Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg mistet derimot respekten for Skårderud .. jeg synes det er alvorlig å legge skylden på rosabloggere for unge jenters spisevegring. Bestevenninnen min fikk anoreksia på 70-tallet. Hva skal hun skylde på?

Hvem skal jeg skylde på som slanket meg i alle årene på ungdomsskolen og videregående?

Det blir for lettvint å legge skylden på andre for sin egen svakhet.

Anonymous poster hash: 4e46a...62c

Hehe, hvorfor sammenligne 70-tallets ungdom med dagens? Ingen her har sagt at absolutt alle spiseforstyrrede har blitt påvirket av Caroline og bloggen hennes, men en stor andel, også noen jeg kjenner personlig (inkl. meg..) har det. Og det er svært få rosabloggere som legger så ut i detalj om kosthold og trening som det Caroline gjør. Den siste setningen du skriver der, gjør meg rett og slett provosert. Egen svakhet? Den uttalelsen vitner bare om at du ikke har spesielt stor forståelse for hva en spiseforstyrrelse egentlig er.. Det dreier seg ikke kun om slanking, vet du. Det er langt mer omfattende enn som så.

Anonymous poster hash: 56d25...230

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Amen to that. Virker nesten som hun bruker bloggen som en slags treningsdagbok, enkelte ganger. Stakkars jente. Jeg kjenner meg så igjen, har slitt med anoreksi i to år. Bloggen til Caroline var en stor negativ påvirkning for meg, og jeg begynte å løpe minst én mil per dag, samtidig som jeg kun spiste noen never nøtter, salat og fisk hver dag.. Er fremdeles undervektig pga høyt aktivitetsnivå, men til forskjell fra tidligere ser jeg nå idiotien i bloggen til FF. Tåpelige oppdateringer om løping, løping, løping og kommentarer der hun alltid må presisere hvor tynn hun er, gravid eller ikke. Før hadde jeg tatt alt hun skrev til meg, og sammenlignet min kropp med hennes, men nå synes jeg bare synd på henne..

Jeg synes ærlig talt ikke hun trener så mye, jeg.

Selv løper jeg 7 km hver dag - i tillegg til å trene på senter 4-5 dager ukentlig. Og jeg er over 40 år.

Folk i dag sitter altfor mye i ro - det er DET som er samfunnsproblem nummer 1 i den vestlige verden. Utrolig at dere ikke vet det.

Endret av Bond
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv løper jeg 7 km hver dag - i tillegg til å trene på senter 4-5 dager ukentlig. Og jeg er over 40 år.

Folk i dag sitter altfor mye i ro - det er DET som er samfunnsproblem nummer 1 i den vestlige verden. Utrolig at dere ikke vet det.

Nevnte jeg at jeg har slitt med anoreksi? Så jo, selvfølgelig er jeg klar over det. Men hallo, ikke alle som trener mye, inkludert meg selv, legger ut om det på en åpen blogg så alle unge jenter kan begynne å sammenligne eget aktivitetsnivå med hennes og legger heller ikke ut lettkledde bilder der magen holdes inn. Fokuset for Caroline kan umulig være en optimal helse og en frisk og rask kropp, det er å være tynnest mulig. Alle fornuftige folk innser det dersom de har fulgt bloggen en periode.. Ingenting galt i å være aktivt og bevege kroppen, men det er fryktelig galt å vise hele verden hvor syltynn man er og åpenbart være stolt over at man er under gjennomsnittet i størrelsen undeveis i et svangerskap.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Og ingen gives a shit om hvor mye hun trener, så lenge hun holder det for seg selv. Hun trenger virkelig ikke legge ut om km på km, kcal på kcal fra pulsklokken og så noen dager senere legge ut lettkledde bilder der hun trekker inn magen. Faen, altså. Blir provosert, jeg. Unner absolutt ingen å gå igjennom det helvetet det innebærer å ha en alvorlig spiseforstyrrelse, og så mange flotte jenter jeg kjenner har utviklet det etter å ha fulgt FF´s blogg en periode. Hun må roe ned de bildene/påståelige kommentarene angående kropp og størrelse.

