-T- Skrevet 28. april 2014 #1061 Del Skrevet 28. april 2014 Da er det endelig blitt baby her også! Ble satt igang på lørdag, men ingen action før søndagskveld å i morges kom verdens fineste jente når det først starta gikk det overraskende fort å greit! Hurra!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fniser Skrevet 28. april 2014 #1062 Del Skrevet 28. april 2014 Å, gratulerer så mye -T-! Jeg skal på overtidskontroll i morgen, så får vi se hva som skjer. Lei av å vente nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 29. april 2014 #1063 Del Skrevet 29. april 2014 gratulerer så utrolig mye med ei lita jente -T- Kan forstå at du er lei av å vente nå Fniser.. Synes du er flink som ikke går på veggene.. Jeg holdt på å klikke totalt når jeg bikket termindatoen Heldigvis så er det faktisk ikke lenge igjen til nå.. Nye regler sier at man skal bli satt igang 11 dager etter termin dersom ikke noe skjer av seg selv.. Så du går MAX en halv uke til før noe skal skje... (har jeg fått høre) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maman Skrevet 29. april 2014 #1064 Del Skrevet 29. april 2014 Da er det endelig blitt baby her også! Ble satt igang på lørdag, men ingen action før søndagskveld å i morges kom verdens fineste jente når det først starta gikk det overraskende fort å greit! Hurra!!! Gratulerer så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maman Skrevet 29. april 2014 #1065 Del Skrevet 29. april 2014 Husker tiden sneglet seg forbi de siste ukene... Hver time var som en dag, hver dag som en uke. Husker feks at flere av dere fødte leeeenge før eller leeeenge etter meg, men så var det bare snakk om en dag eller to.. Her har vesla blitt seks uker snart, og vi har det flott. Hun våkner ofte for å spise om natta, men sovner igjen fort. Litt magevondt om kvelden, men det går fort over. Vi koser oss fælt! Med førstemann var jeg bare sliten, nervøs og stresset. Men nå vet jeg mer hva jeg gjør, og jeg vet at uansett hva som skjer av skriketokter og nattevåk så er alt forbigående. Storesøster tar også oppgaven sin alvorlig:) hun elsker å hjelpe til og vil helst kose henne hele tiden. Håper det fortsatt går bra om et år når lillesøster ikke er en søt liten baby lenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 29. april 2014 #1066 Del Skrevet 29. april 2014 Gratulerer så mye med jenta deres -T- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 29. april 2014 #1067 Del Skrevet 29. april 2014 Gratulerer -T-^_^ Her er vesla blitt 3 uker. Hun sover stort sett 3 timer eller mer når hun først sover siden hun først får pupp av meg og deretter må mettes på MME. Det blir litt styr på natta siden jeg må stå opp, skifte bleie, koke opp vann til MME, puppe, blande MME, gi MME og håpe hun sovner igjen. Ikke alltid hun gjør det, kan nemlig være våken noen timer, med litt magevondt og kosebehov. Vogna vi har kjøpt har en ødelagt ventil, så vi blir sittende inne hele dagen og. Ganske irriterende når sola skinner ute... Heldigvis skal vi ut til mine besteforeldre i morgen, jeg blir småsprø av å sitte inne hele dagen. Jeg gleder meg til at den stakkars "hua" mi gror slik at jeg igjen kan sitte uten badering... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SaltnPepa Skrevet 29. april 2014 #1068 Del Skrevet 29. april 2014 Her er vesla blitt 3 uker. Hun sover stort sett 3 timer eller mer når hun først sover siden hun først får pupp av meg og deretter må mettes på MME. Det blir litt styr på natta siden jeg må stå opp, skifte bleie, koke opp vann til MME, puppe, blande MME, gi MME og håpe hun sovner igjen. Ikke alltid hun gjør det, kan nemlig være våken noen timer, med litt magevondt og kosebehov. Jeg må også gi mme etter noen av måltidene. Heldigvis slipper jeg det stort sett om natten. Har du lite melk? Jeg er litt usikker på om jeg har lite melk eller om det mer er det at hun drikker lite av gangen. Har også problemer med veldig sår brystvorte på venstre side. Har vært på ammepoliklinikken en gang og skal igjen denne uken. Håper på å kunne fullamme etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 30. april 2014 #1069 Del Skrevet 30. april 2014 Jeg må også gi mme etter noen av måltidene. Heldigvis slipper jeg det stort sett om natten. Har du lite melk? Jeg er litt usikker på om jeg har lite melk eller om det mer er det at hun drikker lite av gangen. Har også problemer med veldig sår brystvorte på venstre side. Har vært på ammepoliklinikken en gang og skal igjen denne uken. Håper på å kunne fullamme etterhvert. Har litt lite melk ja, har kjøpt pumpe og det er ikke særlig mer enn 40ml i puppene mine. Forsøker å øke produksjonen så mye så mulig, men det er ikke lett. Så nå sitter vi her, hører på fuglesang og drømmer om en dag der jeg slipper å stå opp klokka 4... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 30. april 2014 #1070 Del Skrevet 30. april 2014 I dag er tulla min 1 måned.. Tiden flyr!! Har kost oss i byen med å handle sommerklær til storebror. Og i går var littla med meg på jobb (1 time) og det gikk så fint atte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 30. april 2014 #1071 Del Skrevet 30. april 2014 (endret) *dobbelpost* Endret 30. april 2014 av MarenogAron Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 30. april 2014 #1072 Del Skrevet 30. april 2014 (endret) Hvor mye spiser og sover småtrollene deres? Jenta her sover ytterst sjeldent mer enn to timer av gangen, gjerne kortere på natta. Også spiser hun i evigheter, men blir superurolig om jeg tar henne vekk fra brystet når hun går over til kosespising. I går og i natt spiste hun til hun gulpet (masse) om og om igjen. Virker jo ikke særlig behagelig, men hun ble helt hysterisk om jeg prøvde å gi smokk istedet. Den ville hun IKKE ha! (Er ikke særlig glad i smokk uansett, og tar ikke vanlig smokk i det hele tatt, kun en sånn spesialsmokk som simulerer en brystvorte.) Så da blir jeg litt usikker.. Er hun virkelig fortsatt sulten når hun gulper igjen og igjen, eller er det bare sugebehov? Vil jo at hun skal få nok mat, men det er vanvittig slitsomt at hun henger i puppen i timesvis. Ikke sovnet hun heller. Har vært inne på tanken om økedøgn, men nå virker det som jeg har for mye melk. Har prøvd å bare bytte bryst hver 2.-3.time i dag, og da har hun ikke gulpet så mye. Men det betyr at det andre brystet som regel er stappfullt og renner som bare det når hun suger på det første... Huff, skal ikke være lett dette her :/ Noen med erfaringer og tips? Og når begynner de å sove tre-fire timer sammenhengende på natta? Synes hun sover mindre og mindre.. Gleder meg!! Endret 30. april 2014 av MarenogAron Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 30. april 2014 #1073 Del Skrevet 30. april 2014 Uff,håper hua di snart blir bra Amens:) Har det avskrekket deg fra å få flere en gang i fremtiden? En måned allerede ja, Charlie28. Tida flyr. Hva syns storebror om lillesøster da? Her har vi vært på seksukerskontroll i dag (herregud, lillemann er seks uker faktisk), og lillemann er ikke så liten lenger. 5985 gram og rett under 40cm rundt hodet. Vi målte lengden på han selv og kom fram til 61cm. Så han vokser godt. Skal enten bli basketspiller eller sumobryter når han blir stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 1. mai 2014 #1074 Del Skrevet 1. mai 2014 Uff,håper hua di snart blir bra Amens:) Har det avskrekket deg fra å få flere en gang i fremtiden? Ikke egentlig, det samme skjedde med mamma og bestemor og deres senere fødsler gikk helt fint. Søstera mi rant nesten ut... Men det er ikke sikkert vi skal ha flere uansett, tror ikke jeg har overskudd til flere. Min svoger hadde gode nyheter i påska, de skal ha sin nummer to i oktober, som betyr at Vesla kommer til å ha en jevnaldrende fetter eller kusine som bor en liten bybanetur unna:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-T- Skrevet 1. mai 2014 #1075 Del Skrevet 1. mai 2014 Her begynner vi så smått å bli lei sykehus livet, men må nok bli noen dager til... Jenta er ikke interesert i å suge, men har begynt å ta flaska litt nå da, såpass hun får i seg litt mat har ikke fått noe melk selv enda, men virker som ting begynner å skje der også (au..) kjenner st det er ett fett for meg om det blir morsmelk eller erstatning som blir løsningen, bare hun spiser og legger på seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SaltnPepa Skrevet 1. mai 2014 #1076 Del Skrevet 1. mai 2014 Gratulerer -T- Som Amens så måtte jeg sy mye etter fødsel. Jenta ble tatt med vacuum grunnet dårlig hjerterytme hos henne, noe som resulterte i en totalruptur (men heldigvis ikke den verste sorten). Har vært på flere kontroller på KK de siste ukene og ting ser heldigvis ut til å gro greit , selv om stingene begynte å gå opp for et par uker siden. Kjenner fortsatt godt at jeg er lappet sammen selv om det har gått 3 uker nå. Jeg har ikke skrevet inn fødselshistorien min, men skal se om jeg får gjort det. Foreløpig går dagene i ett. Jenta henger enten i puppen, eller så vil hun ha nærhet, og da bllir det ikke så lett å få gjort noe annet. I går var jeg på ammepoliniklinikken og jordmor der mente at jeg har Raynauds fenomen på venstre bryst. Ikke