Gå til innhold

Sex med en som har kjøpt sex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener det er uverdig, uetisk og at vedkommende bidrar til menneskehandel da man sjeldent har kontroll over hvordan arbeidsforholdene til den prostituerte er. Ikke virker de særlig interessert i å vite det heller.

Jeg har noen minimumsstandarder, og de er skyhøyt over personer(menn og kvinner) som kjøper sex. Blant mye annet.

Det finnes barer, utesteder og sexklubber for de som er interessert i uforpliktende sex uten å bidra til prostitusjonsmarkedet.

Anonymous poster hash: ad441...d37

Det er da slettes ikke alle som er sitand til å dra med seg ei hjem fra en bar. Kvinner og menn lever på to forskjellige planeter, det blir bare så altfor tydelig når vi diskuterer disse spørsmålene. Jeg må bare riste på hodet.

Anonymous poster hash: 5f77f...36d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som utestasjonert i et land av den kategorien du nevner hadde det ikke plaget meg en plass.

Det er dessuten fortid, han har nevnt det til deg.

Du har ikke problemer med at en vestlig person(uansett kjønn) med makt gjennom penger/stilling kjøper sex av en mest sannsynligvis fattig person uten særlig andre valg til inntekt?

Om du hadde valgt eksempelet "person på forretningsreise benytter veletablert luksusprostituert" så kunne jeg forstått det, men "på utstasjonering" i land som mest sannsynlig har langt dårligere levevilkår enn i Skandinavia? Det er jo bare direkte uetisk.

Utstasjoneringer skjer somregel i land hvor man ser forretningsmuligheter nettopp pga at det er et utviklingsland/såvidt begynt å komme seg økonomisk og man ser muligheter.

Ergo er fattigdommen fortsatt stor/betydelig i varierende grad.

Du aksepterer jo at en voksen person knuller en jente/gutt(mest sannsynligvis ikke godt voksen, de pleier ikke være attraktive i markedet) som jobber som prostituert fordi h*n ikke har råd til skolegang/høyere utdannelse og trenger penger for å brødfø familien.

Skremmende.

Anonymous poster hash: ad441...d37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da slettes ikke alle som er sitand til å dra med seg ei hjem fra en bar. Kvinner og menn lever på to forskjellige planeter, det blir bare så altfor tydelig når vi diskuterer disse spørsmålene. Jeg må bare riste på hodet.

Anonymous poster hash: 5f77f...36d

Jeg kan ikke forsvare bidrag til menneskehandel fordi en eller annen person i Norge sitter og føler seg for stygg eller marginalisert til å få sex på vanlige måter.

De aller, aller fleste klarer få seg sex om de steller seg litt, lærer seg høflig konversasjon og er en hyggelig person å være rundt.

Folk i offerrollen som gjerne snerrer mot kvinner fordi "fy faen, du er ei jævla fitte fordi jeg ikke får sex av deg" pleier ikke være særlig attraktivt.

Og ja, jeg har møtt på noen av dem - de pleier gjerne utbasunere slike banaliteter lenge før de har introdusert seg.

Sex er ingen menneskerett. Å leve et verdig liv er det.

Og jeg tipper at slike som argumenterer som deg, er de som bryr seg minst om å sjekke at kvinnen/mannen(jenta/gutten) de kjøper sex av har verdige og tptalt frivillige forhold.

Anonymous poster hash: ad441...d37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forsvare bidrag til menneskehandel fordi en eller annen person i Norge sitter og føler seg for stygg eller marginalisert til å få sex på vanlige måter.

De aller, aller fleste klarer få seg sex om de steller seg litt, lærer seg høflig konversasjon og er en hyggelig person å være rundt.

Folk i offerrollen som gjerne snerrer mot kvinner fordi "fy faen, du er ei jævla fitte fordi jeg ikke får sex av deg" pleier ikke være særlig attraktivt.

Og ja, jeg har møtt på noen av dem - de pleier gjerne utbasunere slike banaliteter lenge før de har introdusert seg.

Sex er ingen menneskerett. Å leve et verdig liv er det.

Og jeg tipper at slike som argumenterer som deg, er de som bryr seg minst om å sjekke at kvinnen/mannen(jenta/gutten) de kjøper sex av har verdige og tptalt frivillige forhold.

Anonymous poster hash: ad441...d37

Jeg har da aldri snerret mot noen. Hva er poenget med å slenge ut stråmenn? Og hva i all verden har menneskerettighetene med saken å gjøre? Nok en gang blir dette irriterende og tåpelige "argumentent" (les: hersketeknikk) dratt inn i diskusjonen.

Jeg har per idag fire venner som er over tredve og som er jomfruer. Samtlige har har høyere utdannelse, har jobb og er selvstendige. Samtlige har også vært med på fester og ut på byen siden tenårene (barndomsvenner). Ikke en gang har disse greid å få med seg ei dame hjem, og etter hva jeg vet har de aldri vært på date heller. Det er en god del menn som blir sortert vekk av kvinner, og disse blir også fullstendig oversett av kvinner. Hadde disse valgt å gå til prostituert ville ikke jeg dømt dem. Sex er basic need og human nature.

Anonymous poster hash: 5f77f...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da aldri snerret mot noen. Hva er poenget med å slenge ut stråmenn? Og hva i all verden har menneskerettighetene med saken å gjøre? Nok en gang blir dette irriterende og tåpelige "argumentent" (les: hersketeknikk) dratt inn i diskusjonen.

Jeg har per idag fire venner som er over tredve og som er jomfruer. Samtlige har har høyere utdannelse, har jobb og er selvstendige. Samtlige har også vært med på fester og ut på byen siden tenårene (barndomsvenner). Ikke en gang har disse greid å få med seg ei dame hjem, og etter hva jeg vet har de aldri vært på date heller. Det er en god del menn som blir sortert vekk av kvinner, og disse blir også fullstendig oversett av kvinner. Hadde disse valgt å gå til prostituert ville ikke jeg dømt dem. Sex er basic need og human nature.

Anonymous poster hash: 5f77f...36d

Jeg kjenner også enkelte voksne menn som har liten/ingen seksuell erfaring - som jeg synes er utrolig hyggelige menn.

Forskjellen er vel at de ikke krever sex, eller føler at noen skylder dem noe. De har også avvist noen selv, rett og slett fordi de også har en ønskelig standard(de tar ikke hvem som helst, ønsker kjemi osv).

Det er noe riv ruskende galt når man mener det ene kjønnet skylder det andre noe, via sex eller andre ting. Helt spesiell holdning.

Jeg er forøvrig ganske sikker på at jeg kunne pekt ut ganske mange ting som er åpenbart til at de ikke møter noen som har et gjensidig ønske som sex. Istedetfor å være en bitter person burde man heller fokusere mer på hva man SELV ØNSKER, fremfor hva ANDRE SKYLDER.

Det utstråles så tydelig at jeg tror ikke de/dere er klar over det selv. Og det er trist, for jeg har møtt enkelte jeg tenker at "hadde du bare lagt av den den oppførselen så hadde du vært en veldig attraktiv mann for mange - hva faen er det du driver med". Man sitter der og føler seg som et stykke kjøtt(eller; fitte da), de er overhodet ikke interessert i en som person og har ingen formening om hvorfor de kom bort til akkurat deg. Du kan si hva som helst, være så dum som et brød - og fortsatt er du liggbar. Null standard, på sine egne og dine vegne.

Jeg kan godt forstå at slike menn og kvinner kan ende men å kjøpe sex, men JEG ville ikke hatt dem som livspartner da. Til det har vi alt for ulike holdninger og etiske grenser.