• Liker 12
Gjest vilma2000
Skrevet

Noen av mine venner som trener mye og tungt sier de ikke vil kalle all denne løpingen hennes for trening i og med at det kun er nettopp det: løping, løping, løping. Hun løper mye, det kan du virkelig ikke si noe på. Men som jeg skrev i et innlegg over her: det er helt greit om hun trener mye, bare se på Jenny Skavlan og andre kjendiser, de trener mye mer og mye mer målrettet enn Caroline, men de dokumenterer det ikke i detalj på en populær blogg. Det er dette jeg syntes er fotballfrue.no's innebygde problem, hun fremstiller sin livsstil som perfekt og dermed vil unge jenter sammenligne seg selv med henne og tro at hennes løperegime er normalt. Det er det ikke! jeg er 24 år gammel og trener slik jeg vil, ikke slik Caroline gjør. Men om jeg hadde vært 14 år og plutselig innsett av mine 3 ukentlige fotballtreninger ikke er nok trening for å holde seg aktiv og sunn hadde jeg fått store problemer! Tennåringer skal være sunne og i aktivitet, men de skal ikke trene slik er voksen dame som Caroline gjør og det er dessverre mange småjenter som leser bloggen hennes. For eksempel får ikke bloggere som osloinchanel.no samme kritikk selv om hun trener mye og er stilktynn, fordi hun har voksene lesere. Det er her problemet ligger, forstår du dette?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Og LK påstår at pulsklokken står innstilt etter fabrikkinnstillinger. Ingen fabrikkinnstillinger er på 52 kg og 170 cm.

Anonymous poster hash: 1f9dd...a66

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Og ingen gives a shit om hvor mye hun trener, så lenge hun holder det for seg selv. Hun trenger virkelig ikke legge ut om km på km, kcal på kcal fra pulsklokken og så noen dager senere legge ut lettkledde bilder der hun trekker inn magen. Faen, altså. Blir provosert, jeg. Unner absolutt ingen å gå igjennom det helvetet det innebærer å ha en alvorlig spiseforstyrrelse, og så mange flotte jenter jeg kjenner har utviklet det etter å ha fulgt FF´s blogg en periode. Hun må roe ned de bildene/påståelige kommentarene angående kropp og størrelse.

Så du kjenner mange flotte jenter som har utviklet spiseforstyrrelse av å lese Fotballfrue-bloggen?

Det kan altså dokumenteres?

AnonymBruker
Skrevet

Så du kjenner mange flotte jenter som har utviklet spiseforstyrrelse av å lese Fotballfrue-bloggen?

Det kan altså dokumenteres?

Nei, for jeg vil ikke gå ut med navnene deres her, vel. Men det er et faktum at tre jenter jeg kjenner har blitt påvirket av henne. Ikke ene og alene blitt syka pga bloggen hennes, men det har vært en del av det. Også for meg, da jeg ble syk.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

*Syke, mente jeg. :)

Skrevet (endret)

Lars Kristian skremmer meg. For en ufordragelig type. Jeg ble helt satt ut av å lese kommentarene hans på kk.no og priser meg lykkelig over at jeg ikke har en mann som han. :sjokkert:

Endret av Bond
  • Liker 32
Gjest vilma2000
Skrevet (endret)

Lars Kristian skremmer meg. For en ufordragelig type. Jeg ble helt satt ut av å lese kommentarene hans på kk.no og priser meg lykkelig over at jeg ikke har en mann som han. :sjokkert:

Det er skremmende at en mann setter vektkrav til sin gravide kone. Om min kjæreste hadde gjort det samme ville jeg blitt utrolig såret og samtidig gitt han en bok om litt fakta rundt graviditet. Ikke alt handler om energi ut og inn når man er gravid, det er flere faktorer som spiller inn på vekten til en gravid kvinne.

