miore Skrevet 26. oktober 2016 #641 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg har tatt meg selv i å tenke at hvis jeg noen sinne får diabetes, blir det null stress - jeg er jo superproff i å sette sprøyter på meg selv allerede
Mirabella76 Skrevet 26. oktober 2016 Forfatter #642 Skrevet 26. oktober 2016 (endret) 11 timer siden, miore skrev: Jeg har tatt meg selv i å tenke at hvis jeg noen sinne får diabetes, blir det null stress - jeg er jo superproff i å sette sprøyter på meg selv allerede Ja, ikkje sant! Både Puregon og Menopur er jo snille sprøyter, synst eg. Då er det verre med Klexane, dei blodfortynnande sprøytene eg måtte ta etter forrige egguttak, fordi eg var litt overstimulert. Dei sprøytene var tjukkare, og det gjorde kjempevondt å stikka. I tillegg fekk eg skikkelige blåmerker av sprøytene. Så eg vil ikkje bli overstimulert fleire gangar! Blir eg gravid, så må eg då ta dei sprøytene i mange veker, og det vil eg helst sleppa. Endret 26. oktober 2016 av Mirabella76
Mirabella76 Skrevet 26. oktober 2016 Forfatter #643 Skrevet 26. oktober 2016 (endret) I dag var eg forberedt på å måtte setja to sprøyter med Puregon, fordi ampullen i pennen nesten var tom. Det skulle egentlig vera 75 ie igjen i ampullen, og eg skal ta 150 ie. Så eg rekna med at eg først måtte setja ei sprøyte, bytta ampulle, og så setja resten av dosen. Men det slapp eg heldigvis! Eg visste at det var litt ekstra injeksjonsvæske i ampullane, men eg trudde ikkje det var så mykje. Men det var faktisk nok injeksjonsvæske igjen i ampullen, til at eg fekk satt heile dosen på ein gang! Så eg slapp å bytta ampulle, og å stikka på nytt. Og fortsatt var det litt meir igjen i ampullen. Flaks for meg! Endret 26. oktober 2016 av Mirabella76
Joe12 Skrevet 27. oktober 2016 #644 Skrevet 27. oktober 2016 Dette er så spennende Mirabella, din dagbok var en av de første jeg leste den gang for lenge siden, før jeg fikk min første bruker Jeg håper virkelig at alt klaffer denne runden
Mirabella76 Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter #645 Skrevet 27. oktober 2016 (endret) 39 minutter siden, Joe12 skrev: Dette er så spennende Mirabella, din dagbok var en av de første jeg leste den gang for lenge siden, før jeg fikk min første bruker Jeg håper virkelig at alt klaffer denne runden Så artig å høyra at du " kjenner" meg frå før!  Eg har hatt fleire dagbøker før denne, og det begynnar nok å bli nokon år sidan eg laga mi aller første dagbok her på KG. Reknar med at du hadde eit anna brukernavn før, for eg gjenkjenner ikkje navnet ditt. Det hadde vore veldig artig å få vita kven du er! Så send meg gjerne ei PM med ditt gamle brukernavn, viss det ikkje er hemmelig. Eg blir litt nysgjerrig no. Takk skal du ha! Ja, det hadde vore utrulig kjekt om det endelig klaffa no, på vårt aller siste ferskforsøk. Viss alt går etter planen, blir innsett få dagar før 40-års dagen min - og ein positiv graviditetstest ville definitivt ha blitt verdens beste bursdagsgave! No er eg så utrulig spent og nervøs for UL-kontrollen i morgon! Viss alt går sånn som det har gjort dei to forrige rundene, så blir det egguttak rett over helga. Men eg tør ikkje å forventa noko som helst, så eg får vel berre kryssa fingrane og håpa på det beste!  Endret 27. oktober 2016 av Mirabella76
Joe12 Skrevet 27. oktober 2016 #646 Skrevet 27. oktober 2016 6 minutter siden, Mirabella76 skrev: Så artig å høyra at du " kjenner" meg frå før!  Eg har hatt fleire dagbøker før denne, og det begynnar nok å bli nokon år sidan eg laga mi aller første dagbok her på KG. Reknar med at du hadde eit anna brukernavn før, for eg gjenkjenner ikkje navnet ditt. Det hadde vore veldig artig å få vita kven du er! Så send meg gjerne ei PM med ditt gamle brukernavn, viss det ikkje er hemmelig. Eg blir litt nysgjerrig no. Hehe, nå måtte jeg sjekke den andre brukeren min, og jeg har aldri skrevet her faktisk.. Jeg bare leste forskjellige prøverdagbøker mens jeg venta på at mannen skulle bli klar for egen prøving, og da var din en av de jeg fulgte litt med på Krysser fingrene for UL i morgen!
