Gå til innhold

Missdior styrer og steller; lager fine forhold for en liten baby!


missdior

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er kjempeflink med maten og treninga, så dette går riktig vei. Jeg tar jo tiden når jeg går de faste turene mine, og den ene turen har jeg forbedret med over to minutter siden første gang jeg gikk! :hoppe: DET er jo kjempemotivasjon. Skal veie meg i morgen tidlig, er veldig spent på om jeg har gått ned noe siden forrige mandag. Håper jo det da! Har bare vært på fire turer denne uka, men jobber lange økter på jobb med masse trasking, samt mageøvelser nesten hver dag. Jeg er fortsatt kjempemotivert, og har nesten lyst til å ette prøvinga på pause sånn at jeg kan gå ned mest mulig.... :)

Dagens matinntak:

Frokost - To lavkarboskiver med smør, ost og purreskinke

Middag - To svææææære skåler med grønnsakssuppe. Skikkelig hjemmelaget og med masse gulrot! Skikkelig digg :jepp:

Dessert - Eple skjært opp i tynne skiver med kanel og stevia, litt smør i bunnen for ekstra smak

Kveldsmat - Omelett av to egg, salt + pepper, purreskinke, parmesan og cheddar. To lavkarboskiver under omeletten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motovasjonen er på skikkelig bunn... har fått så mye uplanlagt jobb denne uka, og kun kjempelanfe vakter (8-9 timer) og det uten pause. Har ikke energi til å gå på tur før jobb, og heller ikke etter. Spiser så lite på jobb også, for det er ikke bra å spise bak kassa...... blæh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om motivasjonen ikke er på topp en dag så dropp treninga og konsentrer deg om maten. 80% av vektnedgang er hva du putter i munn, så det bør være ditt primære mål. Man har ikke ubegrenset med motivasjon, så hvis du kjenner at du er litt sliten å lei så bør du konsentrere deg om det viktigste og drite i det andre.... spis heller sunt og legg deg på sofaen og se film. Det er mitt tips til deg!

Teller du kcalorier? hvor mange kcalorier ligger du på nå? og hvor mye har du gått ned siden du begynte?

Jeg har nå gått ned 21.5 kilo på 4 mnd. Jeg trener ikke, men jeg går tur med hundene i skogen hver dag. Jeg har kun konsentrert meg om maten og rast ned pga det. Det er først den siste måneden jeg har begynt å telle kcalorier og jeg bruker appen "lifesum". Jeg hadde bmi 28, og når jeg kommer ned til den vekta jeg vil (2 kilo igjen dit) så har jeg bmi 21.

Det er helt fantastisk deilig å føle seg slank igjen! Lykke til! håper du snart når målet ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om motivasjonen ikke er på topp en dag så dropp treninga og konsentrer deg om maten. 80% av vektnedgang er hva du putter i munn, så det bør være ditt primære mål. Man har ikke ubegrenset med motivasjon, så hvis du kjenner at du er litt sliten å lei så bør du konsentrere deg om det viktigste og drite i det andre.... spis heller sunt og legg deg på sofaen og se film. Det er mitt tips til deg!

Teller du kcalorier? hvor mange kcalorier ligger du på nå? og hvor mye har du gått ned siden du begynte?

Jeg har nå gått ned 21.5 kilo på 4 mnd. Jeg trener ikke, men jeg går tur med hundene i skogen hver dag. Jeg har kun konsentrert meg om maten og rast ned pga det. Det er først den siste måneden jeg har begynt å telle kcalorier og jeg bruker appen "lifesum". Jeg hadde bmi 28, og når jeg kommer ned til den vekta jeg vil (2 kilo igjen dit) så har jeg bmi 21.

Det er helt fantastisk deilig å føle seg slank igjen! Lykke til! håper du snart når målet ditt

Motivasjonen er skikkelig på dass... Jeg har en rimelig aktiv jobb (står i butikk), og jeg går/står jo 8 timer i strekk hver dag. Når jeg kommer hjem da er jeg dødssliten, og orker stortsett ingenting. Når mannen i tillegg ikke har gidda å vaske opp etter middagen sin sånn at jeg må gjøre det... ja, da må jeg jo stå enda en time....... :sukk:

Jeg teller kalorier ja! Til en viss grad i allefall. Disse dagene med uplanlagt jobb har vært horrible matmessig... rekker ikke så mye om morningen før jeg plutselig må dra,...

I går f.eks spiste jeg dette;

Frokost - Et ryvita med spekeskinke (klokken 09)

Middag - To porsjoner med italiensk kjøttdeig-ragu (klokken 19)

Kveldsmat - En snjo med bringebær og 30 gram usaltede nøtter.

Og dett var dett. Merker jeg er sliten av alt akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Jeg syns du har vært flink jeg, missdior!

Kan du ta med noen barer på jobb? Ta en bit i ny og ne i rolige perioder? Ellers er det rart at dere ikke har matpause når du jobber såpass lenge om gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Jeg syns du har vært flink jeg, missdior!

Kan du ta med noen barer på jobb? Ta en bit i ny og ne i rolige perioder? Ellers er det rart at dere ikke har matpause når du jobber såpass lenge om gangen...

:klemmer:

Joda, men jeg føler meg skikkelig nasty når jeg spiser bak disken! :sukk: ... og neeeida, vi har ikke pauser, uansett hvor lenge vi jobber. Vi er skikkelig få ansatte i bedriften, og her spares det som spares kan. På noen av de andre avdelingene er de to stykker på dagtid, men her jeg jobber er det kun meg i butikken, hele dagen. Så beina mine verker skikkelig etter en lang dag på jobb!

I dag skal jeg stikke innom butikken først og kjøpe meg en pose sukkererter og en snjo som jeg kan ha i skapet. Skal spise omelett nå før jobb, så satser på at det holder for dagen :) Herregud som jeg gleder meg til klokka 18 i morgen, da er det endelig helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du jobber lengre enn 5 timer har du krav på pause. Så stå på krava og få deg matpause. Det er da helsa vi snakker om. da får de som står i kassa vente, eller så får sjefen din endre litt på den antall ansatte.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du jobber lengre enn 5 timer har du krav på pause. Så stå på krava og få deg matpause. Det er da helsa vi snakker om. da får de som står i kassa vente, eller så får sjefen din endre litt på den antall ansatte.....

Ja, jeg vet det, men det er liksom litt vanskelig å ta pause når det ikke er noen som kan ta over for meg... :sukk:

Høres ikke helt lovlig de arbeidsforholdene dine akkurat. :s

Nei, de er vel ikke optimale... blæh :sukk:

Hei Missy! Hvor mye har du gått ned nå? Jeg syntes du er kjempeflink, og du er helt nydelig (jamfør instagram).

Jeg syntes det er viktig at du spiser på jobb. Hvis du fortsatt kjører lavkarbo kan du på kvelden steke kjøttdeig med løk, paprika, tomater og masse krydder. Ha med på jobb dagen etter slik at du får energi.

Hellu! Veide meg i dag, og da hadde jeg gått ned 800 gram siden forrige uke. Ikke akkurat store greiene, men gikk iallefall ikke opp. Forrige uke beveget jeg meg jo ikke annet enn jobb, så kostholdet har jo vært nogenlunde bra. Har så lyst til at dette skal gå FORT, men det gjør jo ikke det... Blir jo deprimert når jeg leser om alle som går ned 2-3 kg hver uke, og her daffer jeg med 1 kg uka og ikke det engang. OG jeg har så uendelig mye å ta av :(

Og takk for fine ord :hjerte: Det betyr så mye!

Prøver lavkarbo enda ja, iallefall litt. Ikke så dum den der lunsjen, får lage den neste gang jeg skal på dagvakt, denne uka er det kun kveldsvakter.

Edit: glemte å svare på totalen! Har gått ned 4,2 kg nå :)

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

800 gram på en uke er jo kjempebra! En uke du har dagvakter kan du prøve å være 100% lavkarbo, da vil du rase ned i vekt. Du trenger ikke å hele tiden kjøre null karbo, men det er fint å ta sånne uker så man blir kvitt litt vannvekt og ikke minst søtsug.

Her går slankingen bra, men jeg må kutte ut mye da, og holde meg til strenge regler. Eneste som funker her i går'n.

Takk for tips! Skal definitivt prøve en uke uten karber, må bare få 17.mai overstått ;)

Og du er jo såå flink!' :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mat i går:

Frokost - restene av grillinga fra søndagen; et halvt grillspyd med aubergin, paprika, løk, hvitløk og kylling. To grillpølser... issje bra!

Mellom - En pose lettsaltede nøtter fra den lille nøttefabrikken

Middag - Vegetar pad thai

Kveldsmat - en skål med kesam lime og blåbær

Trening: ikkeno..........

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, 800 gram på en uke er jo råbra! Du er kjempeflink! :)

Da jeg drev og gikk ned i vekt for tre år siden veide jeg meg en gang i måneden, samt at jeg brukte målebånd og målte på forskjellige steder (midje, pupper, hofter, lår, overarmer osv) og førte opp i en bok. Ganske motiverende :jepp: Jeg gikk ned relativt treigt om man skal se på hvor mye jeg gikk ned hver uke i gjennomsnitt, men 20 kg på 8 mnd er jeg (fortsatt) vanvittig stolt av.

Jeg talte kalorier og jogga, jeg, da (men spiste sjokolade hver uke, det hadde vært en skjebne verre enn døden å si farvel til den :fnise: ), men jeg tenker så lenge man spiser sunnere mat og rører seg mer, så er det uunngåelig å gå ned i vekt.

Og som de andre sier, du må spise litt oftere, altså. Få i deg litt næring så du har litt å gå på når du har lange arbeidsdager. Jevnere blodsukker og alt det der. Skjønner at du ikke har lyst til å stå bak disken og gomle brødskiver, liksom, men kanskje en müslibar og vann, det metter litt, f.eks.?

Stå på :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...