Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!


Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Endelig har jeg litt overskudd og tid til en kjapp oppdatering. :)

Vår nydelige, lille sønn kom til verden den 28. februar seks dager før termin. Det ble helt ærlig en forferdelig tøff og brutal fødsel med mye komplikasjoner, og vi måtte være fem dager på barsel (pluss tilbake på noen kontroller etter hjemreise) siden han fikk gulsott. Det har vært ufattelig slitsomt, stressende, vondt - men samtidig helt ubeskrivelig fantastisk å endelig ha han hos oss!

Han veide 2695 gram, og var 49 cm lang (veldig tynn og lang!), men er absolutt helt perfekt og selvfølgelig den skjønneste gutten vi kan tenke oss. :rodmer:

Jeg håper av hele mitt hjerte at dere andre får en mye bedre opplevelse av fødselen enn meg, og ønsker dere masse lykke til! :blomst: Det er godt man ikke vet på forhånd hvordan det kan bli, så gled dere til den helt spesielle tiden og kosen med de nyfødte.

Gratulerer så mye med den lille gutten! :) Veldig trist å høre at fødselen ikke gikk helt som planlagt. Jeg har selv slitt veldig etter min første fødsel, ettersom det ble en på alle måter tung opplevelse for meg. Nå skal jeg i ilden igjen når som helst, og kan ikke gjøre annet enn å håpe og tro at det går bedre denne gangen. Pass på deg selv fremover, og vær obs på kroppens og hodets signaler. Ikke vær redd for å søke profesjonell hjelp om du trenger å bearbeide fødselen!

Kos dere med den lille gutten! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med gutten deres Zoi :blomst:

Trist å høre at fødselen ble såpass tøff, men heldigvis er det over nå. Håper dere koser dere masse i tiden fremover....

Ja, da var det i gang jenter.... Hvem blir neste?? :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer zoi! :)

Ja, da var det i gang jenter.... Hvem blir neste?? :bond:

:opplyser: Jeg melder meg frivillig! :jepp:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Zoi, artig at gruppa endelig er i gang! :)

Hvordan planlegger dere å gjøre det med nattamming? Amme i senga, eller har dere en egen ammestol på soverommet?

Stua vår er i en annen etasje, så det er helt uaktuelt å nattamme et annet sted enn på soverommet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maman

Gratulerer så mye Zoi:) første mamma ut! Håper du kommer deg og får slappet av etter en hard start!

Nattamming blir gjort i senga her, så trenger man ikke våkne så veldig... Man ligger i stedet for å sitte...mer behagelig egentlig.

Er det bare jeg som har en trang til å spørre internett om når jeg skal føde? Litt flaut men.... flirer alltid litt av alle "Er jeg gravid"-trådene, men etter å ha gått med fødselstegn i flere uker nå uten resultat føler jeg for å opprette en "Når skal jeg føde"-tråd... Frustrerende at ikke google og forum har svar på alt altså;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som har en trang til å spørre internett om når jeg skal føde? Litt flaut men.... flirer alltid litt av alle "Er jeg gravid"-trådene, men etter å ha gått med fødselstegn i flere uker nå uten resultat føler jeg for å opprette en "Når skal jeg føde"-tråd... Frustrerende at ikke google og forum har svar på alt altså ;)

hehe... kjenner meg litt igjen... Har nok lest de fleste "tegnene på at fødselen er i gang" artikler.... Føler jeg har tegn på fødsel hver dag nå, men det uteblir jo bare.... :P

Men sånn sett litt fint også.. Har sååå mye jeg vil gjøre før hun kommer. Samtidig som jeg er drittlei og helst vil at vannet skal gå NÅ!

Ang nattamming så fant jeg ut sist gang at jeg bare samsover og gir mat sånn i "halvsøvne". Det gir mest søvn for mamma og pappa, og en mer fornøyd baby. Men viss hun synes det er greit å legges tilbake i egen seng etterpå, så blir det å sitte å amme i sengen bare.. Det gikk ikke sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg får til liggende amming denne gangen. Det klarte jeg aldri å lære meg sist, så det ble mange timer sittende på sengekanten. Å gå ut av soverommet for å nattamme er fullstendig uaktuelt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ! Jeg er utålmodig til tusen! Er så lei av en verkende kropp som aldri får sikkelig med hvile! Kynnerene, nedpresse og stikkingen nedentil er nesten ikke til å holde ut til tider! Var til skjekk til jordmor på fredagen å hadde da 2cm åpning og var moden, men skjer jo ikke noe mer! Vurderer å ringe føden i ettermiddag for å få litt hjelp til å sette igang ting, men tviler på at de vil gjøre så mye. Hadde en veldig rask fødsel sist så frykter at all denne modningen gjør den enda kjappere denne gangen og da rekker vi neppe fram til sykehuset! Et lite klageinnlegg sånn mens jeg sitter med kynnere hvert 7 min! Håper dere andre er i bedre form enn meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord og gratulasjoner. :hjerte:

Det blir spennende å følge med her fremover nå, hvem blir neste mor ut?! ;) Selv skjønte jeg ikke at det var modningstegn jeg hadde, trodde det bare var disse kraftige kynnerene jeg hadde hatt siden rundt jul. De hadde jo riktignok blitt enda sterkere, og føltes ut som om de kom konstant de siste ukene og spesielt dagene. Slimproppen så jeg heller ikke noe til, så tenkte at det kom til å drøye litt. Men der tok jeg visst feil...

