Gå til innhold

Missdior styrer og steller; lager fine forhold for en liten baby!


missdior

Anbefalte innlegg

Skal svare dere senere, for dere skriver så langt og jeg hakke tiid akkurat nå... :sjenert:

Trening i dag: tur til Tyskerhaugen! Forrige tid var 11.55, dagens tid var 11.32!!!!!!!!!!! :hoppe: :hoppe:

Mat:

Frokost - To ryvita med litt smør og kalkunskinke
Mellom - En skål med lime kesam (har dere smakt det før eller?????? NAM!) med blåbær.
Lunsj - Tomatsuppe med løk, en brødskive med smør

Middag - Kyllingfilet, tomat, rødløk og fetaost

Kvelds/dessert - Lime Kesam med druer og blåbær

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha nå skal ikke jeg bli en sånn plagsom lavkarboforkjemper, på tross av at jeg faktisk har et helt motsatt kosthold enn lavkarbo selv nå, men bare så du vet det er pølser JA-mat som lavkarber. For noen år siden la jeg på meg 10 kg pga skikkelig dårlig livsstil med festing 4 dager i uka med masse alkohol og fet nattmat. De dagene jeg regnet ut kalorier lå jeg ofte på 4000 om dagen om jeg tok med alkoholen. Helt sykt ekkelt å tenke på.

Jeg bestilte time hos Hexeberg i Sandvika og fikk hjelp av henne til å starte et nytt liv med lavkarbomat. Etter 2 måneder hadde jeg "bare" gått ned 3 kg, men da vi tok sånn screening (eller hva det heter) så vi at dette var rent fett. Så det var faktisk bra. Jeg hadde ikke telt kalorier på disse 2 månedene, bare spist akkurat de mengdene jeg ønsket av lavkabo-ja-mat. For å gå ned ytterligere måtte jeg telle kalorier, og det ble litt vanskelig ettersom lavkarbomat er kaloririkt. Hexeberg sa at kroppen min hadde nådd sin idealvekt og at det da er vanskelig å gå ned de ekstra kiloene siden kroppen var fornøyd, selvom jeg selv ønsket å bli tynnere. Etter 3 måneder til hadde jeg bare gått ned 1 kg, men jeg følte meg utrolig frisk i kroppen. Sommeren for 2 år siden bestemte jeg meg for å virkelig bli kvitt alt, og gikk derfor på PSMF i 4 uker. Gikk ned 6 kilo på de 4 ukene og klarte å holde meg på den vekten med lavkabokosthold frem til jeg ble gravid.

Jeg har en venninne som var mer overvektig enn meg, jeg var jo normalt slank, og hun gikk ned 40 kg på 4 måneder på lavkarbo UTEN å telle kalorier. Eneste begrensningen hennes var at hun ikke spiste lavkarbo-kaker og godteri utenom helgene og begrenset nøtter til 100 gram om dagen. Nøtter inneholder jo farlig mye energi, og tror nok det var her problemet mitt lå da jeg prøvde å gå ned i vekt. Nøtter = digg.

Nå kjører jeg jo fullt ut med veganerkost, og det fungerer veldig fint for meg. Jeg elsker prosjekter med strenge regler og setter meg fullstendig inn i ting. Så hvis du er litt som meg anbefaler jeg deg å kjøpe en bok slik at du får mer kunnskap om den dietten du ønsker å følge. Ha en plan som er enkel å leve med og som du kan tilpasse kosten til kjæresten din. Da jeg spiste lavkarbo lagde jeg f.eks lasagne der halvparten var laget med squash istedenfor pasta, og spagetti bolognese (er det sånn man skriver det?), der jeg ikke hadde pasta, men en haug med grønnsaker.

Siste tips: Når du lager omelett, bruk bare ett helt egg og 3 egeghvite, da sparer du mange kalorier. Eller du kan gjøre som mamma: alltid spise en stor salat før den andre maten, da blir man fortere mett.

Peeehhwww langt innlegg, men jeg sitter nå her og ammer :P Ha en fin dag Miss!

Var mer at jeg spiste så mye til frokost :ler: Er egentlig ikke noen pølsefan (eller... :lur: ) så spiser ikke så mye av det. Jeg tror som sagt ikke at en diett er veien for meg, bare en skikkelig livstilsendring med mer bevegelse og trening, samt et fokus på sunt kosthold. Alkohol er jo en skikkelig luring når det gjelder kalorier, og derfor passer det fint at jeg er prøver sånn at jeg ikke får drukket så mye :hoppe: Drikker jo selvfølgelig en øl til grillmaten osv, men det blir ikke de store festene som jeg hadde før i tiden.

