Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #1 Skrevet 9. juli 2013 Er det sånn at alle scizofrene som ikke tar medsiner blir tvangsmedsinert? Uansett om de er innlagt eller ikke? Jeg har selv den diagnosen og har blitt truet med det da jeg ikke tok medsiner. Er ikke det å undertrykke en gruppe mennesker? Det betyr vel at å få den diagnosen er som å bli dømt til å ikke få bestemme over seg selv?
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #2 Skrevet 9. juli 2013 Det er noe som heter allmenpreventive hensyn. Schizofrene kan bli farlige for andre hvis de ikke tar medisiner.
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #3 Skrevet 9. juli 2013 Det er noe som heter allmenpreventive hensyn. Schizofrene kan bli farlige for andre hvis de ikke tar medisiner. Herregud. Så du syns det er greit alle scizofrene (om det er sant) blir tvangsmedsinert? Er du klar over hvor ille det er? Det er som å bli umyndiggjort. Og nei, scizofrene er sjelden til fare for andre.
Gjest Hikken Skrevet 9. juli 2013 #4 Skrevet 9. juli 2013 jeg synes det er greit at de blir tvangsmedisinert om de ikke tarmedisinene frivillig.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #5 Skrevet 9. juli 2013 Herregud. Så du syns det er greit alle scizofrene (om det er sant) blir tvangsmedsinert? Er du klar over hvor ille det er? Det er som å bli umyndiggjort. Og nei, scizofrene er sjelden til fare for andre. Ja, jeg synes det er helt greit at du blir tvangsmedisinert dersom du ikke tar medisinen din. Jeg vil gjerne se beviser på at UBEHANDLET scizofreni sjeldent er til fare for andre. Anonymous poster hash: 0a669...c05
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #6 Skrevet 9. juli 2013 jeg synes det er greit at de blir tvangsmedisinert om de ikke tarmedisinene frivillig. Hvorfor det?? tror ikke du hadde likt det selv
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #7 Skrevet 9. juli 2013 Ja, jeg synes det er helt greit at du blir tvangsmedisinert dersom du ikke tar medisinen din. Jeg vil gjerne se beviser på at UBEHANDLET scizofreni sjeldent er til fare for andre. Anonymous poster hash: 0a669...c05 Vet du i det hele tatt hvor mange scizofrene det er i Norge? flesteparten av dem er ikke farlige. Det er akuratt som andre folk. noen farlige, de fleste ikke.
Gjest Hikken Skrevet 9. juli 2013 #8 Skrevet 9. juli 2013 Hvorfor det?? tror ikke du hadde likt det selv om jeg hadde sett døde mennesker og spøkelser som hadde bedt meg om å dø og skjære inn navnene deres med kniv inn i kroppen min så ville jeg satt pris på om noen beltet meg fast og gav meg sprøyter når de psykosene ville forsvunnet og jeg kunne få slippe alle de fæle hallusinasjonene. 2
Adhara Skrevet 9. juli 2013 #9 Skrevet 9. juli 2013 Foretrekker du å ha hallusinasjoner og vrangforestillinger altså? Hvorfor det?
QueenOfTheSidewalk Skrevet 9. juli 2013 #10 Skrevet 9. juli 2013 Vet du i det hele tatt hvor mange scizofrene det er i Norge? flesteparten av dem er ikke farlige. Det er akuratt som andre folk. noen farlige, de fleste ikke. Jeg har opplevd det på nært hold, de er farlige. Uansett så blir ikke alle tvangsmedisinert
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #11 Skrevet 9. juli 2013 om jeg hadde sett døde mennesker og spøkelser som hadde bedt meg om å dø og skjære inn navnene deres med kniv inn i kroppen min så ville jeg satt pris på om noen beltet meg fast og gav meg sprøyter når de psykosene ville forsvunnet og jeg kunne få slippe alle de fæle hallusinasjonene. Hva om man vil ha dem der da? tenkt på det? jeg tror ikke du vil oppleve en så stor traume, det er sikkert tusen ganger verre enn det høres ut som
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #12 Skrevet 9. juli 2013 Jeg har opplevd det på nært hold, de er farlige. Uansett så blir ikke alle tvangsmedisinert hvordan da? haha. du aner ikke hva du prater om
QueenOfTheSidewalk Skrevet 9. juli 2013 #13 Skrevet 9. juli 2013 Hva om man vil ha dem der da? tenkt på det? jeg tror ikke du vil oppleve en så stor traume, det er sikkert tusen ganger verre enn det høres ut som Hvorfor vil du ha en stemme som forteller deg at du skal skade deg selv og andre?
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #14 Skrevet 9. juli 2013 Vet du i det hele tatt hvor mange scizofrene det er i Norge? flesteparten av dem er ikke farlige. Det er akuratt som andre folk. noen farlige, de fleste ikke. Når de får medisiner er de like ufarlige som andre, ja. Men nå er saken at du eller TS ikke ønsker å ta medisiner, og da er det helt kurant å tvangsmedisinere av hensyn til allmennheten. Anonymous poster hash: 0a669...c05
QueenOfTheSidewalk Skrevet 9. juli 2013 #15 Skrevet 9. juli 2013 hvordan da? haha. du aner ikke hva du prater om Hvordan jeg opplevde det? En i familien ble nesten drept av en som led av det.
Gjest Animula Skrevet 9. juli 2013 #16 Skrevet 9. juli 2013 Det er nok langt fra slik at alle med diagnosen scizofreni kan bli tvangsmedisinert. Det er nok strenge regler for dette, som all tvang under helsevern er. Diagnosen i seg selv favner jo veldig vidt og store individuelle forskjeller. Man kan vel kun bruke tvang når det er en fare for livet til pasienten eller andre slik som med tvangsbruk ovenfor andre typer pasienter.
Gjest Inggolf Skrevet 9. juli 2013 #17 Skrevet 9. juli 2013 (endret) jeg synes det er greit at de blir tvangsmedisinert om de ikke tarmedisinene frivillig. Enig... En schizofren person er psykisk syk og vet dermed ikke nødvendigvis sitt eget beste. (men selvfølgelig, jeg mener jo ikke at alle med den sykdommen automatisk skal tvangsmedisineres, men er det det minste behov for det, så JAH!) Endret 9. juli 2013 av NozMonster
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #18 Skrevet 9. juli 2013 Hvordan jeg opplevde det? En i familien ble nesten drept av en som led av det. det kunne like godt være en person uten den diagnosen
Gjest Hikken Skrevet 9. juli 2013 #19 Skrevet 9. juli 2013 Hva om man vil ha dem der da? tenkt på det? jeg tror ikke du vil oppleve en så stor traume, det er sikkert tusen ganger verre enn det høres ut som Om man vil ha dem og dermed være fullstendig ute av stand til å skille mellom fantasi og virkelighet så værsegod, men da får man hold seg på lukket avdeling resten av livet hvor de ikke kan klikke på en helt fremmed på gata og kanskje ende opp med å ta livet av noen. ( nei, sier ikke at alle schizofrene dreper, men det har skjedd ) 1
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #20 Skrevet 9. juli 2013 Hvorfor vil du ha en stemme som forteller deg at du skal skade deg selv og andre? fordi du jeg vet historien bak
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå