Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!


Gjest Maman

Anbefalte innlegg

35 uker i dag!! Shit dette har gått fort!

Fortsatt mye kynnere, og i går og i dag har det kommet noen ganske kraftige stikk nedover i underlivet også...men regner med det fortsatt er noen uker igjen til ting skjer ;) ungen ligger med hode ned, har gjort det på de to siste kontrollene så satser på at den har tenkt å fortsette med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maman

Litt treig, men gratulerer, Zoi! :) Spennende at bebisene er på vei ut nå :) Jeg vil også gjerne lese fødselshistorier. Jeg bryr meg ikke om det er en "vanskelig" eller perfekt historie.

Ser at mange av dere har "modningstegn" og kynnere og alt mulig :) Jeg har ikke noe av dette og er i stort sett god form minus veldig trøtt og vondt i bekken. Er dette et dårlig tegn? :P Jordmor sa at hun har født 3 ganger og aldri hatt kynnere, og at det man kjenner på/ikke kjenner behøver ikke å ha noe å si.

27 dager til termin :O Han ligger nedover, men hodet er ikke festet. Håper det skjer :) Ellers har han det fint (tror jeg) og jeg har gått opp 9.8 kilo for å være nøyaktig. Rart at det er såpass, for det føles ikke sånn :)

Sist hadde jeg null tegn på fødsel før vannet plutselig gikk dagen etter termin... det er langt å foretrekke fremfor dette:) Har termin i morgen (menstermin for 6 dager siden) og har hatt murringer, kynnere og det som er av fødselstegn i tre-fire uker nå. Baaaah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer zoi!

Så spennende at babyene har begynt å komme til verden!

Status hos meg: 34+5 idag. Begynner å føle meg litt tung og sliten, spesielt på slutten av dagen. Sover godt og har lite plager, bortsett fra litt halsbrann innimellom og konstante kynnere om jeg beveger på meg. Føler svangerskapet så langt har vært veldig lett så skulle vel bare mangle at jeg begynner å merke det nå på slutten!

Var på fødselsforbredende kurs på Rikshospitalet i går. Kan det ha vært noen av dere her inne som også var der? Var visst flere med termin i påsken.

Uansett; begynner å føle meg spendt og grugleder meg til fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på kontroll hos legen. Alt ser fint ut, men jeg ligger akkurat innfor det grønne feltet for symfysemål, under den røde streken. Blir derfor spennende å se om jenta blir mindre enn storebror.

Jeg er i kjempeform, men så utrolig trøtt. Føler jeg sover hele tiden. Må bare ha en lur midt på dagen.

Kjenner jeg har gått fra å gruglede meg til fødsel til å bare håpe at den skal starte så fort som mulig. Nå er jeg så klar for å føde og er mer spent enn redd. Spesielt nå etter en god lur på sofaen føler jeg at jeg har masse energi, så nå passer det med fødsel.... :danse:

Men den starter vel midt på natten kl 02:00 når vi er dautrøtte og alt vi vil er å sove..... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall våkner du vel fort, Charlie28 ;)

Jeg er 40 uker på vei i dag, og føder gjerne når som helst, uansett tidspunkt på døgnet! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40 uker på vei i dag, og føder gjerne når som helst, uansett tidspunkt på døgnet! :fnise:

:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde siste dag på kontoret igår, hadde med kake og greier. Vil være heeeeelt sikker på at mine kolegaer skal savne meg;)

Ellers begynner ting å komme på plass. Vi skulle bestille kommode idag også viste det seg at de hadde på lager og kan levere på onsdag^_^ Da kommer og mamma og bestemor for å vaske ned leiligheten. På mandag skal vi se på barnesete.

Og når senga er skrudd opp og madrassen på plass, så hadde det ikke gjort noe om hun kom... Begynner å følge meg stor. Har tatt av gifteringen for å være sikker på at jeg ikke må klippe den av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg stort til fødselspermisjon starter, bare 2 uker igjen nå!

Men kjenner jeg bli ekstra utålmodig siden jeg er av de siste fødende på denne gruppa ;)

Har drømt et par drømmer om lillegutt og hans fødsel, og dersom alt blir som i drømmen er det ingenting å gruve seg til! ;) hehe, jeg kjente nesten ingenting noen av gangene... det er lov å drømme.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drømt et par drømmer om lillegutt og hans fødsel, og dersom alt blir som i drømmen er det ingenting å gruve seg til! ;) hehe, jeg kjente nesten ingenting noen av gangene... det er lov å drømme.... :)

Husker jeg drømte at jeg fødte noen dager før jeg gjorde sist gang. Det var ganske realistisk faktisk. Smertene og alt, men det var hakke vondere når han kom ut i virkeligheten enn i drømmen.

