hun alltid fronter at man bør være stolt av kroppen sin, uansett hva. Som jeg skrev tidligere, har hun laget innlegg som retter seg mot hvordan gravide kan kle seg, og hvordan de kan fremheve magen. Hun følger ikke sine egne tips.

Men det er greit, jeg skal la den ligge. Om tilfellet er at mange ikke fryder seg over gravidmagen sin (som jeg gjorde- selv om jeg så klart ikke satt pris på alle "sideeffektene" som ofte følger med), så får det være opp til den enkelte. Helt greit, det, med andre ord. Men for meg virker det som FF slett ikke er komfortabel med hvordan kroppen har blitt nå, og må dermed redigere magen sin mindre enn den faktisk er. Derfor synes jeg det er trist.

Synes det sier ganske så mye om henne og hennes forhold til kropp. Så klart må hun jo ikke vise den fram hver gang, ingen krever vel det. .

Endret av Niennas
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

maria says:

August 29, 2013 at 22:38

du har jo virkelig ingen mage? sikker på du er gravid:P? gorgeous mommy to be <3

Reply

• Fotballfrue says:
    August 29, 2013 at 22:41

Jo, det har jeg, men den synes best i åletrange klær, fra siden og ovenfra. Rett forfra er den ikke så synlig, rett og slett :)
    Reply

Anonymous poster hash: 02cdf...366
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bildet der hun sitter og ordner på den hjemmelaga babygymmen har hun jo helt flat mage! Mens på instagrambildet som er tatt ovenfra og ned så vises det en synlig gravidmage.

Merkelig.

Anonymous poster hash: f8b9b...201
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert ikke alle som gleder seg over magen - tydeligvis, men poenget mitt er jo at det er helt naturlig at den vokser, og det får man ikke gjort så mye med. Synes det virker så rart at FF skjuler magen sin på nesten alle bilder, når hun selv hevder hun alltid fronter at man bør være stolt av kroppen sin, uansett hva. Som jeg skrev tidligere, har hun laget innlegg som retter seg mot hvordan gravide kan kle seg, og hvordan de kan fremheve magen. Hun følger ikke sine egne tips.

Men det er greit, jeg skal la den ligge. Om tilfellet er at mange ikke fryder seg over gravidmagen sin (som jeg gjorde- selv om jeg så klart ikke satt pris på alle "sideeffektene" som ofte følger med), så får det være opp til den enkelte. Helt greit, det, med andre ord. Men for meg virker det som FF slett ikke er komfortabel med hvordan kroppen har blitt nå, og må dermed redigere magen sin mindre enn den faktisk er. Derfor synes jeg det er trist.

Synes det sier ganske så mye om henne og hennes forhold til kropp. Hvorfor i all verden har hun forminsket magen sin? Så klart må hun jo ikke vise den fram hver gang, ingen krever vel det.

Det er jo veldig tydelig at du kun er ute etter å ta henne og bruker alle midler som du kan grave opp. Hvorfor plager ser deg så ekstremt mye hva andre mennesker gjør som ikke skader deg eller andre? Det høres slitsomt ut, og det eneste det går utover er deg selv. Du skal nok se at Caroline blir stolt av magen sin når det går over den fasen man bare ser feit ut, kanskje det da kan gi deg ro i sjela.

Du er klar over hva sideeffekter er? Det negative som følger med noe bra. Så egentlig er nok ikke du og Frua så fryktelig uenig likevel...

Endret av Niennas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser hun feit ut? Hun har en helt normal mage med null antydning til gravidmage. De færreste av oss har tid til å løpe 2 mil hver dag og ta 100 situps hver dag så de færreste av oss har muskler på magen. Det er ikke noe kvinner har naturlig. Hadde noen vist meg bilde av henne nå i bikini og jeg ikke visste hvem hun var hadde jeg bare tenkt tynn trent kropp. Thats it.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser hun feit ut? Hun har en helt normal mage med null antydning til gravidmage. De færreste av oss har tid til å løpe 2 mil hver dag og ta 100 situps hver dag så de færreste av oss har muskler på magen. Det er ikke noe kvinner har naturlig. Hadde noen vist meg bilde av henne nå i bikini og jeg ikke visste hvem hun var hadde jeg bare tenkt tynn trent kropp. Thats it.

Mente "tjukk" og hun er langt fra det, selvsagt. Men når man er gravid så er det jo en fase der man selv kan føle seg oppblåst og "tjukk" istedet for gravid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mente "tjukk" og hun er langt fra det, selvsagt. Men når man er gravid så er det jo en fase der man selv kan føle seg oppblåst og "tjukk" istedet for gravid.

Jepp, den går over etter ca 4-5 mnd for da begynner de aller fleste å se gravide ut........

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig tydelig at du kun er ute etter å ta henne og bruker alle midler som du kan grave opp. Hvorfor plager ser deg så ekstremt mye hva andre mennesker gjør som ikke skader deg eller andre? Det høres slitsomt ut, og det eneste det går utover er deg selv. Du skal nok se at Caroline blir stolt av magen sin når det går over den fasen man bare ser feit ut, kanskje det da kan gi deg ro i sjela.

Du er klar over hva sideeffekter er? Det negative som følger med noe bra. Så egentlig er nok ikke du og Frua så fryktelig uenig likevel...