Alt i livet handler ikke bare om meningsløs knulling på byen, og jo kjappere man skjønner det jo kjappere får man seg faktisk noen å ha sex/kjærlighet/vennskap med.

Anonymous poster hash: ad441...d37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg sa vel aldri DU, jeg sa DEM. Ikke ta det personlig - jeg snakker GENERELT.



Anonymous poster hash: ad441...d37
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Du har ikke problemer med at en vestlig person(uansett kjønn) med makt gjennom penger/stilling kjøper sex av en mest sannsynligvis fattig person uten særlig andre valg til inntekt?

Om du hadde valgt eksempelet "person på forretningsreise benytter veletablert luksusprostituert" så kunne jeg forstått det, men "på utstasjonering" i land som mest sannsynlig har langt dårligere levevilkår enn i Skandinavia? Det er jo bare direkte uetisk.

Utstasjoneringer skjer somregel i land hvor man ser forretningsmuligheter nettopp pga at det er et utviklingsland/såvidt begynt å komme seg økonomisk og man ser muligheter.

Ergo er fattigdommen fortsatt stor/betydelig i varierende grad.

Du aksepterer jo at en voksen person knuller en jente/gutt(mest sannsynligvis ikke godt voksen, de pleier ikke være attraktive i markedet) som jobber som prostituert fordi h*n ikke har råd til skolegang/høyere utdannelse og trenger penger for å brødfø familien.

Skremmende.

Anonymous poster hash: ad441...d37

Var du da ferdig med å tillegge meg meninger utover det spørsmål som trådstarter stilte ?

Og det under feighetens kjennemerke 'AB'.

Til informasjon er vi nå på rommet for seksualitet.

Imperialisme, menneskeverd, utnyttelse av den 3dje verden osv. tar vi i de dertil egnede rommene.

Så vil jeg minne om at det kan være vondt for stolthet og hovmod å falle ned fra den høye hesten.

- for i mange land er alternativte til prostitusjon at ens barn sulter.

Så hvem er du til å påstå at det er bedre at disse barns sulter enn at mor foretar en oppgave du finner moralsk forkastelig ?

Med mindre du er :TS så vet vi ikke om landet er et fattig land i den 3dje verden eller om det kanskje kan være andre land som også kan passe til de rammer som er gitt for landet hvor dette fant sted.

Så til TS spørsmål;

Nei, det ville ikke plaget meg at min elsker hadde kjøpt en seksuell tjeneste i sine tidligere år.

Edit: Leif på tur.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg mann, og siden det sikkert er flere menn som kjøper sex enn kvinner, så er det kanskje ikke like relevant. Men er jo også flere og flere kvinner som kjøper sex, så svarer likevel: Jeg ville vært skeptisk til en kvinne som hadde kjøpt seg en gigolo. For det første fordi det med stor sannsynlighet dreier seg om utnytting av et menneske i en vanskelig situasjon, for det andre fordi hun har vist med handling at hun har ligget med "hva som helst". Det er avtennende.

Hadde nok ikke utelukket henne helt dersom det var noe hun gjorde da hun var ung og dum, men hun skulle ha hatt en svært god og troverdig forklaring på hva som førte frem til at hun kjøpte sex.



Anonymous poster hash: 639e5...a79
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vil jeg minne om at det kan være vondt for stolthet og hovmod å falle ned fra den høye hesten.

- for i mange land er alternativte til prostitusjon at ens barn sulter.

Så hvem er du til å påstå at det er bedre at disse barns sulter enn at mor foretar en oppgave du finner moralsk forkastelig ?

Jeg syntes ikke det er riktig å rettferdiggjøre sexkjøp av de i nød med at de ellers ville ha sultet. I så måte så kunne man jo ha tatt de til side, gitt de pengene og latt det være med det. Men siden folk som kjøper prostituerte også har sex med dem, så er det nok ikke dette menneskets velbehag som står i høysetet.

