Gå til innhold

Kisskiss med guttelus

kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Juhu, nå nærmer det seg! Litt ekstra spennende når du ikke vet når du ville gått i fødsel sist. Men igjen, så slipper du skuffelsen når du skjønner at det faktisk er mulig å gå to uker lengre med nr to... Men, det er tydeligvis en tendens at man føder litt før andre gang, men har det med at man har vært gravid eller født før å gjøre? Sikkert det første, vel, også siden du merker murringer og maserier på en annen måte nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tipper 15. mars, det ser ikke ut som jeg har tippet her før. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg som hadde forventet oppdatering med vannavgang, rier og smertehelvete :sukk: Men du har fortsatt mange timer igjen av dagen ;)

Den ventinga føltes mer slitsom enn selve fødselen synes jeg. Så mye spenning og forventninger til det som skal skje, og tullekropper som lar oss tro at ting er i gang minst 10 ganger pr dag for så å bare "nææææh, venter til imårra".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åffårno skrev (På 10.3.2014 den 7.42):

Åja, jeg blingset litt i spåkula, eller som ordboka vil jeg skal skrive, "ståku*****k".

Det henger litt sammen det der.

Nei altså, det er INATT samme tidspunkt.

:hoho:

Jeg har ikke trua på deg og spåkula di lengre! :nei:

Vera Vinge skrev (På 10.3.2014 den 8.35):

Juhu, nå nærmer det seg! Litt ekstra spennende når du ikke vet når du ville gått i fødsel sist. Men igjen, så slipper du skuffelsen når du skjønner at det faktisk er mulig å gå to uker lengre med nr to... Men, det er tydeligvis en tendens at man føder litt før andre gang, men har det med at man har vært gravid eller født før å gjøre? Sikkert det første, vel, også siden du merker murringer og maserier på en annen måte nå?

Det har jeg og lurt litt på, men jeg troor det er at man har født en gang før? At hele systemet har vært gjennom det før, med åpning og rier og sånn? Men jeg aner ikke.

Hehe, ja, jeg hadde nok vært hakket med utålmodig dersom storebror hadde kommet naturlig sist, og før termin. Nå har jeg jo i utgangspunktet innstilt meg på å gå over termindatoen, alt annet er bare bonus. :)

Millimani skrev (På 10.3.2014 den 9.07):

Jeg tipper 15. mars, det ser ikke ut som jeg har tippet her før. Lykke til!

Hei, og takk for tipping, skal føre deg opp! 15. er en fin dato, kan godt ta den. ;)

Favole skrev (På 10.3.2014 den 9.44):

Åh, jeg som hadde forventet oppdatering med vannavgang, rier og smertehelvete :sukk: Men du har fortsatt mange timer igjen av dagen ;)

Den ventinga føltes mer slitsom enn selve fødselen synes jeg. Så mye spenning og forventninger til det som skal skje, og tullekropper som lar oss tro at ting er i gang minst 10 ganger pr dag for så å bare "nææææh, venter til imårra".

Ååh, ønsker meg smertehelvete! Foreløpig er det bare kosevondt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipping :nigo:

Sushi: 6.mars

Mannen: 7. mars

Missdior: 7.mars

Favole: 10. mars

Belle: 12. mars

La Traviata: 13. mars

Teriyaki, TuttaV: 14. mars.

Mazilla, Millimani: 15. mars

Vera Vinge: 16.mars

Doh: 17. mars

Roseduft: 18. mars

Kisskissbangbang: 20. mars

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosevondt faktisk! :fnise: håper det tar av snart ;) rier rier rier!! Er jo dritvær og lite man kan ta seg til uansett, så hvorfor ikke bare føde litt da? :vetikke: (antar det er grått og gørr hos dere også...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt det samme, kan vi ikke bare få det overstått når det blåser og regner og en ikke er særlig inspirert til å gjøre noe annet uansett?

Tenkte jeg skulle bake noe, men gidder ikke. Vil heller føde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist fødte jeg dagen etter at våren kom. Alle jordmødrene og barnepleierne pratet om hvor deilig vær det var gjennom hele barseloppholdet mitt. Så jeg sier bare: Ja til å føde i drittvær! :Nikke:

Hvordan er det med redebygginga, bortsett fra at du ikke gidder å bake? Sist hang jeg ut av vinduet i tredje etasje for å pusse dem utvendig rundt termin, mens denne gangen gidder jeg fint lite.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazilla skrev (På 10.3.2014 den 13.36):

Sist fødte jeg dagen etter at våren kom. Alle jordmødrene og barnepleierne pratet om hvor deilig vær det var gjennom hele barseloppholdet mitt. Så jeg sier bare: Ja til å føde i drittvær! :Nikke:

Hvordan er det med redebygginga, bortsett fra at du ikke gidder å bake? Sist hang jeg ut av vinduet i tredje etasje for å pusse dem utvendig rundt termin, mens denne gangen gidder jeg fint lite.. :ler:

Enig! Dessuten synes jeg det høres koselig ut å føde i storm. Jeg er veldig glad i lyden av vinden, den beroliger meg, så en kan jo håpe den kunne hatt den effekten ved en fødsel og. :fnise:

Redebygging ... jeg blir for eksempel drittsur av at alt ikke er på stell, og av at ikke alle rommene her hjemme er nedvaska og sterile, men jeg gjør fint lite med det.

