Gå til innhold

Missdior styrer og steller; lager fine forhold for en liten baby!


missdior

Anbefalte innlegg

Hvis du har planer om å drikke mere vann anbefaler jeg deg å kjøpe en sånn flaske emd stor sugerør som man ikke trenger å vende på hodet. Skjønner du? Tror funksjonen heter camelback ellerno. Hvertfal. Man får i seg vilt mye mer vann med en sånn flaske:)

Syntes planen din høres helt super ut!

Jeg har vann stående på glasskaraffel i kjøleskapet med sitron eller agurk i, og det funker også skikkelig bra :jepp: Må drikke minst en karaffel om dagen!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*blande meg inn*

Både lavkarbo OG lavkalori? Pass på at du får i deg nok næring, det er fort å gå i bakken på for lite mat! Da blir det også enda vanskeligere å nå målet. Det er kjempebra at du drikker mye vann, forresten, og jeg tror at fjelltur er den beste form for trening; den er både fysisk og mentalt styrkende.

*motivasjonstale*

Ikke glem at alt du gjør består av valg. DU velger å spise en sjokolade. DU velger å bli sittende i sofaen istedenfor fjelltur. DU er sjef over DIN kropp, og alle de små valgene du tar i løpet av en dag (å gå ut døren, spise en sunn lunsj, ikke spise sjokoladen) er de faktorene som gjør at du får suksess. Så når den lille stemmen i hodet ditt sier "ånei, jeg vil ikke gå fjelltur i dag, jeg vil spise sjokkis..." så må du bare ikke høre på den. For du kan nemlig velge å la være å høre på den!

Ikke tenk at du savner sukkeret eller sofaen. Tenk at det er to ting som har ført til at du er der du er i dag (litt overvektig og misfornøyd med egen kropp). Vil du virkelig fortsette å stappe i deg det som gjør deg deppa? NEI, det vil du ikke! Det er ikke verdt det! Det er ikke verdt enda lenger tid deprimert og misfornøyd i egen kropp.

Du har muligheten til å gjøre noe med problemet ditt. Da må du faktisk ta den muligheten. MOVE YOUR ASS.

Ved slanking og livsstilsendring er trening 20% og kosthold er 80%. Tankegangen din er det viktigste; for den er kunnskapen om regnestykket. Uten kunnskap får du ikke regnet deg frem til det riktig svaret. *motivasjonstale slutt*

MASSE lykke til MissDior. Jeg heier og heier!

PS: Ganske så festlig bilde jeg fikk av dere. MrDior naken i dusjen, du med ti liter vann overalt og totalt kaos i en leilighet UTEN persienner :fnise: Hadde vært gøy å være naboen deres da!

PPS: Håper du skjønte noe av det jeg skrev...

Jeg synes det er vanskelig med kosthold, det skal jeg innrømme.. Jeg har ikke tenkt å gå over på fullstending lavkarbo altså! :) Ser jeg må bli flinkere til å bruke denne dagboken for mat og trening, og ikke prøverdagboken... :ler: Jeg skal ha to karbofrie dager i uka (under 10gram karbo) , og maks ett karbomåltid per dag. Holder meg unna sukker, men ikke noe fantatisk. Spiser f.eks yoghurtnøtter i ny og ne, og spiser alt av frukt. Tror ikke at et kosthold uten noe sukker, karb eller fett er noe å leve på! Er imponert over de som klarer, men jeg tror kroppen min nytter bedre av et veldig variert kosthold.. Er enda inne i min første uke av min nye livsstil, så motivasjonen er enda på topp :jepp:

Det har ikke vært så vanskelig å holde seg unna karber som jeg trodde. Frokosten blir som regel en omelett og en yoghurt (dobbel 0%). Er på utkikk etter andre veldig enkle frokoster, så bare rop ut om du har noen tips!

