Gå til innhold

Draumen om tredjegullet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenk å bli så glad på noen andres vegne som man ikke kjenner engang!! Smilte som bare det når jeg kom inn her å oppdaterte meg! GRATULERER med et bankende hjerte!! :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Åh Mirabella, nå ble jeg glad på dine vegne :hoppendeglad: Jeg hadde det på følelsen at det kom til å gå bra idag, til tross for det som har skjedd hittil med hcg -stigningen og det at du selv har trodd det ikke går veien. Og så bra at legen ikke var like snurpenurp som sist :) Nå håper jeg alt går som det skal med deg de siste 33 ukene! 

Jeg har tidlig ultralyd imorra, og jeg gruer meg... Har ingenting som tilsier at det ikke går bra, har symptomer og har ikke blødd, men når man leser på KG, BIM og alle andre forum så har jo "alle" opplevd SA, MA eller BO... kan ikke tro at jeg skal være av de heldige som lykkes på første IVF-forsøk... 

Endret av Mayah
Skrevet

Jeg tenker også at det kanskje er en lillebror denne gangen, siden alt er så annerledes enn før ...

Skrevet

Huff, no når eg endelig kunne koma med gode nyhetar, så blir eg dessverre nødt til å koma med dårlige nyhetar igjen. :sukk:

I går såg eg eit bankande hjerte på UL, og no har eg begynt å blø! :grine: Korleis er det mulig?

Eg hadde vondt magen i går og dagen før. Men eg trudde at det berre var luftsmerter, sånn som eg har hatt mange gangar før. Tydeligvis ikkje denne gangen, nei. Eg visste at dette var for godt til å vera sant! :tristbla:

Skrevet
16 timer siden, Mayah skrev:

Åh Mirabella, nå ble jeg glad på dine vegne :hoppendeglad: Jeg hadde det på følelsen at det kom til å gå bra idag, til tross for det som har skjedd hittil med hcg -stigningen og det at du selv har trodd det ikke går veien. Og så bra at legen ikke var like snurpenurp som sist :) Nå håper jeg alt går som det skal med deg de siste 33 ukene! 

Jeg har tidlig ultralyd imorra, og jeg gruer meg... Har ingenting som tilsier at det ikke går bra, har symptomer og har ikke blødd, men når man leser på KG, BIM og alle andre forum så har jo "alle" opplevd SA, MA eller BO... kan ikke tro at jeg skal være av de heldige som lykkes på første IVF-forsøk... 

Håpar det gjekk bra med deg på UL i dag, Mayah! :klem:

Skrevet (endret)

Kan det henda at eg begynnar å blø no, fordi eg slutta heilt med Lutinus for nokon få dagar sidan? Legen og sykepleiaren ved klinikken forsikra meg om at det var heilt trygt å slutta no når eg har passert 7 veker. Eg spurte til og med om igjen om det var heilt sikkert, og fekk ja til svar.

Men eg veit jo at det er enkelte som tar progesteron heilt fram til veke 9-12. Og etter det eg leste, så tar ikkje morkaka heilt over produksjonen før i veke 9. Og eg har jo mista to gangar før, så kanskje eg produserer for lite progesteron? :( Utrulig kjipt i så fall, viss det er grunnen til at eg begynnar å blø no - at eg rett og slett slutta med Lutinus for tidlig! :trist:

Endret av Mirabella76
Skrevet (endret)
1 time siden, Sisti skrev:

Hvor mye blør du? 

Eg hadde på meg eit truseinnlegg, og det vart fullt av blod. Så det var meir enn berre nokon dråpar blod. :( Har ikkje blødd meir etter det. Var litt brunaktig, det blodet som kom ut. 

Endret av Mirabella76
Skrevet
59 minutter siden, Mirabella76 skrev:

Eg hadde på meg eit truseinnlegg, og det vart fullt av blod. Så det var meir enn berre nokon dråpar blod. :( Har ikkje blødd meir etter det. Var litt brunaktig, det blodet som kom ut. 

Håper det bare er en helt ufarlig blødning! Så leit at du skal få så mange bekymringer. :(

Skrevet (endret)
1 time siden, Sisti skrev:

Håper det bare er en helt ufarlig blødning! Så leit at du skal få så mange bekymringer. :(

Ja, dette var utrulig kjipt. :( Eg hadde jo egentlig gitt opp håpet heilt. Så fekk eg litt nytt håp etter UL i går, når alt såg så fint ut. Før håpet igjen forsvant heilt, etter at eg begynte å blø i dag. :(

På grunn av alt alt såg så fint ut på UL i går, tok eg ein ny graviditetstest i dag tidlig  Og endeleg viste graviditetstesten 3+! Berre så synd at eg begynte å blø berre nokre timar seinare, så var ikkje den testen så mykje verdt likevel! :trist:

Eg har ikkje blødd meir etter blødningen tidligare i dag, og eg har ikkje hatt nokon magesmerter i dag. Men det var som sagt blod på heile truseinnlegget, og blodet var brunfarga. Så det lovar jo ikkje så veldig bra. :(

Endret av Mirabella76
Skrevet

" Etter positiv graviditetstest er sjansen for at alt skal gå bra på hele 70 prosent. Dersom det tas ultralyd i forbindelse med blødning i første trimester (første tre månedene) og viser et levende foster, er sjansen for overlevelse 90 prosent" (http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Komplikasjoner-og-forebygging/Blodning-i-svangerskapet/) Og eg er heilt sikker på at fleire her har hatt brunleg blødning tidleg i svangerskapet, er ikkje det eit teikn på gammalt blod då? Og det er verre om blodet er raudt og friskt?

