Gå til innhold

Slo han meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Ts her. Det jeg siterte. Er jo derfor jeg skriver her, fordi jeg vet ikke hvordan vi skal gå veien videre herfra. Vi skal snakke mer sammen i kveld, har ikke hatt tid før. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal gripe dette an.

Anonymous poster hash: 4ff8b...585

Han har allerede lagt alt ansvaret for hendelsen på deg.

"Det eneste han har sagt i dag var at det var dumt at han slo, men at jeg ikke må provosere han, for da kan sånne ting skje."

Så da vet du det. Hvis du ikke passer deg så kommer han til å banke deg.

I min bok er det ikke mer å snakke om. Det ER krisesentermateriale. Han hevder sin rett til å holde deg fast når det passer han, og banke deg dersom du provoserer ham. Og jeg blir skremt av de som bagatelliserer og fordeler skyld i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

La oss snu situasjonen.

Hadde TS vært den som holdt han fast, og han hadde knocka til henne, mens hun hadde slått til han etter der igjen.. Tror dere noen hadde reagert på samme måte? Nei.

Og jeg er jente.

Anonymous poster hash: 2406c...231

Hvis du faktisk greier å holde en voksen mann så hardt fast at noe slikt kan skje. Så imponerer du meg.

Jeg kan sette meg på min mann med hele kroppen. Han bare plasserer meg et sted hvis det passer ham slik, helt fint uten å slå eller bruke vold på noen som helst måte. Nå pleier jeg ikke å sitte på ham for å presisere.. det er ikke mulig å holde han igjen om jeg skulle ønske det heller.

Faktisk er min 15 år gamle sønn som veier 20 kilo MINDRE enn meg sterkere og ville uten problemer forflyttet seg vekk fra meg uten å røre et hårstrå på meg, om han måtte. (Pleier ikke sitte på ham heller altså..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Så klart han gjorde, siden du slo til ham først!

Hvorfor holdt han henne fast? Pleier du å holde fast voksne folk? Hvis noen holder deg fast, hva gjør du?

Og hvorfor tolker du situasjonen slik at hun slo først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han holdt meg fast fordi han var sliten og ville sove. Han vet meget godt at jeg har klaustrofobi, så at jeg knocket til han var fordi jeg ikke takler når noen ikke slipper når jeg ber om det. Det var slettes ikke med vilje. Hans reaksjon var å slå til meg midt i kjeven. Jeg vet han har gått på kampsport og at det var en refleks.

Det jeg lurer på er om noen har opplevd noe lignende, og hvordan kom dere dere gjennom det. Han er ikke voldelig av seg egentlig og har ikke slått før. Jeg vet bare ikke hvordan takle dette.

Anonymous poster hash: 4ff8b...585

Jeg sliter også med klaustrofobi og ville helt sikkert gjort noe lignende. Det at han reagerte med refleks gjør det til et uhell, spesielt om han aldri har gjort det tidligere. Jeg har tenkt litt på det, og det er ikke bra sånn som det er idag at en kvinne kan slå en mann, men en mann ikke kan slå en kvinne. Legg episoden bak dere!

Anonymous poster hash: b4821...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du slo han først, han slo tilbake. høres ut som likestilling for meg.



Anonymous poster hash: 6b93d...f60
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet jeg tenker annerledes enn mange. Jeg er ikke spesielt opptatt av skyldfordeling i et forhold mellom to voksne mennesker, men mer i å finne løsninger som gjør at begge er trygge om mulig.

Vi er ikke feilfrie noen av oss. Jeg har selv ikke spesielt problemer med et blåmerke eller fysisk smerte opp til et visst punkt. Personlig har jeg problemer med å være redd, og å måtte gå på eggeskall fordi noen rundt meg er uforutsigbare. Jeg har problemer med å bli utsatt for emosjonell/psykisk mishandling. Fysiske trusler, utførte eller uttalte, er for meg verst emosjonelt.

Om ts klarer å legge redselen bak seg kan bare hun finne ut. Kanskje han kan hjelpe henne (med å forstå at han brukte makt for å føle at han mestret situasjonen? Om det var det han gjorde?) Jeg tror ikke at å bare legge skylden over på henne hjelper (som å si at hun ikke skal/bør gjøre ham så sint), da fraskriver han seg ansvar for egne handlinger.

Det er vondt å gå rundt og være redd i sitt eget hjem. Enten det er over lengre tid eller i noen situasjoner. Da bør man prøve å finne løsninger for å endre ting. Noen fryktreaksjoner er ikke viljestyrte, så det er ikke alltid man kan legge ting bak seg bare med å bestemme seg for det.

Jeg håper dere fikk snakket godt ut om det som skjedde, og at dere finner/fant en løsning som blir bra for dere.



Anonymous poster hash: cdb17...7da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man holder ikke fast folk "fordi man ikke vil krangle" (eller var krangelen fysisk?). Da sier man bare at man får ta krangelen i morgen, jeg vil sove. Jeg skjønner ikke vitsen med å holde deg fast for å få frem det poenget? Og det at han visste at han ville få frem en panikkreaksjon fra deg gjør det bare enda verre. Så dette er (slik jeg ser det) voldshandling #1.

Så slo du til han med et uhell. Det er jo selvsagt dumt, men du gjorde det jo ikke med vilje. Fikk han det med seg at det var et uhell? Eller slo han i selvforsvar fordi han trodde du slo med vilje?