Takk for god motivasjon, det gjør MYE for meg! :) Jeg ser på meg selv som en feit og ekkel ku, og syns det er så rart at mrdior vil være sammen med meg. Han er sterk og pen. Selv om han har fått noen kjærestekiloer så er han aktiv og går mye på fjellet. Jeg vil gjerne gå sammen med han uten å dø i bakkene.... :)

Hahha! Ja, jeg tror det var litt av et syn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost - omelett av to egg, vann, salt + pepper, kalkunskinke og cheddarost. Yoghurt dobbel 0%, to yoghurtnøtter og fem cashewnøtter

Lunsj - En sånn boks med salat fra butikken.. med tacoskjell og skinke

Middag - Langtidsstekt hvitløkskylling med hvitvinsdampede gulrøtter og to mandelpoteter som var hasselbakte

Dessert - Panna Cotta uten sukker! Fikk jævlig dårlig samvittighet for den... ble kvalm også...

Vi gikk tur til Linken i går, og det var en fiiin tur! Nydelig vær og varmt i lufta :)

Endret av missdior
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Bare for å blande meg jeg også :ler:

Først og fremst, du er kjempeflink! :)

Når du kutter karbo og kalorier, øk f.eks proteiner eller fett. Jeg spiser ikke lavkarbo selv, men noe som ligner, og jeg passer på å spise nok egg, kylling, fisk osv. som har proteiner i seg.

Ville heller ikke vært helt streng på kalorier, heller fokusert på å få i seg riktig mat, og nok. Du går ikke ned på en bra måte om du ikke får i deg nok energi. Jeg, som er normalvektig, skal ha i meg 1900 kcal når jeg er stillesittende, og 2100 når jeg er i bevegelse (trening) bare for å sammenligne :) Skjønner du vil begrense altså, men vær så snill, få i deg mer næring dagene du er på fjelltur. Spis opp kaloriene du trener de dagene, så du ikke kommer under 1500 i alle fall :)

*over og ut* :ler:

Husk også at han har valgt deg, han vil være med deg, selv om du ser ut som det du kaller for "feit og ekkel ku". Syns ikke du skal kalle deg selv det :) Du er god nok, og du har valgt å endre livet til det bedre nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler du er på rett spor nå, og må si meg enig i det de andre sier over her :Nikke:

Men jeg har et annen viktig tips - og veldig vesentlig, som ingen jeg har sett har kommet med enda. (kanskje jeg ikke har sett godt nok etter)

Dropp vekta, og ta fram målebåndet! Enkelt og greit.

Hvis du vil veie deg, så gjør du såklart det, men den kan tulle med deg og gi deg helt annet svar enn hva som faktisk er realiteten. Ikke vei deg så ofte, men mål deg en gang i uken, eller hver 14. dag.

Du kan gå ned flere cm, men vekta forteller deg ikke det. Du skal se motivasjonen blir mye bedre når du ser du minker der, det er det som teller. Du kan stå stille på vekta selv om du blir mindre, fordi kroppen samler vann og bygger muskler, noe som gjør at vekta i fett går ned, men muskler går opp - og derav kan være den samme i noen perioder.
Målebånd er gull. Jeg gikk ned 10 cm rundt livet når jeg var på mitt "beste" på styrketrening, men vekta sto på stedet hvil! :)

Mål rumpe, lår, overarm, hofte (evbtuelt størst omkrets på magen) og midje. Skriv det opp, så skal du se resultatene kommer fortere du som er så flink nå!!! :klem:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å blande meg jeg også :ler:

Først og fremst, du er kjempeflink! :)

Når du kutter karbo og kalorier, øk f.eks proteiner eller fett. Jeg spiser ikke lavkarbo selv, men noe som ligner, og jeg passer på å spise nok egg, kylling, fisk osv. som har proteiner i seg.

Ville heller ikke vært helt streng på kalorier, heller fokusert på å få i seg riktig mat, og nok. Du går ikke ned på en bra måte om du ikke får i deg nok energi. Jeg, som er normalvektig, skal ha i meg 1900 kcal når jeg er stillesittende, og 2100 når jeg er i bevegelse (trening) bare for å sammenligne :) Skjønner du vil begrense altså, men vær så snill, få i deg mer næring dagene du er på fjelltur. Spis opp kaloriene du trener de dagene, så du ikke kommer under 1500 i alle fall :)

*over og ut* :ler:

Husk også at han har valgt deg, han vil være med deg, selv om du ser ut som det du kaller for "feit og ekkel ku". Syns ikke du skal kalle deg selv det :) Du er god nok, og du har valgt å endre livet til det bedre nå :)

Jeg liker at dere blander dere inn som dere kaller det :) For jeg er helt blank på kosthold, jeg har alltid bare spist alt jeg ville ha :ler: Mitt problem er at jeg ikke helt vet hvor jeg skal putte inn ekstra proteiner osv....

Jeg blir jo mett av det jeg spiser, så jeg har ikke lyst på mer mat. Jeg jobber også aktivt med å spise mindre mengder, for da krymper magesekken (innbiller meg iallefall dette :ler: )

Jeg skal være flinkere til å spise mer de dagene jeg er i aktivitet, og de dagene (to dager i uka) hvor jeg ikke gjør noe tunge fysiske greier, så kan jeg jo holde meg til 1500 kalorier. Høres det bra ut? :) Hehe, jeg har ikke peeeeeeiling.... :ler:

Du er god :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler du er på rett spor nå, og må si meg enig i det de andre sier over her :Nikke:

Men jeg har et annen viktig tips - og veldig vesentlig, som ingen jeg har sett har kommet med enda. (kanskje jeg ikke har sett godt nok etter)

Dropp vekta, og ta fram målebåndet! Enkelt og greit.

Hvis du vil veie deg, så gjør du såklart det, men den kan tulle med deg og gi deg helt annet svar enn hva som faktisk er realiteten. Ikke vei deg så ofte, men mål deg en gang i uken, eller hver 14. dag.

Du kan gå ned flere cm, men vekta forteller deg ikke det. Du skal se motivasjonen blir mye bedre når du ser du minker der, det er det som teller. Du kan stå stille på vekta selv om du blir mindre, fordi kroppen samler vann og bygger muskler, noe som gjør at vekta i fett går ned, men muskler går opp - og derav kan være den samme i noen perioder.

Målebånd er gull. Jeg gikk ned 10 cm rundt livet når jeg var på mitt "beste" på styrketrening, men vekta sto på stedet hvil! :)

Mål rumpe, lår, overarm, hofte (evbtuelt størst omkrets på magen) og midje. Skriv det opp, så skal du se resultatene kommer fortere du som er så flink nå!!! :klem:

Jeg tenkte å veie meg annenhver mandag! Så ikke denne mandagen, men neste. Må jo følge litt med, også håper jeg jo at jeg skal gå ned massse :nigo: Det med målebånd har jeg ikke tenkt på, så det var lurt at du sa! Skal jaggu måle i morgen tidlig, og skrive det ned. Håper bare ikke mannen finner det.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost - Omelett av 3 egg (!), kalkunpølse, salt + pepper og basilikum. En dobbel 0%. Måtte ha tre egg i omeletten siden jeg skulle på jobb...

Lunsj - En Tine14 Gresk yoghurt med blåbær og gryn

Snack - En nutrilett med 97 kalorier. Vet ikke hva den heter :ler:

Middag - Fullkornsspaghetti, stekt kylling og pesto, med basilkum på topp. (spiste litt vel mye spaghetti, selv om jeg målte det opp føltes det jævlig mye ut! Jeg veide opp 120 gram... )

Dessert - Litt Panna Cotta. Vi har så mye igjen for mannen lagde av nesten 1 liter fløte. Tror ikke jeg spiser opp i kveld, ble så kvalm i går... Selvforakt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(pre) Frokost - Ei lita skål med 4-kornsblanding. Målte det opp, og 38 gram så rett ut :ler: Hadde på litt akasiehonning og soyamelk.

Den ekte frokoste, en stund etter - Omelett av tre egg, kalkunskine, salt + pepper, basilikum og cheddar (kan jeg bare kalle den omelett heretter? :ler: )

Middag - Kjøttdeig med purre, paprika og løk, stekt sammen. Litt couscous.

Dessert - vi delte den siste panna cottaen. Minn meg på at jeg aldri skal spise det igjen.. kvaaalm...

Kveldsmat - Blir nok det samme som frokosten!

Tror jeg har fått i meg ALT for mye kalorier i dag! Og ikke kom vi oss på den femte turen heller... får ta to i morgen.... :sjenert:

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukesmeny uke 18:

Mandag - Hummussalat med svin og tomat

Tirsdag - Tomat og gulrotsuppe med chili og appelsin

Onsdag - skal ut med jobben, skal spise kyllingsalat :hoppe:

Torsdag - Fotballfrues lasagne

Fredag - Pulled pork

Lørdag - Lunsj: PAI! Middag - fiskesuppe

Søndag - Kjøttsuppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 20.5 kilo på 4 mnd :)

Bmi'en ligger på 22 nå og jeg begynner å føle meg skikkelig bra :) Skal enda gå ned noen få kilo til.

Eneste jeg har gjort er å kutte alt av (tilsatt) sukker og junk food. Jeg passer på kaloriene og spiser grove korn produkter...

Eneste trening jeg gjør er å gå turer med hundene i skogen hver dag...

mitt tips til deg er mange måltider hver dag for å holde blodsukkeret stabilt

Ikke bli for sulten

Masse sunn og mager mat

og kos deg med sunn dessert hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 20.5 kilo på 4 mnd :)

Bmi'en ligger på 22 nå og jeg begynner å føle meg skikkelig bra :) Skal enda gå ned noen få kilo til.

Eneste jeg har gjort er å kutte alt av (tilsatt) sukker og junk food. Jeg passer på kaloriene og spiser grove korn produkter...

Eneste trening jeg gjør er å gå turer med hundene i skogen hver dag...

mitt tips til deg er mange måltider hver dag for å holde blodsukkeret stabilt

Ikke bli for sulten

Masse sunn og mager mat

og kos deg med sunn dessert hver dag :)

Så flink du har vært! :) Jeg jobber aktivt med å få en sunnere livsstil, og er i "ny"fasen just nu. Så ting tar tid å venne seg med :) Jeg går mye på tur selv, og da masse turer på fjellet. Blir såklart litt bortover også, men liker følelsen av komme meg heeelt til topps!

Takk for tips! Det setter jeg pris på! Er ekstremt dårlig til å spise ofte, så går som regel sulten mellom lunsj og middag... Skal handle i morgen, og skal da handle ryvita, disse er så gode! Og de funker jo til mellommåltid :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde alarmen på til 06.30 i dag fordi jeg skulle på to turer, og fikk tatt dem begge rimelig tidlig... vel.... i Bodø regner det tollkniver, det er kaldt og grått. Jeg la meg igjen, og stod opp 08 for å kjøre mannen på jobb. Regner enda! Jeg legger meg igjen.........

(må også nevnes at jeg ikke har regntøy, og akter heller ikke å kjøpe det nå, siden størrelse liten elefant kommer til å være alt for stort til høsten ;) )

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble tur allikevel. Og det var litt deilig! Bare puste og pese, kjøre kroppen max i øsende regn! Slo tiden min fra forrige gang med 4 sekunder, woho :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før tur - 50 gram firekornsblanding med akasiehonning og soyamelk

Lunsj - omelett av to egg, cheddar, skinke og basilikum

Mellom på jobb - nutrilettbar, måltidserstatter! 277 kalorier. Smakte cookie dough, ikke gjenkjøp...

Mellom2 - Sånn der nutrilett med 97 kalorier :ler:

Middag - Hummus, strimlet svin og tomat/løksalsa

Kveldsmat - En og en halv brødskive av det nystekte lavkarbobrødet med kalkunskine! Det var supergodt :hoppe:

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har blitt syk igjen! Faen altså... mannen har snørra og hosta den siste uka, og nå er det min tur.... Blir ikke noen tur i dag, tør ikke å utsette mine slappe lunger for tung og rå luft i dag. Får ta mageøvelser her hjemme, og holde meg under 1500 kalorier, så satser jeg på at det går greit i forhold til vekta.. kjipern :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost - 2 brødskiver av lavkarbobrødet (Serr, er vel mer 1 normal brødskive), omelett og noen cherrytomater. Drakk 1 glass sjokoladesoyamelk og en kaffe latte med soyamelk og kanel

Lunsj - To ryvita med banan, ett eple kuttet opp og stekt i ovnen med kanel og stevia. Ny kaffe latte! med sjokoladesoya denne gangen. Takk gud for at jeg fant melkeskummeren!! :hoppe:

Middag - To voksne skåler med tomat og gulrotsuoppe!

Forresten, jeg føler at jeg aldri blir mett i dag :sjokkert:

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...