Tenker dere andre å skrive om fødselen deres her? Litt usikker på om noen ønsker å lese det, og vil ikke skremme noen heller. :vetikke: Samtidig tenker jeg at det er jo mulig det er en måte å bearbeide alt på også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi kan lage en egen tråd med fødselshistorier? Så kan man kanskje lese historiene etter sin egen fødsel om man er redd for å bli skremt :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord og gratulasjoner. :hjerte:

Det blir spennende å følge med her fremover nå, hvem blir neste mor ut?! ;) Selv skjønte jeg ikke at det var modningstegn jeg hadde, trodde det bare var disse kraftige kynnerene jeg hadde hatt siden rundt jul. De hadde jo riktignok blitt enda sterkere, og føltes ut som om de kom konstant de siste ukene og spesielt dagene. Slimproppen så jeg heller ikke noe til, så tenkte at det kom til å drøye litt. Men der tok jeg visst feil...

Tenker dere andre å skrive om fødselen deres her? Litt usikker på om noen ønsker å lese det, og vil ikke skremme noen heller. :vetikke: Samtidig tenker jeg at det er jo mulig det er en måte å bearbeide alt på også.

Jeg hadde ikke hatt noe imot det, er litt sånn: forbereder meg på det verste, håper på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig i at det kunne være kjekt å hatt en "fødselshistorier mars/april 2014" tråd :) Uansett hvor tøff, lett, skummel, smertefull osv en fødsel er, så er det ALLTID spennende og rørende å lese. Det er også fint å skrive ned opplevelsen , tanker og følelser en hadde for å bearbeide en evnt traumatisk fødsel som Zoi skriver.

So bring it on for min del :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir spennende å følge med her fremover :-)

Jeg er fortsatt mye trøtt, og det virker som om jeg kan sove halve døgnet. Har kynnere kombinert med murringer i korsryggen. Spesielt på ettermiddag og kveld. Har stikninger i skjeden, og hadde litt strålinger nedover i ene låret i går. Det er vel kanskje dette som er modningstegn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Kanskje vi kan lage en egen tråd med fødselshistorier? Så kan man kanskje lese historiene etter sin egen fødsel om man er redd for å bli skremt :)

Det var en god idè :) støtter den! Er det noen som oppretter tråden..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så mye Zoi:) første mamma ut! Håper du kommer deg og får slappet av etter en hard start!

Nattamming blir gjort i senga her, så trenger man ikke våkne så veldig... Man ligger i stedet for å sitte...mer behagelig egentlig.

Er det bare jeg som har en trang til å spørre internett om når jeg skal føde? Litt flaut men.... flirer alltid litt av alle "Er jeg gravid"-trådene, men etter å ha gått med fødselstegn i flere uker nå uten resultat føler jeg for å opprette en "Når skal jeg føde"-tråd... Frustrerende at ikke google og forum har svar på alt altså ;)

Ha ha! Høres ut som meg, ja. Blir nesten litt irritert over at jeg ikke finner noe svar heller.. :wink:

Hadde maserier hvert 3. minutt over noen timer i går kveld/natt, men våknet like gravid og smertefri i dag allikevel gitt.. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har formen vært upåklagelig, så i dag har jeg faktisk gått opp ett fjell... :wow: Det tok 1 time opp og 1 time ned. Er ca 10% stigning.

Grunnen er at jeg hååper det setter i gang fødsel. Er 39 uker nå, og storebror fyller året neste uke. Ønsker virkelig ikke at de skal fødes på samme dato. Hadde også vært fint å føde nå og komme hjem til storebror sin bursdag, og kunne hatt feiring neste helg.

Så nå håper jeg at all bevegelsen virker og at det blir fødsel de neste dagene.. Viss ikke sitter jeg bare igjen med ett litt mer løst og ubehagelig bekken :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har formen vært upåklagelig, så i dag har jeg faktisk gått opp ett fjell... :wow: Det tok 1 time opp og 1 time ned. Er ca 10% stigning.

Oh, det er lenge siden jeg kunne legge ut på en sånn tur :fnise: Gikk litt for fort til bussen i dag, og det var nok til å utløse en mindre sexy gange de neste timene... Får satse på at det ikke blir bursdag på samme dag. Vi har litt familiebursdager i ukene fremover også, men satser på at baby holder seg inne i magen en stund til :)

Jeg har vært på jordmorkontroll i dag. Uke 36. Hodet er festet og alt ser fint ut. Baby ligger med ryggen mot høyre side. De fleste ligger visst med rygg mot venstre ettersom jeg har skjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt treig, men gratulerer, Zoi! :) Spennende at bebisene er på vei ut nå :) Jeg vil også gjerne lese fødselshistorier. Jeg bryr meg ikke om det er en "vanskelig" eller perfekt historie.

Ser at mange av dere har "modningstegn" og kynnere og alt mulig :) Jeg har ikke noe av dette og er i stort sett god form minus veldig trøtt og vondt i bekken. Er dette et dårlig tegn? :P Jordmor sa at hun har født 3 ganger og aldri hatt kynnere, og at det man kjenner på/ikke kjenner behøver ikke å ha noe å si.

27 dager til termin :O Han ligger nedover, men hodet er ikke festet. Håper det skjer :) Ellers har han det fint (tror jeg) og jeg har gått opp 9.8 kilo for å være nøyaktig. Rart at det er såpass, for det føles ikke sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...