Endret av Bond
  • Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Noen av mine venner som trener mye og tungt sier de ikke vil kalle all denne løpingen hennes for trening i og med at det kun er nettopp det: løping, løping, løping. Hun løper mye, det kan du virkelig ikke si noe på. Men som jeg skrev i et innlegg over her: det er helt greit om hun trener mye, bare se på Jenny Skavlan og andre kjendiser, de trener mye mer og mye mer målrettet enn Caroline, men de dokumenterer det ikke i detalj på en populær blogg. Det er dette jeg syntes er fotballfrue.no's innebygde problem, hun fremstiller sin livsstil som perfekt og dermed vil unge jenter sammenligne seg selv med henne og tro at hennes løperegime er normalt. Det er det ikke! jeg er 24 år gammel og trener slik jeg vil, ikke slik Caroline gjør. Men om jeg hadde vært 14 år og plutselig innsett av mine 3 ukentlige fotballtreninger ikke er nok trening for å holde seg aktiv og sunn hadde jeg fått store problemer! Tennåringer skal være sunne og i aktivitet, men de skal ikke trene slik er voksen dame som Caroline gjør og det er dessverre mange småjenter som leser bloggen hennes. For eksempel får ikke bloggere som osloinchanel.no samme kritikk selv om hun trener mye og er stilktynn, fordi hun har voksene lesere. Det er her problemet ligger, forstår du dette?

Hjelpes...det der var vondt å se på

Anonymous poster hash: 6e1bc...242

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dagbladet har en sak nå om jenter som legger ut sykelig tynne bilder av seg selv, der kropp kropp kropp er viktigst i verden. De sulter seg nesten til døde for å se tynnest mulig ut. Sjekk ut Dagbladet.

Anonymous poster hash: cf5ef...056
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dagbladet har en sak nå om jenter som legger ut sykelig tynne bilder av seg selv, der kropp kropp kropp er viktigst i verden. De sulter seg nesten til døde for å se tynnest mulig ut. Sjekk ut Dagbladet.

Anonymous poster hash: cf5ef...056

Haha, jeg satt faktisk akkurat og leste den saken nå. FF bidrar jo til et forvrengt kroppsbilde også på Instagram.. Magebilder rett som det er.

• Liker 2
Gjest vilma2000
Skrevet

Til å uttale seg så mye om kropp og helse har hun sjokkerende lite peiling på grunnleggende fakta om hvor mennesker stammer fra. Evolusjonen er ikke noe man bare kan velge å ikke tro på. Det er som å si at torden og lyns eneste logiske forklaring er Tor med hammern.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Nå er det en bruker som har skrevet i kommentarfeltet under artikkelen at personen har sendt bekymringsmelding til barnevernet. Lurer på om det er tilfellet?

Anonymous poster hash: bc157...e99

Endret av Bond
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Til å uttale seg så mye om kropp og helse har hun sjokkerende lite peiling på grunnleggende fakta om hvor mennesker stammer fra. Evolusjonen er ikke noe man bare kan velge å ikke tro på. Det er som å si at torden og lyns eneste logiske forklaring er Tor med hammern.

Det samme kan du si om de som tror at evolusjon simpelthen betyr at "vi var aper en gang". Evolusjonsteorien sier ingen sted at mennesker noensinne var aper, så den kommentaren til Vilde er like lite intelligent som FF sin.

Anonymous poster hash: 793df...3b2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Nå er det en bruker som har skrevet i kommentarfeltet under artikkelen at personen har sendt bekymringsmelding til barnevernet. Lurer på om det er tilfellet?

Isåfall dumt å sende bekymringsmelding før barnet er født, da meldinger på ufødt barn avhenger av samtykke fra foreldrene for å ha en videre saksgang, ellers blir den henlagt.

Anonymous poster hash: 1f9dd...a66

Endret av Bond
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Var ikke noen kommentar om det under det siste innlegget hennes nå iallfall??

Anonymous poster hash: 32754...870

Endret av Bond
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Var ikke noen kommentar om det under det siste innlegget hennes nå iallfall??

Anonymous poster hash: 32754...870

Ikke på bloggen hennes, men under artikkelen ang. hennes graviditet på kk.no. Link: http://www.kk.no/920327/dette-er-magen-alle-snakker-om

Endret av Bond
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...