rart det har gjort vondt da.... Heldigvis fant jeg ut i går at det ble betraktelig mindre smertefullt hvis jeg hadde på en varm klut før og etter amming. I går var en liten milepæl også: jenta fikk bare tillegg til det siste måltiden for kvelden. Jeg har som tidligere nevnt gitt både mm og mme. Har et håp om å kunne gå over til bare mm, men som -T- skriver er jo det viktigste at babyene får i seg næring og legger på seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 1. mai 2014 #1077 Del Skrevet 1. mai 2014 Gratulerer -T- Som Amens så måtte jeg sy mye etter fødsel. Jenta ble tatt med vacuum grunnet dårlig hjerterytme hos henne, noe som resulterte i en totalruptur (men heldigvis ikke den verste sorten). Har vært på flere kontroller på KK de siste ukene og ting ser heldigvis ut til å gro greit , selv om stingene begynte å gå opp for et par uker siden. Kjenner fortsatt godt at jeg er lappet sammen selv om det har gått 3 uker nå. Jeg har ikke skrevet inn fødselshistorien min, men skal se om jeg får gjort det. Foreløpig går dagene i ett. Jenta henger enten i puppen, eller så vil hun ha nærhet, og da bllir det ikke så lett å få gjort noe annet. I går var jeg på ammepoliniklinikken og jordmor der mente at jeg har Raynauds fenomen på venstre bryst. Ikke rart det har gjort vondt da.... Heldigvis fant jeg ut i går at det ble betraktelig mindre smertefullt hvis jeg hadde på en varm klut før og etter amming. I går var en liten milepæl også: jenta fikk bare tillegg til det siste måltiden for kvelden. Jeg har som tidligere nevnt gitt både mm og mme. Har et håp om å kunne gå over til bare mm, men som -T- skriver er jo det viktigste at babyene får i seg næring og legger på seg. Håper rupturen din gror greit, min kjenner jeg litt mindre til for hver dag som går. De er heldigvis blitt flinkere til å følge opp den type ruptur vi har isdag så jeg vil tro at det vil gå bra med oss begge:) Ja det viktigste er at babyene våre legger på seg og vokser som de skal. Fikk vite går at min bestefars sin tante ikke hadde melk i det hele tatt når hans kusine ble født ett par måneder etter han. Og tålte ikke den erstatningen man gav den gangen... Tenk hvor ille det må ha føltes? Heldigvis hadde min oldemor nok melk til både min bestefar og hans kusine så det gikk bra. Luksus idag når man har mme som gir de nødvendige nøringsstoffene:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-T- Skrevet 4. mai 2014 #1078 Del Skrevet 4. mai 2014 Da var vi hjemme! Kjempe godt å komme hjem, men litt skummelt også jenta sov gjennom hele bilturen på 1,5 time og mathandling på obs! Pumper meg og gir henne flaske, amming ble bare stress og ikke noe kos... Selv om det hadde vært praktisk å bare kunne lete frem en pupp om hun er urolig! De to siste nettene har hun fått ei flaske i 12 tia og så sovet til rundt halv fem, fått en ny flaske å sovet igjen etter ei lita stund regner med det kommer værre netter også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 5. mai 2014 #1079 Del Skrevet 5. mai 2014 Her har vi endelig blitt friske.... og syke igjen. Nå omgangssyka. Tror kanskje det har vært 1-2 dager uten sykdom fra lillesøster kom til verden. SÅ nå er jeg LEI!!! Ellers sliter lillesøster litt med luft i magen. Hun var jo så tett i nesa de første ukene, så har lagt til seg en litt dårlig måte å drikke på. Heldigvis ser det ut til å bli bedre. Utenom det så er hun kjempe snill og god, og sover opptil 5 timer sammenhengende på natten! Bare sånn ett spørsmål til slutt.... Hva gjør dere egentlig i løpet av dagene nå når dere er hjemme med baby? Jeg bor på landet, så her er det ikke mye å finne på... Men så har det ikke vært tid til å finne på noe heller da, bare vært syke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 5. mai 2014 #1080 Del Skrevet 5. mai 2014 Bare sånn ett spørsmål til slutt.... Hva gjør dere egentlig i løpet av dagene nå når dere er hjemme med baby? Jeg bor på landet, så her er det ikke mye å finne på... Men så har det ikke vært tid til å finne på noe heller da, bare vært syke Det lurte jeg på også før jeg gikk ut i perm - men det viste seg at jeg får ikke tid til noen ting foreløpig. Nå ha nemlig lillegull bestemt seg for at hun KUN sover om hun får ligge på brystkassa eller i armkroken min. I tillegg spiser hun masse. Så da går dagene stort sett i å sitte i sofaen og amme, og sitte i sofaen og se på at hun sover. Pluss gå en trilletur. Og muligens rekke å løpe og ta ut av oppvasken e.l. hvis hun plutselig skulle bestemme seg for å klare å sove to min i vogna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå