Gå til innhold

Skrekk og Grøsser-anbefalinger


Wonders

Anbefalte innlegg

Denne her kommer til å skremme sokkene av dere: http://www.imdb.com/title/tt0098672/?ref_=nv_sr_5

(se utgaven ifra 1989, ikke remaken)

Jammen, remaken var skummel nok for min del! :ler:

Jeg må nesten alltid se skrekkfilm alene, så jeg må være litt forsiktig... :sjenert: Så "The Little Girl Who Lives Down the Lane" i dag (fra 70-tallet en gang), ikke så skummel men absolutt bra, godt å se noe som er litt mindre hysterisk enn de moderne filmene...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag så jeg The Amityville House fra 2005. Den falt i smak. Gode skuespillere som nå er veldig kjente. Terningkast 4 eller 5 faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Ser på the conjuring nå. INGEN sa til meg at det var en dukkefilm! Hater de krypene, og ansiktet på den dukka er jo som sendt fra fanden selv. Sier hva jeg mener når jeg har sett den ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på the conjuring nå. INGEN sa til meg at det var en dukkefilm! Hater de krypene, og ansiktet på den dukka er jo som sendt fra fanden selv. Sier hva jeg mener når jeg har sett den ferdig.

Ser du den fra youtube? Jeg får opp en animasjonsfilm når jeg søker på Conjuring der, og jeg har en mistanke om at dette ikke er den rette filmen ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Ser du den fra youtube? Jeg får opp en animasjonsfilm når jeg søker på Conjuring der, og jeg har en mistanke om at dette ikke er den rette filmen ;)

Neeei, lastet den ned :) Men vet at du kan leie den om du har alt i boks fra lyse eller hva det nå heter. Trooor ikke den er på netflix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeei, lastet den ned :) Men vet at du kan leie den om du har alt i boks fra lyse eller hva det nå heter. Trooor ikke den er på netflix.

Oki, trodde kanskje du søkte etter den der siden du skrev at det var en dukkefilm. Det ser ikke sånn ut fra traileren til filmen. Den er ikke på netflix nei :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Oki, trodde kanskje du søkte etter den der siden du skrev at det var en dukkefilm. Det ser ikke sånn ut fra traileren til filmen. Den er ikke på netflix nei :(

Nja, det er ikke akkurat en dukkefilm, men det er med en dukke som er innmari skummel. Filmen er basert på en sann historie, og den dukken finnes og er utstilt på et museum den dag i dag :) Dukken er selvsagt mye skumlere i filmen da, den ordentlige er bare en filledukke med et ganske tomt blikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ser på All the boys love Mandy Lane fra 2006 på amerikanske netflix. Den er langtekkelig , terningkast 2

Slakter, seriemorder, teen scream.

Endret av Wonders
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå på The last will and testament of Rosalind Legh.

Overnaturlig grøsser.

Sett bort i fra at det ser ut som 30 antikkforhandlere er i ett og samme hus så er det en underliggende ekkel følelse. Liker godt at hovedrollen ikke enser noe, finnes ikke troende og bare snoker.

Bruker litt lang tid på å komme i gang og er litt mørk. Føler for å skru på masse lys så jeg får se skikkelig.

Å fyyyyyyy søreeeeeen!!!! Jeg skvatt så jeg ble helt varm på halsen og ørene. Ville ikke se mere egentlig. Ekkelt a gitt!

Terningkast 4. Fordi det tok så lang tid før jeg fikk noe å skvette av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apartment 1303

Ene skuespillerinnen er hun fra Hånden som Rører Vuggen, for dere som husker den.

Og de har samme IKEA sengesett som meg...hihi.

Ellers er denne filmen skikkelig floppet c-film!!

Terningkast 2

Endret av Wonders
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apartment 1303

Ene skuespillerinnen er hun fra Hånden som Rører Vuggen, for dere som husker den.

Og de har samme IKEA sengesett som meg...hihi.

Ellers er denne filmen skikkelig floppet c-film!!

Terningkast 2

Mest begredelige filmen ever. Dårlig plot, dårlige skuespillere, dårlig slutt, dårlig alt.

Skikkelig mandagsfilm!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler:

* "Dead silence" fra 2007 - det er en spøkelsesfilm og det er dukker med i den.

* "They" fra 2002 - det handler om monstre som kommer for å hente de som er merket

* Insidious 1 og 2 - veldig bra spøkelsesfilmer

* "The Conjuring" fra 2013

* Halloween fra 2007 og Halloween 2 fra 2009 - det er re-make av filmene fra 70 0g 80-tallet. Jeg synes re-makene er bedre enn de originale.

* Alle "A nightmare on elm street"-filmene. Har sett re-maken fra 2010, men den var ikke så bra. De originale er mye bedre og Robert Englund er skikkelig bra i rollen som Freddy Krueger :jepp:

* Fritt vilt 1, 2 og 3 - de eneste norske skrekkfilmene som jeg liker

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg ikke lest igjennom hele tråden, så det kan være den er nevnt før, men jeg må bare si det; "Event horizon"! Det er en sci-fi grøsser, og jeg ble så redd! For oss som får litt noia når ting blir klaustrofobisk så er dette tingen.

Skal sies at jeg er langt ifra lettskremt, og synes egentlig det meste av grøssere er for kjedelig/dårlig, men denne her altså.. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Ser på All the boys love Mandy Lane fra 2006 på amerikanske netflix. Den er langtekkelig , terningkast 2

Slakter, seriemorder, teen scream.

Ahhh. Den suger steinhardt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se at jeg har skrevet noe på The Devil inside.

Ser den nå.

Sataniske film, skrekk, overnaturlig. Laget som en type dokumentar til å begynne med.

Coveret på filmen er så dårlig at jeg tror jaggu meg jeg bare har oversett hele filmen.

Terningkast 1 for alt for forutsigbar, langtekkelig og dårlig slutt.

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå The house on the end of the street som jeg heller ikke kan se å ha skrevet om.

Søtt cover da. Mange flinke skuespillere.

Dette er Thriller og ikke skrekk. Skjer ikke noe skummelt.

Terningkast 3

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går så jeg en indisk film som heter Talaash. Terningkast 5. Plottet var veldig overraskende og det var en helomvending jeg ikke forutså.

Ja takk. Flere av denne typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amber Rose

Så The Crazies igår. Synes den var bra egentlig. Kjedet meg ikke, men den var litt overdreven. Men igjen, man finner vel ikke skrekkfilmer som ikke er overdrevne.
Filmen handlet om et militærfly med fremstilt virus ombord som styret i en elv i en småby i USA. Dette viruset sprer seg i drikkevannet til befolkningen og de blir gale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...