AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #41 Skrevet 31. juli 2013 Hvorfor sa du ja da hvis du er så i mot tanken? Jeg mener at du har lagt fra deg retten til å syte. Anonymous poster hash: 3dd0c...9a5 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #42 Skrevet 31. juli 2013 Virker som om du egentlig var ute etter bekreftelse på at du har rett som ikke vil ha han der, men nå er litt fornærmet fordi mange synes du er sær. Jeg synes du er sær. Og jeg synes ikke det er frekt å spørre. Skal man ikke en gang få spørre??! Kjærester er familie. Hvis man er raus og ikke sær. Ps., jeg er 31 Neida, jeg blir absolutt ikke fornærmet. Jeg synes faktisk det er interessant å høre hva andre mener om temaet og nei, jeg synes ikke man skal invitere seg selv i familieselskaper man i utgangspunktet ikke er bedt i, spesielt ikke når man aldri har møtt personen festen er for. Hvorfor sa du ja da hvis du er så i mot tanken? Jeg mener at du har lagt fra deg retten til å syte. Anonymous poster hash: 3dd0c...9a5 Fordi jeg, tro det eller ei, er en dame som ikke er helt kald. Jeg synes det er pinlig å si at det ikke er greit. Det forandrer der i mot ikke min rett til å mene at dette føles unaturlig. Jeg hadde konfirmant ifjor, så jeg anser meg selv som godt voksen. Min søster hadde også konfirmant ifjor, å der ble kun deres barns kjærester invitert, men det var p.g.a plassmangel. De hadde konfirmasjonen hjemme å hadde ikke anledning til å ha flere enn de aller nærmeste. Mens vi hadde selskapet på et lokale å hadde anledning til å invitere nevøer og niesers kjærester. Vi skal og ha konfirmasjonen hjemme. En person fra eller til er riktignok ikke noen stor sak, men vi ønsker å ha en samling med den nærmeste familie, og jeg anser dessverre ikke denne kjæresten som nærmeste familie. For oss er det bare naturlig å invitere vår sønns kjæreste. De har og vært sammen i rundt 2 år, og denne jenta har vi jo møtt mange ganger og er blitt glad i. Anonymous poster hash: 8e5dd...3c7 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #43 Skrevet 31. juli 2013 Syte? Hun la da bare fram en problemstilling og sa sin mening, og ba om å høre andres? Og meninger er som kjent forskjellige. Jeg har i hvert fall ingen problemer med å forså hennes synspunkt. For henne føles det unaturlig å skulle ha en fremmed i sitt barns konfirmasjon. en kjæreste, som kanskje ikke lenger er en kjæreste om et år eller to. Jeg synes hun har rett til å føle det sånn, selv om andre føler det annerledes. Hun får en masse pepper for at hun kjenner som hun gjør, og det synes jeg er nokså urettferdig. Vel, ikke alle her var enige i hennes mening, men det fratar henne ikke retten til å ha sin, uten å bli kalt bl.a selvhøytidelig. Noen har som sagt en mer konservativ holdning til familie og høytideligheter, og det må være lov. Drop in-familiemedlemmer, som veldig uinge kjærester, synes ikke jeg har noe å gjøre i en konfirmasjon. Ikke i dåp eller begravelse heller. Mer greit i et bryllup, hvor det gjerne er tradisjon for at man blir invitert med følge, fordi det bl.a er et selskap for og med blant annet nokså unge mennesker (venner av brudeparet med partner), og det er dans. Anonymous poster hash: a0ceb...b9d 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #44 Skrevet 31. juli 2013 Syte? Hun la da bare fram en problemstilling og sa sin mening, og ba om å høre andres? Og meninger er som kjent forskjellige. Jeg har i hvert fall ingen problemer med å forså hennes synspunkt. For henne føles det unaturlig å skulle ha en fremmed i sitt barns konfirmasjon. en kjæreste, som kanskje ikke lenger er en kjæreste om et år eller to. Jeg synes hun har rett til å føle det sånn, selv om andre føler det annerledes. Hun får en masse pepper for at hun kjenner som hun gjør, og det synes jeg er nokså urettferdig. Vel, ikke alle her var enige i hennes mening, men det fratar henne ikke retten til å ha sin, uten å bli kalt bl.a selvhøytidelig. Noen har som sagt en mer konservativ holdning til familie og høytideligheter, og det må være lov. Drop in-familiemedlemmer, som veldig uinge kjærester, synes ikke jeg har noe å gjøre i en konfirmasjon. Ikke i dåp eller begravelse heller. Mer greit i et bryllup, hvor det gjerne er tradisjon for at man blir invitert med følge, fordi det bl.a er et selskap for og med blant annet nokså unge mennesker (venner av brudeparet med partner), og det er dans. Anonymous poster hash: a0ceb...b9d Men hvis denne kjæresten var en forloved eller samboer hadde det vært helt greit for TS (selv om de da hadde vært sammen mindre enn to år óg?). Man vet ikke om noen som er noens ektemann eller kone er det om et år heller. Vil hun ikke ha ham der burde hun sagt nei, det hadde vært en ærlig sak. Anonymous poster hash: 3dd0c...9a5 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #45 Skrevet 31. juli 2013 Altså, man spør ikke om å få være med i et høytidelig familieselskap som man ikke er invitert i. Det vitner om manglende folkeskikk. Anonymous poster hash: a0ceb...b9d Vel, TS skriver nå engang at det er hennes svigerinne som har spurt hennes ektemann om denne fyren kan være med. Jeg er enig i at det hadde vært frekt av fyren selv å trenge seg på, men at en søster spør sin bror om dette synes jeg ikke er over streken. Ville nå heller tro at det er de som har sagt at han gjerne må være med, ikke han som har insistert på å bli med, ref. "de vil ikke at han skal være alene" i TS' opprinnelige innlegg. Når det gjelder det at du synes "sær" er en litt krass karakteristikk: Det kan jeg være enig i, men det var nå engang TS selv som brukte det ordet. Man kunne fint sagt det på en penere måte, men det faller nok bare folk flest naturlig å bruke ordet "sær" i svaret når spørsmålet lyder "Er jeg sær?". Hun er tydeligvis en del av mindretallet her, og om du kaller det "sært", "uvanlig", "noe annet enn det de fleste mener" eller noe helt annet er vel ikke så viktig.Anonymous poster hash: 6b31a...6db 8
Gjest vilma2000 Skrevet 31. juli 2013 #46 Skrevet 31. juli 2013 Det er bare litt spesielt at du mener at denne søsteren som spurte om han kunne komme er frekk! For det er hun jo virkelig ikke. Det er jo bare å si nei hvis man ikke syntes det passer seg. Da jeg var 18 år hadde jeg en kjæreste i mange år og jeg ville ha han med på alt, også høytidelige familiefester. Som oftes syntes min familie det bare var hyggelig, men noen ganger så kunne tante si at "det er veldig hyggelig med han Ole altså, han er en fin fyr, men i denne sammenheng har vi bestemt oss for å kun ha nærmeste familie". Er jo helt fear det da. Ble ikke lei meg og vi skjønte det godt. Folk må generelt bli bedre til å være ærlige. 6
Gjest Eurodice Skrevet 31. juli 2013 #47 Skrevet 31. juli 2013 (endret) Vel, TS skriver nå engang at det er hennes svigerinne som har spurt hennes ektemann om denne fyren kan være med. Jeg er enig i at det hadde vært frekt av fyren selv å trenge seg på, men at en søster spør sin bror om dette synes jeg ikke er over streken. Ville nå heller tro at det er de som har sagt at han gjerne må være med, ikke han som har insistert på å bli med, ref. "de vil ikke at han skal være alene" i TS' opprinnelige innlegg. Når det gjelder det at du synes "sær" er en litt krass karakteristikk: Det kan jeg være enig i, men det var nå engang TS selv som brukte det ordet. Man kunne fint sagt det på en penere måte, men det faller nok bare folk flest naturlig å bruke ordet "sær" i svaret når spørsmålet lyder "Er jeg sær?". Hun er tydeligvis en del av mindretallet her, og om du kaller det "sært", "uvanlig", "noe annet enn det de fleste mener" eller noe helt annet er vel ikke så viktig.Anonymous poster hash: 6b31a...6db Jeg synes ikke TS er sær. For å ta en sammenligning, dette skrev TS i innlegg nr. 20: "Da min brors datter ble konfirmert i våres, var ikke min eldste sønns kjæreste invitert dit, noe vi ikke har stusset på hverken før eller siden." Men de samme menneskene som ikke inviterte kjæresten til TS' sønn, enda de kjente henne (slik jeg har forstått), ser det som en selvfølge at deres datters kjæreste skal bli invitert, en mann TS og hennes familie overhodet aldri har møtt. Endret 31. juli 2013 av Arabella 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #48 Skrevet 1. august 2013 Jeg tror konfirmasjonen nå tar større skade av at han ikke får komme enn om han kommer. Svarer du nei, kommer svigerinnen til å bli litt snurt. Det er det ikke verdt. Og hva sier mannen din? Han kommer helt sikkert ikke til å gjøre noe økonomisk eller annen type skade. Ta han med.Anonymous poster hash: a8d7a...9c4
jomfrua Skrevet 1. august 2013 #49 Skrevet 1. august 2013 Ja, jeg synes du er lite raus og veldig snurpete At du ikke har bedt denne gutten i utgangspunktet synes jeg ikke er rart. Men når denne familien (din søster) kommer fra den andre siden av landet og også har andre formål med turen og derav har med seg en ekstra gjest. Ja, da mener jeg man er mer raus enn du er i dine tanker nå. Hva har det å si i den store sammenhengen? Jeg er sikker på at når du får tenkt deg om så ser du at dette betyr da ingen verden ting i ditt liv - så hvorfor tenke på deg masse problemstillinger. Og at du fikk spørsmålet - det er ikke frekt når din søster kommer i den situasjonen og at hun hører med deg om det greit. Du hadde alle anledninger til å si nei................men herregud - det finnes verre ting her i verden. Selskapet blir sikkert like bra for alle gjesten med eller uten denne gutten. Så får du sørge for å nullstille hodet ditt for alle selvpålagte komplikasjoner og ha en fin fin konfirmasjonfest for ditt barn. 1
