Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!


Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Her er det såpass varmt at jeg ikke kler på han noe mer enn han har på inne (setter på en solhatt når det er sol da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen av dere som bruker ergobaby utendørs enda? Hva kler dere i så fall på baby i dette været?

Vår baby er en varmeovn, så nå går det stort sett i kun bleie hele dagen, ute som inne (bare en korterma body på morgenen). Ute setter vi selvfølgelig på en solhatt i tillegg. Men både ergo, sjal og trilletur i vogn er egentlig for varmt nå. Hun koker når vi tar henne opp.

Til en helt annen ting: Har noen tips til hvordan få vesla til å sove? På dagen sover hun bare når vi triller, på kvelden bare når hun har puppen i munnen. Hun har helt sluttet å ta smokk. *fortvilet* Vi bysser, bærer og vugger, men om hun sovner, så bråvåkner hun og gråter etter et par minutter. Prøver å legge henne med en gang hin viser tegn til trøtthet, men hun sovner aldri før jeg kapitulerer etter mange timer og lar henne bruke meg som smokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo bare en liten knøtt enda. La henne bruke deg som smokk en stund til, hun er jo ikke klar til noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit å være smokk, tror nok at det er mye av grunnen til at vi ikke trenger å gi mme mer;)

Vesla og jeg skal til fysioterapaut på fredag på grunn av hennes ganske så skeive hode, litt spent på hvordan det blir. Noen andre som har fått litt skeivt hode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit å være smokk, tror nok at det er mye av grunnen til at vi ikke trenger å gi mme mer;)

Vesla og jeg skal til fysioterapaut på fredag på grunn av hennes ganske så skeive hode, litt spent på hvordan det blir. Noen andre som har fått litt skeivt hode?

Jenta her har en favorittside, men det har ikke foreløpig ført til skeivt hode. Sikkert fordi hun har sovet så mye på oss :-D

Hva bruker dere i vognen? Pose, dyne? Jeg har brukt dunposen fra easygrow. Vært fornøyd med den, men den er jo for varm nå. Vurderer å kjøpe easygrow lite. Liker tanken med at hun har noe å ligge på og at man kan åpne og lukke posen etter behov, og evt bruke et pledd på baby på varme dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Easygrow lite og har vært godt fornøyde med den. Jeg har imidlertid ikke brukt den til minsten enda.

Jeg har så langt kun vekslet mellom pledd og en lett dyne. (Rett og slett fordi jeg synes dette forenkler ammingen når vi er på farta (er enda litt rusten på offentlig amming)). Men kommer garantert til å bruke posen etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hittil har vi bare hatt ullteppe/helseteppe/dyna/ingenting over henne, avhengig av temperatur. I det siste har det holdt i massevis å ligge bare i bleia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker saueskinn og dyne i vogna, noen ganger med teppe. Pleier som regel å holde henne god og varm:)

Nå om dagene maser hun kjempe masse. Plunder og maser. Og smiler. Føler det er like før hun begynner å le. Det gleder jeg meg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er en liten varmeovn så han ligger på helseteppe og har et helseteppe over seg. Prøvde sommerdyne en dag men det ble altfor varmt for han.

Så koselig med pludring og smiling, Amens. Her lo lillemann litt her om dagen. Han pleier å lage sånne fornøydlyder når han smiler og er fornøyd noen ganger, men dette var liksom litt annerledes. Var mens vi så på oss selv i speilet, det er det morsomste i hele verden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos fysioterapeut igår med vesla, hun har vist noe problemer med nakken, muligens en skade av noe slag etter tanga. Det gjør at hun har en favorittside. Fysioterapeuten ville henvise henne til en manuell terapeut for videre utredning og behandling. Og hun mente det var noe problem med hofta som burde utredes. Hun skal jo det, men jeg hadde håpet hun mente det ikke var noe... Huff, er litt bekymret for vesla. I tillegg har hun sovet litt vel mye idag, ikke unormalt mye, men akkurat nok til at jeg blir enda hakket mer bekymret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes ikke noe særlig ut Amens, men får tro behandlingen funker bra da, sånn at hun slipper å plages!

Vi har vært på 6 ukers kontroll denne uka, å her ser alt bra ut :) hun spiser som en hest å har blitt 4,3 kg nå! Jeg syns hun er blitt stooor, så rart å tenke på at noen er så store når de blir født ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes ikke noe særlig ut Amens, men får tro behandlingen funker bra da, sånn at hun slipper å plages!

Vi har vært på 6 ukers kontroll denne uka, å her ser alt bra ut :) hun spiser som en hest å har blitt 4,3 kg nå! Jeg syns hun er blitt stooor, så rart å tenke på at noen er så store når de blir født ;)

Ja, urolig hvor fort de vokser! Vi får fortsatt kommentarer på at hun er liten, men jeg synes hun har blitt kjempestor. På kontrollen (da var hun blitt 7 uker) hadde hun lagt på seg 2 kg og 8 cm!