Babyklærne ligger litt sånn her og der, noe er ferdigvaska og noe ikke. Senga hans er ikke redd opp, men hengevugga er på plass. Så redebygginga ... næh, ser lite til den denne gangen. :ler:

Favole skrev (På 10.3.2014 den 13.37):

Jeg tenkte å lage sjokoladekake, kan sende noen stykker. :sikle: også på en mandag, jaja.

Så koselig at du tilbyr deg å bake for så å ta turen over fjellet så jeg får smake! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i dag er jeg altså 40 uker på vei! Bare :hoppendeglad: litt for det! Så gravid har jeg jo aldri vært før, er jo en opplevelse bare dét! :fnise:

Tre dager til termin, det går jo fort. Håper jeg slipper å gå så veldig mye lengre enn til torsdag, mannen min er nervøs for overtid og selv om jeg har forklart ham at over termindato ikke er det samme som overtid så er jeg redd han skal begynne å bli stresset da.

Jeg har ikke blitt satt opp til flere kontroller, verken hos jordmor eller lege. Heller ikke fått overtidskontrolltime. Er det vanlig å få? Eller ringer man lege/sykehus dersom en går en ukes tid over? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt dem, jeg. Vet ikke hvordan praksisen er hos deg, men jeg hadde vanlig kontroll hos jordmor på termindagen og så fikk jeg time til overtidskontroll da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 40 uker! Jeg har jo tippet at det skjer på termin, så håper at det ikke blir aktuelt med overtidskontroll!

Ha en kjempefin mandag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kisskissbangbang skrev (På 10.3.2014 den 0.25):

Ja, det er så mange fine navn, men likevel veldig få jeg tenker at passer på gutten min. Det er rart, synes jeg. :)

Men nå går vi for et navn jeg har vært glad i lenge, og som passer godt til storebror sitt, så jeg tror det blir bra. :)

Er du prøver, og har du evt dagbok sjøl?

Er ikke prøver helt enda, men tenker å starte til høsten :) Skulle gjerne ha startet NÅ, men må få skrevet ferdig den hersens masteroppgaven først :trist:

Jeg tipper forresten 12.03 på fødsel! Da kommer'n! Det er jeg sikker på :ler:

Edit: Har ikke dagbok. Vurderer å lage en når det nærmer seg prøvestart ;) Får se litt hva jeg gjør.

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffemor skrev (På 10.3.2014 den 14.49):

Er ikke prøver helt enda, men tenker å starte til høsten :) Skulle gjerne ha startet NÅ, men må få skrevet ferdig den hersens masteroppgaven først :trist:

Jeg tipper forresten 12.03 på fødsel! Da kommer'n! Det er jeg sikker på :ler:

Edit: Har ikke dagbok. Vurderer å lage en når det nærmer seg prøvestart ;) Får se litt hva jeg gjør.

Så spennende. :) Håper det går fort og greit for dere når dere bestemmer dere for å starte! :)

Nå er det mange som har tippa 12., så kanskje det er noe i det? Håper det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet tenkte jeg kake pr post, men personlig levering kommer med visse krav. Leverer nemlig kun på føden skjønner du :nigo: og til fødestue 2, den er best ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  La Traviata skrev (På 10.3.2014 den 14.04):

Hurra for 40 uker! Jeg har jo tippet at det skjer på termin, så håper at det ikke blir aktuelt med overtidskontroll!

Ha en kjempefin mandag! :klem:

Tusen takk, og det samme til deg! :klemmer:

^^Belle^^ skrev (På 10.3.2014 den 14.04):

Jeg ville ringt dem, jeg. Vet ikke hvordan praksisen er hos deg, men jeg hadde vanlig kontroll hos jordmor på termindagen og så fikk jeg time til overtidskontroll da.

Jaa, får vel ringe i begynnelsen av neste uke, kanskje. Det er vel på dag 7 en skal ha kontroll nå, tror jeg?

Håper jeg slipper. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hipp hurra for 40 uker! :hoppe: (om du hopper slik som smileyen så blir'e føding). Man skal vel ha kontroll den dagen man har termin? Hm, ring den du har gått til og spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favole skrev (På 10.3.2014 den 14.54):

I utgangspunktet tenkte jeg kake pr post, men personlig levering kommer med visse krav. Leverer nemlig kun på føden skjønner du :nigo: og til fødestue 2, den er best ;)

Men den kaka kommer jo til å være skikkelig ekkel innen jeg kommer meg på føden! :ler:

Egentlig er det bare bra at jeg ikke får kake. Er tjukkebolla nok allerede, trenger ikke MER polstring jeg må kvitte meg med etter fødings. Ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favole skrev (På 10.3.2014 den 14.56):

Og hipp hurra for 40 uker! :hoppe: (om du hopper slik som smileyen så blir'e føding). Man skal vel ha kontroll den dagen man har termin? Hm, ring den du har gått til og spør :)

Jeg var hos legen på ... eh, onsdag?, og da sa hun bare at det var siste kontroll og lykke til. :P Jeg tror jeg stoler på kroppen min og ringer føden for en sjekk om noe skulle føles feil, og ellers ringe for overtidskontroll i løpet av neste uke dersom det ikke skjer noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...