Gå til innhold

Slo han meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synd det er slik at jenter kan "knocke" til menn, men så fort det er omvendt så blir det ramaskrik til tusen. Det er faktisk mange menn som lever under forferdelige forhold også, både psykisk og/eller fysisk mishandling. Jeg var sammen med ei kvinne som hadde "psykopatiske tendenser" som dere kaller menn med lignende "utbrudd". Hun spyttet når vi kranglet, hun kunne slå, klype, sparke, kaste ting ++ . Jeg slo henne ALDRI tilbake, for jeg visste, hvis jeg hadde gjort det èn gang hadde alle hengt seg opp i DET, og oversett de årene JEG hadde blitt slått, bare fordi rollene var byttet om.

Blir som at et barn mishandler en hund hver eneste dag i flere år, med sparking, slåing, lugging, you name it. Og hvis hunden en dag "glefser" (les:glefser, ikke skambitt) etter ungen etter x-antall år med mishandling så blir hunden avlivet umiddelbart.

Greit nok at menn har mer kraft og er i de fleste tilfeller sterkere, men det forandrer ikke det faktum at jenter også SLÅR. I dette tilfelle slo jenta først, og mannen "forsvarte" seg med samme mynt. Vold hører ikke hjemme i noen forhold, og personlig ville jeg aldri rørt ei kvinne, på grunn av prinsipper. Men det bør gjelde BEGGE veier. Menn skal godta å bli slått og mishandlet på alle måter, men er det omvendt, så er kvinner plutselig mye mer sårbare?

Helt enig KateW, overskriften burde vært "Slåss vi" eller "Slo jeg han". Hvorfor syns dere det er verre med at han "svarte" med et slag, enn at hun faktisk slo han først? Jeg støtter som sagt INGEN form for vold, men vil dere ikke ha likestilling i landet her da?

Jeg har også trent kampsport i årevis, og jeg har blitt trent opp til å ha masse selvdisiplin, noe som vil si at jeg svært sjelden blir provosert. Det at man har gått på kampsport er i alle fall ikke "unnskyldning" for å slå dama si. Likevel så bør heller ikke du slå han først. Punktum!



Anonymous poster hash: 89cde...479
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maria_Marihøne

Bare det at han holdt deg fast er overhodet ikke akseptabelt. Vil du ikke heller være i et forhold det man kan kommunisere og diskutere uten å være fysisk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor holdt han deg fast, hvorfor slo du ham heller enn å si fra, hvorfor slo han heller enn å trekke seg unna? Høres ut som om dere trenger å jobbe med kommunikasjon og å ta hensyn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfelle slo jenta først, og mannen "forsvarte" seg

Iflg startinnlegget holdt han henne fast med makt! Hun kjempet seg løs og han svarte med å slå. Syns det er i overkant, men jeg var jo ikke der. ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at han ikke skulle "holdt henne fast" (vi vet ikke hvor alvorlig det var), men hvis det hadde vært omvendt hadde ingen brydd seg. Jeg har vært sammen med flere damer, både kjærester og de jeg har "holdt på" med, og felles for alle er at jenter også kan være aggressive. Om ikke nødvendigvis slå, så har jeg blitt "holdt fast" mange ganger. Jeg har ikke svart med vold uansett.

Jeg syns synd på TS, og har sympatier for henne, men samtidig så blir jeg provosert over mange av svarene som er "begynn å pakke" osv. Akkurat som mannen har ALL skyld. Med mindre mannen er et svin, notorisk mishandler og/eller hyppig slår og skader, så er jeg enig. Men hvis dette er en enkelt hendelse hvor de "sloss", altså det gikk begge veier, så er det latterlig å skylde utelukkende på mannen.

Jeg vet om flere kvinner som roper høyt så fort de blir "slått" på fest, selv om de faktisk ble truffet i uhell osv. Overdrivelse til tusen. Nå sier ikke jeg at TS eller alle som hevder de blir slått overdriver, men ofte er det ramaskrik uten like når det har skjedd kvinner noe, mens mannen bare har "godt av det" som regel.

Noe annet som er latterlig, er hvordan TS fremstiller overskriften på tråden. Selvfølgelig slo han, men det gjorde du også? I tillegg forsvarer du han jo og nekter å flytte (sier ikke at det ikke er riktig), så hva er det du vil med denne tråden? Få sympatier? Oppmerksomhet? Tell me



Anonymous poster hash: 89cde...479
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få poengtere at vold overhodet ikke er akseptabelt, uansett hvilken side det kommer fra. Når et forhold har gått til det skrittet hvor det utøves vold, så bør man vurderer forholdet. Klarer man ikke lenger å kommunisere uten å slå eller mishandle så er forholdet over for min del. Greit nok, krangler man om et sinnsykt ømt tema etter en lang og slitsom dag, så kan man gjøre ting man angrer på, men man SLÅR uansett ikke den man liksom "elsker".

Jeg blir bare frustrert over hvordan denne tråden blir femstilt. Jeg har selv opplevd å bli trakassert, psykisk mishandlet og slått av ei kvinne, som ALLE trodde var så snill og grei. Så jeg blir provosert når mannen til stadighet, uten å vite bakgrunn, automatisk får skylda når en situasjon oppstår. For min del så er det en skrevet regel om at man ikke slår kvinner og barn, og jeg kommer aldri, uansett hva som skjer til å slå jenta eller barnet mitt. Men da burde ikke kvinnen i huset "få lov" heller.

Forskjellen er at menn snakker ikke om det, på grunn av skamfølelse. Mange (langt fra alle) jenter roper rundt seg så fort de blir "slått", og mannen blir med en gang den store stygge ulven. Men hadde dere visst hvor mye "manne-mishandling" det foregår bak lukkede hjem i Norge så hadde dere blitt skremt. Kvinner kan være monster, og etter min erfaring, mye verre enn menn. De er mer utspekulerte og sårer på andre områder enn å "kun" gi et slag i ansiktet under en intens krangel.

Dette er faktisk første gangen jeg snakker (skriver) om det, og Gud hvor glad jeg er for at jeg kom meg ut av det forholdet. Jeg syns synd på neste mann som får den kvinnen.

Nå var det ikke meningen å spore av tråden, men jeg syns det er et svært viktig tema. Og svarene har provosert meg kraftig. NEI, det er IKKE riktig av mannen å fysisk holde henne (vi vet ikke hvorfor han gjorde det, var hun ute av kontroll? var hun truende?), det er IKKE riktig av henne å slå han, og det er IKKE riktig av han å slå tilbake. Jeg støtter ingen av handlingene. Men å dra konklusjonen om at mannen er den stygge ulven, og at hun må komme seg unna fortest mulig, ut i fra det hun skrev, er for meg på grensen til komisk.



Anonymous poster hash: 89cde...479
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS skriver ikke at hun slo ham, men at hun greide å knocke til ham da hun prøvde å slite seg løs. Jeg tolker det som at det var et uhell? Det er da ikke noe kritikkverdig ved det. Det hadde jeg ikke synes om det var en mann som "knocket" heller. Uansett burde han ikke ha holdt henne fast.

For ordens skyld, jeg tolererer ikke vold mot verken kvinner eller menn.

Endret av Harlekin
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS skriver ikke at hun slo ham, men at hun greide å knocke til ham da hun prøvde å slite seg løs. Jeg tolker det som at det var et uhell?

Det gjør jeg også. Og uansett er det mannen som legger premissene når han velger å bli fysisk og holde fast. Det er ikke bra.