Mirabella76 Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter #647 Skrevet 27. oktober 2016 (endret) 1 time siden, Joe12 skrev: Hehe, nå måtte jeg sjekke den andre brukeren min, og jeg har aldri skrevet her faktisk.. Jeg bare leste forskjellige prøverdagbøker mens jeg venta på at mannen skulle bli klar for egen prøving, og da var din en av de jeg fulgte litt med på Krysser fingrene for UL i morgen! Tusen takk! Det blir både spennande og skummelt med UL i morgon! Aha, så du var ein av dei hemmelige sniklesarane i dagboka mi altså! Då er det vel heller tvilsomt om eg kjenner igjen det gamle brukernavnet ditt. Endret 27. oktober 2016 av Mirabella76
miore Skrevet 27. oktober 2016 #648 Skrevet 27. oktober 2016 Lykke til på UL i morgen, Mirabella! Du fortjener virkelig verdens beste 40-årsdave
Mirabella76 Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter #650 Skrevet 27. oktober 2016 (endret) 6 timer siden, miore skrev: Lykke til på UL i morgen, Mirabella! Du fortjener virkelig verdens beste 40-årsdave 3 timer siden, Weebs skrev: Oi, UL i morgen! Jeg krysser fingrene! Tusen takk, snille miore og Weebs! Eg har UL-time i morgon formiddag, så det begynnar å nærma seg veldig no. Endret 27. oktober 2016 av Mirabella76
Mirabella76 Skrevet 28. oktober 2016 Forfatter #651 Skrevet 28. oktober 2016 (endret) No er UL-kontrollen overstått, og alt såg heldigvis veldig fint ut! Eg er på syklusdag 10 (sprøytedag 9) i dag, og eg hadde mange fine folliklar - nokon store, og nokon litt mindre. Trur det var omtrent like mange folliklar på kvar av eggstokkane. Legen sa faktisk at "Dette er heilt etter boka", så det må vel vera bra! Med andre ord, så var antalet folliklar akkurat passelig. Eg kom ikkje til å enda opp med 25 egg sånn som sist, meinte han. Så eg håpar det stemmer, og at eg får ut akkurat passelig med egg. Egguthenting blir allerede på mandag! Så i dag (fredag) blir siste dag med Puregon- og Orgalutransprøyter. Så skal eg setja Ovitrelle (eggløsningssprøyte) i morgon kveld. Søndag er det ingen medisinar. Så skal eg ta smertestillande tablettar ein time før egguthenting på mandag. Eg spurte forresten om eg skulle gjera nokon forandringar i forhold til kva tidspunkt eg set sprøyter på no i helga, sidan me skal stilla klokka ein time tilbake natt til søndag. Eg fekk då beskjed om å setja Ovitrelle ein time seinare i morgon kveld (lørdag). Kl. 22.30 i staden for 21.30. Men det betyr jo at det går ein time lenger frå eg set siste Orgalutransprøyte i kveld (fredag), og til eg får sett Ovitrellesprøyta i morgon kveld (lørdag). Derfor spurte eg om eg kunne ta Orgalutran i morgon tidlig også, for sikkerhets skyld, for å vera sikker på at eg ikkje får eggløsning av meg sjølv, før Ovitrellen begynnar å virka. Eg har nemlig eit par ekstra sprøyter med Orgalutran igjen i pakken. Og eg veit at det ein sjelden gang kan skje ei spontan eggløsning før egguthenting. Sykepleiaren eg snakka med, sa at ho hadde rekna på det og at det ikkje var nødvendig å setja ekstra Orgalutran i morgon tidlig. Men viss eg hadde fleire sprøyter igjen i pakken, så gjorde det ingenting. Så eg trur kanskje eg gjer det for sikkerhets skyld, sidan det blir ein time ekstra denne helga. Å, så spent eg er no! Sprøyteperioden går alltid så utrulig fort, synst eg. Rart å tenka på at eg skal ha egguttak allerede på mandag! Endret 28. oktober 2016 av Mirabella76
Joe12 Skrevet 28. oktober 2016 #652 Skrevet 28. oktober 2016 Så bra at alt ser bra ut så langt, jeg har tenkt på deg i hele dag Jeg kan ikke noe om disse sprøytene i det hele tatt. Men skal det gå en viss tid fra du setter Orgalutran til du setter Ovitrelle, for at Ovitrelle skal virke ordentlig? Hvis den ene hindrer EL og den andre promoterer EL, kan de da nulle ut hverandre hvis de blir tatt for nært tidsmessig..? Jeg vet ingenting om det altså, jeg bare lurte... Håper uansett at dette går rette veien videre :D
