Gjest Inggolf Skrevet 9. juli 2013 #21 Skrevet 9. juli 2013 Hva om man vil ha dem der da? tenkt på det? jeg tror ikke du vil oppleve en så stor traume, det er sikkert tusen ganger verre enn det høres ut som hvordan da? haha. du aner ikke hva du prater om Du spurte etter folks meninger, og svar får du.... At det ikke er de svarene du håpte på, og at folk har andre meninger enn deg selv må du neste bare tåle når du selv spør. Og hvilke erfaringer Evilposelose har vet ikke du særlig mye om.. "du aner ikke hva du prater om" skriver du til henne, men for alt vi vet så har hun kjipere erfaringer med schizofreni enn vi to har til sammen.... 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #22 Skrevet 9. juli 2013 det kunne like godt være en person uten den diagnosen Statistikken er ikke enig med deg. Anonymous poster hash: 0a669...c05 1
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #23 Skrevet 9. juli 2013 Om man vil ha dem og dermed være fullstendig ute av stand til å skille mellom fantasi og virkelighet så værsegod, men da får man hold seg på lukket avdeling resten av livet hvor de ikke kan klikke på en helt fremmed på gata og kanskje ende opp med å ta livet av noen. ( nei, sier ikke at alle schizofrene dreper, men det har skjedd ) Tror du seriøst det? jeg kjenner flere scizofrene og de er kjempe snille. Ja det har skjedd, men folk utebn den diagnosen har også drept
MissEi Skrevet 9. juli 2013 #24 Skrevet 9. juli 2013 Er det sånn at alle scizofrene som ikke tar medsiner blir tvangsmedsinert? Uansett om de er innlagt eller ikke? Jeg har selv den diagnosen og har blitt truet med det da jeg ikke tok medsiner. Er ikke det å undertrykke en gruppe mennesker? Det betyr vel at å få den diagnosen er som å bli dømt til å ikke få bestemme over seg selv? Kan ikke tvangsmedisinere deg dersom du ikke er umyndiggjort/ lagt inn på tvang Det er kjempe strenge regler på dette. De må følge pasientrettighetsloven dersom du ikke feks har diagnose som p.utvikling hemmet
QueenOfTheSidewalk Skrevet 9. juli 2013 #25 Skrevet 9. juli 2013 fordi du jeg vet historien bak Fortell meg historien da.
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #26 Skrevet 9. juli 2013 Du spurte etter folks meninger, og svar får du.... At det ikke er de svarene du håpte på, og at folk har andre meninger enn deg selv må du neste bare tåle når du selv spør. Og hvilke erfaringer Evilposelose har vet ikke du særlig mye om.. "du aner ikke hva du prater om" skriver du til henne, men for alt vi vet så har hun kjipere erfaringer med schizofreni enn vi to har til sammen.... vel.. jeg fant ut at dere er en gjeng idioter som ser ned på andre
Gjest Hikken Skrevet 9. juli 2013 #27 Skrevet 9. juli 2013 Tror du seriøst det? jeg kjenner flere scizofrene og de er kjempe snille. Ja det har skjedd, men folk utebn den diagnosen har også drept Selvfølgelig er ikke alle schizofrene drapsmenn, men det har skjedd at folk har drept mens de var psykotiske fordi de har vært overbevist om at dte har vært det eneste rette ( F.eks var det en sak hvor en schizofren mann drepte moren sin med kniv fordi han trodde det var demoner inni magen hennes. ) 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #28 Skrevet 9. juli 2013 vel.. jeg fant ut at dere er en gjeng idioter som ser ned på andre Idioten er du, som tror at en ubehandlet scizofren er like ufarlig som et hvilket som helst annet menneske på gata. faktum er at ubehandlet scizofreni er farlig, og om du har blitt truet med tvangsmedisinering støtter jeg dette av hele mitt hjerte. Anonymous poster hash: 0a669...c05
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #29 Skrevet 9. juli 2013 http://www.wso.no/ Anonymous poster hash: 39e6a...886
MissEi Skrevet 9. juli 2013 #30 Skrevet 9. juli 2013 Selvfølgelig er ikke alle schizofrene drapsmenn, men det har skjedd at folk har drept mens de var psykotiske fordi de har vært overbevist om at dte har vært det eneste rette ( F.eks var det en sak hvor en schizofren mann drepte moren sin med kniv fordi han trodde det var demoner inni magen hennes. ) Så vet vi jo ingenting om det er tilleggs diagnoser ? Blir som å si at alle svarte er kriminelle... Blir for dumt
Gjest Fleecejakke Skrevet 9. juli 2013 #31 Skrevet 9. juli 2013 Nei, det blir de ikke. Det må vedtak om tvang til og det er strenge regler for dette.
Gjest Hikken Skrevet 9. juli 2013 #32 Skrevet 9. juli 2013 Så vet vi jo ingenting om det er tilleggs diagnoser ? Blir som å si at alle svarte er kriminelle... Blir for dumt Selvsagt kunne han hatt tilleggsdiagnoser, men det eneste som var nevnt i den artikkelen var at han hadde diagnosen schizofreni og da tok jeg utgangspunkt ifra det.
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #33 Skrevet 9. juli 2013 Idioten er du, som tror at en ubehandlet scizofren er like ufarlig som et hvilket som helst annet menneske på gata. faktum er at ubehandlet scizofreni er farlig, og om du har blitt truet med tvangsmedisinering støtter jeg dette av hele mitt hjerte. Anonymous poster hash: 0a669...c05 jeg håper en dag du blir tvangsmedsinert
MissEi Skrevet 9. juli 2013 #34 Skrevet 9. juli 2013 Selvsagt kunne han hatt tilleggsdiagnoser, men det eneste som var nevnt i den artikkelen var at han hadde diagnosen schizofreni og da tok jeg utgangspunkt ifra det. Må huske at helsevesent har taushetsplikt ovenfor disse mennesker å kan ikke gå ut med noenting så for alt du vet kan arikkelen være skrevet på symptomer den som skriver atrikkelen mener vedkommende har
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #35 Skrevet 9. juli 2013 Nei, det blir de ikke. Det må vedtak om tvang til og det er strenge regler for dette. Strenge?? Haha, det er IKKE strenge!!
Gjest Hikken Skrevet 9. juli 2013 #36 Skrevet 9. juli 2013 (endret) Må huske at helsevesent har taushetsplikt ovenfor disse mennesker å kan ikke gå ut med noenting så for alt du vet kan arikkelen være skrevet på symptomer den som skriver atrikkelen mener vedkommende har Det kunne det også vært, men poenget er at han var psykotisk og ikke kunne skille mellom fantasi eller virkelighet. Når folk er såppass syke så synes jeg absolutt det er på sin plass å tvangsmedisinere om de selv nekter å ta medisinene. Vet selv om en som er kjempesyk og innlagt som ikke klarer å forstå at det hun ser ikke er ekte og som er overbevist om at hun er de dødes frelser og derfor må hun ta livet sitt. Den jenta håper jeg blir tvangsmedisinert hvis hun selv ikke tar medisinene sine regelmessig sånn at hun en dag kan skrives ut og leve ett mer normalt liv enn på lukket. Endret 9. juli 2013 av Hikken 2
Gjest Fleecejakke Skrevet 9. juli 2013 #37 Skrevet 9. juli 2013 Strenge?? Haha, det er IKKE strenge!! Jo, det er det. I tillegg skal tvangen vurderes hver tredje måned, slik at man ikke er på tvang over for lang tid. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #38 Skrevet 9. juli 2013 jeg håper en dag du blir tvangsmedsinert Det kommer jeg nok ikke til å bli kjære deg. Men du må gjerne vise til linker som beviser at ubehandlede scizofrene er trygge å ha vandrende rundt. Anonymous poster hash: 0a669...c05
Gjest Inggolf Skrevet 9. juli 2013 #39 Skrevet 9. juli 2013 Kan ikke tvangsmedisinere deg dersom du ikke er umyndiggjort/ lagt inn på tvang Det er kjempe strenge regler på dette. De må følge pasientrettighetsloven dersom du ikke feks har diagnose som p.utvikling hemmet Jo, den loven gjelder vel for PU også.. (ikke at det har noe å si i denne tråden, men jeg måtte bare påpeke det)
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #40 Skrevet 9. juli 2013 All bruk av tvang må hjemles i lovverket, og det er strenge kriterier. Dersom man vurderes til å være til alvorlig fare FOR SEG SELV eller andre, kan tvangsvedtak utstedes etter visse nokså strenge kriterier. Det er etter hvert en stor bevissthet i helsesektoren om at tvangsvedtak faktisk er et overgrep, og at man forsøker å begrense bruken av disse i så stor grad som mulig. Når man faktisk benytter seg av et så alvorlig inngrep i en pasients privatsfære, er det etter en grundig vurdering. Derimot er det ikke noe nytt at pasienter med schizophreni eller andre alvorlige sinnslidelser opplever slike inngrep som unødvendige. Når man ikke har tilstrekkelig innsikt i eget sykdomsbilde, er det ikke rart at man tror dette gjøres for å krenke eller bryte ned. På den annen side, er det mange som er blitt tvangsmedisinert som i etterkant er takknemlige for det, fordi de har fått det bedre, og forstår hvor syke de var. Når noen har mistet kontakten med virkeligheten, må noen andre faktisk gripe inn. Det sier noe om alvorlighetsgraden av sykdommen. Det er veldig strenge diagnostiske kriterier for dette, så det skjer ikke uten grunn, selv om pasienten opplever det slik.Anonymous poster hash: d3512...6fd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå