Gå til innhold

Kisskiss med guttelus

kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Kan tenke meg det var stas når det SYNTES at han hadde savnet deg, ja :nigo:

Off, jeg har jo jobben min å komme tilbake i når jeg er ferdig i permisjon, men ønsker meg en større stilling og gjerne en litt mindre fysisk jobb :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pensjonerte bestemødre kan være gull verdt i slike tilfeller :Nikke: Ting har en tendens til å ordne seg ganske greit til slutt :)

Ja, jeg tar det egentlig ganske med ro, som du sier bruker ting å ordne seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at jeg sykler hjemme for tiden. Sånn hvis du trenger en pause fra jobbgrubling ;) Evt. Kunne vi jo tatt en tur på lekedilla med guttene en dag. I elsker lekedilla, men vi er der nesten aldri.

Edit: Autocorrect er noe dritt. Jeg har altså ikke syklet på ganske lenge. :P Jeg suller hjemme for tiden skal det stå. ;)

Jeg kommer supergjerne på besøk, oog er med på å ta med guttaboys i lekeland. Jatakk begge deler :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle bodd litt nærmere, for vi er jo samme båt mtp jobb og barnehagestart! :Nikke: Har du hatt 80% dekningsgrad du da? Min permisjon gikk ut for en måned siden, og da hadde den i tillegg blitt forskjøvet 5 uker fordi han godeste tok ut litt pappaperm i fjor sommer.

Enig! Blir litt langt å reise for en playdate, dessverre. :ler:

Ja,tok 80%. Har gjort det med begge,mest mulig tid hjemme er alt jeg bryr meg om :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg det var stas når det SYNTES at han hadde savnet deg, ja :nigo:

Off, jeg har jo jobben min å komme tilbake i når jeg er ferdig i permisjon, men ønsker meg en større stilling og gjerne en litt mindre fysisk jobb :/

Dødsdeilig :nigo: Og han et minstemann er mammagutt så det holder,i motsetning til L. L var en skikkelig pappagutt, helt frem til han var halvannet år eller så. :)

Gah,ja, den jobbleitinga ... håper du finner ei god løsning til etter permisjonen! Men først må du nyte hjemmetid med lillejenta :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, i dag våkna jeg til to sure og kranglete unger og en sur mann. Dårligere start på dagen skal en leite lenge etter :ler:

Nå er største i barnehagen og minste lagt ut for en lur, og jeg har lyst til å drikke kaffe og spise rundstykker med nugatti :fnise: Tipper knekkebrødene med leverpostei kommer til å smake nyydelig nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne jo tatt lekedilla på søndag eventuelt. :)

Er i grunn i samme båt som deg ang. jobb. Jeg vil ikke tilbake til jobben min når permisjonen er over, så må begynne å se meg rundt etter jobb når permisjonen nærmer seg slutten. Samtidig så må jeg jo være hjemme med ungen i ukedagene når R sin pappaperm er ferdig siden bhg ikke tar inn unger før august (med mindre vi er heldige), så da må jeg enten slutte i jobben jeg har hatt i 10 uker, eller få lov til å bare jobbe annen hver helg i noen måneder. Går fint økonomisk, men er jo litt kinkig når man ønsker å være en stabil arbeidstaker!

Edit: åh, nugatti! :hjerte: Jeg kan ikke ha det i hus. Da spiser jeg ikke annet!! Meeen har gitt meg selv lov til å ta ei "nugattiuke" en eller annen gang før termin. :sjenert: Vil bare vente et par uker siden det tross alt nettopp har vært jul. :P

Føler med deg ang. dårlig start på dagen. Slike dager er ikke til å kimse av.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne jo tatt lekedilla på søndag eventuelt. :)

Er i grunn i samme båt som deg ang. jobb. Jeg vil ikke tilbake til jobben min når permisjonen er over, så må begynne å se meg rundt etter jobb når permisjonen nærmer seg slutten. Samtidig så må jeg jo være hjemme med ungen i ukedagene når R sin pappaperm er ferdig siden bhg ikke tar inn unger før august (med mindre vi er heldige), så da må jeg enten slutte i jobben jeg har hatt i 10 uker, eller få lov til å bare jobbe annen hver helg i noen måneder. Går fint økonomisk, men er jo litt kinkig når man ønsker å være en stabil arbeidstaker!

