Gå til innhold

Hvor mange aborter?


Fremhevede innlegg

Skrevet

0. Brukte prevensjon og ble gravid i en alder av 16. Hadde tatt abort om jeg kunne, men oppdaget det dessverre for sent. Å bære frem en unge man ikke ønsker er utrolig tøft, så jeg er glad abort eksisterer for de som får muligheten til å ta den avgjørelsen! :)

  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Nei, det er faktisk ingen problemer med det. Min kropp - jeg bestemmer selv.

Anonymous poster hash: 0f718...2a4

Selvfølgelig gjør du det.

Skrevet

Selvfølgelig gjør du det.

Så hvorfor komme med grusom retorikk og prøve å påføre meg skyld for mitt valg?

Anonymous poster hash: 0f718...2a4

  • Liker 5
Skrevet

Slik jeg forstod det med denne tråden, var ikke disse abortene situasjonsbetinget. Anonymous poster hash: 087b4...70d

Det var vel ikke nevnt noen ting om. Men brukeren du er etter, nevnte vel at hun tar ansvar for eventuelle uhell. Og da må jeg igjen gjenta, voldtekt er ikke et uhell. Den som blir voldtatt har ikke et fnugg av ansvar! Det insinuerer faktisk du når du skriver det du gjør.

  • Liker 1
Skrevet

2.

"Ung" og usikker og ble presset/overtalt til å ha ubeskyttet sex av "kjærester" som så mye lettere på ansvaret med barn og barneoppdragelse, økonomi og nettverk enn jeg. Hater tanken på det, men har ikke dårlig samvittighet. Jeg kunne aldri ha tatt vare på et barn, og det burde ikke disse mennene heller.



Anonymous poster hash: 278e9...2c1
  • Liker 3
Skrevet

Det var vel ikke nevnt noen ting om. Men brukeren du er etter, nevnte vel at hun tar ansvar for eventuelle uhell. Og da må jeg igjen gjenta, voldtekt er ikke et uhell. Den som blir voldtatt har ikke et fnugg av ansvar! Det insinuerer faktisk du når du skriver det du gjør.

At jeg insinuerer det? Der tar du rimelig feil. Og hva det anbelanger, så er du overhode ikke i stand til å fortelle meg hva det er jeg mener med mine innlegg. Det er ved et uhell at man kan bli gravid, som følge av en voldtekt. Da satte jeg det på spissen, for å virkeliggjøre andre menneskers behov ved å få utført en abort.

Anonymous poster hash: 087b4...70d

Gjest Eurodice
Skrevet

Så hvorfor komme med grusom retorikk og prøve å påføre meg skyld for mitt valg?

Anonymous poster hash: 0f718...2a4

Det gjør jeg da ikke. Du synes selv at det er helt i orden å ta abort flere ganger, så hvorfor skulle du ta deg nær av mine meninger?

  • Liker 1
Skrevet

Det gjør jeg da ikke. Du synes selv at det er helt i orden å ta abort flere ganger, så hvorfor skulle du ta deg nær av mine meninger?

Ikke vanskelig for andre mennesker å ta seg nær av dine innlegg, da de oser av sarkasme og ironi.

Anonymous poster hash: 087b4...70d

  • Liker 8
Skrevet (endret)

At jeg insinuerer det? Der tar du rimelig feil. Og hva det anbelanger, så er du overhode ikke i stand til å fortelle meg hva det er jeg mener med mine innlegg. Det er ved et uhell at man kan bli gravid, som følge av en voldtekt. Da satte jeg det på spissen, for å virkeliggjøre andre menneskers behov ved å få utført en abort. Anonymous poster hash: 087b4...70d

Men du kan tolke Silfen slik at uhell også innbefatter dem som blir voldtatt? Du er alldeles helt på viddene med argumentasjonen din. Jeg vil forresten veldig gjerne at du forklarer meg hvorfor du valgte å bruke det som argumentasjon, hvis det ikke er fordi voldtatte har ansvar. Prøvde du kanskje å antyde at Silfen mente det?

Edit: hvis et behov for "å sette det på spissen" er eneste grunnen til å velge det argumentet, bør du tenke deg litt om før du setter ting på spissen igjen. Du drar det så langt at jeg har vanskelig å ta argumentasjonen din seriøst. Det er synd, dette hadde ikke trengt å bli en så opphetet diskusjon.

Endret av Thorn
  • Liker 1
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Ingen frivillige.

Jeg er veldig for selvbestemt abort, men jeg vet ikke om jeg hadde klart å gjennomføre en selv. Spesielt ikke nå som jeg har blitt mor.