FF ser da ikke feit ut, mener du det? Spør du meg ser hun bedre ut enn noensinne med litt gravidkilo på kroppen. Hun er 6 mnd på vei, begynner ikke denne oppblåst- fasen å nærme seg slutten da? Hun ser gravid ut, og jeg tviler på at hennes lesere, eller andre for den saks skyld, synes hun ser feit ut! Det er nok bare henne som eventuelt føler det slik, og det er jo ikke hyggelig for hennes del.

Vet du hva, jeg er ikke ute etter å ta henne. Det plager meg ikke ekstremt mye hvordan andre velger å leve sitt liv, nei. Faktisk kan frua gjøre hva hun vil for min del. Det er hun som lever med en skrekk for å legge på seg, og vise magen slik den egentlig er, ikke jeg, heldigvis. For oss andre er det revnende likegyldig, men for hennes egen del må det være slitsomt. Faktum er at hun tydelig har et slags problem hva kropp angår, og jeg er ikke den første til å påpeke dette.

Poenget mitt er ikke magen, kroppen generelt eller å "ta" FF. Det jeg snakker om er at jeg synes det lyser varsellamper når hun photoshopper seg selv slik hun gjør nå som magen vokser.

I denne tråden kan FF diskuteres, og jeg skriver det jeg mener, uten å være ufin og usmakelig mot henne. Det er iallfall det jeg prøver på.

Endret av Niennas
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun var virkelig fin på de bildene i det siste innlegget! Den kjolen satt som et skudd på henne, og det er tydelig en babymage som stikker frem:)

Faktisk så er hun bare 27 uker på vei, hun er førstegangsfødende og godt trent, så jeg synes ikke hun har unormal liten mage iallefall...... Ikke alle som ser ut som de er høygravide halvveis i svangerskapet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det sier ganske så mye om henne og hennes forhold til kropp. Hvorfor i all verden har hun forminsket magen sin? Så klart må hun jo ikke vise den fram hver gang, ingen krever vel det.

Har du sett bloggen i dag?

Så nydelige bilder av en flott og tydelig gravid kvinne. Og som hun skriver: hun gleder seg til resten av reisen og til magen blir enda større ..

Skulle ønske jeg så like smashing ut da jeg var over halvveis i mine svangerskap.

Anonymous poster hash: 4e46a...62c

Endret av Niennas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FF ser da ikke feit ut, mener du det? Spør du meg ser hun bedre ut enn noensinne med litt gravidkilo på kroppen. Hun er 6 mnd på vei, begynner ikke denne oppblåst- fasen å nærme seg slutten da? Hun ser gravid ut, og jeg tviler på at hennes lesere, eller andre for den saks skyld, synes hun ser feit ut! Det er nok bare henne som eventuelt føler det slik, og det er jo ikke hyggelig for hennes del.

Vet du hva, jeg er ikke ute etter å ta henne. Det plager meg ikke ekstremt mye hvordan andre velger å leve sitt liv, nei. Faktisk kan frua gjøre hva hun vil for min del. Det er hun som lever med en skrekk for å legge på seg, og vise magen slik den egentlig er, ikke jeg, heldigvis. For oss andre er det revnende likegyldig, men for hennes egen del må det være slitsomt. Faktum er at hun tydelig har et slags problem hva kropp angår, og jeg er ikke den første til å påpeke dette.

Poenget mitt er ikke magen, kroppen generelt eller å "ta" FF. Det jeg snakker om er at jeg synes det lyser varsellamper når hun photoshopper seg selv slik hun gjør nå som magen vokser.

I denne tråden kan FF diskuteres, og jeg skriver det jeg mener, uten å være ufin og usmakelig mot henne. Det er iallfall det jeg prøver på.

Vet du, det virker nesten som om dere fordømmer at graviditeten har gått så bra for henne så langt. Kanskje dere gledet dere og satt klar med popcornet til den dagen hun begynte å slite, så kunne dere kost dere litt med det også. Da hadde det nok haglet skadefro innlegg her, og stemningen ville nok vært bedre enn på lenge.

Men så viser det seg at fruen klarer seg helt utmerket, uten ekstra vann, uten plager, uten stor vektoppgang, og innrøm det, det river dere i stykker gjør det ikke..? ;-) Da må man ta henne for småting istedet f.eks. som at hun skriver at vektoppgang er en sideeffekt av å få barn eller at hun redigerer noen bilder... Hva blir det neste? Håpe på at ungen får et syndrom eller annen funksjonshemning slik at fruen ikke lever sitt tilsynelatende perfekte liv lenger? Det verste er at det ville ikke forundret meg med den gjengen her inne.

Dette begynner å ligne på skummel besettelse, det kan ikke være sunt å ville kontrollere et annet liv så mye, eller leve seg så mye inn i et annet menneske at man føler at man er pliktig til å kritisere.

Denne tråden burde vært pensum for psykologi studenter...

Endret av Niennas
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett bloggen i dag?

Så nydelige bilder av en flott og tydelig gravid kvinne. Og som hun skriver: hun gleder seg til resten av reisen og til magen blir enda større ..

Skulle ønske jeg så like smashing ut da jeg var over halvveis i mine svangerskap.

Anonymous poster hash: 4e46a...62c

Ja, jeg klikket meg inn nå. Hun har veldig fin gravidmage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...