Men man vet jo lite om situasjonen selvfølgelig. Kanskje han holdt henne fast for å hindre at hun pælma glass og tallerkener i veggen... Jeg vet bare at jeg klikker mentalt når en mann holder meg fast under en krangel, for å hindre meg i å stikke av for eksempel. Det føles som et overgrep rett og slett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er egentlig at mannen umiddelbart blir trekt frem som konemishandler, drittsekk, osv osv. Vi vet ikke hva kvinnen gjorde for å "utløse" dette. Kvinner kan vri på mye rart, og få ting til å virke MYE verre enn hva det er, når de selv ofte er den verste "mishandleren" i forholdet.

Hvis han fysisk holdt henne uten "grunn", og hun traff ham TILFELDIGVIS med et uhell når hun prøvde å komme seg løs, og han i tillegg gikk etter for å denge løs på henne, så er jeg enig i at mannen er en drittsekk. Dessverre så klarer jeg ikke helt å tro at det var slik. Dette blir bare synsing, men min erfaring fra lignende hendelser: De kranglet, jenta opptrådte provoserende/truende, var ute av kontroll og ble hysterisk på mannen. Han "holdt henne fast", hun ble enda mer hysterisk og slo han, og da slo han tilbake i sinne/hevn.

Jeg forsvarer ikke mannen uansett, man bør ikke slå kvinner. Men om det var dette som hendte, hvem er verst egentlig? Som sagt, jeg aner ikke hva som skjedde eller hva som utløste det. Ingen her bortsett fra TS vet det. Bare ikke trekk mannen ned uten at man vet noe sikkert. Mange mannfolk blir beskyldt for vold, voldtekt, mishandling av kone og barn uten at det faktisk er reelt, pga konas bitterhet og hevnaksjoner for noe.

Beklager, men jeg har vært der, og vet hvordan ting KAN være. Ikke ta alle ramaskrik om slåing for god fisk. Dette er mer rettet mot de kvasse svarene, og ikke kritikk av TS i utgangspunktet, selv om hun dessverre blir "offer" for mine litt småampre innlegg.



Anonymous poster hash: 89cde...479
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han han slått en gang, vil han med stor sannsynlighet slå igjen. (For lignende krangler vil nok dukke opp senere i forholdet)

Dette er ikke greit.

Ville tatt en ordentlig prat om det som skjedde, så kan du jo se an reaksjonen hans på det han har gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Moose er vel den eneste i tråden som har hatt noe vettugt å si... Enda en kvinne som lar seg denge og som etterpå unnskylder og glatter over episoden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun "knocka" han en gang, vil hun med står sannsynlighet "knocke" han igjen. Dette er ikke greit.

For øvrig enig at de bør ta en ordentlig prat om det som skjedde.



Anonymous poster hash: 89cde...479
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har hun "knocka" han en gang, vil hun med står sannsynlighet "knocke" han igjen. Dette er ikke greit.

For øvrig enig at de bør ta en ordentlig prat om det som skjedde.

Anonymous poster hash: 89cde...479

Han holdt henne FAST og hun "knocka" han i det hun REV SEG LØS.

Jeg har sparket mannen min rett i hodet en gang vi drev på og malte hytta og han gikk forbi i det jeg skulle klatre ned fra loftet. Han slo meg IKKE av den grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VET DU NOE SOM HELST OM HVORFOR HAN HOLDT HENNE FAST? ELLER HVOR ALVORLIG DET VAR?

Jeg støtter ikke vold, men ikke ta det automatisk for gitt at mannen er svarteper, please.



Anonymous poster hash: 89cde...479
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Det spiller vel egentlig ingen rolle hvorfor han holdt henne fast, hvorfor hun slo eller hvorfor han slo. Hadde jeg vært i et forhold hvor man tyr til vold, uansett hvem det er er som utøver det eller hvorfor så hadde jeg gått. Da er man ikke i et sunt forhold.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Holdt han henne fast fordi hun har knocket til ham før? Fordi hun var rabiat?

Vi kan bare spekulere, jeg vil bare poengtere at jeg ikke i mitt tidligere innlegg mente det var greit å slå. Det går dog begge veier. Videre vitner det om at dette forholdet muligens ikke er så konstruktivt når partene tyr til fysiske tiltak under krangler...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Penny_Lane: Det er jeg helt enig i. Jeg syns uansett det kan "forsvares" å holde igjen/fast ei kvinne som er helt hysterisk (om det var tilfelle) eller på kanten til å bli voldelig. Skal menn bare godta å bli slått uten å gjøre motstand?

Det eksemplet som er tatt over her med malingsbøtta er et (forhåpentligvis) rent uhell, og et helt latterlig eksempel. Når du trekker deg inn på et slikt nivå så leser du ikke hva jeg skriver, eller i beste fall så skjønner du det ikke.

Vold hører uansett ikke hjemme i et forhold, og dere må virkelig snakke sammen, så det ikke eskalerer!



Anonymous poster hash: 89cde...479
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Penny_Lane: Det er jeg helt enig i. Jeg syns uansett det kan "forsvares" å holde igjen/fast ei kvinne som er helt hysterisk (om det var tilfelle) eller på kanten til å bli voldelig. Skal menn bare godta å bli slått uten å gjøre motstand?

Anonymous poster hash: 89cde...479

Selvfølgelig ikke. Derfor skrev jeg også at det spiller ikke noe rolle hvem som utøver volden. Vold har ingenting i et velfungerende forhold å gjøre.

Enten får de få hjelp til å løse problemer uten å ty til vold, eller gå fra hverandre. Før det eskalerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er alle enige i at vold ikke fører med seg noe som helst godt, og at de enten må snakke sammen eller avslutte forholdet, til det beste for begge parter. Slike hendelser er sjelden bare engangshendelse. Det eneste jeg reagerte på var (spesielt) de første svarene i denne tråden som var veldig krasse mot mannen (og egentlig mot menn generelt føler jeg). Hun sier det tydelig har vært en situasjon, nærmest en slosskamp hvor hun "knocka" han da han holdt hun fast, og da svarte han med å gjengjelde slaget.

Nei, men skal ikke "holde fast" noen, men i en utagerende krangel så er vel ikke det å "holde fast" noen det verste man kan gjøre, hvis dama er sint og lettere hysterisk. Greit nok, holdt han henne fast med puta over hodet for å kvele henne eller true henne så er jeg selvsagt enig i at det er helt uakseptabelt, men hvis han prøvde å holde rundt henne for å roe henne, stoppe henne fra å gjøre noe dumt, hun var truende, han holdt henne bare i armen fordi hun var hysterisk osv osv, så bør ikke hun svare med å "knocke" til han. Jeg vet ikke hva hun legger i ordet "knocke", men når du "knocker" til noen så slår du noen. Det er bare et litt pyntet ord i forhold til å slå/denge osv. En fin måte å "forsvare" egne handlinger på i så måte.

Det blir uansett BARE spekulasjoner, vi aner ikke hva som har skjedd. Som sagt, jeg ble bare provosert av de bastante svarene som kom i denne tråden. Kvinnen er faktisk ikke alltid 100 % uskyldig i alt, selv om det å slå ei jente er uholdbart.



Anonymous poster hash: 89cde...479
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

han holdt meg fast fordi han var sliten og ville sove. Han vet meget godt at jeg har klaustrofobi, så at jeg knocket til han var fordi jeg ikke takler når noen ikke slipper når jeg ber om det. Det var slettes ikke med vilje. Hans reaksjon var å slå til meg midt i kjeven. Jeg vet han har gått på kampsport og at det var en refleks.

Det jeg lurer på er om noen har opplevd noe lignende, og hvordan kom dere dere gjennom det. Han er ikke voldelig av seg egentlig og har ikke slått før. Jeg vet bare ikke hvordan takle dette.

Anonymous poster hash: 4ff8b...585

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...