Gå til innhold

Konfirmasjon - er jeg sær?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg tenker er at konfirmasjonen er for å feire gutten, og han skal feire med og feires av mennesker han er glad i og som han kjenner. Konfirmasjon skjer bare en gang, og jeg mener det er en veldig personlig dag. Jeg ville syntes det var rart om en kjæreste av mitt søskenbarn, som jeg aldri hadde møtt før, skulle komme i min konfirmasjon for å bli kjent med familien. Bryllup, bursdag, jul og merkedager er noe annet, men konfirmasjon og dåp er for personlig for min del. I min konfirmasjon kom det bare mennesker jeg hadde hatt et forhold til lenge, som jeg var veldig glad i, og som den dag i dag er der for meg (med unntak av dødsfall).

Det er gutten sin dag, denne kjæresten kan bli kjent med familien hvilken som helst annen dag, enn den ene dagen sønnen din blir konfirmert.

Så nei, jeg synes ikke du er hverken sær, rar eller fæl. Ville tenkt det samme.

Anonymous poster hash: e1431...0d5
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Det jeg tenker er at konfirmasjonen er for å feire gutten, og han skal feire med og feires av mennesker han er glad i og som han kjenner. Konfirmasjon skjer bare en gang, og jeg mener det er en veldig personlig dag. Jeg ville syntes det var rart om en kjæreste av mitt søskenbarn, som jeg aldri hadde møtt før, skulle komme i min konfirmasjon for å bli kjent med familien. Bryllup, bursdag, jul og merkedager er noe annet, men konfirmasjon og dåp er for personlig for min del. I min konfirmasjon kom det bare mennesker jeg hadde hatt et forhold til lenge, som jeg var veldig glad i, og som den dag i dag er der for meg (med unntak av dødsfall).

Det er gutten sin dag, denne kjæresten kan bli kjent med familien hvilken som helst annen dag, enn den ene dagen sønnen din blir konfirmert.

Så nei, jeg synes ikke du er hverken sær, rar eller fæl. Ville tenkt det samme.

Anonymous poster hash: e1431...0d5

Jeg er så enig i alt du skriver. At de fleste andre her, formodentlig mange som kanskje ikke engang har barn eller barn i aktuell alder, synes det er helt greit å introdusere fremmede mennesker som de kanskje sjelden eller aldri kommer til å ha noe å gjøre med, i en slik begivenhet, må da de bare gjerne gjøre. Men å rakke ned på og kalle andre sære og vanskelige som ikke synes det er naturlig, er for drøyt.

Endret av Arabella
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ble vel heller ikke stilt noe krav om at denne mannen skulle få komme. Det ble stilt et spørsmål.

Nei, men det sier seg jo selv at det blir fryktelig vanskelig å gjøre det amn føler for, og si nei, ikke sant? Jeg synes det er utrolig dårlig gjort å sette noen i en sånn situasjon. Detføles feil, men man kan ikke si nei, for da blir man en dritt. :roll:

Anonymous poster hash: a0ceb...b9d

• Liker 2
Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

At de fleste andre her, formodentlig mange som kanskje ikke engang har barn eller barn i aktuell alder,

Hvorfor skal du alltid dra det kortet der i alle diskusjoner hvor folk ikke er enige i ditt standpunkt?

Kanskje de fleste her bare er litt mer storhjertet og rause?

Endret av Magdalene
  • Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Hvorfor skal du alltid dra det kortet der i alle diskusjoner hvor folk ikke er enige i ditt standpunkt?

Kanskje de fleste her bare er litt mer storhjertet og rause?

Hva i all verden mener du med det? Jeg har ikke sagt annet enn at jeg er enig med TS og noen til at jeg også synes en konfirmasjon er for konfirmanten og nærmeste familie og eventuelle nære venner. Det er ikke en happening hvor det er naturlig å introdusere ukjente. Jeg poengterer, dette er min mening. - Denne kusinen det er snakk om, har de (TS og familien) heller ingen omgang med.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Gjest Violetta
Skrevet

Nei, men det sier seg jo selv at det blir fryktelig vanskelig å gjøre det amn føler for, og si nei, ikke sant? Jeg synes det er utrolig dårlig gjort å sette noen i en sånn situasjon. Detføles feil, men man kan ikke si nei, for da blir man en dritt. :roll:

Tenkt samtale:

Min søster: Du, jeg bare lurte på om det er i orden at min datter tar med seg kjæresten sin i konfirmasjonen til Per?

Jeg: Vi synes at akkurat konfirmasjon er kun for nærmeste familie, og hadde sett det for oss slik. (Men dere er hjertelig velkommen til skalkefest dagen etter om det passer, så kan vi bli bedre kjent)

Ser ikke hvorfor dette skulle bli så vanskelig, det er tross alt familie som snakker sammen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tenkt samtale:

Min søster: Du, jeg bare lurte på om det er i orden at min datter tar med seg kjæresten sin i konfirmasjonen til Per?

Jeg: Vi synes at akkurat konfirmasjon er kun for nærmeste familie, og hadde sett det for oss slik. (Men dere er hjertelig velkommen til skalkefest dagen etter om det passer, så kan vi bli bedre kjent)

Ser ikke hvorfor dette skulle bli så vanskelig, det er tross alt familie som snakker sammen.

Din søster: Du, vi har alt bestilt hotell og fly ned til konfirmasjonen og har bestilt til kjæresten til min datter og. Hun vil gjerne introdusere han for familien. Kan vi ta han med i konfirmasjonen til Per så han ikke bli sittende å sture på hotellrommet?

Du: ???

Anonymous poster hash: e818a...243

• Liker 2
Gjest Violetta
Skrevet

Din søster: Du, vi har alt bestilt hotell og fly ned til konfirmasjonen og har bestilt til kjæresten til min datter og. Hun vil gjerne introdusere han for familien. Kan vi ta han med i konfirmasjonen til Per så han ikke bli sittende å sture på hotellrommet?

Du: ???

Jeg: samme svar som sist, men slenger på noen aktiviteter som han kan finne på i tidsrommet konfirmasjonen varer, for å være hyggelig. Ikke mitt ansvar at de har bestilt flybilletter før de spurte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenkt samtale:

Søster kan du glemme, for det var ikke TS sin søster som spurte, men hennes svigerinne. Min søster ville aldri sat tmeg i e slik situasjon, for vi kjenner hverandre for godt, og har dessuten samme oppfatning angående kotyme i forbindelse emd f.eks konfirmasjon. ;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg: samme svar som sist, men slenger på noen aktiviteter som han kan finne på i tidsrommet konfirmasjonen varer, for å være hyggelig. Ikke mitt ansvar at de har bestilt flybilletter før de spurte.

Neida, klart det.

Blir sikkert en hyggelig konfirmasjon også etter at det blir spurt om hvor kjæresten besteforeldrene møtte dagen før er i dag.

"Å han er på hotellet, Violetta sa han kunne ikke komme så han er på hotellet."

Jøss da, hadde nok blitt god stemning dette...

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Neida, klart det.

Blir sikkert en hyggelig konfirmasjon også etter at det blir spurt om hvor kjæresten besteforeldrene møtte dagen før er i dag.

"Å han er på hotellet, Violetta sa han kunne ikke komme så han er på hotellet."

Jøss da, hadde nok blitt god stemning dette...

Han trenger da ikke å sitte på hotellrommet. TS skriver i første innlegg at denne kusinen og kjæresten har venner i Oslo, så han har noen å være sammen med hvis han vil.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...