Skrevet

Det er ikke et barn når det er under 10 uker gammelt. Anonymous poster hash: b283d...305

Jeg var på ultralyd når jeg var 11uker på vei og kunne tydelig se et bittelite menneske med bittesmå armer og ben.

Ikke kom her og si at det ikke er noe når det er 10uker, når man er 12uker på vei så er fosteret 10uker (fordi de to første ukene er tiden mellom mens og eggløsning) og da er alt ferdig utviklet og skal vokse og modne.

Sier ikke at man så absolutt ikke skal ta abort, men bruk hodet og ta forhåndsregler, ikke ta så lett på det å abortere for det er et bittelite menneske man tar vekk

  • Liker 1
Skrevet (endret)

0. Får jo nesten en følelse av at jeg er heldig som har sluppet unna med bare p-piller nå når jeg leser her inne...

Endret av She_Leiva
  • Liker 1
Skrevet

Ble gravid på tross for at jeg var på prevansjon nå i våres ( som 17åring ) og ble presset av fosterfamilien min til å ta abort.
Jeg fikk ikke tenkt meg om før de var allover med meninger og synsing, men ser at det kanskje var et godt valg likevel. På tross av at jeg har jobb og er i et fast forhold som har vart i 2 år tror jeg at jeg hadde gjort det unødvendig vanskelig for meg selv, kjæresten min og fosterforeldrene mine. Så jeg er veldig glad det finnes en mulighet til å ta abort.

Skrevet (endret)

Rart å tenke på at på tross av at det er 30 år siden abortloven kom og vi slapp å stikke en strikkepinne opp i hufse tufsa at det fremdeles er skammelig å ha gjennomført en. Med mindre du har en “skikkelig god grunn” til å ta abort, som at svangerskapet er resultatet av en voldtekt, skal du helst skamme deg. Ikke bare har du hatt sex blott av lyst (og ikke for å avle barn), men du er att på til så forferdelig fæl at du “ikke tar konsekvensene” av det — det vil si bærer fram barnet. Onde kvinne. :nei:

Aller, aller ondest er kvinnene som ikke bare tar abort, men som ikke er i tvil om valget de tar og som ikke angrer og gråter sine modige tårer etterpå. De er ikke bare onde, men kalde og følelsesløse også. Hurper :plystre:

Dårlig samvittighet og traumer etterpå? Ikke faen, men hvis du sier det rett ut er det alltid noen som vil anklage deg for mord, jeg kan ikke gjøre noe annet enn å le, det gjør meg sikkert til den mest ondskapsfulle kvinnen på hele kg men so be it! Hvorfor blir dere så provoserte av at noen av de som har tatt abort ikke føler livet deres er ødelagte?

I Norge er det ulovlig å drepe, men vi har en abortlov. Med andre ord loven sier ikke at en abort er å ta livet av et annet menneske. Jeg respekterer selvsagt at andre er uenige. Jeg respekterer de som mener at jeg burde be Ave Maria 100 ganger og føle skyld og dårlig samvittighet langt inne i hjerteroten for evig tid, men det gjør jeg altså ikke, har ikke gråte mine modige tårer, er ikke traumatisert og har en veldig god sjelero :)

Og jeg mener at de som mener en eggcelle og en sædcelle gir et menneskeliv i det de to knaller sammen også bør forstå og ikke minst respektere at ikke alle ser på det på samme måte spesielt når lovverket vårt heller ikke ser på det på den måten. En kan være enig eller uenig, men selv om man ikke har dårlig samvittighet for at man tok det rette valget og man selv vet at det kun var et rett valg i den situasjonen man er i tror jeg ikke de fleste tenker på abort som en prevensjonsmiddel.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 11
Gjest Riskjeks
Skrevet

Rart å tenke på at på tross av at det er 30 år siden abortloven kom og vi slapp å stikke en strikkepinne opp i hufse tufsa at det fremdeles er skammelig å ha gjennomført en. Med mindre du har en “skikkelig god grunn” til å ta abort, som at svangerskapet er resultatet av en voldtekt, skal du helst skamme deg. Ikke bare har du hatt sex blott av lyst (og ikke for å avle barn), men du er att på til så forferdelig fæl at du “ikke tar konsekvensene” av det — det vil si bærer fram barnet. Onde kvinne. :nei:

Aller, aller ondest er kvinnene som ikke bare tar abort, men som ikke er i tvil om valget de tar og som ikke angrer og gråter sine modige tårer etterpå. De er ikke bare onde, men kalde og følelsesløse også. Hurper :plystre:

Dårlig samvittighet og traumer etterpå? Ikke faen, men hvis du sier det rett ut er det alltid noen som vil anklage deg for mord, jeg kan ikke gjøre noe annet enn å le, det gjør meg sikkert til den mest ondskapsfulle kvinnen på hele kg men so be it! Hvorfor blir dere så provoserte av at noen av de som har tatt abort ikke føler livet deres er ødelagte?

