Gå til innhold

Kisskiss med guttelus

kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Smøre deg med en god krem, kanskje? Jeg bruker Body Butter fra BodyShop, veldig god!

Har både craving på syrlige og friske ting OG sjokolade, jeg da. Middag orker jeg ikke spise så mye av som vanlig, det blir så fullt i magen og jeg blir lettere uvel etterpå. Men det smaker jo godt, da.

Termin i morgen, jo! Satser på at det starter i natt :)

Fikk en olje av en venninne da jeg ble gravid. Har ikke brukt den, er litt lat sånn, men tok den frem i dag. Den lindra godt!

Her er det lite som tyder på fødsel, men en hører jo om folk som går fra null til hundre fort, så får satse på dét. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke sant. Litt drøyt inntak :kvalm: Tror nok mange gravide tar helt av på mat og godisfronten siden de likevel skal bli tjukke, meeeen hvor godt har babyen av det da? Trenger ikke bruke graviditeten som unnskyldning for å stappe i seg alt mulig skvip.

Ja, det er litt flaut å se på av og til. Jeg har nok spist mer enn jeg har trengt i perioder, det er vekta et bevis på :sjenert: men det har vært sunn mat fordi jeg faktisk har vært ekstra sulten, ikke masse dritt bare fordi jeg har kunnet ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janei.. Spiser druer og venter. Mamma er på besøk, og det er koselig det. :) Men nå ... nå venter jeg. Skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt flaut å se på av og til. Jeg har nok spist mer enn jeg har trengt i perioder, det er vekta et bevis på :sjenert: men det har vært sunn mat fordi jeg faktisk har vært ekstra sulten, ikke masse dritt bare fordi jeg har kunnet ...

Er jo en vesentlig forskjell på å gi etter for alle cravings, og å spise fordi man har et reellt behov for mer mat :) tror kroppen regulerer vektoppgang/nedgang i svangerskapet godt av seg selv. Det er veldig energikrevende å produsere et nytt menneske, og da må man nesten fylle på underveis ;) Ikke at jeg var så superflink akkurat, spiste garantert en del unødvendig jeg også :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en vesentlig forskjell på å gi etter for alle cravings, og å spise fordi man har et reellt behov for mer mat :) tror kroppen regulerer vektoppgang/nedgang i svangerskapet godt av seg selv. Det er veldig energikrevende å produsere et nytt menneske, og da må man nesten fylle på underveis ;) Ikke at jeg var så superflink akkurat, spiste garantert en del unødvendig jeg også :/

Ja,altså ... en må jo kose seg :nigo: Men det gjelder jo enten en er gravid eller ikke.

Men jeg synes det er litt sånn kvalmt når en gir etter for enhver lille lyst og gjerne sender mannen ut natterstid for is bare fordi en er preggers, særlig når det skjer ofte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stratos er nødvendig, er det ikke..? :plystre:

Høyst nødvendig! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,altså ... en må jo kose seg :nigo: Men det gjelder jo enten en er gravid eller ikke.

Men jeg synes det er litt sånn kvalmt når en gir etter for enhver lille lyst og gjerne sender mannen ut natterstid for is bare fordi en er preggers, særlig når det skjer ofte..

Viktig med litt kos iblant :Nikke:

Synes det er kvalmt og flaut! Husker mange i babygruppa "mi" på Facebook oppdaterte flere ganger i uka om at de hadde sendt ut mannen for å kjøpe diverse :sjokkert: Både inntaket og det at mannen gidder å dra ut gang på gang er sprøtt synes jeg. Aldri om min mann hadde dratt ut for å tilfredsstille mine preggiscravings :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på den såkalte sjokolade-dietten i forrige barselperiode. Pjokken reagerte på nesten alt jeg spiste, føltes det som. Men ikke sjokolade, merkelig nok. Så jeg ble ekstremt matlei, og når jeg nesten gikk i bakken av lavt blodsukker, var jeg "heldig" nok til å bo rett over en butikk. Jeg har aldri spist så mye godteri, men ammeperioden ga meg noen uvaner. Man blir jo rett og slett avhengig av sukker, merket jeg, og når jeg uansett lå under førgravidvekt hele det året, hadde jeg jo ingen motivasjon til å droppe sjokoladen. Tenkte i grunnen mest på tennene, men det ble daglig sjokoinntak likevel. Jaja, jobb og rutiner tok nå knekken på uvanen til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig med litt kos iblant :Nikke:

