Gå til innhold

Kisskiss med guttelus

kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Hvor mye er det lov til å glede seg til ungene sover før det bikker over til upassende? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fnise: Bra! Jeg hoppa skamløst over en drøss med sider i boka til L bare for å slippe ut derffa fortest mulig. Vi har hatt en veldig fin dag, men nå er mor mett og vel så det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg prøver å legge ungen her tidligere enn vanlig ender jeg med å bruke minst dobbelt så lang tid på å få han i seng :jolie::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg prøver å legge ungen her tidligere enn vanlig ender jeg med å bruke minst dobbelt så lang tid på å få han i seng :jolie::P

Funker bedre på treåringer som ligger stille (evt. skravlende) i senga si etter de er lagt. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Funker bedre på treåringer som ligger stille (evt. skravlende) i senga si etter de er lagt. :nigo:

Eneste jeg tenker er "er det virkelig mulig å legge ungen i senga, gå ut av rommet og så sovner ungen av seg selv? Sånn helt seriøst?!" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Eneste jeg tenker er "er det virkelig mulig å legge ungen i senga, gå ut av rommet og så sovner ungen av seg selv? Sånn helt seriøst?!" :P

Dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles ikke sånn når man har baby, men det kommer etter hvert! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette!

Det er nesten litt godt at man er flere :laugh: Selv om det er noe herk.

Det føles ikke sånn når man har baby, men det kommer etter hvert! :nigo:

Dato, klokkeslett og sted for hendelse? På forhånd, takk :nigo: Denne babyen begynner jo å bli stooor, kanskje bare mor som må ta opp "kampen" og prøve å venne han med å sovne sjøl selv om det innebærer minimum en time med hopp og dans i senga, og sang. Mye sang. (Legg til et par " " innimellom så blir det korrekt). Hver kveld. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten litt godt at man er flere :laugh: Selv om det er noe herk.

Dato, klokkeslett og sted for hendelse? På forhånd, takk :nigo: Denne babyen begynner jo å bli stooor, kanskje bare mor som må ta opp "kampen" og prøve å venne han med å sovne sjøl selv om det innebærer minimum en time med hopp og dans i senga, og sang. Mye sang. (Legg til et par " " innimellom så blir det korrekt). Hver kveld. :P

Hvor gammel er din nå?

Fra min var 10-11 mnd så satt jeg inne hos han, men la han ned hver gang han reiste seg opp fram til han sovnet. Det kunne lett ta en time. Fra han var 14 mnd. så begynte jeg å legge han ned og gå ut av rommet. Med EN gang han begynte å gråte så gikk jeg inn igjen, roet han og la han ned, så gikk jeg ut igjen. Sånn holdt jeg på helt til han sovnet. Tok to-tre kvelder og vips så hadde han lært å sovne selv og har siden sovnet like lett hver kveld. :)

De første 14 mnd. så har jeg først ammet i søvn, så bysset i søvn, så ligget inntil han før jeg har lagt han i sin seng, deretter sittet der med en hånd på brystet og SÅ begynt å gå ut før han har sovnet. Så han har jo sånn sett blitt ganske trygg på at vi alltid er der selv om vi ikke er i rommet når han sovner. :) Og alt uten gråt! :)

Nå er det jo ikke dermed sagt at det går sånn for alle. Noen trenger nok å bli enda eldre før de klarer det, men dette funket veldig greit. En form for opp-ned-metoden antar jeg. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er din nå?

Fra min var 10-11 mnd så satt jeg inne hos han, men la han ned hver gang han reiste seg opp fram til han sovnet. Det kunne lett ta en time. Fra han var 14 mnd. så begynte jeg å legge han ned og gå ut av rommet. Med EN gang han begynte å gråte så gikk jeg inn igjen, roet han og la han ned, så gikk jeg ut igjen. Sånn holdt jeg på helt til han sovnet. Tok to-tre kvelder og vips så hadde han lært å sovne selv og har siden sovnet like lett hver kveld. :)

