Gå til innhold

Livet med Minibikini

Bikini

Anbefalte innlegg

Oi, jeg har glemt å oppdatere dere :opplyser:

Jordmortimen gikk veldig bra. Jordmora var veldig koselig, litt sånn typisk jordmor. Jeg fikk tømt meg litt rundt den ultralyden på sykehuset, og det var deilig. Jm var veldig avslappet og rolig rundt det som kunne være farlig og unormalt, og det roet meg. Vi snakket også litt om den følelsen jeg har hatt hele tiden rundt at jeg ikke tror kroppen min skal takle en graviditet eller forstå hva den skal gjøre, og etter at jeg hadde snakket i et par minutter så spør hun: "Føler du at du ikke er bra nok?", og det er tanker jeg har slitt med hele livet. Så så enkel var visst jeg å lese(eller så er hun en god menneskekjenner).
"Helsesjekken" gikk også akkurat som den skulle. Bt på 130/70, urinprøven var helt fin uten merknader, blodprosent på 11,9(sjekket fordi jeg er mye trøtt), sf-mål midt på streken(22 cm) og hjertelyden til den lille var på 148 og var jevn og fin. Helt perfekt med andre ord! Jeg har gått opp 6 kg da, noe jeg synes er mye, men som egentlig ikke er det ;) Bare litt uvant å se vekta nærme seg 70 kg :hakeslepp:
Skal tilbake til henne 24.februar. Da er jeg 28+2.

Nå er det bare å glede seg til fredag :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gud bedre, for et liv det er nedi magen min nå. Har sittet og vurdert norskoppgaver, og det er ikke lett å holde fokus når det dunker fra nederst mot symfysen til opp mot puppene. Onsdag kl.12 er det tydeligvis tid for turning i leiligheten :hjerte::babysmokk:

Jeg og mannen så siste episode av Sigrid blir mamma i går kveld, og sånn som jeg gleder meg til vi får se lille mini :) Hun lille Jenny er jo så søt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjenner til det. Her er det diskotek nedi magen hver natt rundt 01-02. Festlige greier :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Innom og hilser på dere andre gravide her inne! :)

Gleder meg til å følge deg inn til mål. :klem:

Hei!! :)

:velkommen: til min dagbok!

Iiik, i dag er det ultralyd. Jeg gleder meg veldig, men samtidig så ligger frykten for at det skal være noe galt bakerst i hjernebarken. *prøver å fylle opp med engelske verb, som er dagens tema på 8.trinn, slik at vondetankene blir borte*

Bare 3,5 undervisningstimer før vi drar på sykehuset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! :)

:velkommen: til min dagbok!

Iiik, i dag er det ultralyd. Jeg gleder meg veldig, men samtidig så ligger frykten for at det skal være noe galt bakerst i hjernebarken. *prøver å fylle opp med engelske verb, som er dagens tema på 8.trinn, slik at vondetankene blir borte*

Bare 3,5 undervisningstimer før vi drar på sykehuset..

Spennende! :jepp:

Det går sikkert fint :klem: La oss høre hvordan det går, da! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ultralyden gikk kjempebra, og vi fikk en helt annen opplevelse enn forrige gang. Vi hadde samme jordmor som sist, og hun rettet opp et litt dårlig førsteinntrykk i stor grad. Hun sjekket hjertet nøye, og nå har vi svart på hvitt at det hun var litt redd for sist(som hun fikk den andre jm til å se på) ikke er tilfelle. Den lille er helt frisk! Vi fikk tilogmed kikke litt i 3D. DET var sprøtt!

Og den lille er ei jente! :babyjente:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)
Jeg har fått et mye nærmere forhold til den lille i magen etter ultralyden. Jeg har begynt å lengte etter henne, og er til tider veldig utålmodig.

Nå begynner jeg å bli tung, det føles ihvertfall sånn, selv om jeg vet at det blir verre i de neste tre månedene. I går kveld så følte jeg at lungene mine ble most om jeg lå/satt i sofaen, og alt var bare slitsomt. Når tilogmed det å ligge på sofaen blir slitsomt, så er det jammen meg slitsomt å! Har til nå cirka 6 kilo plassert på magen, for jeg er ikke noe større andre steder, så det er kanskje ikke så rart at det begynner å føles litt uvant.