Uansett om han slo tilbake i selvforsvar eller refleks, så er det IKKE greitt! Likestilling? Ja, hvis dere hadde vært like sterke. Men det er dere ikke. Han er MYE sterkere enn deg, og hans slag kan gjøre MYE større skade på deg enn det ditt slag gjorde på han.

Og det at han nå advarer deg om å ikke provosere han? Hvordan mente han at du provoserte han? Ved å slå han med et uhell? Denne advarselen tolker jeg som at han ikke har kontroll på knyttneven sin. Da er det jo forsåvidt lurt at han advarer deg, men vil du gå rundt og være redd for at han blir provosert?



Anonymous poster hash: fb2fc...4db
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skyt meg nå, jeg vet jeg har stygg humor.

Men sånn eeeegentlig var jo dette en litt komisk situasjon. Han holder deg i armen, du får klaustofobisk panikk og drar til han i ansiktet. SÅ smeller han til deg i ditt ansikt fordi han har fått slårefleks av kampsporttrening. Hehe.

Sånn sett en veldig dårlig kombinasjon i et par. Ser for meg noen situasjoner i framtiden der det kan bli flere slag, og da alltid dobbelslag siden den ene personen trigger den andre.



Anonymous poster hash: a3448...de8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor holdt han henne fast? Pleier du å holde fast voksne folk? Hvis noen holder deg fast, hva gjør du?

Og hvorfor tolker du situasjonen slik at hun slo først?

Det utelot TS å si noe om. Men få voksne holder hverandre fast helt uten grunn, så her ligger det nok noe mer til grunn.

Når det gjelder slå først så skrev TS "greide jeg å knocke til han", og at han så slo. Det står klart og tydelig, så ingen behov for å tolke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det utelot TS å si noe om. Men få voksne holder hverandre fast helt uten grunn, så her ligger det nok noe mer til grunn.

Når det gjelder slå først så skrev TS "greide jeg å knocke til han", og at han så slo. Det står klart og tydelig, så ingen behov for å tolke.

Han har tydelig andre grenser enn normale voksne i utgangspunktet når han holder henne fast i en krangel. Og at han følger opp med å slå stempler ham som kvinnemishandler i mine øyne.

Hun "greide" å knocke til ham, og du tolker det som at da har hun bedt om å få seg et slag i ansiktet med knyttneve, fordi hun slo først? Jeg greide å gi min mann et kne i ballene når jeg skulle krabbe over ham og ut av senga. Så da kunne han bare slå meg fordi jeg begynte?

Ønsket her er altså å rettferdiggjøre mannen med en liten mistanke om at hun nok egentlig fortjente det, for hun hadde sikkert gjort ham noe først, og at han derfor holdt henne fast? Så det er HAN som er offeret altså..?

Hysteriske kvinnfolk fortjener juling. Right.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Kom til å tenke på denne gamle tråden min her om dagen. Kan gi en liten oppdatering.

Vi er fortsatt sammen, han har heller ikke slått etter denne episoden. Det jeg kom frem til etter å ha lest hele denne tråden nå i ettertid, er enkelte svar. Når jeg opprettet denne tråden var det ikke lenge etter det som skjedde. Han hadde da gått å lagt seg, jeg var fortsatt våken. Når jeg skrev denne var jeg livredd og i sjokk og trengte noen å snakke med. Det at da noen føler de må komme med krasse og stygge svar, det sier mer om dem enn meg i hvertfall. Mitt håp da jeg lagde denne tråden, var erfaringer fra andre, hva de hadde gjort. Ikke svar om hvor tafatt jeg var, hvorfor jeg kalte overskriften for det jeg gjorde etc. Poenget med denne oppdateringen, er egentlig for å få kanskje noen til å tenke. Det er ikke alltid at de styggeste og krasseste svarene passer i alle tråder, noen ganger kan man faktisk strekke ut en hjelpende hånd til noen som trenger det. Til de av dere som kom med gode råd, jeg lyttet til dem og meg selv, så tusen takk for det! De har faktisk hjulpet enormt mye :blomst:

  1. Jeg tok min del av skylden for krangelen, ja jeg greide å nikke til han når jeg skulle rive meg løs.
  2. Da slo han til meg midt i kjeven.
  3. Vi snakket sammen, jeg fikk en vag unnskyldning, men han tok ikke på seg sin del av skylden.
  4. Han har fortsatt ikke tatt sin del av skylden. Han bruker "feie-under-teppet", altså at nå er det så lenge siden, så han skjønner ikke at jeg fortsatt kan slite med dette.

Så hvorfor er vi sammen? Fordi jeg oppriktig tror at dette ikke kommer til å gjenta seg, vi har begge jobbet med å forbedre kommunikasjonen. Forholdet er fortsatt turbulent, så kanskje jeg er dum som ikke har gått for lengst? Uansett, så kommer det seg. Jeg har ikke troen på å gi opp et forhold så lett, derfor er vi sammen den dag i dag.

Uansett, så er denne oppdateringen ment som følgende: Det er ikke alltid det riktige valget å komme med krasse og slemme svar. Det går an å tenke på at den som skriver faktisk er et menneske de og, dermed burde man kanskje tenke seg litt bedre om enkelte ganger. Jeg takker, igjen, alle som kom med gode råd.

- TS



Anonymous poster hash: 4ff8b...585
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...