De første 14 mnd. så har jeg først ammet i søvn, så bysset i søvn, så ligget inntil han før jeg har lagt han i sin seng, deretter sittet der med en hånd på brystet og SÅ begynt å gå ut før han har sovnet. Så han har jo sånn sett blitt ganske trygg på at vi alltid er der selv om vi ikke er i rommet når han sovner. :)

Nå er det jo ikke dermed sagt at det går sånn for alle. Noen trenger nok å bli enda eldre før de klarer det, men dette funket veldig greit. En form for opp-ned-metoden antar jeg. :)

Han ble 10 mnd denne uka :) Ja opp-ned og lignende varianter hvor man gir babyen respons umiddelbart er vel det eneste som har sjangs til å funke, og det eneste som er interessant å prøve. Får vel bare mote meg opp og sette i gang :P

Enkelte kvelder sovner han mens han spiser, men det er sjelden. Og byssing tar tid (og begynner å bli veldig vondt for ca alle ledd), men er det eneste som funker pr nå. Var så easypeasy en periode hvor han fikk mat, la han i babynestet og bare holdt han i hånda, og så sovnet han ganske kjapt. Så lærte han å snurre rundt alle veier, og nå reise seg opp og trippe rundt langs sengekanten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han ble 10 mnd denne uka :) Ja opp-ned og lignende varianter hvor man gir babyen respons umiddelbart er vel det eneste som har sjangs til å funke, og det eneste som er interessant å prøve. Får vel bare mote meg opp og sette i gang :P

Enkelte kvelder sovner han mens han spiser, men det er sjelden. Og byssing tar tid (og begynner å bli veldig vondt for ca alle ledd), men er det eneste som funker pr nå. Var så easypeasy en periode hvor han fikk mat, la han i babynestet og bare holdt han i hånda, og så sovnet han ganske kjapt. Så lærte han å snurre rundt alle veier, og nå reise seg opp og trippe rundt langs sengekanten :ler:

Ja, skrikekur er jo utelukket for de fleste heldigvis. Det var det for oss også. :) Hadde vært utelukket nå også, selv om han er tre år.

Jeg prøvde meg på å begynne opp-ned-metode da han var 9-10 mnd, men da begynte han å gråte febrilsk før jeg hadde rukket å legge han helt i fra meg, så det gav jeg opp med en gang. Da syntes jeg det var bedre å la han ligge i armkroken min i gjestesengen som stod rett ved siden av hans seng. Så her gikk det ikke før han var sånn 14 mnd. Men til gjengjeld gikk det jo ganske fort da. :)

Hvis din ikke gråter av at du legger han ned, så ville jeg gitt det en sjanse. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skrikekur er jo utelukket for de fleste heldigvis. Det var det for oss også. :) Hadde vært utelukket nå også, selv om han er tre år.

Jeg prøvde meg på å begynne opp-ned-metode da han var 9-10 mnd, men da begynte han å gråte febrilsk før jeg hadde rukket å legge han helt i fra meg, så det gav jeg opp med en gang. Da syntes jeg det var bedre å la han ligge i armkroken min i gjestesengen som stod rett ved siden av hans seng. Så her gikk det ikke før han var sånn 14 mnd. Men til gjengjeld gikk det jo ganske fort da. :)

Hvis din ikke gråter av at du legger han ned, så ville jeg gitt det en sjanse. :jepp:

Kan ikke fatte at skrikekur er aktuelt for noen i det store og hele :riste:

Han gråter ikke når jeg legger han ned, han går litt, danser litt og "synger" litt før han blir utålmodig etter fem minutter og begynner å sutre. Nei, får bare prøve! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:ler: Sorry, men det er jo som å lese mine tanker, inkludert tastefeilene fordi man ikke rekker å lese over innleggene sine på KG.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Nervene mine blir litt frynsete når J våkner når han bli lagt ned for ellevte gang, og L kommer løpende til unsetning med sirenelyder (som J elsker at han lager). Mannen er på fotballkamp, så jeg er alene med galskapen ...

Og så må jeg le litt, for det føles virkelig som et apehus av og til :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter stadig med følelsen av å spille i en film som jeg ikke hadde giddet å se fordi den ikke virket troverdig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...