Edit: åh, nugatti! :hjerte: Jeg kan ikke ha det i hus. Da spiser jeg ikke annet!! Meeen har gitt meg selv lov til å ta ei "nugattiuke" en eller annen gang før termin. :sjenert: Vil bare vente et par uker siden det tross alt nettopp har vært jul. :P

Føler med deg ang. dårlig start på dagen. Slike dager er ikke til å kimse av.

Jaa,vi er med på søndag :)

Æsj, det er stress det der med jobb. Jeg sa til meg sjøl da jeg gikk ut i perm at jeg skulle slappe av og nyte tiden hjemme, og ikke stresse med jobb. Økonomisk går det rundt uansett selv om jeg går en liten periode uten jobb,så jeg har hatt fokus på kos med J. Har gått ganske bra, men kjente det begynte å stresse meg litt før jul, og nå føler jeg meg skikkelig stressa. Føles helt rart å ikke lengre ha permisjon men likevel ligge på sofaen uten noe å gjøre klokka ti på formiddagen :ler:

Synes nugattiuke hørtes ut som en kanonidé :ler: Du har jo vært superflink dette svangerskapet, så å unne seg litt junk og kos på slutten er jeg helt for. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa,vi er med på søndag :)

Æsj, det er stress det der med jobb. Jeg sa til meg sjøl da jeg gikk ut i perm at jeg skulle slappe av og nyte tiden hjemme, og ikke stresse med jobb. Økonomisk går det rundt uansett selv om jeg går en liten periode uten jobb,så jeg har hatt fokus på kos med J. Har gått ganske bra, men kjente det begynte å stresse meg litt før jul, og nå føler jeg meg skikkelig stressa. Føles helt rart å ikke lengre ha permisjon men likevel ligge på sofaen uten noe å gjøre klokka ti på formiddagen :ler:

Synes nugattiuke hørtes ut som en kanonidé :ler: Du har jo vært superflink dette svangerskapet, så å unne seg litt junk og kos på slutten er jeg helt for. ;)

Så bra! :)

Ja jeg ser den. Det er jo ikke verdt det å gå rundt og stresse når man er i permisjon, kanskje til og med siste gang. Mye bedre å fokusere på det man faktisk skal fokusere på da. :) Jobb dukker nok opp, hvor enn det skulle bli. :)

Det rare er at jeg ikke føler meg SÅ flink. Er 6 kg lettere nå enn på samme tid sist, men jeg har jo skeiet regelmessig ut. Konklusjonen må jo være at jeg skeiet MYE ut sist, men at jeg har fortrengt det? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var forresten på kontroll med mini i går. Nå er han 11.5 kg og 76 cm lang. Stor og flink og fin gutt :hjerte:

Han er en nytelse for tida. Så utrolig blid, kosete, utforskende og god. Han krabber, går langs møbler, og putter ALT i munnen :ler: L putta aldri ting i munnen, så å ha stua helt fri for småtteri er litt nytt for oss ;)

L og J har begynt å leke ordentlig sammen, og hjertet mitt bobler over av å se på dem. L er virkelig den store helten, og han nyter rampelyset :fnise:

J er ofte både politibaby (kollega av politi-L), ambulansearbeiderbaby og brannmannbaby, og selv om jeg er usikker på i hvor stor grad han er til hjelp for L i praktisk, er L veldig fornøyd med å ha en kompis som aldri sier nei til å leke ;)

L har hatt en periode han har vært mye sinna og lei seg, med kort lunte og kort vei til både brøling og gråting. Jeg tror kanskje han var litt stressa på tampen av barnehageåret, for ferie hjemme har absolutt hjulpet. L er en skikkelig goding, han er smart, kjempemorsom og veldig viljesterk. Gullkornene kommer på rekke og rad, det samme med overraskende intelligente spørsmål og utsagn. Veldig gøy å være vitne til!