Anonymous poster hash: 639e5...a79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett... prostituerte har mange flere menn enn ei jente som har ons her i norge (kan jo diskuteres i tilfeller) å gud veit hva annet han kan ha pådratt seg bare ved at hu ga han en blowjob! helt forkastelig syns jeg

Jeg har selv kjøpt sex, man bruker kondom under blowjob også.

Anonymous poster hash: 68e16...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har sikkert kjønnsykdommer opp i navelen tilogmed hvis man puler på skank.



Anonymous poster hash: e201b...a77
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sweetsugar

Bryr meg ikke om han har kjøpt sex eller ikke. Så lenge han er fri for kjønnsykdommer og har vett nokk t å bruke gummi, så ska han faen meg få knulle hvem pokker han vil, for 5 øre omså.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke det er riktig å rettferdiggjøre sexkjøp av de i nød med at de ellers ville ha sultet. I så måte så kunne man jo ha tatt de til side, gitt de pengene og latt det være med det. Men siden folk som kjøper prostituerte også har sex med dem, så er det nok ikke dette menneskets velbehag som står i høysetet.

Anonymous poster hash: 639e5...a79

Det er plenty av horebukker som kjøper sex nettopp med sikte på velbehag. Altså man kjøper en illusjon om kjærlighet og man betaler henne for å være en kjæreste og å oppføre seg som en kjæreste. Dette er gjerne fordi man sulter etter intimitet og nærhet, noe man er ute av stand til få på den normale måten av forskjellige grunner. Disse mennene er da ikke interessert i å utnytte noen. De ønsker at det skal være hyggelig for begge til tross for at det dreier seg om skuespill. Dere damer er nødt til å lære dere litt om våre basic needs før dere uttaler dere. Mennesket trenger kroppskontakt fra vugge til grav, det er bare sånn vi er skapt. Ingenting, absolutt ingenting, vil noensinne forandre på dette. Ingen lov, ingen moral, ingen pekefinger, ingenting vil forandre på dette.

Anonymous poster hash: 5f77f...36d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, aldri!



Anonymous poster hash: c953c...3e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er plenty av horebukker som kjøper sex nettopp med sikte på velbehag. Altså man kjøper en illusjon om kjærlighet og man betaler henne for å være en kjæreste og å oppføre seg som en kjæreste. Dette er gjerne fordi man sulter etter intimitet og nærhet, noe man er ute av stand til få på den normale måten av forskjellige grunner. Disse mennene er da ikke interessert i å utnytte noen. De ønsker at det skal være hyggelig for begge til tross for at det dreier seg om skuespill.

Jeg tenkte jo ikke på kjøperens velbehag men den prostituertes velbehag, og det var ment som en svar på den lilla kattens innlegg om at alternativet til den prostiuerte var å ikke ha penger til det livsnødvendige. Mitt svar til dette var da at dersom det er den prostituertes velbehag som er det viktige, så kunne man jo gitt henne/han penger uten å benytte seg av tjenesten. Det er det imidlertid ikke så mange som gjør, dermed var slutningen om at det tross alt ikke er så mange som bryr seg om den prostituertes helse i første omgang.

"Forhold mot betaling" slik du beskriver det er en litt annen kategori, det er ikke lenger et rent sexkjøp men eskortetjeneste som inkluderer sex. Jeg syntes heller ikke dette er fullt så greit (igjen, om det er den som selger seg sin helse som er viktig, så kunne man betalt han/henne ut, men det skjer jo ikke) men det er jo tross alt bedre at man ønsker å bry seg om henne/han idet man simulerer et forhold.

Dere damer er nødt til å lære dere litt om våre basic needs før dere uttaler dere. Mennesket trenger kroppskontakt fra vugge til grav, det er bare sånn vi er skapt. Ingenting, absolutt ingenting, vil noensinne forandre på dette. Ingen lov, ingen moral, ingen pekefinger, ingenting vil forandre på dette.