Vi har slitt litt med at vesla har vært mye i dårlig humør, men hat begynt å gå til kiropraktor. Viste seg at hun hadde noen låsninger, men nå er hun mye blidere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide jenta vår forrige uke. Da var hun 8 uker og hadde gått opp til 4680. Hadde lagt på seg over 200 gram fra uken før!

Babygym og vippestol har gitt meg muligheten til litt friere hender. Veldig deilig!

Nå øver vi litt på at hun skal venne seg til bli lagt ned når hun har sovnet, og ikke sove på oss på dag-/kveldstid hele tiden. Går fint noen ganger og andre ganger ikke. Samsover fortsatt hele natten.

MarenogAron: sover hun mer etter at dere begynte med Kiropraktor?

Endret av SaltnPepa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veide jenta vår forrige uke. Da var hun 8 uker og hadde gått opp til 4680. Hadde lagt på seg over 200 gram fra uken før!

Babygym og vippestol har gitt meg muligheten til litt friere hender. Veldig deilig!

Nå øver vi litt på at hun skal venne seg til bli lagt ned når hun har sovnet, og ikke sove på oss på dag-/kveldstid hele tiden. Går fint noen ganger og andre ganger ikke. Samsover fortsatt hele natten.

MarenogAron: sover hun mer etter at dere begynte med Kiropraktor?

Nei, hun sover vel ikke noe særlig mer, men hun skriker mye mindre og er i MYE bedre humør! Vi har blitt vant til at hun gråter konstant om hun ikke blir båret på, men nå har hun tålmodighet til å ligge på magen og trene i flere minutter. Og hun smiler og pludrer masse :) Når hun er trøtt er det bare grining, men det må hun nesten få lov til...

Vi har fått henne til å sove i stillestående vogn på dagen en gang, og fått henne til å sove i vugga på natta en gang. Spiser fortsatt minst annenhver time på natta, og hver andre/tredje time på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt sov hun fra 00.30 til 07.00!! Hurra for 6 timer sammenhengende søvn :)

Ellers har hun begynt å lage masse søte lyder, å smiler masse :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt sov hun fra 00.30 til 07.00!! Hurra for 6 timer sammenhengende søvn :)

Ellers har hun begynt å lage masse søte lyder, å smiler masse :)

Oi! Hvor gammel er jenta deres igjen? Tror jeg hadde blitt helt forskrekket hvis jenta her hadde gjort det. Hun våkner fortsatt hver 2.-3. time natten gjennom. Heldigvis godt sovehjerte slik at hun sovner med en gang hun har fått mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun blir 7 uker på mandag :) hun buker å våkne en gang om natta, når det er kommer ann på når hun spiser siste gang før vi legger oss, men som oftest i 4-5 tia, å så sover vi til 8-9, men i natt drøye hun det til 7, å så sov vi til 10 etter det :)

Hun får bare mme da, det metter vell mer enn morsmelk gjør det ikke?

Er det flere her som gir mme eller ammer alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jenta også allerede blitt over syv uker. Vokst åtte cm, og lagt på seg godt over en kg siden fødselen (gikk ned mer enn 10% så total vektoppgang er fin). Magen virker å bli noe bedre, og hun er generelt en veldig blid liten jente. Smiler til alt og alle.

Hun følger fortsatt sin egen døgnrytme hvor hun sover best og mest sammenhengende om dagen, og spiser hyppigst i løpet av natta. Så her blir det maks 1,5 time sammenhengende søvn på ho mor. Men det går seg nok til, stresser i alle fall ikke med det.

(Kun morsmelk her)

Endret av Quiet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun blir 7 uker på mandag :) hun buker å våkne en gang om natta, når det er kommer ann på når hun spiser siste gang før vi legger oss, men som oftest i 4-5 tia, å så sover vi til 8-9, men i natt drøye hun det til 7, å så sov vi til 10 etter det :)

Hun får bare mme da, det metter vell mer enn morsmelk gjør det ikke?

Er det flere her som gir mme eller ammer alle?

Amming her, men hun får mme hvis hun er hjemme med pappa. I og med at hun spiser så pass hyppig synes jeg det er vanskelig å få tid til å pumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos fysioterapeut igår med vesla, hun har vist noe problemer med nakken, muligens en skade av noe slag etter tanga. Det gjør at hun har en favorittside. Fysioterapeuten ville henvise henne til en manuell terapeut for videre utredning og behandling. Og hun mente det var noe problem med hofta som burde utredes. Hun skal jo det, men jeg hadde håpet hun mente det ikke var noe... Huff, er litt bekymret for vesla. I tillegg har hun sovet litt vel mye idag, ikke unormalt mye, men akkurat nok til at jeg blir enda hakket mer bekymret...

Hvordan har det gått med dere? Og har hun fortsatt å sove mye?

Jenta vår sover vanligvis ganske mye. Det har jo vært ganske varmt også, og tenker at de små kanskje blir litt slappere av det muligens? Jeg tenker at så lenge de er kvikke når de er våkne, så er vel mest sannsynlig alt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...