Skrevet (endret)
1 time siden, attegløyma skrev:

" Etter positiv graviditetstest er sjansen for at alt skal gå bra på hele 70 prosent. Dersom det tas ultralyd i forbindelse med blødning i første trimester (første tre månedene) og viser et levende foster, er sjansen for overlevelse 90 prosent" (http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Komplikasjoner-og-forebygging/Blodning-i-svangerskapet/) Og eg er heilt sikker på at fleire her har hatt brunleg blødning tidleg i svangerskapet, er ikkje det eit teikn på gammalt blod då? Og det er verre om blodet er raudt og friskt?

Ja, men no kom jo blødningen etter ultralyden i går! Så sjølv om alt var bra i går, så treng det ikkje å vera det i dag - no etter blødningen. :(

Hadde det berre vore bittelitt blod, men det var blod over heile truseinnlegget. Eg var på jobb då eg kjente at noko rant, men eg trudde det var utflod, ikkje blod. Så eg gjekk først på do når eg kom heim. Og då var blodet brunfarga. Men eg veit jo ikkje om det var friskt blod som kom ut i utgangspunktet, sidan eg ikkje sjekka før etter fleire timar. 

Endret av Mirabella76
Skrevet

Hadde samme opplevelse for en måneds tid siden. Litt lav hcg og ikke dobling. Var liv og hjertebank på TUL i uke 7, men begynte å blø noen dager etter og så SA en uke etterpå der igjen. Krysser fingrene for at det går bedre med deg! :klem:

Skrevet

Hadde du innvendig ultralyd? Jeg har fått blødning etter innvendig ultralyd i begge mine svangerskap. Slimhinnene er så skjøre at det er fort gjort at noen blodkar brister når de roter rundt med pinnen.

Skrevet (endret)

Jeg får blødning hver gang jeg har vært på innvendig UL jeg, gravid eller ei (innså plutselig når jeg var i ferd med å poste at de fleste ikke får innvendig UL i hytt og pine når de ikke er gravide :ler: Jeg teller 15 stk til nå siden august!). Jeg har tydeligvis skjøre slimhinner eller livmorhalstapp. Blodet kommer gjerne en stund etterpå. Siden det var brunt blod og dagen etter innvendig UL, kan jo det ha vært grunnen! Jeg setter en knapp på dét :) 

Endret av miore
Skrevet

Jeg har også hatt blødninger etter innvendig UL. Håper det bare er skjøre slimhinner! :klemme:

Skrevet
5 timer siden, Jill skrev:

Hadde samme opplevelse for en måneds tid siden. Litt lav hcg og ikke dobling. Var liv og hjertebank på TUL i uke 7, men begynte å blø noen dager etter og så SA en uke etterpå der igjen. Krysser fingrene for at det går bedre med deg! :klem:

Uff, det høyrest dessverre veldig likt ut som det eg opplever no. :( Trur nok det er best å vera innstilt på at dette ikkje går veien. :sukk:

Skrevet (endret)
3 timer siden, Frøken Vims skrev:

Hadde du innvendig ultralyd? Jeg har fått blødning etter innvendig ultralyd i begge mine svangerskap. Slimhinnene er så skjøre at det er fort gjort at noen blodkar brister når de roter rundt med pinnen.

3 timer siden, miore skrev:

Jeg får blødning hver gang jeg har vært på innvendig UL jeg, gravid eller ei (innså plutselig når jeg var i ferd med å poste at de fleste ikke får innvendig UL i hytt og pine når de ikke er gravide :ler: Jeg teller 15 stk til nå siden august!). Jeg har tydeligvis skjøre slimhinner eller livmorhalstapp. Blodet kommer gjerne en stund etterpå. Siden det var brunt blod og dagen etter innvendig UL, kan jo det ha vært grunnen! Jeg setter en knapp på dét :) 

1 time siden, Synne-Marie skrev:

Jeg har også hatt blødninger etter innvendig UL. Håper det bare er skjøre slimhinner! :klemme:

Ja, eg hadde innvendig UL. Men eg kjente ikkje nokon smerter under undersøkelsen, og det var fort gjort - så eg tvilar at det er grunnen. 

Dessuten hang det ein lang, tynn "tråd" med brunfarga slim ned i do, når eg gjekk på do seint i går kveld. Og det tyder vel på at blodet kjem frå livmora. :trist: Eg har ikkje blødd i natt eller i dag, men eg føler meg ikkje akkurat så veldig optimistisk no. :(

Endret av Mirabella76
Skrevet

Må ikke være vondt for at det skal bli blod, altså. Det rekker at de "roter" oppi der. Særlig mormunnen er skjør og blør lett. Brunfarget slim tyder jo på et sprukket blodkar. Hadde det vært friskt rød blod, hadde det vært større grunn til bekymring.

Skulle ønske du slapp å bekymre deg sånn :hug: 

Skrevet

Hos meg kommer det blod helt uten at jeg har noe som helst vondt, i alle fall. Og jeg får blodblandet slim etterpå, antakelig fordi blodet ligger oppe rundt livmorhalsen og blander seg med det slimet som kommer ut. Det har jeg sett flere ganger i dag etter at jeg var på UL i går, f.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...