Anonymous poster hash: 5f77f...36d

Jeg er mann. Ja, man har behov for kroppskontakt og jeg skjønner mekanismene for at prostitusjon er verdens eldste yrke. Men det er fortsatt ikke greit i en moralsk sammenheng.

Den samme logikken kan du jo bruke for å argumentere for ganske mye annet som er ulovlig og ansett som moralsk uriktig av ganske mange, bla. drap og andre tilfeller av vold, for også det er jo handlinger som er naturlige å gjøre i et primalt perspektiv.

Man avdekker jo også stadig mer av kvinners prostitusjonskjøp, så her er det ikke bare menn som synder i motsetning til hva populærfeminismen skal ha deg til å tro. Forskningen opp til våre dager har jo bare dreid seg om menns utnyttelse av kvinner, og naturligvis får man da forskningsdata- og rapporter som belyser det problemet. Som man spør får man svar.

Anonymous poster hash: 639e5...a79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle menn kjøper sex, men ofte mer indirekte. Dobbeltmoralskt.

Det er ikke å "kjøpe" sex indirekte å spandere en drink og taxi på en jente på byen.

Innlegg er ryddet for personangrep,

ninuska_, mod

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere damer er nødt til å lære dere litt om våre basic needs før dere uttaler dere.

Anonymous poster hash: 5f77f...36d

Fant grunnen til at du ikke får pult. :ler:

Var du da ferdig med å tillegge meg meninger utover det spørsmål som trådstarter stilte ?

Og det under feighetens kjennemerke 'AB'.

Til informasjon er vi nå på rommet for seksualitet.

Imperialisme, menneskeverd, utnyttelse av den 3dje verden osv. tar vi i de dertil egnede rommene.

Så vil jeg minne om at det kan være vondt for stolthet og hovmod å falle ned fra den høye hesten.

Før hadde jeg litt respekt for deg her inne, men har sett flere og flere flåsete innlegg i det siste. De fleste er ikke imot prostitusjon bare pga. det moralske (dog må jeg si at det ikke er særlig turn on med en mann som har så dårlige sosiale antenner at han ikke klarer å få seg noe).

Temaet om utnyttelse må selvsagt tas med når man diskuterer prostitusjon, vi lever ikke i en drømmeverden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde valgt eksempelet "person på forretningsreise benytter veletablert luksusprostituert" så kunne jeg forstått det, men "på utstasjonering" i land som mest sannsynlig har langt dårligere levevilkår enn i Skandinavia? Det er jo bare direkte uetisk.

Utstasjoneringer skjer somregel i land hvor man ser forretningsmuligheter nettopp pga at det er et utviklingsland/såvidt begynt å komme seg økonomisk og man ser muligheter.

Ergo er fattigdommen fortsatt stor/betydelig i varierende grad.

Ok, men har du et bedre alternativ? Når denne prostituerte anser det å selge sex som et attraktivt alternativ (forutsett at vedkommende gjorde det av fri vilje, som de aller fleste prostituerte gjør). Er det bedre at vedkommende sulter seg ihjel på grunn av manglende inntekt? Hvis du har så utrolig med medfølelse for disse prostituerte, send dem pengegaver fra din egen inntekt, i stedet for å kjempe med nebb og klør for å få fjernet prostituertes kundegrunnlag - og derav også deres beste inntektskilde.

Endret av meh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ÆSJ. Her er det bedre å være lykkelig uvitende (så sant han har sjekket seg for sykdommer allerede, og ikke utsetter deg for noe). Hadde aldri klart å være sammen med en horekunde (hvorfor FORTALTE han deg dette??). Ekkel gris med dårlige verdier, spør du meg. Men ærlig da - det skal han ha..... men de horekundegreiene blir uansett too much.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GirlonGirl

Syns det er dumt av dere som umiddelbart utelukker denne mannen. For meg ser jeg ikke problemet. Det er HAN du skal bli kjent med, ikke hvem og hvordan han har hatt sex før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...