Du er så utrolig flink, og jeg beundrer deg veldig. Pågangsmotet ditt er jo helt sjukt! Mannen her er ikke med på lavkarbo eller veggis eller noe, så blir i såfall to middager og det har jeg verken tid eller råd til :fnise: Og tusen takk for mange gode råd, det hjelper veldig! Jeg føler meg jo litt alene om dette siden mannen ikke er med, så det er litt ensomt. Han gomler sukker og karber så det synger, og jeg spiser stortsett sukkerfritt (spiser frukt).

PS. hva gjør man med de to andre eggegulene da??????? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, 800 gram på en uke er jo råbra! Du er kjempeflink! :)

Da jeg drev og gikk ned i vekt for tre år siden veide jeg meg en gang i måneden, samt at jeg brukte målebånd og målte på forskjellige steder (midje, pupper, hofter, lår, overarmer osv) og førte opp i en bok. Ganske motiverende :jepp: Jeg gikk ned relativt treigt om man skal se på hvor mye jeg gikk ned hver uke i gjennomsnitt, men 20 kg på 8 mnd er jeg (fortsatt) vanvittig stolt av.

Jeg talte kalorier og jogga, jeg, da (men spiste sjokolade hver uke, det hadde vært en skjebne verre enn døden å si farvel til den :fnise: ), men jeg tenker så lenge man spiser sunnere mat og rører seg mer, så er det uunngåelig å gå ned i vekt.

Og som de andre sier, du må spise litt oftere, altså. Få i deg litt næring så du har litt å gå på når du har lange arbeidsdager. Jevnere blodsukker og alt det der. Skjønner at du ikke har lyst til å stå bak disken og gomle brødskiver, liksom, men kanskje en müslibar og vann, det metter litt, f.eks.?

Stå på :klemmer:

Takk for det :hoppe: Er bare så kjedelig å se på slankekrigen at de går ned 10 kg i uka, også klarer ikke jeg 1 kilo engang :ler:

Har tenkt på det å måle meg, må bare kjøpe målebånd først. Også syns jeg det er litt gøy å veie meg, iallefall så lenge vekta går nedover, hehe.

OG ja, jeg MÅ spise oftere. Merker det SÅ godt når jeg kommer hjem fra jobb og spiser to svære porsjoner middag..... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat og trening i går :

Frokost - To ryvita med smør og kalkunskinke, litt lime kesam med blåbær
Lunsj - lime kesam med blåbær og druer
Middag - hjemmelaget aspargessuppe med fløte og masse chili, servert med sprøstekt spekeskinke
Før trening - en banan
Kveldsmat - 4 (!!!! herreJESUS) ryvita med go og mager leverpostei med rødbeter på toppen
Kos - ble fysen, så spiste litt lime kesam med blåbær.......

Gikk en lang tur i går kveld med ei veninne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens:

Frokost - 4 lavkarbobrødskiver (92 gram brødskiver... de er jo så små!) med diverse pålegg. Leverpostei og magerost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 reyvita er vel ikke så mye? De inneholde vel ikke mer enn 30-40 kalorier, så det trenger du ikke å ha dårlig samvittighet for. Jeg tror du må bli kvitt denne samvittigheten din overfor mat Missy. Jeg kjenner meg godt igjen altså, så jeg skal ikke leke noen helt her, men jeg tror virkelig at om man får et mer naturlig og avslappet forhold til mat så vil det bli enklere å gå ned i vekt. Hvis du blir skikkelig sulten på kvelden så er det et tegn på at du spiser for lite på dagtid. Jeg har en venninne som er overvektig, og hun spiser f.eks aldri frokost og lunsj, kun middag og kvelds, men da er hun så sulten at hun overspiser. Jeg trente noen ganger med tanten min på et sånn superfancy sted, og der sa han ene PTen at man egentlig ikke burde være sulten etter kl.19, og hvis man er det, så er det et tegn på alt for lite mat på dagtid.