I Norge er det ulovlig å drepe, men vi har en abortlov. Med andre ord loven sier ikke at en abort er å ta livet av et annet menneske. Jeg respekterer selvsagt at andre er uenige. Jeg respekterer de som mener at jeg burde be Ave Maria 100 ganger og føle skyld og dårlig samvittighet langt inne i hjerteroten for evig tid, men det gjør jeg altså ikke, har ikke gråte mine modige tårer, er ikke traumatisert og har en veldig god sjelero :)

Og jeg mener at de som mener en eggcelle og en sædcelle gir et menneskeliv i det de to knaller sammen også bør forstå og ikke minst respektere at ikke alle ser på det på samme måte spesielt når lovverket vårt heller ikke ser på det på den måten. En kan være enig eller uenig, men selv om man ikke har dårlig samvittighet for at man tok det rette valget og man selv vet at det kun var et rett valg i den situasjonen man er i tror jeg ikke de fleste tenker på abort som en prevensjonsmiddel.

:klappe:

Skrevet

Rart å tenke på at på tross av at det er 30 år siden abortloven kom og vi slapp å stikke en strikkepinne opp i hufse tufsa at det fremdeles er skammelig å ha gjennomført en. Med mindre du har en “skikkelig god grunn” til å ta abort, som at svangerskapet er resultatet av en voldtekt, skal du helst skamme deg. Ikke bare har du hatt sex blott av lyst (og ikke for å avle barn), men du er att på til så forferdelig fæl at du “ikke tar konsekvensene” av det — det vil si bærer fram barnet. Onde kvinne. :nei:

Aller, aller ondest er kvinnene som ikke bare tar abort, men som ikke er i tvil om valget de tar og som ikke angrer og gråter sine modige tårer etterpå. De er ikke bare onde, men kalde og følelsesløse også. Hurper :plystre:

Dårlig samvittighet og traumer etterpå? Ikke faen, men hvis du sier det rett ut er det alltid noen som vil anklage deg for mord, jeg kan ikke gjøre noe annet enn å le, det gjør meg sikkert til den mest ondskapsfulle kvinnen på hele kg men so be it! Hvorfor blir dere så provoserte av at noen av de som har tatt abort ikke føler livet deres er ødelagte?

I Norge er det ulovlig å drepe, men vi har en abortlov. Med andre ord loven sier ikke at en abort er å ta livet av et annet menneske. Jeg respekterer selvsagt at andre er uenige. Jeg respekterer de som mener at jeg burde be Ave Maria 100 ganger og føle skyld og dårlig samvittighet langt inne i hjerteroten for evig tid, men det gjør jeg altså ikke, har ikke gråte mine modige tårer, er ikke traumatisert og har en veldig god sjelero :)

Og jeg mener at de som mener en eggcelle og en sædcelle gir et menneskeliv i det de to knaller sammen også bør forstå og ikke minst respektere at ikke alle ser på det på samme måte spesielt når lovverket vårt heller ikke ser på det på den måten. En kan være enig eller uenig, men selv om man ikke har dårlig samvittighet for at man tok det rette valget og man selv vet at det kun var et rett valg i den situasjonen man er i tror jeg ikke de fleste tenker på abort som en prevensjonsmiddel.

Helt enig i dette!

Svar på spørsmålet: Jeg har aldri tatt abort.

Skrevet

Aldri. Heldigvis.

Skrevet

Har tatt seks. Sånn går det når du er en vandrende voldtektsmagnet og dessuten irriterende fertil.



Anonymous poster hash: 82cde...13e
  • Liker 3
Skrevet

Har tatt seks. Sånn går det når du er en vandrende voldtektsmagnet og dessuten irriterende fertil.

Anonymous poster hash: 82cde...13e

Kanskje på tide å gå litt i seg selv og se hva du kan gjøre annerledes for å slippe slike situasjoner.

Anonymous poster hash: c05f7...4a2

Skrevet

Jeg har aldri tatt abort. Men jeg kjenner mange som har gjort det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...