Har for alvor begynt å tenke litt innkjøp, men jeg synes det rett og slett er vanskelig. Selv om jeg vet at det kommer ut en baby om litt over tre måneder, så klarer jeg ikke helt å ta det innover meg. Gjorde et storinntrykk på kid.no i går kveld(nettshopping in my <3) siden det var 40% på alle babyvarer, men å gå rundt i butikker og kjøpe klær synes jeg er litt rart ennå. Jeg vet ikke hva en liten baby trenger av klær i mai?! Jeg fryser jo uansett om det er mai eller desember! Håper virkelig at lille arver farens blodsirkulasjon, for min er ikke noe å skryte av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt en del bodyer, strømpebukser, pysjer, myke bukser, sokker, tynne luer, noen jakker, evt. en tynn dress... Litt avhengig av hvor i landet dere bor?

Gøy med babyinnkjøp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt en del bodyer, strømpebukser, pysjer, myke bukser, sokker, tynne luer, noen jakker, evt. en tynn dress... Litt avhengig av hvor i landet dere bor?

Gøy med babyinnkjøp! :)

Vi bor på sentral-Østlandet, så i utgangspunktet så er det godt og varmt i mai, men det kan jo fort snø i starten av mai..vet jo aldri nå til dags ;)

Også er det dette med størrelse. Har bare kjøpt inn i str. 56 og noe i større str. hittil. Vi bør vel ha noe i str. 50 også,eller? Lillejenta var ca 5% over gjennomsnittet på ultralyden, men det trenger jo ikke å bety at vi får en stor baby. Og 5% er uansett ikke veldig mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok greit å ha noe i str. 50 ja, de fleste er jo rundt den lengden når de blir født, om ikke du og mannen din er veldig høye?

Selv kommer jeg til å gå rett på str. 56, for vårt 2. barn var så stor ved fødsel at hun ikke kunne bruke de minste klærne vi hadde, og jeg regner ikke med at tredjemann blir noen liten baby han heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 168 cm mens mannen i huset er 187. Har forsøkt å få han til å finne ut hvor lang han var ved fødselen,men det er tydeligvis vanskelig å finne ut. Jeg var ihvertfall 50 cm og 3590 g. Må nok gå til innkjøp av litt i str 50 også. Det er jo så lite!! Dukkeklær er større ;)

Selvfølgelig er det koselig med babyshopping,men føler at jeg går meg litt vill..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satsa på en stor baby da ca alle i familiene våre var over 4 kg ved fødselen, så kjøpte mest i str 56, men ut kom en gutt på 3350 g og 49 cm, og han brukte str 50 lenge. Så man må bare se det an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes at str 50 er så knøttlite, det er helt utrolig å tenke på at babyen skal være så liten! Og litt greit å tenke på også, med tanke på hvor den kommer ut fra :ler:

Tror ikke jeg tør å kjøpe masse klær i str 50, får heller kjøpe mer når ungen er kommet. Mannen var nesten 4 kg og 54 cm da han ble født (nå er han nesten 2 meter høy). Selv var jeg 3,4 kg tung og 49 cm da jeg ble født (to og en halv uke over termin!), og jeg er rett under 160 cm, så jeg aner ikke hvilken størrelse vår baby vil få :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg nede på to-sifret tall hva gjelder antall dager igjen!! :danse:
I det ene øyeblikket så synes jeg at det er utrolig lenge igjen, før jeg får helt pustestopp fordi det nærmer seg veldig fort.

Måtte denne uka gå veldig fort for til helgen så skal vi på Oslo-tur med hotellovernatting, bare for kos :rodmer:

Vi pleier å ta oss en Oslo-tur et par ganger i året, og kombinerer det med en tur på Latter. Vi er begge veldig glade i stand-up, og klubbkveldene der er geniale om de rette folkene er på scenen. Forrige gang vi var der var både Sigrid BT, Nils Ingar Aadne og Mads Hadler der. Lo meg skakk, til tross for at det var i den perioden hvor jeg var konstant kvalm og følte at jeg ble kvalt inne i den lille salen.
Denne gangen har vi ikke funnet noe show vi har lyst til å se, så da blir det bare en god middag og kos på hotellrommet. Jeg regner med at gravidoskroppen min setter pris på det. I tradisjonen tro så skal vi spise på Big Horn, og da pleier jeg å være helt stappa i flere timer etterpå, så da er det godt å slenge seg i en forhåpentligvis deilig hotellseng. Skal bo på Thon Hotell Vika, så det er ikke lange veien hjem om magen blir for tung :icon_lol:
På vei hjem så skal vi innom Ikea, og kjøpe med seng, stellebord og kommode :danse: Jeg er egentlig lei Ikea-stilen, men akkurat de tingene er ålreite å kjøpe der, så får en heller supplere med andre småmøbler fra andre plasser. Barnerommet blir ferdig i løpet av uka. Det har jeg sagt lenge, men mannen er et petimeter av rang, så det tar sin tid. Nå gjenstår det å kle taket(vi/han har senket taket ti centimeter og isolert det) og å liste. Og DA kan jeg slå meg løs :skya:

Åh, jeg kjenner at uka går sakte allerede!
Om halvannen time så er første arbeidsdag denne uka over, og da er det rett hjem for å se skiskyting før jeg lager middag. Jeg blir så engasjert av skiskyting, og er nesten like sliten som deltakerne når alt er over :fnise: Tipper jeg kommer til å bli en sånn "engasjert forelder" når snuppa blir større..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, jeg blir litt lei opplegget på jobben. Jeg har fått beskjed som kan tolkes i den grad at jeg skal tas litt hensyn til, sånn i forhold til arbeidsmengde. Jeg hadde en litt tung periode for et par uker siden, hvor jeg måtte ta meg en dag hjemme, fordi motivasjonen og "orken" ikke var helt på topp, og etter dette tok jeg en prat med min leder som akkurat da var veldig medfølende, og mente at det var mye bedre at jeg kom på jobben og heller tok det litt rolig. Nå føler jeg at jeg blir dynket ned med vikartimer, og blir kastet rundt som en ball. Jeg har kompetanse i de fleste fag(er utdannet allmennlærer), og er vant til å jobbe på alle trinn, derfor er det veldig lett å "spørre" meg om det er behov for omrokkeringer. Ja, jeg blir spurt, men vet at de forventer å få et ja. Og selv om det ikke forlanges at jeg skal mekke sammen opplegg selv, bortsett ifra om jeg får vite om timen dager i forveien, så er det ganske slitsomt å måtte hive seg rundt og gjøre noe helt annet enn hva man hadde tenkt. Mulig jeg har litt Asperger-tendenser, men jeg liker å ha planen klar kvelden før. Det siste jeg tenker på før jeg legger meg til å sove er hvordan neste undervisningsdag skal være.
Hadde jeg ikke vært gravid så hadde jeg nok ikke tenkt så mye på dette, for min arbeidsmoral er høy og jeg liker å please de fleste. Men nå kjenner jeg at det irriterer meg. Jeg skulle bli tatt hensyn til, og det jeg føler er at det er verre enn noen gang! I morgen har jeg to timer hvor jeg vet at klassen jeg skulle hatt er borte, og jeg kan garantere at jeg får beskjed så fort jeg kommer inn døra at jeg har blitt puttet inn et sted..tenk så deilig det hadde vært og fått en time på morran hvor jeg kunne samlet litt tråder og fått en myk start på dagen....

Det virker ikke som om det blir noe annerledes på jobben, så alternativet er å høre om sykemelding, men jeg føler ikke at det er behov for det heller, for så sliten er jeg ikke.
Det er bare å klistre på seg smilet, som alltid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg må bare komme med en klem :) Er lærer selv, så vet så godt hva du snakker om. Du har jo krav på tilrettelegging, noe det virkelig ikke høres ut som du får. Er det ikke oe mulighet dor å snakke med leder en gang til? Det tar jo på å plutselig skulle få nye arbeidsoppgaver i fanget, selv om man er en aldri så dyktig lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...