For min del hadde 2 ryvita knekkebrød vært alt for lite mat til frokost. Man har jo gjerne dårlig tid, så skjønner at det er enkelt og greit, men hva med å koke egg kvelden før som du kan ha på et tredje knekkebrød? Ikke tenk så mye på kaloriene når det er såppas sunt uansett. Du vil nok få en mye bedre dag med litt fullere mage:)

Hjemme hos meg går det i veganerlapskaus. Jeg kjøpte en grønnsaksblaning som heter "perfekt til lapskaus" og det er kun 50 kalorier i 100g. Suppler på med magert kjøtt, så er dette en superdigg, enkel og billig middag for deg og kjæresten!

Jeg har et ganske anstrengt forhold til mat egentlig.. vet ikke om du har lest innlegget til pappaen min lengre frem i dagboken her? Jeg har alltid fått slengbemerkninger på hvor mye jeg spiser, så jeg overspiser alene. Sånn er det bare. Har blitt bedre etter at jeg flyttet ut, men sliter fortsatt med det... :sukk:

Det er kanskje noe i det, at jeg spiser for lite på dagtid. Kveldsmat er mitt favorittmåltid, vet ikke hvorfor... men blir alltid superkreativ på kveldstid med mat, så jeg lager flotte omeletter eller danderer brødskiver herifra til månen :ler: Jeg liker forresten ikke egg! Bortsett fra omelett og en gang i året speilegg :fnise:

Er så redd for å spise for mye, tror jeg har hengt meg alt for mye opp i det å spise lite. Det er vanskelig. Men jeg vil jo så gjerne, for jeg tror at hvis jeg går ned masse i vekt så vil jeg bli gravid på 1-2-3. Æsj, nå ble jeg skikkelig lei meg... :sukk: (det er ikke din skyld altså! jeg bare overtenker og overgjør alt).

Det hørtes godt ut med sånn blanding :) Jeg har en kjøttfri dag i uka i tillegg til alt det andre jeg holder på med, så skal foreslå det for mannen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokkosnøtta, du er helt fantastisk! :blomst:

Tenk å ha ei venninne som deg, som tar seg såpass mye tid til internettvenninne sine, og som virkelig jobber med å løfte selvtilliten til venninner opp! Det er alt for mange kommentarer som drar jenter ned - enten det er med vilje, eller det er en utilsiktet kommentar.

Lille-Nøtta har fått en fantastisk mamma :hug:

Og, Missdior, jeg tror ikke jeg har gjort meg til kjenne i dagboka di enda, selv om jeg har vært snikleser lenge. Utifra det du leser, er du en fantastisk person :) Jeg har begynt å bry meg om deg, og tenker på deg og hvordan det går - selv om jeg som sagt er tidenes største snikleser.

Jeg krysser fingrene for at spiren sitter snart! :hug:

Livstidsendringene dine tror jeg er veldig positivt (selv om jeg ikke vet hvordan du ser ut, om du har for mye eller ikke), men det er alltid bra for kroppen å få tilskudd av det beste den kan få - sunn mat og trening. Gudene vet at jeg skulle spist sunnere og trent mer selv, så jeg håper jeg skal bli inspirert av måltidene du spiser og turene du går fremover!

Stå på videre, dere virker som fantastiske jenter, og jeg blir inspirert over hvor snille dere er med hverandre! :blomst:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godeste missdior, tror jeg må komme innom bare for å gi deg en gigaklem! Det er så slitsomt å ha et så anstrengt forhold til mat, kropp og i det hele tatt.. Sitter fast i den smørja selv, æsj. Du virker som ei super jente, og fortjener kun det beste :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MissDior. Jeg hopper inn i dagboken din for å gi deg en klem og for å si at jeg gjerne vil følge deg hvis det er greit. Du er flott! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg leste innlegget om faren din, og jeg fikk vondt i hele kroppen. Kommentarer om kropp sitter hele livet, man glemmer det aldri rett og slett. Jeg har en utrolig snill pappa, som elsker meg, men han har sagt én ting som jeg aldri vil glemme og som fikk meg til å føle meg som verdens feiteste da jeg var liten. Vi er tre søstre i ganske lik alder, hvor jeg er i midten. De to søstrene mine har alltid vært tynne, de har smale ledd og en helt annen kropp enn meg. Jeg har en type kropp som helst vil være lubben, og jeg må konse for å ligge der jeg vil, ellers går jeg lett opp 5 kg.

En gang jeg var sånn 10 år gammel sa pappa "jeg tror aldri søster 1 og søster 2 kan bli tjukke, men du har litt anlegg til å bli det". Pappa nekter for at han har sagt dette, men jeg husker det som om det var i går. Jeg husker hva han hadde på seg, hvordan han satt i stolen og hvordan han gestikulerte mens han pratet. Jeg vet at det var dette han sa, og jeg kommer aldri til å glemme det. Jeg hadde ikke noe forhold til kroppen min da jeg var 10 år gammel, men fra den dagen han sa dette så ble jeg veldig bevisst på at, ja, jeg har større armer, bredere hender, litt bollekinn og større legger enn søstrene mine. Jeg kommer aldri til å tilgi han for denne kommentaren, for jeg aner ikke hva hensikten var. Hvorfor skulle han si noe sånt liksom? Jeg var et vanlig slankt barn og slank som ungdom, og det var ikke før som 21 åring at jeg la på meg 10 kg, så jeg skjønner virkelig ikke hvorfor han sa det. Man skal ALDRI ALDRI ALDRI kommentere vekten til et barn med mindre det er helsefarlig å ikke gjøre noe med det.

En annen ting jeg kom på nå er at da jeg hadde gått opp 10 kg som 21 åring sa mamma "jeg har bestilt PT til deg og meldt deg på Grete Roede-kurs. Det er jo alltid kjipt å ha de ekstra 5 kiloene på kroppen". Dette hadde hun altså ordnet med helt selv uten at jeg hadde bedt om det, eller gitt utrykk for at jeg var misfornøyd. Det såret meg skikkelig å få bekreftet at det var tydelig for alle andre at jeg hadde blitt tjukk, og selvtilliten min gikk rett i bånn. Etter fødselen har hun også vært veldig interissert og opptatt av vekten min, men denne gangen på en "positiv" måte, typ "så fint at du har gått så mye ned i vekt, hva veier du nå da?". Mamma var veldig, veldig tynn da hun var ung og har alltid sagt at "når man er ung er det slik at jo tynnere man er, jo penere er man", noe som er ganske sykt å si til sine tre døtre i alderen 12, 14 og 19. Men men, tror hun røyka litt for mye weed på 70-tallet, for utenom dette er hun en helt normal dame. Hun er bare veldig opptatt av vekt.

De siste årene har jeg satt meg mye inn i kvinnekampen og kvinners rolle i samfunnet. Jeg ser ofte på foredrag på TED som handler om dette, og det er utrolig interessant hvordan kvinner snakker og tenker seg selv ned. Menn er ikke like opptatt av kropp, og det er mye lettere for en mann å ha litt fett på magen enn det det er for en kvinne. En kvinne skal liksom være så jævla sexy og deilig hele tiden, og det er ganske nedlatende å sette fokus på kropp fremfor personlighet.

Det er viktig at du snakker deg selv opp, at du tenker på de positive sidene dine. Når du legger ut bilder av deg selv på Instagram tenker jeg, og nå er jeg helt ærlig, at du er utrolig vakker. Du har store, fine øyne og fyldige lepper andre jenter bruker tusenvis av kroner for å etterligne. Du har tykt og glansfult hår og helt fantastiske kinnbein. I tillegg er du reflekter og smart, og du kommer til å bli en fantastisk mamma. Du kommer til å bruke din egen barndom til å oppdra barna dine på den aller beste måten. Se på det som positivt at faren din har vært sånn som han har vært, for nå vet du hva du IKKE skal gjøre mot dine barn.

Jeg selv f.eks, vet at jeg aldri skal sette fokus på kropp og utseende, at jeg alltid skal hjelpe de med lekser og sørge for at de blir flinke til å stå på ski og spille fotball. Jeg får fortsatt en klump i magen av å tenke tilbake på turdagene på barneskolen fordi jeg aldri hadde gode tursko eller nytt skiutstyr. Jeg kunne ikke spille noen sport og jeg gjorde aldri leksene mine. Foreldrene mine har elsket meg, men de har absolutt gjort sine feil som har hatt konsekvenser for meg i det voksene liv. De lærte meg aldri å spare penger, de tok ikke skolen seriøst og dette har ført til at jeg fikk dårlige karakterer og har brukt opp alle pengene mine på tull. Det var ikke før i 3.gym at jeg skjerpet meg på skolen og fikk knallkarakterer. Likevel ødelag de dårlige karakterene fra 1 og 2 slik at jeg ikke kom inn på journalistikk.

Den beste innstillngen til livet er at man alltid skal strekke seg etter å bli den beste utgaven av seg selv. Fokuser på det du liker, og jobb med det du ikke liker. Kanskje det tar tid å komme ned i den vekten du vil, men til slutt er du der og reisen ditt bør være sunn og riktig. Spis så du er mett, ikke tenk for mye på det og nyt livet nå. Dere er fortsatt unge, og et barn vil gjøre alt annerledes. Jeg elsker sønnen min, og det er helt riktig for meg at han er her akkurat nå og det var perfekt for oss å få han. Likevel kan det være stunder jeg savner å ta et glass vin med venninner, stikke å besøke folk i Køben eller dra på nasj hos kompisene mine. Bare være ung og dum liksom. Tenk på alt du vil gjøre før du får barn, OG GJØR DET!

Haha, jeg skriver alltid så langt i dagboken din, men jeg hadde mye på hjertet i dag.

Jeg er inne i dagboka her og leser dette innlegget flere ganger per dag. Tårene triller like mye hver gang, og jeg føler meg utrolig takknemlig for at du bryr deg så mye om meg at du tar deg tiden til å skrive her hos meg.

Jeg vet ikke hvor jeg skal starte. Du er bare fantastisk. Det er ikke lett å innse at andre også kanskje har hatt det litt tungt i forhold til kropp og vekt, for du er jo tynn (jeg synes du er flott) . Ord sårer mer enn handlinger, og da spesielt fra de som liksom skal ta vare på en, og være den store støtten i livet. Helt utrolig at moren din leita fram Grete Roede til deg... :(

Jeg elsker at du er så åpen og ærlig om alt, at du tar deg tida til å tenke på meg og mine problemer, når du har et såpass travelt liv som du har. Og vet du? Nøtta har verdens beste mamma.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått opp 200 gram. Forrige uke var preget av mye alkohol og mye karbomat. Denne uken skal bli bedre! Og jeg skal gå minst 5 turer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Advarsel: Syklusen kan virke inn på vekten. Eggløsning? Du risikerer å fly opp i vekt. Samme med mensen. Så om du plutselig går opp i vekt, og til dels mye, sjekk hvor du er i syklusen. =) Det kan gi deg et svar, så du ikke mister motivasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm interessant. Gikk opp 1 kg etter 17.mai og har nå eggløsning. Så kanskje det ikke bare er fett da? Spiste skumle mengder kake skjønnerdu...

Kan være en blanding! Om du har eggløsning nå, og i tillegg spiste masse kake og du ikke pleier å gjøre det kan kroppen gå litt inn i "sjokk". :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmmmmm interessant. Gikk opp 1 kg etter 17.mai og har nå eggløsning. Så kanskje det ikke bare er fett da? Spiste skumle mengder kake skjønnerdu...

Ifølge den personlige treneren min, er det ikke mulig å gå opp 1,2 kg i fett mellom torsdag og i går (=P), så mye av mitt var vann. Og det ble bevist i dag, da jeg gikk ned ett kg mellom i går og i dag. =P

Stress, sykluser, og sukkerholdig mat, kan alt føre til at kroppen holder på vannet, visstnok, og vann øker vekten til dels mye på kort tid. Men da er det jaggu kjekt når det forsvinner, og en mister et til halvannet kilo over natta...lol.

Men heeeelt sikker er jeg ikke. Det er bare en observasjon jeg har gjort meg basert på meg selv og min vekt. I forkant av min mens og åpenbart eggløsning, samler kroppen på det den kan av vann. Andre har kanskje helt andre erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokkosnøtta: For å gå opp 1 kg så må du ligge 7000 kcal i overskudd, så å gå opp så mye "over natta" skjer ikke. Som Raven Emerald sier så har syklus mye å si, og også hva du har spist og når. Masse salt, lite salt, mengden karbohydrater (binder væske), har du vært på do osv.

Sånn sett er også 200 g opp/ned ingenting, MissDior. :) Hvis du har ligget i et kalorioverskudd så er det selvsagt fort gjort å gå opp 200 g, men med mye karbohydrater så binder du også mye vann -> høyere vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mer turer på flatmark nå, tør ikke å presse meg noe særlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg, jeg. 1,5 kg. Skikkelig ukult. Nå er det fokus på å miste mest mulig vekt (på en sunn måte selvfølgelig) før første svangerskapskontroll (15.juli). Skal be legen min om å henvise meg til ernæringsfolk slik at jeg kan få litt hjelp gjennom svangerskapet. Jeg skal være ærlig, jeg syns det er kjempevanskelig.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...