Nå går jeg bare rundt å teller timer føles det som.. Er SÅ overmoden for å få tulla ut. Skal faktisk til jordmor i morgen, og den timen trodde verken jeg eller jordmor at jeg ville komme på sist gang... Alt virket så modent og hun lå så langt nede og var festet osv.. Men ser ut som jeg møter opp..... ARG!!! :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg opprettet en ny tråd under termin mars/april, og skrevet fødselshistorien min i den. Så kan de av dere som ønsket å lese finne den der. :)

Jeg har ikke så mye tid til å skrive her nå, men er innom i blant og følger spent med på hvordan det går med dere andre. Virker som om disse marsbarna ikke har hastverk med å komme? :huh: Føler med dere som begynner å bli lei av å vente og at andre maser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt på siste jobbuken. Tiden går fort! Jobber redusert og kjenner på litt stress på å klare å bli ferdig med det som må gjøres før jeg skal ut i permisjon.

Hadde jo jordmorkontroll i forrige uke og fikk da beskjed om at hodet var festet. Lurer litt på hvor dere andre kjenner spark om dagen? Jeg kjenner mest på sidene. Virker som om baby ligger med ryggen på min høyre side og at bena sparker i min venstre side. Jeg kjenner lite spark oppover mot ribbena som "alle" snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt på siste jobbuken. Tiden går fort! Jobber redusert og kjenner på litt stress på å klare å bli ferdig med det som må gjøres før jeg skal ut i permisjon.

Hadde jo jordmorkontroll i forrige uke og fikk da beskjed om at hodet var festet. Lurer litt på hvor dere andre kjenner spark om dagen? Jeg kjenner mest på sidene. Virker som om baby ligger med ryggen på min høyre side og at bena sparker i min venstre side. Jeg kjenner lite spark oppover mot ribbena som "alle" snakker om.

Skikkelige spark har jeg ikke kjent på ukesvis, men hun tumler og romsterer rundt nesten ustanselig. Jeg merker hikke nede ved symfysen, og hun har som regel rompa plassert så langt oppi ribbeina mine som hun klarer. Kjeeempebehagelig å sitte til tider :/ Føler av og til at jeg ikke klarer å trekke pusten ordentlig. Hun ligger forresten på høyre side her også.

Skal til jordmor på kontroll om en uke, er 35 uker på veg i dag. 2,5 uker igjen på jobb. Kjenner jeg gleder meg til permisjonen. Sover veldig dårlig på natta, så jeg føler meg aldri uthvilt. Har måtte ta en 30 min dupp i løpet av dagen den siste tiden.

Ellers har jeg lagt på meg 11 kg til nå :/ En kg i uka de siste to-tre ukene. Men jeg håper og tror at det meste er vann. Får tydelig merke av både gifteringen og sokkene. Hvor mye har dere andre gått opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner masse liv for tida, masse spark oppover og han snur seg støtt og stadig. Stumpen stikker opp både her og der. Da er det vanskelig å puste... Jeg har kontroll på mandag, og jordmor var sikker på jeg kom til å dukke opp da i uke 38 ;) Jeg vil uansett ikke at han skal komme før 1. april!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner mest strekke-bevegelser. Strekker bena ut slik at jeg får buler i siden av magen. virker som om hun skyter rygg og skrekker bena samtidig :)

Jeg har gått opp 15 kg tilsammen, men det ser egentlig ut som om alt ligger på magen.... På kontrollen i uke 32 hadde jeg kun gått opp 1 kg fra sist og på kontrollen i forrige uke hadde jeg gått opp 3-4 kg fra uke 32. Er ikke så ekstremt hoven, men sluttet å gå med ringen for lenge siden. Nå har jeg ikke sjans til å få den på meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått et eneste spark i ribbeina. Men de siste ukene er han blitt glad i å strekke skikkelig på seg sånn at jeg må dytte han ned igjen, er ikke så behagelig når han dytter seg oppover på den måten. Min ligger også med ryggen mot min høyre side :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt på nest siste uken på jobb, og teller ned for fullt. Har begynt å få litt vondt i ryggen, men er ellers i veldig god form. Babyen ligger med hodet ned, men jeg tror kanskje ikke hodet er festet enda, for kan innimellom kjenne litt bevegelse på venstre side til tross for at det nesten alltid ribbeina på høyre side det går ut over. Skal til jordmor i slutten av uken, så får høre da.