Jeg og mannen har en skikkelig god periode hvor vi er gode venner - og gode kjærester. Det trengs etter en lang periode hvor vi helst ville hive hverandre til helsikke :ler:

Alt i alt har vi det veldig fint for tiden, og jeg elsker livet mitt med de fine gutta mine. Føler meg utrolig priviligert som har et så godt liv med de :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødsdeilig :nigo: Og han et minstemann er mammagutt så det holder,i motsetning til L. L var en skikkelig pappagutt, helt frem til han var halvannet år eller så. :)

Gah,ja, den jobbleitinga ... håper du finner ei god løsning til etter permisjonen! Men først må du nyte hjemmetid med lillejenta :hjerte:

Åh, da er det ekstra digg ja :nigo:

Ja, jeg skal stooorkose meg hjemme først :) Er glad for at jeg har en jobb å gå til, da! :)

Det høres veeldig bra ut at det går bra med brødrene sammen, og dere som kjærester, og alle sammen sammen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shiit, jeg føler meg så uvirksom allerede. Har en sånn konstant uro i magen, og den kom som bestilt på mandag, akkurat da permisjonen min var over. Blærk.

Uansett ... i dag har jeg kjøpt beltestol til L. Endte opp på en Cybex solution x2. Men er fortsatt veeldig usikker på om jeg skal sette L over i den nå snart, selv om han ikke er fire enda, eller om jeg skal kjøpe en ny bakovervendt til J og la J sitte i sin en stund til. Det blir jo veldig dyrt, men jeg kvier meg for å snu L.

Vi kjører jo lite, bare til og fra barnehagen og til og fra byen, men det hjelper liksom ikke hvor mye eller lite vi kjører dersom noe skulle skje.

Hva tenker dere andre, det er jo flere her i samme situasjon? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå banner jeg i kirka, men hva med å kjøpe en brukt stol til L? Stol nr 2 er jo ikke like mye tatt ut og inn av bilen som stol nr 1. Når blir L 4 forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shiit, jeg føler meg så uvirksom allerede. Har en sånn konstant uro i magen, og den kom som bestilt på mandag, akkurat da permisjonen min var over. Blærk.

Uansett ... i dag har jeg kjøpt beltestol til L. Endte opp på en Cybex solution x2. Men er fortsatt veeldig usikker på om jeg skal sette L over i den nå snart, selv om han ikke er fire enda, eller om jeg skal kjøpe en ny bakovervendt til J og la J sitte i sin en stund til. Det blir jo veldig dyrt, men jeg kvier meg for å snu L.

Vi kjører jo lite, bare til og fra barnehagen og til og fra byen, men det hjelper liksom ikke hvor mye eller lite vi kjører dersom noe skulle skje.

Behøver J å bytte enda da? Tenker at hvis han får sitte i babysetet så lenge som mulig, så rekker jo L også å bli større før han evt blir snudd.. :vetikke: Vi kommer nok til å kjøpe nytt sete til R snart, når hun vokser ut av cabriofixen, men det er fordi S kommer til å bli sittende bakovervendt i sitt lenge enda, også etter at hun passerer 4 år. Vårt går opp til 25 kilo, så det har ingen hast. Hun er 107 cm og ca 18 kilo, med andre ord stor for alderen. Skjønner hva du mener med å kvie seg for å snu! S er den eneste i barnehagen som er over 2 år og sitter bakovervendt, men så er fylket vårt dårligst i landet på sikring av barn i bil også så jeg for en stund siden.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok valgt å snu L. :) Han er ikke så veldig langt fra fire år, og han er jo både høy og sterk for alderen sin.

Vi har snudd O i den ene bilen. Det er den bilen som jeg bruker, som bare er til og fra bhg, og det er en vei på 1,5 km som nesten ikke er trafikert. Den bakovervendte står i EL-bilen, som er den vi bruker til og fra byen. Når det er sagt så blir vi tvunget til å snu O i EL-bilen også når lillebror kommer, for R er så lang at det er faktisk ikke plass til bakovervendt babybilstol bak førersetet fordi han må ha sitt sete så langt bak, så babybilstol på stå bak passasjersetet. I tillegg er det like før han vokser ut av det bakovervendte. Ikke i føttene (han sitter veldig bøyd med de), men i ryggen.

Det er litt ekkelt, og jeg skjønner du kvier deg. Likevel ville jeg ikke brukt mange tusen på et nytt bakovervendt for noen få mnd. til for L. Vet mange mange her på KG ville gjort det, men det ville ikke jeg. Dere har allerede hatt han i bakovervendt langt lengre enn svært mange andre. I O sin bhg er det i alle fall nesten ingen over 2,5 som sitter bakovervendt, utrolig nok.

Edit: Grunnen til at vi snudde O i den ene bilen var altså fordi at det bakovervendte vi hadde rett og slett ble ødelagt!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt et nytt bakovervendt hvis dere finner et han kan bruke lenge, altså lenger enn fire år (hvis dere ønsker det da). Er det bare for et par måneder så er det vel ikke såå mye vits. Driver og lurer på det samme selv, men finner ikke fram i jungelen. :bond: Hadde tenkt å kjøpe izi plus, men så sier noen at Britax Max way (som er det vi har) er det som kan brukes lengst. Skal finne ut om vi kan flytte det litt så hun får bedre beinplass. Det setet er i alle fall veldig langt i ryggen - hvis det er der problemet ligger for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh, dette blir jo bare enda vanskeligere :bond:

L sitter enda greit i sitt sete, men han er 21-22kg og 110 cm ca, stoor gutt, og sitter ganske knøvla nå :ler: Så å ha ham der særlig mye lengre enn til 4 år blir nok vanskelig uansett, han lager allerde "ååhff"-lyder når han blir satt inn :fnise:

J begynner å bli stort for sitt sete, tenker at jeg kan ha ham der ut januar kanskje, men jeg synes han virker litt lang for det? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, dette blir jo bare enda vanskeligere :bond:

L sitter enda greit i sitt sete, men han er 21-22kg og 110 cm ca, stoor gutt, og sitter ganske knøvla nå :ler: Så å ha ham der særlig mye lengre enn til 4 år blir nok vanskelig uansett, han lager allerde "ååhff"-lyder når han blir satt inn :fnise:

J begynner å bli stort for sitt sete, tenker at jeg kan ha ham der ut januar kanskje, men jeg synes han virker litt lang for det? :klo:

Så lenge selene til skuldrene ikke må "oppover" for å komme på plass så skal det gå greit med lengden? Altså, at skuldrene ikke blir liggende på åpningen til selene. Hvis du skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med selene lurer jeg på. Jeg har alltid trodd at selene skal være over eller på skuldrene, ikke under. Men så leste jeg et sted (sikkert her på KG) at på bakovervendte stoler kan selene gjerne være festa under skuldrene. Men på framovervendte stoler skal de være festa over skuldrene. Hva som er sant vet jeg ikke?

Edit: Fant der her: http://www.dinside.no/912428/fem-vanlige-barnesetefeil

"Skulderselen skal være på høyde med barnets skulder, men rådet fra NHTSA er å justere skulderselen på eller under barnets skulder for bakovervendte barn, og på eller over barnets skulder for fremovervendte. Dette har bakgrunn i barnets bevegelse ved en eventuell ulykke."

Endret av Sushi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja. Da er det kanskje bare det at toppen av ørene ikke skal over toppen på setet som indikerer om ungen er for lang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...