Diddles Skrevet 20. august 2014 #1821 Del Skrevet 20. august 2014 Vi bruker Ergo'en vår enda vi, og Liten er nå over 3 år Hun digger å sitte oppi der når vi går tur og hun blir sliten!! Ergo i mitt Hun har jo omtrent vokst opp oppi der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 20. august 2014 #1822 Del Skrevet 20. august 2014 For tung for Ergo? Vi bruker den fortsatt på treåringen, vi. Har du testa å bære på ryggen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 20. august 2014 #1823 Del Skrevet 20. august 2014 Har ikke testa ryggen ennå, syns han er tung på magen ja Og han blir sur etter 5 min uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 20. august 2014 #1824 Del Skrevet 20. august 2014 Hvordan får man ungen på ryggen alene egentlig? Når ungen er under ett år og ikke kan stå ol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 20. august 2014 #1825 Del Skrevet 20. august 2014 Hvor tung er han nå Yesterday? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 20. august 2014 #1826 Del Skrevet 20. august 2014 Nesten 10 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 20. august 2014 #1827 Del Skrevet 20. august 2014 Ok, J er 9,2 mener jeg det var, men merker ikke noe særlig til tyngden når jeg bærer ham i ergoen. Får du stilt inn stroppene riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 20. august 2014 #1828 Del Skrevet 20. august 2014 Hvordan får man ungen på ryggen alene egentlig? Når ungen er under ett år og ikke kan stå ol. http://www.ergobaby.eu/shop/baby-carriers/original-collection?scrollTo=instructions/ her kan du forresten se hvordan du kan få ungen på ryggen på egenhånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AllisHagtorn Skrevet 20. august 2014 #1829 Del Skrevet 20. august 2014 Hvordan får man ungen på ryggen alene egentlig? Når ungen er under ett år og ikke kan stå ol. Du kan prøve å legge ungen klar i selen på senga, lene deg bakover og så få han godt festet mens du sitter? Tror de skal kunne sitte sånn når de runder året. Unger er så sinnsykt sære "Bilsete i bil? Nei, bare på badet mens dusjen er på og jeg holder akkurat den leken i hånda" Jeg er enig med at det er slitsomt å bære i sele/sjal, jeg tror jeg har litt sånn skjør rygg og nakke - kan bare bære i et liten periode, og da er jeg helt ødelagt. Kjedelig, for det er jo så koselig for meg(ikke alltid for ungen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 20. august 2014 #1830 Del Skrevet 20. august 2014 Ok, J er 9,2 mener jeg det var, men merker ikke noe særlig til tyngden når jeg bærer ham i ergoen. Får du stilt inn stroppene riktig? Ikke før fordi jeg var alene men sist var samboer hjemme og han hjalp meg med stroppene, men jeg er ikke sterk i ryggen og nakken. Og har litt problemer med nakken. Er mye lettere med vogna syns jeg Har ikke blitt en vane å gå på fjelltopper pga bekkenet mitt, så har liksom ikke hatt bruk for ergoen heller bortsett fra noen ganger når han bare vil bæres og jeg er midt i f.eks middagen og alene. Er koselig å ha han så nært men huff så klamt, er så varmblodige begge to. Han blir så fort svett så lurer på om det der derfor han ikke vil være i den så lenge http://www.ergobaby.eu/shop/baby-carriers/original-collection?scrollTo=instructions/ her kan du forresten se hvordan du kan få ungen på ryggen på egenhånd Takk skal ta en titt Du kan prøve å legge ungen klar i selen på senga, lene deg bakover og så få han godt festet mens du sitter? Tror de skal kunne sitte sånn når de runder året. Unger er så sinnsykt sære "Bilsete i bil? Nei, bare på badet mens dusjen er på og jeg holder akkurat den leken i hånda" Jeg er enig med at det er slitsomt å bære i sele/sjal, jeg tror jeg har litt sånn skjør rygg og nakke - kan bare bære i et liten periode, og da er jeg helt ødelagt. Kjedelig, for det er jo så koselig for meg(ikke alltid for ungen). Takk Ble fortalt at de kan sitte på ryggen når de kan sette seg opp på gulvet selv og er stødige sittende (altså faller ikke bak og deiser i gulvet hele tiden). ja, kjenner meg ikke igjen i akkurat den, men jaaaa mini er sær i blant! Hvor gammel er din? Samme her, klarer ikke å ha han på magen lenge pga ryggen og nakken. For svak og litt nakkeproblemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 20. august 2014 Forfatter #1831 Del Skrevet 20. august 2014 Han blir 5 mnd den 24., Yesterday. Store lillebabyen. *** Har prøvd å legge J i en time nå. Han bare ruller rundt i senga, kommer tilbake og kliper meg i puppen, ruller litt til, kommer tilbake og prøver å spise liggende på magen, drukner nesa i puppen og blir sur, ruller litt mer, spiser litt og sovner, våkner, gulper, klasker panna i gulpet, ruller litt mer, brøler og ler, ruller litt mer, spiser litt og sovner, våkner, biter meg i puppen, ler, ruller litt til .. Gikk nettopp ut, mannen får værsågod å prøve seg litt. Han blir i hvert fall ikke bitt i puppen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 20. august 2014 #1832 Del Skrevet 20. august 2014 Dere samsover? Er han sånn hver kveld? Mini ble veldig akrobat i senga rett før 6 mnd og da var en sovepose redningen. Vi har sluttet med den nettopp og det går helt fint, noen mener jo at man aldri i livet bør bruke sovepose fordi de blir avhengig klart kan skje noen men er godt at både babyen og foreldrene får sove her og nå, syns jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 20. august 2014 Forfatter #1833 Del Skrevet 20. august 2014 (endret) Jeg og mannen sover ikke sammen nå, han synes det er for trangt i senga vår med J der, og jeg velger J over ham ( ), og som jeg nevnte i Mazilla si bok hadde L et tisseuhell av de sjeldne i gjestesenga her ei natt, så mannen sover på sofaen. Det blir ikke akkurat mye romance av sånt, men i går kveld sovna ungene tidlig og de sov godt og jeg og mannen tenkte å ta et lite slag ludo. Så vi kommer i gang, roter som fjortiser og jeg gleder meg skikkelig, til ei forandring ( ), og så bare "Mænne... korr ska vi gjør det hænn da?". Seng med litenbaby gjorde soverommet uaktuelt, mangel på funksjonell gjesteseng gjorde gjesterom uaktuelt, treåring med en tendens til å våkne på natta og snike seg ut av rommet sitt gjorde stua+kjøkken uaktuelt, og frykten for å slumpe til å se mammakroppen sin i speilet i diverse uflatterende vinkler i særdeles uflatterende lys gjorde badet uaktuelt. SERIØST. Hvordan får samsovende tobarnsforeldre seg et ligg!? Endret 20. august 2014 av kisskissbangbang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 20. august 2014 #1834 Del Skrevet 20. august 2014 Hvordan får man ungen på ryggen alene egentlig? Når ungen er under ett år og ikke kan stå ol. Nå husker ikke jeg når vi begynte med det, men jeg fester først beltet over hoftene. Så tar jeg tak under armene på snuppa (ovenfra og ned, hvis du skjønner) og slenger henne over skuldra samtidig som jeg lener meg framover. Så tar jeg selene på og drar panelet over ryggen hennes. Til slutt strammer jeg selene og fester klipsen framme. Det er en treningssak. Gikk nettopp ut, mannen får værsågod å prøve seg litt. Han blir i hvert fall ikke bitt i puppen! Man skal aldri si aldri. Huff, slitsomt med sånne leggekvelder. Er han trøtt nok? Husker ikke når man må begynne å tilpasse dagsøvnen for å sikre at de er trøtte på kvelden, jeg. 5 mnd er kanskje litt tidlig for det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 20. august 2014 #1835 Del Skrevet 20. august 2014 Bak en busk i hagen eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 20. august 2014 #1836 Del Skrevet 20. august 2014 På et låst og mørkt bad? Eller har dere en bod? Nå husker ikke jeg når vi begynte med det, men jeg fester først beltet over hoftene. Så tar jeg tak under armene på snuppa (ovenfra og ned, hvis du skjønner) og slenger henne over skuldra samtidig som jeg lener meg framover. Så tar jeg selene på og drar panelet over ryggen hennes. Til slutt strammer jeg selene og fester klipsen framme. Det er en treningssak. Takk Men må ikke ungen stå da? Eller kanskje ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 20. august 2014 #1837 Del Skrevet 20. august 2014 Takk Men må ikke ungen stå da? Eller kanskje ikke Neida, går fint hvis han sitter også, det gjelder bare å få tak under armene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 20. august 2014 #1838 Del Skrevet 20. august 2014 Neida, går fint hvis han sitter også, det gjelder bare å få tak under armene. Syns at din metode høres lett ut egentlig, skal prøve i morgen Skal ha senga bak i tilfelle jeg mister han! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 20. august 2014 #1839 Del Skrevet 20. august 2014 (endret) Gleder meg til å ta i bruk Ergo'en igjen! Hihi, første gang etter at eldste ble født gjorde vi det på stuegulvet - oppå noen tepper så det ble litt mykt. Og ellers... Utendørs begynner kanskje å bli litt kaldt nå? Garasjen? Uthuset? Bilen? Endret 20. august 2014 av La Traviata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AllisHagtorn Skrevet 20. august 2014 #1840 Del Skrevet 20. august 2014 (endret) Jeg og mannen sover ikke sammen nå, han synes det er for trangt i senga vår med J der, og jeg velger J over ham ( ), og som jeg nevnte i Mazilla si bok hadde L et tisseuhell av de sjeldne i gjestesenga her ei natt, så mannen sover på sofaen. Det blir ikke akkurat mye romance av sånt, men i går kveld sovna ungene tidlig og de sov godt og jeg og mannen tenkte å ta et lite slag ludo. Så vi kommer i gang, roter som fjortiser og jeg gleder meg skikkelig, til ei forandring ( ), og så bare "Mænne... korr ska vi gjør det hænn da?". Seng med litenbaby gjorde soverommet uaktuelt, mangel på funksjonell gjesteseng gjorde gjesterom uaktuelt, treåring med en tendens til å våkne på natta og snike seg ut av rommet sitt gjorde stua+kjøkken uaktuelt, og frykten for å slumpe til å se mammakroppen sin i speilet i diverse uflatterende vinkler i særdeles uflatterende lys gjorde badet uaktuelt. SERIØST. Hvordan får samsovende tobarnsforeldre seg et ligg!? I`ll tell you where; i stua. Sofa, spisebord, anywhere egentlig - anbefaler ikke gulv. Det gjør jævlig vondt. Vi spiller ludo jevnlig der(før barn og forsåvidt, men seng er jo mer fleksibelt ), og det verste er at gardinene ikke er helt tette for innsyn(og ja, vi har hundre gjenboere......................) Vi slukker lysene så de ikke får fullt show, altså. Men det er sommer, og dermed er de lyse kveldene litt lengre. Hvem vet hva de derre har fått se. Hørte naboen der jeg bodde før mye på badet, jeg ble veldig glad på deres vegne siden de hadde hatt en prematur kolikkunge Endret 20. august 2014 av AllisHagtorn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå