Gå til innhold

Kisskiss med guttelus

kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Takk det samme, Sequax! :klemmer: Og Yesterday, nyt siste rest av permisjon!

Hjælpes. Denne her størsteungen min er alvorlig understimulert og helt på styr akkurar nå. :ler:

Han er o-ver-alt og har vel sagt mamma en halv million ganger i dag. Tenk at en kan bli så lei av å høre det ordet!

Det er akkurat som om han vet at det er søndag og at vi vanligvis er ute på tur innen nå .. nå er vi i hvert fall snart på vei ut. Jeg sa til L at vi skal ut så han kan få "springe av seg", og da så han på meg i forferdelse og sa "mamma, ska du spring ifra mæ!?". :fnise:

Han korrigerte meg forresten da jeg brukte kosenavnet hans i dag. Da kjente jeg godt på at han blir for stor for fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, det er som å lese om tilstandene her i huset! Jeg blir gaaaaal! "Mamma, sitter du på sofaen, mamma? Er du på badet, mamma? Mamma, pusser du tenner, mamma? Jeg vil også pusse tenner, mamma. Mammaaaaa!" Vi har sendt henne bort i helga da, tror det er bra for henne å komme seg litt ut sammen med besteforeldre som faktisk har energi til å ta henne med ut. Ikke greit med en syk og høygravid mamma og en pappa som bare må pakke, rydde og styre med salg av leilighet. Vi får skjerpe oss når lillebror kommer, skjønner jo at hun trenger oppmerksomhet!

Hvordan klarer du deg når du er alene med begge, går det greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, herregud så slitsomt! :ler:

Når jeg er alene med de løser jeg det med å rett og slett ikke gi noen av dem god nok omsorg. :fnise:

Neida, L er mye flinkere når vi er alene, faktisk. Da vet han at han må vente til jeg har ammet ferdig og sånn, og maser ikke. Og lillebror må finne seg i å ligge endel alene, eller sitte litt i vippestolen på gulvet når vi leker. Og når L er tom for tålmodighet stapper jeg ham i badekaret til mannen kommer hjem, eller lyver om at det er leggetid en halvtime før normalen :ler:

Synes alt i alt overgangen fra én til to er mye mindre enn jeg trodde foreløpig. Går bære godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, herregud så slitsomt! :ler:

Når jeg er alene med de løser jeg det med å rett og slett ikke gi noen av dem god nok omsorg. :fnise:

Neida, L er mye flinkere når vi er alene, faktisk. Da vet han at han må vente til jeg har ammet ferdig og sånn, og maser ikke. Og lillebror må finne seg i å ligge endel alene, eller sitte litt i vippestolen på gulvet når vi leker. Og når L er tom for tålmodighet stapper jeg ham i badekaret til mannen kommer hjem, eller lyver om at det er leggetid en halvtime før normalen :ler:

Synes alt i alt overgangen fra én til to er mye mindre enn jeg trodde foreløpig. Går bære godt! :)

Det høres jo veldig bra ut :) Nå er i alle fall den kommende storesøstra ekstremt utålmodig på å få ut lillebror. Håper hun takler overgangen like bra som L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Hurra for brødrene Trengeraldelesikkesove. Én turner i senga ute på rommet sitt, den andre våkner hvert andre minutt i vugga si her og griner etter smokken/blir forbanna på smokken annenhver gang. Han er særdeles sjelden sånn kavete, så jeg blir jo helt stressa. :ler:

Ellers er jeg alvorlig brakkesjuk og lei av veggene mine, til tross for at jeg er ute minst én gang om dagen. Tror jeg trenger noe ny input og noen nye fjes å forholde meg til, så jeg tror det blir greit med første møte med barselgruppa på torsdag. Håper, håper, håper det er noen der jeg kan gå overens med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner følelsen! Her er det ikke nok å dra ut en gang om dagen, vil helst være ute hele dagen, men det er ikke helt enkelt å gjennomføre. Trenger seriøst nye folk å omgås med :daane:

Får håpe barselgruppa di er grei og at du får noe ut av det :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn det har blitt her i huset også, når jeg er alene med dem. Men du sa det så fint :ler:

Håper du får en bra barselgruppe! Har det samme behovet selv... Ikke det at jeg ikke har venner fra før, men så er det denne babybobla da... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på seksukerskontroll. Lurer på om helsesøstra skryter så enormt av alle babyer, eller om min er et lite unikum. :ler:

Han er frisk og rask, er 59.7 cm lang og 5520 gram. Hvordan var størrelsen på deres på seksukersen? Synes J er litt liten, men det er nok mest fordi L var skikkelig blubbelicious. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din er selvfølgelig ekstra skjønn! :Nikke:

På seksukersen var min 54,5 cm og 4560 :P Bitteliten! Men han var jo liten når han ble født, og gikk mye ned de første par dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Ja, det er vel et poeng å få med at han var 4215 ved fødsel, hvis ikke høres han jo ikke akkurat liten ut. :ler:

Mente mer at jeg synes han er litt lite tjukk for lengden. :ler: Men ja ... sannsynligvis bare pg storebroren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hva O var, da må jeg gå og sjekke, og det orker jeg ikke nå, men jeg tror nok det er en helt grei vekt altså! :jepp: Husker jo L var skikkelig god og rund da jeg møtte dere da han var rundt tre måneder, men ikke alle babyer blir sånn, og det er vel i grunn like normalt, antar jeg :jepp: O var i alle fall aldri blubbe-baby, men han var likevel i øvre sjikte av vektskala, rett og slett fordi han var så lang. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var lillemann 61 cm (målt av mannen, så med forbehold om litt unøyaktigheter) og 5985 g på seksukerskontrollen. Synes han vokser aaaaalt for fort, men har noen søte valker da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... har vel sagt mamma en halv million ganger i dag. Tenk at en kan bli så lei av å høre det ordet!

:ler: Kjenner meg igjen! En dag for ikke så lenge siden måtte jeg ta på meg den pedagogiske maska *grøss* og si: "Veit du, du trenger ikke å si mamma hele tiden. Mamma hører deg første gangen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R (aka Bolla) var 5850 g og 58,5 cm på seksukerskontrollen. Hun er diger! :overrasket:

Skjønner hva du mener med mamma-mas... :daane: Det er til å bli sprø av, særlig de gangene jeg skjønner at hun egentlig ikke har planlagt hva hun skal si, sånn at "mamma...?" blir etterfulgt av en lang tenkepause før det kommer et eller annet svada.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: L sier "mamma, æ har et spørsmål te dæ". Og så tenker han haaaardt når jeg svarer at han skal komme med det. I går kom han bare ikle på hva hab skulle spørre om, så han tok opp en tusj fra bordet og sa " lurt på om det hær e en tusj?". :ler:

Kan le av det nå, men det er tidvis ganske irriterende når dét er grunnen til at han hae ropt mamma fjoren ganger ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Han er bra skjønn den gutten altså!! Men skjønner at det kan bli litt i overkant noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: L sier "mamma, æ har et spørsmål te dæ". Og så tenker han haaaardt når jeg svarer at han skal komme med det. I går kom han bare ikle på hva hab skulle spørre om, så han tok opp en tusj fra bordet og sa " lurt på om det hær e en tusj?". :ler:

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er veldig søt og sjarmerende, og skikkelig utspekulert. Ikke sjelden jeg sliter med å holde maska når jeg skal være streng, for å si det sånn. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...