Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!


Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vil påstå at jeg har en ganske så flott mann. Har klart å pådra meg en aldri så liten influensa (les: føler meg helt elendig) og min mann har tatt seg fri fra jobb for å være hjemme for å passe på meg.

Har heldigvis ikke så mye feber, så dette skal nok gå helt fint. Er dog litt redd for at hun skal komme nå mens jeg er syk og det kommer til å bli ganske så grusomt siden jeg så vidt har krefter til å smøre meg en skive...

Håper det går en del hakk bedre med dere andre^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som har født. Fantastisk! God bedring til deg Amens. Jeg har begynt permisjonen og tar livet helt med ro akkurat nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det går en del hakk bedre med dere andre^_^

God bedring til deg. Håper det går raskt over..

Jeg har en liten i barnehagen som nylig har vært/er forkjøla.. Så her er selvfølgelig jeg blitt smittet. Har ikke feber, men er enda mer trøtt (er det fysisk mulig"!?!), tett i nesen og sår i halsen. Hipp hurra!! Er nå 1 dag over UL termin, og venter spent.

Må derimot si at jeg er fullt klar til å proppe meg full av sukker, koffein og nesespray skulle hun velge å komme ut i dag. Er så ufattelig klar for fødsel nå. Er utålmodig av natur, så det å gå OVER termin er tortur!!!! (og så får jeg ikke mannen til å hoppe til køys med meg, så han er jeg bare litt sur på :jolie: )... Men forstår det da... Ikke sånn at det frister så mye akkurat nå heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle dere som har født <3

I dag er jeg uke 40! To dager til termin! Det ble feiret med hinneløsning/stripping til jm. Jeg viste jeg var litt moden, men fikk sjokk når hun skjekket meg! 4cm åpning som kan tøyes til 5cm og veldig moden!!!

Hun trodde ikke det var lenge igjen til fødselen er i full gang å jeg antar det blir en kjapp fødsel denne gangen også!

Noen av dere andre som har prøvd hinneløsning å hatt effekt av det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maman

Fødehistorie lagt inn i den andretråden:)

Her har storesøster fått omgangssyken...jippi! Oppkast og diare hele natta, feber og masse behov for trøst fra mamma....som må amme hele tiden og som må vaske med såpe og alkowipes hver gang hun skal komme nær...uff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har storesøster fått omgangssyken...jippi! Oppkast og diare hele natta, feber og masse behov for trøst fra mamma....som må amme hele tiden og som må vaske med såpe og alkowipes hver gang hun skal komme nær...uff.

Uff da. Det kan neppe være den ideelle kombinasjonen... Håper at det går fort over og at storesøster blir frisk.

Jeg holder derimot på å gå på veggene nå. I går kveld hadde jeg rier. Skikkelige rier! Og i natt var det litt roligere rier med ca 10 - 30 min mellomrom. Fikk sove sånn halvveis. Når jeg står opp i dag så forsvinner de HELT!! WHAT!? Åh, nå må hun komme uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjipt med omgangssyken Maman. Men veldig koselig fødselshistorie :)

Noen av dere som slet/sliter med mye vann i kroppen? Her har det gått fra ingen ting til eksplodert på en uke. Var på kontroll på mandag. Hadde bittelitt høyere blodtrykk, men fantes ikke spor av proteiner i urinen, så jordmor var ikke bekymret. Men nå har jeg gått opp 1 kg med vann på to dager, og leggene mine ser og føles ut som tømmerstokker :( Har sikkert blitt verre pga to laaange dager med jobbkurs. Bare sitting fra morgen til kveld :/ Kjempesmart.. Men nå er det bare en uke til permisjonen begynner. Håper det blir bedre igjen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å bli fryktelig utålmodig Charlie28. Holder på å gå på veggen :bond:

Termindato i går og har fått overtidskontroll i neste uke, 2. april. Håper jeg slipper å gå på den :pls:

Har hatt flere ømme kynnere (men ikke riepreg over de) og våknet flere ganger om natta og tenkt at "Yes, nå!" (for det startet på natta sist), men neida :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influensaen er blitt er irriterende forkjølelse nå, så glad for at det gav seg kjapt:)

Ellers var jeg på kontroll hos jordmor i går, hun mente at hodet var festet og at hun veier rundt 3500 til 3700 gram som betyr at hun er ferdig. Fått ny time 7.april som er dagen før termin, og om jeg kom til timen, så ville hun henvise meg til overtidskontroll. Har en mistanke om at jeg har fått en litt sen termin... Kjenner og at kynnerene begynner å bli litt vondere. Håper det ikke er lenge til nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 uker i dag!!! Var hos jordmor i går og alt så bra ut :) hodet var enten begynt å feste seg eller så var det like før... Kjenner at jeg godt kan ta en fødsel litt før terminen altså, så man slipper å gå å veeente!

Hadde mye kynnere i natt..umulig å sove jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å bli fryktelig utålmodig Charlie28. Holder på å gå på veggen :bond:

Termindato i går og har fått overtidskontroll i neste uke, 2. april. Håper jeg slipper å gå på den :pls:

Har hatt flere ømme kynnere (men ikke riepreg over de) og våknet flere ganger om natta og tenkt at "Yes, nå!" (for det startet på natta sist), men neida :murvegg:

Så godt å høre (og litt kjipt selvfølgelig) at andre også har det sånn... Håper disse babyene snart finner ut av at det er en bra ting å komme seg ut! Må jo bli veldig trangt inni der nå...

I går klarte jeg å få til et lite sengekos med mannen.... Håper det har effekt. Vet at det fungerte som bare det med storebror... Men det er vel typisk om effekten uteblir med hun her.... :P

Og så synes jeg faktisk at det er utrolig irriterende at alle går rundt og sier at jeg bør fint klare å gå litt gravid enda. Jeg har jo så liten mage og er så fin i formen... Ja, jeg har kanskje ikke verdens største mage, og hva vet de om hvordan jeg føler meg?! :rasende:

Er jo ikke bare det at det er kjekt å få bort ubehaget rundt å være høygravid, men er jo såååå spent på å treffe den tydeligvis tålmodige ungen i magen... Ventetiden går så seint.. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tatt en runde på apoteket å kjøpt litt stæsj, å så var det jo 3 for 2 på barneavd. på lindex så da ble det litt mer klær til den lille også :)

Men hvor kjøper dere sånne skikkelige gulpekluter? (Gaskluter?) Kjøpte noen på princess men de var jo pittesmå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hvor kjøper dere sånne skikkelige gulpekluter? (Gaskluter?) Kjøpte noen på princess men de var jo pittesmå!

Jeg kjøpte noen på Barnas Hus som virker bra, store og gode. De var i 3-pakninger til rundt 40 kr, tror jeg det var.

Jeg hadde siste dag på jobb i dag før permisjonen. Litt uvirkelig enda å skulle være borte et helt år, men kjenner det skal bli deilig med litt fri før babyen kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i dag. Har fått litt høyt blodtrykk, så da får jeg ikke lov til å jobbe den siste uka før permisjon og beskjed om å holde meg i ro fra nå av. Men hva i all verden er det man skal finne på når man må være hjemme OG holde seg i ro? Orker ikke å ligge på sofaen hele dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å ligge på sofaen hele dagen, vel ;) Bak, les bok, blader, se film. Ikke gjør som meg, flyttings i helga :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe er så kjedelig som å gå å vente på at det skal skje noe (enten rier eller vannavgang). Jeg har god erfaring nå.. ventet i tre uker alt. Ble lagt inn i uke 37 pga høyt blodtrykk. Lå på observasjonsposten i 3 døgn. Ble forespeilet igangsetting, men da alle andre prøver var fine så ble det utsatt. Ble lagt inn igjen sist søndag, og lå til observasjon i tre nye døgn.
Og det å tasse rundt i gangen på obs-posten er igrunn død og pine når man er så fødeklar - for hver gang man er på gangen så møter man enten noen som nettopp har fått babyen sin, eller så hører man babyskrik fra et rommene. Obs. og barsel ligger nemlig i samme gang.

Nå skal jeg inn på kontroll igjen imorgen. Så er spent på hva de sier nå. Jeg får uansett ikke gå lenger enn torsdag 3.april som er min termindato. Så om det ikke skjer noe av seg selv blir jeg satt igang da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...