Jeg har ikke kjent noe til kynnere hele graviditeten, og er jo stort sett glad for at jeg har unngått denne plagen, men begynner etterhvert å lure på om det er normalt, og om det kan bety at jeg kommer til å gå veldig på overtid siden livmoren ikke får "trent seg". Noen andre som ikke har hatt kynnere?

Gifteringen er det forresten måneder siden jeg måtte parkere, og sko har jeg måttet låne i en størrelse større, haha. Kjenner det skal bli godt å miste vannet i kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun har vist hode plantet nedi bekkenet som hun skal, og sparker og strekker på seg og tumler. Ganske ofte. Akkurat nå faktisk. Og når jeg kjørte for å hente barnesetet. Og når jeg våkna. Og hun er neppe ferdig for dagen heller.

Har lagt på meg rundt 13 kilo. Holder nå synes jeg. Må prøve å bevege meg så mye jeg klarer, bedre å være i sånn nogelunde form til den mega anstrengelsen en fødsel har en tendens til å være...

Har ikke kjøpt nye klær på eviglenge, det synes på kontoen min, er jo penger igjen hver måned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg gått opp ca 8 kg ser jeg. Trodde det var 10, men ser at jeg veide 2 kg mer ved starten enn jeg trodde. Men uansett så blir jeg ikke stresset, for magen er stor og fin, og har allerede en god del melk.

Tulla i magen har ingen fast stilling. Her er det spark over alt. Så tror hun spinner mye rundt sin egen akse selv om hodet er festet (ifølge JM).

Mannen var så fin i dag.... Rundt middagsbordet stirret han noe voldsomt på meg før han sa: "du har begynt å få sånn fødeansikt! Litt sånn rundere i kantene. Akkurat som du veier 5 kg mer enn du gjør"... Joda! :P Som om jeg ikke føler meg nydelig nok fra før av :fnise: Ingenting slår følelsen av å ha et oppsvulmet ansikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maman

Jeg har i 3-4 uker hatt fødeansikt, kynnere hele tiden, maserier hver natt, slim har kommet tre ganger, kroppen er full av vann, stikninger, og babyen har i flere uker vært festet. Men ingen fødsel likevel! Har time til overtidskontroll på fredag, og har begynt å forberede meg på igangsetting...

Første gang hadde jeg ingen kynnere eller maserier eller andre forvarsler, men fødselen startet en dag etter termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maman

Terminliste for mars/april 2014 :hjerte:

Zoi: 32år - B1 - TB 25.06. Menstermin 07.03. ULtermin 06.03. :babygutt:

LilleEkorn: 31år - B2 - PP4. ELtermin 07.03. ULtermin09.03. :babyjente:

Maman: 30år - B2- PP1. ELtermin 07.03. ULtermin 13.03. :babyjente:

Doh: 28år - B1 - TB 04.07. Menstermin 15.03. ULtermin 14.03 :babygutt:

LadyBibi: 27år - B1 - TB 09.07. Menstermin 12.03. ULtermin 16.03 Kjønn:usikkert

LovelyMonroe: 20+år - B1. Menstermin 24.03. ULtermin 19.04. :babyjente:

Roseduft: 26år - B1 - PP14. ELtermin 21.03. ULtermin 23.03. :babyjente:

Charlie28: 26år - B2 - PP2. TB 09.07. ELtermin. 22.03. ULtermin 24.03. :babyjente:

TuttaV: 26år - B2 - PP1. Menstermin 21.03. ULtermin 26.03 :babyjente:

Blåbærmuffin: 28år - B2. TB 16.07. Menstermin 31.03. ULtermin 28.03 :babyjente:

Amens: 28år - B1 - PP3. TB 17.08. Menstermin 04.04. ULtermin 08.04 :babyjente:

-T- - 29år - B1. Menstermin 10.04. ULTermin 19.04. Kjønn: usikkert

Fniser: 31år - B1 - PP10. ELtermin 19.04. ULtermin 20.04 :babyjente:

Cecilie85: 28år - B1 - PP1. ELtermin 23.04. ULtermin 21.04. :babyjente:

Juce: 31år - B1 -PP22.TB 13.08. Menstermin 25.04. ULtermin: 23.04. :babygutt:

MarenogAron: 23år - B1 - PP5. TB 12.08. ELtermin 25.04. ULtermin: 24.04 :babyjente:

Kopierer inn terminlisten vår jeg... Blir spennende å se når disse babyene kommer! Hittil har det bare blitt en som har oppdatert her i hvert fall...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...