Synes det er kvalmt og flaut! Husker mange i babygruppa "mi" på Facebook oppdaterte flere ganger i uka om at de hadde sendt ut mannen for å kjøpe diverse :sjokkert: Både inntaket og det at mannen gidder å dra ut gang på gang er sprøtt synes jeg. Aldri om min mann hadde dratt ut for å tilfredsstille mine preggiscravings :riste:

Mannen min hadde garantert dratt ut, her er det jeg som er bremsen. :P

Han er dog sendt ut for druer endel ganger. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på den såkalte sjokolade-dietten i forrige barselperiode. Pjokken reagerte på nesten alt jeg spiste, føltes det som. Men ikke sjokolade, merkelig nok. Så jeg ble ekstremt matlei, og når jeg nesten gikk i bakken av lavt blodsukker, var jeg "heldig" nok til å bo rett over en butikk. Jeg har aldri spist så mye godteri, men ammeperioden ga meg noen uvaner. Man blir jo rett og slett avhengig av sukker, merket jeg, og når jeg uansett lå under førgravidvekt hele det året, hadde jeg jo ingen motivasjon til å droppe sjokoladen. Tenkte i grunnen mest på tennene, men det ble daglig sjokoinntak likevel. Jaja, jobb og rutiner tok nå knekken på uvanen til slutt.

En må jo spise noe, heller sjokolade enn besvimelser, liksom ... :)

Jeg er spent på om minien blir typen som reagerer på mye. Det eneste L reagerte på var løk,men det inkluderte også små mengder løkpulver i diverse hel- og halvfabrikata, så bivirkna av dét var at jeg ble mye flinkere til å lage mat fra bunnen av. Og det var jo helt ok. ;)

Termin! :hoppe:

Det er vel omtrent 4% av kvinner som føder på termindatoen, så jeg har ikke de helt store forhåpningene for dagen ... :ler:

L har bestemt at han skal være hjemme fra barnehagen i dag, så da blir det sånn. Det var stor stas at bestemor kom i går, så jeg skal nok få hvile når jeg ønsker det uten problem, ser jeg for meg. ;)

På termin-i-mars-gruppa jeg er medlem i flyter det over av fødselshistorier, rier og babybilder, og jeg er sjalu! Men nå tror jeg oppriktig det ender med maks overtid og igangsettelse her. Jeg har visst gitt opp. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det har vært unormalt mange nyfødte på facebook de siste dagene. I går hørte jeg om ei som hadde fått som hadde termin neste fredag. Hrmf.. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest åffårno

Jeg har sendt mannfolket ut for sitronis, men ikke på natta :P

Nå var jo mitt problem omvendt, så jeg tillot ganske mye dilldall. Hadde sykelig mange åpna, men knapt spist ritzkjekspakker. Isen gikk dog glatt ned :nigo: og jeg som egentlig ikke er noe glad i saftis. Var noe med den sitronen altså......SITROOOOOOON!!!

Men jeg skal innrømme jeg har tenkt tanken om det med å skryte av 7 porsjoner gigagodisbolle fordi man er gravid, jeg ser liksom ikke helt hvorfor det er mer "lov" når man er på tjukka. Men som mannen sa(i full oppriktighet): "du MÅ ha masse sjokolade nå som du er gravid, du skal jo bli tjukk!" hahahaha......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte ei i barnehagen i dag som triumferende kunne fortelle at hun hadde sneket i køen. Hun hadde termin i begynnelsen av april. :rasende:

Nå er det vår tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for termin :hoppendeglad: Noen må jo være av de 4 % også da :jepp: (bra jeg kan være optimistisk på vegne av andre hvertfall, jeg har jo nesten gitt opp selv) Ei jeg har på facebook fødte for to uker siden eller noe, hun hadde termin to dager etter meg. Hadde jeg hatt f

Koselig å ha L hjemme fra barnehagen da :) Hverfall når bestemor er der til å avlaste.

Møtte ei i barnehagen i dag som triumferende kunne fortelle at hun hadde sneket i køen. Hun hadde termin i begynnelsen av april. :rasende:

Nå er det vår tur!!

Jeg håper du kjefta henne huden full. Makan! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida du får lille babyen i morgen du :hjerte:

Ææ krysse fingran!

Jeg synes det har vært unormalt mange nyfødte på facebook de siste dagene. I går hørte jeg om ei som hadde fått som hadde termin neste fredag. Hrmf.. :snurt:

Herregud, folk er så frekke!

:fnise:

Jeg har sendt mannfolket ut for sitronis, men ikke på natta :P

Nå var jo mitt problem omvendt, så jeg tillot ganske mye dilldall. Hadde sykelig mange åpna, men knapt spist ritzkjekspakker. Isen gikk dog glatt ned :nigo: og jeg som egentlig ikke er noe glad i saftis. Var noe med den sitronen altså......SITROOOOOOON!!!

Men jeg skal innrømme jeg har tenkt tanken om det med å skryte av 7 porsjoner gigagodisbolle fordi man er gravid, jeg ser liksom ikke helt hvorfor det er mer "lov" når man er på tjukka. Men som mannen sa(i full oppriktighet): "du MÅ ha masse sjokolade nå som du er gravid, du skal jo bli tjukk!" hahahaha......

Ja, det er liksom forskjell på å spise litt ekstra fordi en tross alt kan være litt ekstra fysen, og det å fylle opp smågodtposen til randen for så å ta bilde av det og poste på facebook, og bruke "er jo graviiid" om unnskyldning. Da himler jeg med øynene!

Søt mann! :fnise: Ble han skuffa da, når du bare ble tynnis? :ler:

Nå er det vår tur!!

Igjen, hva er det med folk?! Kunne hun ikke bare blåst ut magen og lata som om hun var høygravid og lei, liksom? :jolie:

Hurra for termin :hoppendeglad: Noen må jo være av de 4 % også da :jepp: (bra jeg kan være optimistisk på vegne av andre hvertfall, jeg har jo nesten gitt opp selv) Ei jeg har på facebook fødte for to uker siden eller noe, hun hadde termin to dager etter meg. Hadde jeg hatt f

Koselig å ha L hjemme fra barnehagen da :) Hverfall når bestemor er der til å avlaste.

Jeg håper du kjefta henne huden full. Makan! :ler:

Haha, takk for optimisme! :klemmer:

Det er superkoselig å ha ham hjemme, det er ganske sjelden ha vil. Barnehagen er mye mer gøy enn en bevegelseshemma preggomamma, tydeligvis. :rolleyes:;)

**

Altså ... hvorfor kjenner jeg så mye MINDRE til modning og vondter nå enn jeg har gjort før? Kroppen min har gitt meg opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Satser på det er fordi kroppen tar et hvileskjær før den plutselig smeller til med fødsel! :jepp:

Evt forblir vi evig gravide, og så lager de program om oss som kan gå på TLC og sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Satser på det er fordi kroppen tar et hvileskjær før den plutselig smeller til med fødsel! :jepp:

Evt forblir vi evig gravide, og så lager de program om oss som kan gå på TLC og sånn...

:hoho:

Herregud. Det ultimate mareritt. Å få serie på TLC, altså. Verre enn å gå evig gravid. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for termin! :hoppe:

Og selv om det ikke er noe action nå, kan fortsatt mye skje før midnatt!

Om tippinga mi slår feil, tror jeg det skjer på søndag! :)

Jeg har faktisk aldri vært så desperat etter en bestemt type mat at jeg har sendt mannen ut til rare tider. Finner som regel noe å spise i huset, og hvis jeg får lyst på noe veldig spesifikt i løpet av en søvnløs natt (det har skjedd) så klarer jeg å vente til neste dag når jeg får handla det selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...