Gå til innhold

Kommodes dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gratulerer med bil, sikkert herlig med ny bil og ikke minst mye enklere å komme seg rundt.

Og så er du over 30 uker, wow, som tiden flyr.

Ja, nå går det litt fortere her synes jeg :) Jeg synes ukene mot jul går veldig fort, og etter det er det jo bare en måned og litt til igjen :D

Hurra for ny bil og 30 uker :hoppendeglad:

Yey, takk! :hoppe:

Så herlig med ny bil :hoppe: Kjøpte ny bil tidligere i høst vi også, og det var virkelig en drøm å kjøre den i forhold til den gamle skranglekassa vår :ler:

Noen spennende helgeplaner på deg, eller går det mest i å slappe av og telle ned?

Ja, det er skikkelig luksus å ha ny bil når man er vant til å ha gamle biler som går i stykker hele tiden. Jeg gleder meg masse til å ha en bil som bare VIRKER. :danse:

Det ble en ganske hektisk helg her, vi har vært på besøk hos familien til mannen. Bestemoren hans er ganske gammel og han er veldig glad i henne, så vi prøver å komme oss på besøk dit litt ofte nå. Neste gang blir i påsken med baby, men vi tenkte det var fint å ta en tur før jeg ble så langt på vei at jeg fikk flyforbud. Veldig koselig med familie, men det blir jo mer hektisk enn å være hjemme likevel. Det var værkaos og forsinkelser på flyet begge veier også, så jeg ble ganske kaputt. Deilig med en hjemmedag idag :)

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt nytt pr kommode. Håper alt er vel :)

Skrevet

Hvordan går det? :)

Godt nytt pr kommode. Håper alt er vel :)

Hei søtnoser! Det går greit her, babyen vokser og trives og jeg er sliten og gleder meg til fødsel :) Jeg hadde en helt ok jul og en veldig hyggelig nyttårsaften, og nå er det hverdag og forberedelser til baby skal komme. Vi må ominnrede endel for å få plass, så det skal vi gjøre blant annet i helgen. Ellers er det ganske kaotisk her for tiden med familieproblemer i nær familie som vi dessverre må forholde oss til blant annet fordi det går ut over sønnen min. Ikke akkurat det jeg trengte nå, men ting er jo som de er og da må man forholde seg til det :/ Jeg merker at det tærer på kreftene å være konstruktiv og løsningsorientert med kroppen full av hormoner som gjør at jeg blir beskyttende løvemamma når det gjelder eldstemann også, og heller vil skjelle ut og klappe til folk enn å snakke rasjonelt til dem! Men det løser jo ingenting, så det er bare å bite tenna sammen og finne løsninger.

Håper dere har fine dager :) Og godt nytt år til alle!

Gjest Clafoutis
Skrevet

Godt nytt år Kommode!

Men uff, hørtes tøft ut med de familieproblemene, ikke akkurat det du trengte nå i innspurten av svangerskapet, liksom :sukk: Håper det løser seg forholdsvis raskt for dere, så du kan bruke den siste tiden på hvile og ro, og forberedelser til lillebrors ankomst :klemmer:

Skrevet

Godt nytt år Kommode!

Men uff, hørtes tøft ut med de familieproblemene, ikke akkurat det du trengte nå i innspurten av svangerskapet, liksom :sukk: Håper det løser seg forholdsvis raskt for dere, så du kan bruke den siste tiden på hvile og ro, og forberedelser til lillebrors ankomst :klemmer:

Takk :) Det ser ut til at det kan ta litt tid å løse det, men vi begynner i hvert fall å få litt orden på hvordan vi skal ta vare på sønnen min oppi alt sammen. Håper jeg klarer å hvile litt etter hvert :) Jeg har fine folk rundt meg som tar godt vare på oss, og det hjelper. Jeg er så sliten og hormonell at jeg gråter sikkert 20 ganger om dagen, så jeg har sagt til alle rundt meg at de ikke trenger å bli bekymret hvis jeg gråter, haha, ellers hadde vi jo aldri fått snakket om noenting :rolleyes: Men de passer godt på meg, og hjelper meg å passe på sønnen min.

Skrevet

Huff, håper at det kommer til å gå bra ja :hug: Ikke lenge igjen til pjokken er ute :hjertesmil:

Skrevet

Huff, håper at det kommer til å gå bra ja :hug: Ikke lenge igjen til pjokken er ute :hjertesmil:

Du vet jo alt om familiemedlemmer som ødelegger tiden rundt fødsel, det er ikke noe stas :/ Men jeg gleder meg til han kommer likevel, det skal bli veldig fint å se ham og vi skal nok kose oss uansett! :)

Skrevet

Du vet jo alt om familiemedlemmer som ødelegger tiden rundt fødsel, det er ikke noe stas :/ Men jeg gleder meg til han kommer likevel, det skal bli veldig fint å se ham og vi skal nok kose oss uansett! :)

Huff er det det som skjer hos dere? Trudde at noen var syke eller noe annet. Prøv å lukk ørene og nyt det positive som skal skje dere! :hug:

Skrevet

Huff er det det som skjer hos dere? Trudde at noen var syke eller noe annet. Prøv å lukk ørene og nyt det positive som skal skje dere! :hug:

Jeg skal prøve på det :)

Skrevet

Jordmorkontroll idag. Dvs det ble ikke jordmorkontroll, for hun hadde glemt timen og snakket ekstremt nedlatende til meg før hun oppdaget at det var hun som hadde gjort en feil, og i tillegg kalte hun meg feil navn! Så jeg gikk, jeg. Og ringte legen og fikk komme dit i stedet, og tar resten av kontrollene der.

Jeg kunne selvsagt ha bitt tenna sammen og smilt pent og gått tilbake til henne neste gang, men jeg synes jeg bruker opp all energien min på familiegreiene for tiden, så jeg orker ikke enda flere personer jeg må være høflig mot til tross for at jeg synes de er idioter. Ikke når det finnes alternativer i hvert fall!

Ellers ble det funnet litt sukker i urinen idag, så jeg må tilbake i morgen tidlig med ny urinprøve og ta blodprøve for å sjekke blodsukkeret. Hvis det ikke ser bedre ut i morgen må jeg ta ny glukosebelastningstest. Yack! Men bra å få sjekket det ut da, hvis det er noe.

Skrevet

Omg jordmødre skal ikke være sånn! :( Hadde det vært din feil så burde hun behandle deg med respekt uansett. Bra du velger fastlegen, så kanskje jordmora tenker seg om.

Skrevet

Bra du dropper jordmora. Jeg hadde ikke klart å forholde meg til henne om jeg hadde blitt snakket sånn til. Og hvertfall nå som du har nok av annet å tenke på. Høres ikke noe bra ut med disse familieproblemene, bra dere har gode mennesker rundt dere :klem:

Lykke til med legetimen i morgen. Krysser fingrene for at du ikke har sukker i urinen :)

Skrevet

Omg jordmødre skal ikke være sånn! :( Hadde det vært din feil så burde hun behandle deg med respekt uansett. Bra du velger fastlegen, så kanskje jordmora tenker seg om.

Ja, ikke sant? Jeg tåler at folk gjør feil altså, men jeg gidder ikke bli snakket sånn til når jeg ikke må. Litt vrang gravid må det være lov å være! :)

Bra du dropper jordmora. Jeg hadde ikke klart å forholde meg til henne om jeg hadde blitt snakket sånn til. Og hvertfall nå som du har nok av annet å tenke på. Høres ikke noe bra ut med disse familieproblemene, bra dere har gode mennesker rundt dere :klem:

Lykke til med legetimen i morgen. Krysser fingrene for at du ikke har sukker i urinen :)

Det var verken sukker i urinen eller høyt blodsukker på oppfølgingsprøvene, men legen ville at jeg skulle ta glukosebelastningstest for sikkerhets skyld likevel. Er jo greit å få det sjekka, selv om det sannsynligvis ikke er noe galt :)

Skrevet

Syns ikke at du var vrang ;) Lykke til med glukosebelastningen! :)

Skrevet

:klem: leser og følger med!

:klem: Hei! Jeg leser hos deg også, selv om jeg ikke sier så mye alltid :)

Syns ikke at du var vrang ;) Lykke til med glukosebelastningen! :)

Takk! :) Jeg skal ta den på tirsdag, hvis jeg ikke glemmer meg og spiser før jeg kommer dit. Det gjorde jeg nemlig igår, da jeg egentlig skulle ta den... :rolleyes::ler:

Gjest Clafoutis
Skrevet

Lykke til med glukosebelastningen ja, selv om jo alt tyder på at det ikke er noe galt :)

Hatt en fin helg?

Skrevet

Lykke til med glukosebelastningen ja, selv om jo alt tyder på at det ikke er noe galt :)

Hatt en fin helg?

Jeg fikk i hvert fall tatt den, de skulle sende svaret til legen min. Satser på at det gikk bra, det føltes akkurat som sist og da var jo alt i orden.

Helgen gikk med til rydding og ominnreding av hus for å få plass til babyen :) Dvs mannen ryddet og ominnredet, og jeg gjorde litt innimellom og sov resten av tiden. Men nå er det plass til vogga på soverommet vårt og kommode til klær på barnerommet :) Tenåringsrommet har også fått en boost når vi først var igang, så han har fått nye hyller og nytt skrivebord. Deilig å bli ferdig med det!

Og igår hadde jeg siste arbeidsdag, så nå har jeg permisjon :) Offisielt fra mandag, men siden jeg bare jobber 1 dag i uka nå så ble siste dag igår. Det skal bli godt å bare slappe av og bygge rede :) Og ta litt massasje og få klippet håret og litt sånt, og være myk og glad og fornøyd til fødselen :)

Gjest Fru_Hestehov
Skrevet

Gratulerer med permisjon, begynner virkelig å nærmeseg nå. Spennende! Fødte du før eller etter termin med førstmann?

Håper uansett du får tid til å nyte de kommende ukene, kjekt å prioritere seg selv litt før den lille kommer og krever sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...