Mirabella76 Skrevet 28. oktober 2016 Forfatter #653 Skrevet 28. oktober 2016 (endret) 5 timer siden, Joe12 skrev: Så bra at alt ser bra ut så langt, jeg har tenkt på deg i hele dag Jeg kan ikke noe om disse sprøytene i det hele tatt. Men skal det gå en viss tid fra du setter Orgalutran til du setter Ovitrelle, for at Ovitrelle skal virke ordentlig? Hvis den ene hindrer EL og den andre promoterer EL, kan de da nulle ut hverandre hvis de blir tatt for nært tidsmessig..? Jeg vet ingenting om det altså, jeg bare lurte... Håper uansett at dette går rette veien videre :D Så kjekt å høyra! Sykepleiaren eg snakka med i telefonen då eg ringte inn mens i forrige veke, sa at dei faktisk hadde vurdert om alle skulle setja Orgalutran også om morgonen samme dag som eggløsningssprøyta skal setjast. For det skjedde ein sjelden gang at ein fekk spontan eggløsning før eggutak, sjølv om det var uvanlig. Dessuten hindrar også eggløsningssprøyta (Ovitrelle) at eggløsninga skjer før egguttak (altså i eit visst antal timar). Eg skal jo setja eggløsningssprøyta lørdag kveld, men egguttaket er først mandag morgon. Eggløsningssprøyta gjer også at egga modnast ordentlig før egguttak. Og eggløsninga vil alltid skje av seg sjølv etter eit visst antal timar, når eggløsningssprøyta er satt. Men egguttaket blir då planlagt til å skje litt før dette tidspunktet, der det ville ha skjedd ei spontan eggløsning. Så eg trur på ingen måte at Orgalutran og Ovitrelle nullar kvarandre ut, men eg skjønnar absolutt korleis du tenker - for det kunne jo ha vore slik. Endret 28. oktober 2016 av Mirabella76
Mirabella76 Skrevet 28. oktober 2016 Forfatter #654 Skrevet 28. oktober 2016 I dag tidlig oppdaga eg forresten ordentlig eggløsningsslim då eg var på do, og eg har hatt meir av dei i løpet av dagen! Og det er jo eit positivt tegn, så det gjorde meg litt mindre nervøs før UL i dag. Eg har sett litt slim i nokre dagar allerede, men eg synst det har vore litt for tyntflytande til at eg vil kalla det ordentlig EL-slim. Men no er det tydelig at det nærmar seg tid for eggløsning, og då begynnar det å skje ting. Eg har fortsatt ingen som helst bivirkningar av medisinane, så der er eg heldig.
Mirabella76 Skrevet 29. oktober 2016 Forfatter #656 Skrevet 29. oktober 2016 (endret) 4 timer siden, Weebs skrev: Woho, slim! Digger slim I dag har eg sett minimalt med eggløsningsslim så langt, så eg er litt usikker på om dette er bra nok. Forrige gang hadde eg enorme mengder EL- slim i mange dagar! Men då fekk eg jo ut så mykje som 25 egg på egguttaket, så det er kanskje ikkje så rart at det er mindre no? Eg sette forresten ei ny sprøyte med Orgalutran i dag, kl. 11. Så er eg iallfall sikker på at eggløsninga ikkje skjer før eg rekker å setja eggløsningssprøyta i kveld! Endret 29. oktober 2016 av Mirabella76
Weebs Skrevet 29. oktober 2016 #657 Skrevet 29. oktober 2016 Jeg aner ikke, men jeg likte den teorien din
miore Skrevet 29. oktober 2016 #658 Skrevet 29. oktober 2016 Jeg glemte jo å svare deg angående timing av den siste orgalutransprøyten i går (her? eller på SG? Husker ikke), men jeg fikk ikke beskjed om når jeg skulle ta den neste gang - bare at det ble på samme dag som jeg skulle ta ovitrellen! et halvt døgn før hørtes fornuftig ut spør du meg
Mirabella76 Skrevet 29. oktober 2016 Forfatter #659 Skrevet 29. oktober 2016 4 timer siden, Weebs skrev: Jeg aner ikke, men jeg likte den teorien din
Mirabella76 Skrevet 29. oktober 2016 Forfatter #660 Skrevet 29. oktober 2016 3 timer siden, miore skrev: Jeg glemte jo å svare deg angående timing av den siste orgalutransprøyten i går (her? eller på SG? Husker ikke), men jeg fikk ikke beskjed om når jeg skulle ta den neste gang - bare at det ble på samme dag som jeg skulle ta ovitrellen! et halvt døgn før hørtes fornuftig ut spør du meg Hugsar ikkje eg heller, om det var her eller på SG eg spurte deg, men samme det!  No er uansett Orgalutransprøyta satt, så då får eg berre håpa at det ikkje var heilt feil tidspunkt. Eg sette forrige Orgalutransprøyte kl. 23 i går kveld, så då tenkte eg at 12 timar etter høyrtest passelig ut. Eg kan jo ikkje setja Orgalutransprøyta i kveld, når eg skal setja eggløsningssprøyta (Ovitrelle). Siste Orgalutransprøyte har eg jo vanligvis satt kvelden før eg set eggløsningssprøyta, nesten 24 timar før (eller 22 1/2 time før, før å vera heilt nøyaktig).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå