Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!

Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Ikke noe er så kjedelig som å gå å vente på at det skal skje noe (enten rier eller vannavgang). Jeg har god erfaring nå.. ventet i tre uker alt. Ble lagt inn i uke 37 pga høyt blodtrykk. Lå på observasjonsposten i 3 døgn. Ble forespeilet igangsetting, men da alle andre prøver var fine så ble det utsatt. Ble lagt inn igjen sist søndag, og lå til observasjon i tre nye døgn.

Og det å tasse rundt i gangen på obs-posten er igrunn død og pine når man er så fødeklar - for hver gang man er på gangen så møter man enten noen som nettopp har fått babyen sin, eller så hører man babyskrik fra et rommene. Obs. og barsel ligger nemlig i samme gang.

Nå skal jeg inn på kontroll igjen imorgen. Så er spent på hva de sier nå. Jeg får uansett ikke gå lenger enn torsdag 3.april som er min termindato. Så om det ikke skjer noe av seg selv blir jeg satt igang da.

Lykke til på kontroll i morgen! Det beste er sikkert at fødselen går av seg selv, men det må være frustrerende å gå sånn og vente. Jeg synes det er litt ekkelt at blodtrykket mitt plutselig har blitt så høyt, men legen min er ikke såå bekymret, siden urinprøven var fin.

Kan jeg få spørre hva blodtrykket ditt var på da du ble innlagt hegejenta30? Undertrykket mitt var plutselig på 98 på fredag. Legen målte flere ganger, men det var det laveste. Helt fram til da har jeg ligget jevnt på 80-85. Raser oppover i vekt pga vann også :/

Og hvordan fikk du tiden til å gå? Jeg synes det er deilig å slappe av i et par dager, men så blir jeg så utrolig rastløs. Bøker og netflix blir litt ensformig i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 dager igjen til termin. Er spent, men har heldigvis ikk blitt utålmodig enda. Men håper selvsagt, som de fleste andre, at jeg slipper å gå noe særlig over tiden. Foreløpig er barnefar mer utålmodig enn meg :)

Synes dagene går litt i hverandre og at tiden foreløpig går ganske fort til tross for at det ikke er så mye som skjer. Går meg en kort tur hver dag. Ellers består dagene av å handle, vaske opp, lage mat og diverse andre hussysler. Men det begrenser seg litt da jeg ikke orker å gjøre altfor mye heller. Leser, strikker og ser på netflix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på kontroll i morgen! Det beste er sikkert at fødselen går av seg selv, men det må være frustrerende å gå sånn og vente. Jeg synes det er litt ekkelt at blodtrykket mitt plutselig har blitt så høyt, men legen min er ikke såå bekymret, siden urinprøven var fin.

Kan jeg få spørre hva blodtrykket ditt var på da du ble innlagt hegejenta30? Undertrykket mitt var plutselig på 98 på fredag. Legen målte flere ganger, men det var det laveste. Helt fram til da har jeg ligget jevnt på 80-85. Raser oppover i vekt pga vann også :/

Og hvordan fikk du tiden til å gå? Jeg synes det er deilig å slappe av i et par dager, men så blir jeg så utrolig rastløs. Bøker og netflix blir litt ensformig i lengden.

Undertrykket mitt ligger på mellom 93 og 100. Laveste måling når jeg ble lagt inn sist var 103.

Tida går overraskende fort når man ligger inne. tro det eller ei. Ta med håndarbeid om du driver med sånt er mitt tips. Også er det jo måltider man skal passe på å få med seg. Hente seg litt vann med isbiter osv. Ja, det er kjedelig, men tida går jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undertrykket mitt ligger på mellom 93 og 100. Laveste måling når jeg ble lagt inn sist var 103.

Tida går overraskende fort når man ligger inne. tro det eller ei. Ta med håndarbeid om du driver med sånt er mitt tips. Også er det jo måltider man skal passe på å få med seg. Hente seg litt vann med isbiter osv. Ja, det er kjedelig, men tida går jo.

Takk for oppdatering. Blodtrykket mitt hadde sunket bittelitt over helga - lå på 95 i dag. Men så lenge jeg ikke har andre symptomer (utslag på urintest, kvalme, svimmelhet..) så vil de ikke gjøre annet enn å sjekke blodtrykket mitt ofte. Er veldig glad for at jeg har en jordmor som tar meg på alvor og følger opp :)

Har planer om å lære meg å strikke, så da får jeg forhåpentligvis noe å fordrive tiden med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det ellers med dere som ikke har født enda? Jeg kjenner at jeg bekymrer meg litt mer enn tidligere i graviditeten. Nå er det jo så kort tid igjen, og kan hende at det kommer av at jeg nå er i permisjon og rekker å tenke mer over ting...?

Synes baby er roligere i magen, men kjenner jo bevegelse flere ganger om dagen. Men bevegelsene er litt annerledes enn tidligere. Noen andre som opplever dette?

Ellers virker det som om magen har sunket litt de siste dagene. Jordmor mener at hodet har festet seg, mens gynekologen mener det ikke har det... Har hatt kynnere som har vært veldig ubehagelige, men merker at de ikke er like ugreie nå som magen er litt lenger nede. 11 dager igjen til termin. Er veldig spent på hva som skjer videre, og hvordan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har skrevet her inne nå (tror jeg :klo::fnise: ).

I dag er mannens siste hjemmedag, så fra og med i morgen er jeg og lillemann alene hjemme. Blir litt skummelt, men nå kan minsten (autokorrekt ville ha meg til å skrive monster) sove alene i lekegrinda så jeg kommer meg hvertfall litt opp av sofaen. I dag har jeg fått satt på en klesvask, rydda bort gravidklærne mine (hurra for å ha kommet tilbake til pre-gravidvekta allerede), rydda litt på kjøkkenet og tørka støv, og minsten sover fortsatt :) Har gått en times tur hver dag siste uka, men har ikke blitt noe av i dag siden mannen har ordnet utemøblene. Skal komme meg på tur hver dag når vi er alene da, kan ikke sitte og viste inne heller.

Ups, nå våkna minsten likevel. Kommer tilbake med mer oppdatering senere :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 37+5 i dag, ikke lenge igjen nå! Skal på ikea på lørdag, etter det må den bare komme ;)

Tror nok jeg kan bli lei å sur om jeg blir gående lenge på overtid!

Formen varierer veldig fra dag til dag, noen dager er jeg kjempe happy, andre dager er alt ubehagelig ;)

Bevegelsene i magen har endret seg endel i det siste ja, det samme har kynnerene... Er endel ubehag som ikke var der tidligere men tenker at det bare er naturlig, kroppen gjør seg vel klar sakte men sikkert! Fødselen virker fortsatt litt fjern, men samtidig veldig nær! Skummelt og spennende! Tenker at jo før det startet jo fortere blir jeg ferdig...

At det faktisk ender med en baby er derimot litt uvirkelig, da fokuset mitt fortia kun er på hvordan kroppen og formen min vil være etter fødselen... Håper formen er ok etterpå, slik at man slipper å ha mye vond samtidig som man plutselig har en baby å ta vare på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 37+5 i dag og holder på å pakke sykehusbaggen. Følger noen av listene jeg har funnet rundtom på nettet, men synes det blir så vanvittig mye! Sliter med å få plass i en bag med fornuftig størrelse...

Hvordan pakker dere andre, en bag til fødsel og en til barsel eller en stor med alt? Og dere som allerede har født, er det noe dere hadde med som dere absolutt ikke fikk bruk for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker faktisk litt modning for tiden, så jeg håper at det ikke er lenge igjen nå.

Hun beveger seg ikke like sterkt, så det er tydelig at det begynner å bli trangt. Prøver å lokke henne med lovnader om mer plass på utsiden. Stor seng, stor vogn og en pappa som gjerne vil hilse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 37+5 i dag og holder på å pakke sykehusbaggen. Følger noen av listene jeg har funnet rundtom på nettet, men synes det blir så vanvittig mye! Sliter med å få plass i en bag med fornuftig størrelse...

Hvordan pakker dere andre, en bag til fødsel og en til barsel eller en stor med alt? Og dere som allerede har født, er det noe dere hadde med som dere absolutt ikke fikk bruk for?

Jeg hadde to bager, en til føden og en til barsel. Til føden hadde jeg pakket litt sjokolade, vann, kamera og slippers, men rakk bare å få bruk for slippersene (glemte hele kameraet). Til barsel hadde jeg vært optimistisk og pakket endel klær, men bortsett fra under legesjekken og deler av hjemreisedagen bodde jeg i sykehusskjorta. Så under hele oppholdet fikk jeg bruk for slippers, toalettsaker, kamera, mobillader og klær til å reise hjem i :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26.03 kom lillesøster til verden på 1.5 time. Skriver fødselshistorie i den andre tråen :) dagene går med til kos, kos og mere kos. Livet som tobarnsmamma er fantastisk! ❤️❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker faktisk litt modning for tiden, så jeg håper at det ikke er lenge igjen nå.

Hun beveger seg ikke like sterkt, så det er tydelig at det begynner å bli trangt. Prøver å lokke henne med lovnader om mer plass på utsiden. Stor seng, stor vogn og en pappa som gjerne vil hilse på.

Godt å høre at det er andre som også kjenner på litt endret bevegelsesmønster.

Hvordan kjenner du modning for tiden da? Jeg har hatt en del kynnere og ryggmusrringer, men synes kanskje det har vært litt mindre av det de siste dagene. Men mulig det har sammenheng med at magen har sunket litt og at kynnerne kjennes litt annerledes ut pga det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26.03 kom lillesøster til verden på 1.5 time. Skriver fødselshistorie i den andre tråen :) dagene går med til kos, kos og mere kos. Livet som tobarnsmamma er fantastisk! ❤️❤️

Gratulerer så mye! Gleder meg til å lese fødselshistorien din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye:)

Godt å høre at det er andre som også kjenner på litt endret bevegelsesmønster.

Hvordan kjenner du modning for tiden da? Jeg har hatt en del kynnere og ryggmusrringer, men synes kanskje det har vært litt mindre av det de siste dagene. Men mulig det har sammenheng med at magen har sunket litt og at kynnerne kjennes litt annerledes ut pga det...

Kynnerene er sterkere og hyppigere. Også har jeg rosa utflod. At magen synker er vist og ett tegn på at det modnes der inne.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i natt hadde jeg ett par timer med vonde kynnere! hadde ett liite håp om at det kanskje var starten på noe mer, men neida... sovna tilslutt og når jeg våkna igjen var det bare "vanlige" kynnere...

kan bli lang disse siste ukene tror jeg ;)

og grattis til blåbærmuffin :laugh:

Endret av -T-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Maman

Gratulerer så masse med den lille jenta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye !!

Her kom lillesøster også til verden på 1,5 time den 30 mars kl 13:40 :D

Har vært på sykehuset, og kom hjem på tirsdag. I går var det en del som skulle ordnes, så ikke fått skrive fødehistorie enda. Skal se om jeg ikke får gjort det i dag.

Jeg er såååå forelsket i den lille jenta og føler meg som verdens heldigste mamma som har fått to så flotte barn :rodmer::hjerte::strix::hjerter:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...