Gå til innhold

Draumen om tredjegullet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du tatt kontakt med klinikken og fortalt om blødningene?

En SA har jo større blødning og veldige smerter. Så dette høres for meg ut som noe ufarlig. Selv om det er skummelt. Du er jo gravid til det motsatte er bevist. Stay positive :opplyser: Selv om jeg forstår at det er vanskelig :klemmer: 

Jeg også blør veldig lett oppi der ved GU og slikt. Gyn sier jeg har en lettblødende livmorhals.. Som samtidig er ganske følelsesløs, så kjenner sjeldent noe de gangene de skal oppi der og rote :P 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke smerter under innvendig ul jeg heller, det gikk veldig forsiktig og smertefritt for seg, men jeg fikk blødninger allikevel. Jeg har også hatt blødninger med slim, særlig i andre graviditet. Jeg var hellig overbevist om at løpet var kjørt flere ganget, men det gikk helt fint :) 

Skrevet

Jeg tror det er helt ufarlig. Bra at du ikke blør mer og at det ikke er friskt blod.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan går det? Har det vært mer blødning? :klem:

Skrevet

Håper alt går fint, Mirabella! 

Jeg hadde mange blødninger med brunt blod tidlig i graviditeten. Det kom iflg. gyn av en polypp på livmorhalsen og var helt ufarlig. Så det kan være mange årsaker til en slik blødning og jeg håper det er en helt ufarlig årsak hos deg også.

Stor klem! :klemmer:

Skrevet
På 8.12.2016 den 13.40, Synne-Marie skrev:

Må ikke være vondt for at det skal bli blod, altså. Det rekker at de "roter" oppi der. Særlig mormunnen er skjør og blør lett. Brunfarget slim tyder jo på et sprukket blodkar. Hadde det vært friskt rød blod, hadde det vært større grunn til bekymring.

Skulle ønske du slapp å bekymre deg sånn :hug: 

Eg har aldri blødd før etter innvendig UL, eller gynekologiske undersøkelsar. Derfor tvilar eg eg på at det er grunnen til blødningen. Eg får vel berre venta litt, og sjå korleis dette utviklar seg. 

Skrevet
På 8.12.2016 den 14.05, miore skrev:

Hos meg kommer det blod helt uten at jeg har noe som helst vondt, i alle fall. Og jeg får blodblandet slim etterpå, antakelig fordi blodet ligger oppe rundt livmorhalsen og blander seg med det slimet som kommer ut. Det har jeg sett flere ganger i dag etter at jeg var på UL i går, f.eks.

Det har eg aldri opplevd før, så litt rart om det plutselig skulle skje no. :vetikke:

Skrevet (endret)
På 8.12.2016 den 14.08, Kakaoen skrev:

Har du tatt kontakt med klinikken og fortalt om blødningene?

En SA har jo større blødning og veldige smerter. Så dette høres for meg ut som noe ufarlig. Selv om det er skummelt. Du er jo gravid til det motsatte er bevist. Stay positive :opplyser: Selv om jeg forstår at det er vanskelig :klemmer: 

Jeg også blør veldig lett oppi der ved GU og slikt. Gyn sier jeg har en lettblødende livmorhals.. Som samtidig er ganske følelsesløs, så kjenner sjeldent noe de gangene de skal oppi der og rote :P 

Eg sendte ein mail til klinikken på onsdag, og fortalte om blødningen. Fekk svar i dag, der det stod at eg kunne få ein time til UL på mandag, viss eg fortsatte å blø.

Har sendt svar tilbake, men det kan nok henda at  eg må sjå det an litt lenger før eg får ny UL, sidan eg ikkje  har blødd så mykje sidan onsdag. 

Og det at eg ikkje blør kraftig, betyr ikkje at alt er bra. Etter å ha oppplevd MA to gangar før uten å ha blødd ein dråpe blod, så veit eg at det er fullt mulig at det ikkje er liv lenger no. 

Endret av Mirabella76
Skrevet

Lykke til på UL i morgen da. Krysser fingrene for deg :klemmer: 

Skrevet
6 timer siden, Kakaoen skrev:

Lykke til på UL i morgen da. Krysser fingrene for deg :klemmer: 

1 time siden, miore skrev:

Lykke til på UL :klem: 

Eg har ikkje fått noko svar på den siste mailen eg sendte til klinikken, så eg veit faktisk ikkje enda om eg får nokon ny UL no i veka som kjem. :vetikke:

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg legger igjen et lite spor og en stor klem. Har sniklest litt. Krysser fingrene for at dette går bedre enn du våger håpe på.

Skrevet
15 timer siden, Mirabella76 skrev:

Eg har ikkje fått noko svar på den siste mailen eg sendte til klinikken, så eg veit faktisk ikkje enda om eg får nokon ny UL no i veka som kjem. :vetikke:

Du kan jo be om å få ta hcgprøver om du ikke får UL?

Skrevet (endret)
På 12.12.2016 den 11.18, Blondie65 skrev:

Jeg legger igjen et lite spor og en stor klem. Har sniklest litt. Krysser fingrene for at dette går bedre enn du våger håpe på.

På 12.12.2016 den 11.58, Jill skrev:

Du kan jo be om å få ta hcgprøver om du ikke får UL?

Eg har fått svar frå klinikken no, og har fått time til ny UL- kontroll torsdag denne veka. For å vera heilt ærlig, så har eg ikkje mykje håp om at dette skal gå bra. :sjenert: Eg har ikkje sett noko blod sidan fredag i veka som gjekk, og har ikkje hatt noko meir magesmerter. Men eg har fortsatt ikkje eit einaste graviditetssymptom. Og det er ikkje akkurat eit bra tegn, no når eg har passert 8 veker! :sukk:

Noko anna eg har tenkt mykje på dei siste dagane, er at når eg var på UL i forrige veke, så var fosterlyden så treg. Eg tenkte ikkje over det med det samme, for eg var så sjokkert over at hjertet i det heile tatt slo! Legen kom også med ein kommentar om at hjertet begynte å slå raskare etter kvart. Og det stemmer sikkert. Men når eg tenker over kva eg såg på skjermen, så såg eg eit hjerte som slo omtrent ein gang i sekundet. Og det er jo ekstremt lite, når eg var 7 veker på vei! :( Så min teori er at hjertet allerede hadde begynt å slå seinare når eg var på UL forrige veke, fordi noko var gale. Og at hjertet stoppa heilt dagen etter, når eg begynte å blø. :trist: Det er iallfall min teori. Håpar sjølvsagt at eg tar feil, men eg er veldig forberedt på at det ikkje er liv der inne lenger. 

Veldig synd at eg ikkje kunne få eit normalt svangerskap denne gangen, som eg berre kunne nyta og gleda meg over! :sukk:

Endret av Mirabella76
Skrevet

Håper inderlig du tar feil, men skjønner godt du forbereder deg på at det ikke har gått bra. :klem: 

Skrevet

Håper det går fint på UL i dag:)

Skrevet (endret)
På 13.12.2016 den 22.58, Jill skrev:

Håper inderlig du tar feil, men skjønner godt du forbereder deg på at det ikke har gått bra. :klem: 

5 timer siden, LoveTrain skrev:

Håper det går fint på UL i dag:)

3 timer siden, Kakaoen skrev:

Lykke til i dag. :klemmer:

2 timer siden, miore skrev:

Håper det gikk bra i dag!

Takk, alle saman! :klem:

Det gjekk mykje bedre på UL i dag, enn eg nokon gang hadde turt å håpa på! :) For ja, det var fortsatt ein sprell levande liten spire der inne! :hoppendeglad: Legen målte fosteret til å vera 17 mm langt, noko som tilsvarte 8+5 veker. Og eg er berre 8+3 i dag, så då har fosteret til og med vokse litt raskare enn eg kunne ha forventa! :) Og enda ein positiv ting: I dag slo hjertet raskt og fint, akkurat sånn det skulle gjera! :hoppe: Eg kunne også sjå navlestrengen tydelig. Ein fantasisk opplevelse! :rodmer:

Det var han legen eg hadde på innsett denne gangen, som var der i dag - så det var jo litt ekstra koselig! :) Det var jo han som sette inn det egget, som no har blitt til eit bittelite foster. :hjerte: Legen fann også årsaken til blødningen eg har hatt. Blødningen kom heldigvis ikkje verken frå fosteret eller morkaka, men frå ei ganske stor blodansamling ein annan plass i livmora. Eg såg tydelig blodansamlinga på UL-skjermen. Legen sa at eg ikkje måtte bli redd om eg blødde litt meir, for dette blodet kunne koma ut. Men det var ikkje farlig.

Då eg var gravid med eldstejenta mi, opplevde eg faktisk også å få ein blødning, på grunn av ei blodansamling i livmora. Men då skjedde det først i veke 15, og eg fekk då ein stor blødning, Det kom då masse fiskt blod, etter nokre dagar først med brunfarga utflod. Så eg tenkte egentlig ikkje på at det kunne vera det samme no.

Kjenner at eg er litt meir optimistisk no, etter dagens UL! :) Men eg har fortsatt ingen graviditetssymptom, så det er litt vanskelig å tru på at dette kan vera virkelig. :sjenert: Så eg tar ikkje heilt av enda - det er mykje som kan skje fortsatt! Får berre håpa alt går fint framover no, så blir det både spennande og skummelt med fosterdiagnostikk i januar. Viss alt ser fint ut då, så lovar eg å sleppa jubelen laus for fullt! :strix:

Endret av Mirabella76
  • Liker 3
Skrevet

Ååh så bra! :hoppe: Satser på du slipper flere bekymringer nå. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...