Gå til innhold

Kommodes dagbok

Kommode

Anbefalte innlegg

Kjempespennende å se når babyen kommer!

Vannet mitt gikk ved ca. 8 cm åpning første gang, og andre gang gikk det jo så fort, men det var nok like før full åpning det også. Hørte et 'knepp' og så fosset det ut.

Noen babyer blir jo født med fosterhinnene rundt seg også, men det hører nok til sjeldenhetenen

Kos deg med avslapning i kveld! :klem:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, håper at babyene deres hører etter allerede nå og holder seg inne ;)

Fnis, det er jo lov å håpe! :ler:

Kjempespennende å se når babyen kommer!

Vannet mitt gikk ved ca. 8 cm åpning første gang, og andre gang gikk det jo så fort, men det var nok like før full åpning det også. Hørte et 'knepp' og så fosset det ut.

Noen babyer blir jo født med fosterhinnene rundt seg også, men det hører nok til sjeldenhetenen

Kos deg med avslapning i kveld! :klem:

Takk! :klemmer:

Det blir nok ikke noe teater i kveld, jeg er fremdeles helt kake. Har litt småfeber også, så jeg skal bare ligge heeeeeelt stille og vente på at det går over så jeg slipper å være syk under fødselen. Det vil jeg virkelig ikke :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på kontroll igår, og legen er fremdeles opptatt av størrelsen på babyen. Hun flyttet neste kontroll fra fredag til onsdag neste uke, og planlegger å sende meg på kontroll på sykehuset da hvis jeg ikke har født ennå. Ellers var alle prøver og blodtrykk og alt helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det skjer noe av seg selv før neste kontroll da! Hvor stor tror de babyen er?

Håper dagen din blir fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det skjer noe av seg selv før neste kontroll da! Hvor stor tror de babyen er?

Håper dagen din blir fin :)

Hun ga ikke noe ordentlig estimat, (det må man kanskje ha ultralyd for?) men i forrige uke sa hun at hun blir veldig overrasket om han er under fire kilo. Men førstemann var 4,2 uten at det var noe problem, så jeg er ikke så veldig bekymret om det bare er det. Men det er jo greit å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige svangerskap mente JM at frøkna kom til å bli over gjennomsnittet, kanskje nærmere 4kg, men ut kom ei tulle på 3,3 :) Men det er jo ikke nødvendigvis antall kg som er problematisk under en fødsel, men hodeomkretsen eller om barnet kommer med en arm sammen med hodet (slik som Frøken Fryd ;) ).

Det kommer nok til å gå så fint med deg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I forrige svangerskap mente JM at frøkna kom til å bli over gjennomsnittet, kanskje nærmere 4kg, men ut kom ei tulle på 3,3 :) Men det er jo ikke nødvendigvis antall kg som er problematisk under en fødsel, men hodeomkretsen eller om barnet kommer med en arm sammen med hodet (slik som Frøken Fryd ;) ).

Det kommer nok til å gå så fint med deg :jepp:

Ja, vi satser på at han kommer ut av seg selv før onsdag så det ikke blir noe spørsmål om igangsetting engang! :danse:

Vet om flere som har fått estimert feil vekt, men greit å sjekke ja :) Trur du føder på mandag ;)

Det er nok ikke så lett å gjette vekt utenfra, nei. Jeg tror også babyen er stor siden sf-målet har ligget høyt hele veien både når den forrige legen og jordmor har målt, men jeg tror de siste målene hvor han ser ut til å ligge LANGT over er pga målingen til den nye legen. Så satser på at de ikke setter igang uansett hvis jeg går over tiden, men fødsel mandag hadde passet veldig fint! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt endel murringer nederst i livmoren og i korsryggen i natt. Det er fint, da skjer det i hvert fall noe :) Jeg er fortsatt sånn halvsyk, litt vondt i halsen og litt tett og litt vondt i hodet og litt uggen. Håper kroppen fortsatt klarer å holde det i sjakk, det passer veldig dårlig å bli ordentlig syk nå :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Oi, så spennende med murringer, Kommode, herlig å kjenne at kroppen forbereder seg, og at det snart er igang :jepp: Siden det er begynt med litt tipping her, så tipper jeg at du føder på tirsdag, jeg :Nikke:

Krysser fingrene for at du slipper å bli syk, men samtidig er det ikke sikkert at man nødvendigvis merker det så godt når man føder, altså! En venninne av meg fikk voldsom bronkitt bar to dager før hun fødte nummer to, og var skikkelig, skikkelig dårlig, men hun sier at hun faktisk ikke syntes den fødselen var noe særlig verre enn fødsel nummer én (som visstnok var en helt "vanlig/grei" fødsel).

Ha en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så spennende med murringer, Kommode, herlig å kjenne at kroppen forbereder seg, og at det snart er igang :jepp: Siden det er begynt med litt tipping her, så tipper jeg at du føder på tirsdag, jeg :Nikke:

Krysser fingrene for at du slipper å bli syk, men samtidig er det ikke sikkert at man nødvendigvis merker det så godt når man føder, altså! En venninne av meg fikk voldsom bronkitt bar to dager før hun fødte nummer to, og var skikkelig, skikkelig dårlig, men hun sier at hun faktisk ikke syntes den fødselen var noe særlig verre enn fødsel nummer én (som visstnok var en helt "vanlig/grei" fødsel).

Ha en fin helg :klem:

Det ser heldigvis ut til at jeg slipper unna å bli syk nå, men jeg ble veldig lettet av å lese om venninnen din. Da er det sikkert ingen krise hvis jeg blir syk, og jeg skal slutte å bekymre meg for det. :)

Masse lykke til i dagene som kommer :D

Tusen takk! Veldig koselig å se deg her igjen :klemmer:

Spennende! Tipper onsdag jeg :)

Onsdag er også helt greit altså! Jeg håper jeg slipper å gå ut i neste uke, så onsdag er finfint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mandag du har termin? Kanskje litt teit å gjette da siden få føder på termin, men fikk en følelse for da og har ofte rett, må bare bli flinkere til å informere folk om det for bli ikke trudd etterpå :fnise: Men tar feil og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våknet noen ganger i natt av ganske vonde kynnere/murringer både i korsryggen og livmoren, men det har ikke skjedd noe mer. Men jeg merker at jeg er ganske øm i hele underlivet, så det skjer i hvert fall noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mandag du har termin? Kanskje litt teit å gjette da siden få føder på termin, men fikk en følelse for da og har ofte rett, må bare bli flinkere til å informere folk om det for bli ikke trudd etterpå :fnise: Men tar feil og ;)

Ja, det er mandag som er termin :) Men det er jo ikke egentlig så veldig mye mer sannsynlig å føde på selve termindagen enn dagene rundt, så statistisk sett er det en like bra dag å gjette som andre dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg våknet noen ganger i natt av ganske vonde kynnere/murringer både i korsryggen og livmoren, men det har ikke skjedd noe mer. Men jeg merker at jeg er ganske øm i hele underlivet, så det skjer i hvert fall noe!

Ojoj :hoppe: Du er nok neste her inne som føder ;)

Ja, det er mandag som er termin :) Men det er jo ikke egentlig så veldig mye mer sannsynlig å føde på selve termindagen enn dagene rundt, så statistisk sett er det en like bra dag å gjette som andre dager :)

Joda sant det ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er Yesterday som får rett? Jeg har hatt regelmessige smårier siden klokka fem i natt. Først ikke sånn veldig vonde, men jeg begynner å kjenne det ganske godt nå. Men de varer ikke så lenge, bare et halvt minutt omtrent. Jeg har ikke vekket mannen ennå, eller ringt sykehuset. Tenkte jeg skulle vente litt og se om det gir seg eller fortsetter :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...