Stormborn Skrevet 1. august 2013 #50 Skrevet 1. august 2013 Det er da normalt å be kjærester når de har vært sammen så lenge! 1
Gjest Violetta Skrevet 1. august 2013 #51 Skrevet 1. august 2013 Hva med par som velger å være særboende, når skal de regnes som familie? Jeg synes at man kan være litt raus. Hva har man egentlig å tape på det? 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #52 Skrevet 1. august 2013 Det er da normalt å be kjærester når de har vært sammen så lenge! Det kommer veldig an på hvilken familie man er fra. Anonymous poster hash: ab581...da6 3
Stormborn Skrevet 1. august 2013 #53 Skrevet 1. august 2013 Det kommer veldig an på hvilken familie man er fra. Anonymous poster hash: ab581...da6 Skal være fra en litt sær en om det ikke er normalt etter 2 år... 2
Gjest Gjest_Piiiip Skrevet 1. august 2013 #54 Skrevet 1. august 2013 Er det noe å kave seg opp på da? La kjæresten komme. Det er en fin måte for ham å bli kjent med familien med tanke på at de også har vært sammen i 2 år. At du synes det er frekt synes jeg og er underlig. Det er et spørsmål som du har fått og det er da ingenting å hisse seg opp for........ 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #55 Skrevet 1. august 2013 Dere som mener en 22-årig kjæreste er et naturlig medlem av familie han aldri har møtt før, hvor gamle er dere? Anonymous poster hash: a0ceb...b9d Hvor gammel er du da om jeg får spørre? Samme det om mannen er 22 år, eller en eldre kar på 50, om han er kjæreste eller inngift. Alder og slike ting bør ikke være en grunn til å si nei til slike ting. Ser for meg "njaaaaa, han er jo -bare- 22 og kjærest, så må si nei. Men spør igjen neste gang, når han nærmer seg 35 og de er gift" Anonymous poster hash: 7a577...0bc 1
Gjest Eurodice Skrevet 1. august 2013 #56 Skrevet 1. august 2013 Det er da normalt å be kjærester når de har vært sammen så lenge! Er det? Les omigjen innleggene 20 og 47. Da datteren til TS' bror og svigerinne ble konfirmert, ble ikke kjæresten til TS' sønn invitert. Men nå vil de samme menneskene at kjæresten til deres datter skal være med. Ville du likt det om du hadde vært i denne situasjonen? 1
Gjest Eurodice Skrevet 1. august 2013 #57 Skrevet 1. august 2013 Ja, jeg synes du er lite raus og veldig snurpete At du ikke har bedt denne gutten i utgangspunktet synes jeg ikke er rart. Men når denne familien (din søster) kommer fra den andre siden av landet og også har andre formål med turen og derav har med seg en ekstra gjest. Ja, da mener jeg man er mer raus enn du er i dine tanker nå. Hva har det å si i den store sammenhengen? Jeg er sikker på at når du får tenkt deg om så ser du at dette betyr da ingen verden ting i ditt liv - så hvorfor tenke på deg masse problemstillinger. Og at du fikk spørsmålet - det er ikke frekt når din søster kommer i den situasjonen og at hun hører med deg om det greit. Du hadde alle anledninger til å si nei................men herregud - det finnes verre ting her i verden. Selskapet blir sikkert like bra for alle gjesten med eller uten denne gutten. Så får du sørge for å nullstille hodet ditt for alle selvpålagte komplikasjoner og ha en fin fin konfirmasjonfest for ditt barn. Korrigering: Det er ikke TS' søster.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #58 Skrevet 1. august 2013 I konfirmasjonene vi har hatt i familien har alltid bedt kjæreste/samboer til kusiner osv. Ser på det som ganske naturlig. Anonymous poster hash: f37cb...444
jomfrua Skrevet 1. august 2013 #59 Skrevet 1. august 2013 (endret) Korrigering: Det er ikke TS' søster. Helt riktig ikke TS søster, men søster av TS mann............altså TS svigerinne. Helt ubetydelig i forhold til mine argumenter i denne saken. Fortsatt lite raus og snerpete Endret 1. august 2013 av jomfrua 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #60 Skrevet 1. august 2013 Handler dette egentlig om et brullyp? Får en ekkel følelse av at jeg vet hvem det snakkes om her Anonymous poster hash: 876c8...498
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå