Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!

Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer Amens! :)

Jeg hadde milde rier over noen timer i går. Våknet tidlig i morges og oppdaget tegningsblødning. Har etter det hatt rier i varierende styrke og intervaller. Vært innom føden en tur på dagen, men hadde ikke mer enn 2 cm åpning. Ellers også andre tegn på at ting er i gang. Håper det snart tar seg opp og at riene blir kraftigere og regelmessige.

MarenogAron: håper det stabiliserer seg for din del. Snakket med en venninne forrige helg som har født to ganger, en gang ble hun igangsatt. Hun syntes ikke det var noe verre enn når det skjedde av seg selv. Men her har man sikkert individuelle forskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maman

Jeg blir nok neppe noensinne igangsatt for i natt klokken 03.10 kom dattera vår til verden:)

Gratulerer så mye med jenta deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har fått babyene sine! :)

Jeg vil også ha ut min snart, men kan vell enda gå ett par uker her... Er 38+5 nå, så det nærmer seg jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må lufte noen tanker her nå...

Har termin 19 april, var hos jordmor i dag og alt ser fint ut... Men så er det jo påske, så ingen ny kontroll før den 24 april, altså om to uker ( forhåpentligvis har jeg født før den tid..) jordmor mente at det ikke var noe problem siden alt ser bra ut, men tror nok det blir to lange uker!

Overtidskontrollen på sykehuset trodde hun ville bli den 26 om det skulle bli behov for det, altså en uke etter termin, så det er vell det som er normalt..

En annen bekymring er at det er 9 dager fra menstermin til ultralydtermin, så den 24 vil jo være 14 dager etter mensterminen, men det er vell kun OUL terminen de går ut i fra....

Jaja, vi får satse på at han eller hun kommer snart og at det ikke trenger å bli en bekymring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 19 april, var hos jordmor i dag og alt ser fint ut... Men så er det jo påske, så ingen ny kontroll før den 24 april, altså om to uker ( forhåpentligvis har jeg født før den tid..) jordmor mente at det ikke var noe problem siden alt ser bra ut, men tror nok det blir to lange uker!

Overtidskontrollen på sykehuset trodde hun ville bli den 26 om det skulle bli behov for det, altså en uke etter termin, så det er vell det som er normalt..

En annen bekymring er at det er 9 dager fra menstermin til ultralydtermin, så den 24 vil jo være 14 dager etter mensterminen, men det er vell kun OUL terminen de går ut i fra....

Jaja, vi får satse på at han eller hun kommer snart og at det ikke trenger å bli en bekymring :)

Jeg har termin 20 april, var hos jordmor i forrige uke og hun ville ha meg inn tirsdag neste uke pga påsken. Da er det litt under to uker siden forrige time, så tenker det blir omtrent det samme som du har fått bare litt forskjøvet? Overtidskontrollen blir i uken etter påske, men tror ikke hun nevnte noen dato for meg. Mensterminen min er 7 dager før UL-terminen, men denne er det ingen som har vært interessert i etter UL-terminen ble satt.. Vi får håpe de kommer når de skal, så vi slipper tenke på overtiden, men akkurat nå synes jeg det er helt uvirkelig at ting skal begynne av seg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at den er kjip :/ Men om du skulle bli urolig for noe, så går det jo an å ringe føden. Den stenger aldri :)

Jeg kommer ikke til å gå over termin i alle fall. Har vært innlagt på observasjon siden mandag pga høyt blodtrykk og økende mengde proteiner i urinen, så i stad ble jeg satt igang. Wææ!! Kanskje jeg blir mamma i dag eller mest sannsynlig i morgen. Kjempeskummelt og kjempespennende på samme tid. Wish me luck :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår kom om morgenen 8. april etter en rask og veldig intens fødsel 4 dager før termin. Hun er nydelig!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at den er kjip :/ Men om du skulle bli urolig for noe, så går det jo an å ringe føden. Den stenger aldri :)

Jeg kommer ikke til å gå over termin i alle fall. Har vært innlagt på observasjon siden mandag pga høyt blodtrykk og økende mengde proteiner i urinen, så i stad ble jeg satt igang. Wææ!! Kanskje jeg blir mamma i dag eller mest sannsynlig i morgen. Kjempeskummelt og kjempespennende på samme tid. Wish me luck :)

Oj så spennende! Masse lykke til, tenk snart er ventetiden over:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår kom om morgenen 8. april etter en rask og veldig intens fødsel 4 dager før termin. Hun er nydelig!

Gratulerer så mye med lillejenta!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer jo babyene i full fart her :) heldige alle dere som er ferdige!

Det er virkelig både spennende å småskummle tider dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse lykke til! :)

Gratulerer! :strix:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har babyen blitt tre uker,og alt går knirkefritt så langt (bank i bordet...). Fikk såre brystvorter som blødde, men etter litt over en uke så var sårene borte. Var også på vei til å få barselfeber, men etter et døgn med frysninger og feber så gikk det heldigvis over av seg selv!

Men lurer på noe angående amming, om noen av dere har erfaring med det. Ved hver amming, om det er dag eller natt, tom eller full pupp, så hekter hun seg av og på og av og på. Hun suger i noen sekunder før hun slipper, også skal hun suge igjen. Slik fortsetter hun som oftest til hun sovner. Det blir ganske slitsomt, og jeg skjønner ikke helt hvorfor hun er så urolig.... Har dere noen peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse masse lykke til MarenogAron! Det går nok kjempefint. :)

Og ikke minst Gratulerer så mye SaltnPepa :blomst:

Her i huset er vi alle forkjøla. Til og med litla er forkjøla og til tider er hun helt tett i nesa stakkar... Hun er egentlig en veldig snill liten jente, men på nettene nå har hun begynt å tulle litt... Men forstår det jo veldig godt. Ikke så kjekt å plutselig ikke få puste :(

Håper at forkjølelsen snart går bort og at spesielt den lille blir frisk. Ikke noe kjekt med en syk nyfødt baby.. Kjenner faktisk at jeg er utrolig glad hun kom over termin og fikk lagt litt på seg. Hadde hun komt før termin som jordmor trodde hadde hun vært under 3000g og ikke vært like motstandsdyktig.

Ellers går ammingen fint, men jeg må spise som en gal for å ikke rase ned i vekt. La bare på meg 9kg, så har ikke så mye å gå på, og er ganske slank fra før.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld ble vi foreldre til verdens nydeligste lille jente <3 Fødselen ble ikke helt som planlagt, og endte i akutt hastesnitt (heter det det?), men nå er det endelig overstått. De har prøvd å sette meg i gang grunnet svangerskapsforgiftning helt siden torsdag, men kroppen min var jammen ikke enkel å få i gang. Tar hele historien i fødetråden.

Men nå koser vi oss hvertfall på sykehuset med verdens nydeligste lille tulle på 2,8 kg og 47 cm. Født 11 dager før termin.

Edit: Må legge til at jeg hadde ingen grunn til å være bekymret for ammingen. Jeg fikk lagt henne til brystet allerede mens de sydde igjen såret, og hun slukte puppen rått etter bare noen sekunders søking. Etter at jeg ble kjørt til intensiven for overvåkning, fikk hun og pappaen være der litt til. Hun lå på den andre puppen i to timer før de gikk opp og jeg skulle sove ut.

Endret av MarenogAron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld ble vi foreldre til verdens nydeligste lille jente <3 Fødselen ble ikke helt som planlagt, og endte i akutt hastesnitt (heter det det?), men nå er det endelig overstått. De har prøvd å sette meg i gang grunnet svangerskapsforgiftning helt siden torsdag, men kroppen min var jammen ikke enkel å få i gang. Tar hele historien i fødetråden.

Men nå koser vi oss hvertfall på sykehuset med verdens nydeligste lille tulle på 2,8 kg og 47 cm. Født 11 dager før termin.

Edit: Må legge til at jeg hadde ingen grunn til å være bekymret for ammingen. Jeg fikk lagt henne til brystet allerede mens de sydde igjen såret, og hun slukte puppen rått etter bare noen sekunders søking. Etter at jeg ble kjørt til intensiven for overvåkning, fikk hun og pappaen være der litt til. Hun lå på den andre puppen i to timer før de gikk opp og jeg skulle sove ut.

Gratulerer^_^

Ikke kjekt med akutt hastekeisersnitt nei, delte rom på barsel med ei som måtte ha det og hun virket mer redusert enn meg.

Veldig fint at hun tar puppen så greit, jeg ligger på etterskudd med melkeproduksjonen og må supplere med MME.

Ellers var jeg redd for å bli deprimert etter fødsel siden jeg slet med depresjon etter fødsel, men det har heldigvis ikke skjedd. Når jeg har henne til brystet og ellers når hun ligger med meg, så kjenner jeg intens kjærlighet. Kjenner at det er ganske ufattelig at man kan elske noe så høyt! Hun er forøvrig kjempe snill, veldig lite grining og klaging^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...