Gå til innhold

Kronprinsfamilien og Drøbak hundehotell


Nautika

Anbefalte innlegg

Folk som sier at blandingshunder er sunnere enn "ihjelavla" rasehunder tror jeg de har lett for å glemme at en blandinghund godt kan ha en "ihjelavla" mor og far fra hver sin rase. Og en labradoodle kan ikke blandes med en annen labradoode, for det gir visst veldig varierende resultat. Å tro at hunden er frisk bare fordi den er blanding er bare tull. Såklart kan hunden være frisk, men det kan vel en rasehund også. Cluet er å velge en frisk rase som ikke har mange helseplager, og ikke minst finne noen som driver et skikkelig oppdrett hvor fokuset er hunden og ikke pengene. Det er ikke mange penger å hente på å være oppdretter, fordi mye av pengene de får for hunden går opp i opp med tanke på utstillinger, helsesjekker osv.

Når det gjelder Drøbak Hundehotell så er jeg skeptisk fordi det er så mange forskjellige raser det er snakk om. Når jeg kjøper hund vil jeg kjøpe fra et oppdrett fra noen som har fokus på én rase, ikke cockadoodle, schnoodle, labradoodle, goldendoodle og mellomdoodle. Nå vet jeg ikke hvor mange tisper de har inne, men antall kull syns jeg er fryktelig alarmerende. Får valpene og tispene nok oppfølgning? Hva med sosialisering og stimuli?



Anonymous poster hash: dfd9f...203
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Silvermist

Får valpene og tispene nok oppfølgning? Hva med sosialisering og stimuli?

Anonymous poster hash: dfd9f...203

Med tanke på det de skriver på egen hjemmeside om sosialisering av valp, og alenetid for valp, så har jeg dessverre ikke store troen på et hundene hverken stimuleres eller sosialiseres tilfredsstillende.

Og dette er bare en brøkdel av hva som er riv ruskende galt med DHH og denne blandingsavlen. Jeg kan ikke fatte og begripe hva kongehuset tenker med når de først kjøper en blandingshund fra en valpefabrikk, og deretter bedriver avl på den?? Det er helt hårreisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet denne tråden i slutten av mai: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=746245

Jeg stilte også et spørsmål på facebooksiden deres som nå er slettet uten at det kom noe svar. Nå ser jeg at de "gode" rådene om at det bl.a. ikke er nødvendig og ta fri når man skal ha valp er slettet, men stedet blir ikke så mye bedre av det.

Royalisten i meg avgikk i hvert fall ved døden da jeg leste dette i går kveld for det er faktisk ikke lov å være så dum for noen i Kronprinsparets posisjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvis norges kongefamilie går god for det, regner jeg med at de har gjort litt research og at alt er i orden der!

Stoler mere på dem enn på dere....

Da gjør du en grov feilvurdering. Vi som sitter her har naturligvis langt mer kunnskap enn kronsprinsparet, slottet og Drøbak Hundehotell. Drøbak Hundehotell er forøvrig den mest utskjelte valpefabrikken her til lands, i nyere tid, med unntak av "Åsnes-kvinnen". Du aner ikke hvor kritikkverdig de driver.

Anonymous poster hash: 8588b...36e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi nok et helt ulikt syn på hvordan hundehold bør være. Eller så har du kanskje ikke vært så "heldig"å få sett de syke, ustelte hundene som er/har vært der.

Jeg er der såpass ofte at det ikke er snakk om å gjemme noen hunder for meg for å si det sånn...

Anonymous poster hash: 58ad1...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lolita8

Nå fant jeg ut at jeg skulle kikke på facebook siden til DHH, og herre min HATT så mange valper de må ha hatt!! Folk legger inn bilder av hundene de har kjøpt der fra, og det er ikke rent lite!

EDIT: Ser forresten at Uno, Snorre og Valle(?) går mye igjen hos forskjellige valper, men jeg finner ingen ordentlig informasjon om hundene til DHH noen plasser?

EDIT IGJEN: Gikk igjennom siden til DHH nå, fant ut jeg skulle telle valpene i år. Det ble 60+. Det er ganske mye. I gjennomsnittet over 10 valper per mnd.

Endret av Lolita8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er der såpass ofte at det ikke er snakk om å gjemme noen hunder for meg for å si det sånn...

Anonymous poster hash: 58ad1...597

Noe som bekrefter vårt veldig ulike syn på et etisk hundehold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som egentlig er så fryktelig galt med dette stedet?!? Jeg var der for litt siden, og snakket i et par timer med han som driver det. Jeg fikk et veldig godt inntrykk av stedet og vurderer sterkt å kjøpe hund derfra. Dem påstår heller ikke at alle hundene blir allergivennlige, men at det er en mulighet for det!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er ikke mattilsynet på banen og stenger ned stedet når det er så ufattelig grusomt det de driver med? Har aldri vært der, så jeg kan ikke uttale meg. Men på generelt grunnlag vil jeg tro at en slik kennel ville blitt raskt og effektivt stengt ned av mattilsynet hvis det er så ille som KG skal ha det til.

Og dette med å avle bastarder..... Er vel mange eksempler på uetisk avl på såkalte renrasede også. F.eks. Cavalier KCS. De som kjøper Cavalier er med på å støtte grov dyreplageri og tortur av dyr. Ja, jeg mener faktisk det når man bevisst avler på raser som er så syke.



Anonymous poster hash: e6a1c...163
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Så lenge de har tilgang til mat og vann og veterinær når de blir syke, kan ikke mattilsynet gjøre så mye dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er ikke mattilsynet på banen og stenger ned stedet når det er så ufattelig grusomt det de driver med? Har aldri vært der, så jeg kan ikke uttale meg. Men på generelt grunnlag vil jeg tro at en slik kennel ville blitt raskt og effektivt stengt ned av mattilsynet hvis det er så ille som KG skal ha det til.

Og dette med å avle bastarder..... Er vel mange eksempler på uetisk avl på såkalte renrasede også. F.eks. Cavalier KCS. De som kjøper Cavalier er med på å støtte grov dyreplageri og tortur av dyr. Ja, jeg mener faktisk det når man bevisst avler på raser som er så syke.

Anonymous poster hash: e6a1c...163

Det går an å ha to tanker i hodet samtidig, og holde seg unna useriøse oppdrettere og syke raser.

Om en tar en titt på forskriftene for dyrepensjonat så er reglene så vage at man kan bli helt matt. Her står det blant annet at hunder skal ha "regelmessig mat". Det er bare et eksempel på hvor vagt det er og at mye av dette bestemmes etter skjønn fra MT.

Nå er heller ikke stedet utad så "ufattelig grusomt". Om du leser det som skrives er det useriøsiteten og synet på et etisk hundehold som plager de fleste av oss som ikke er overbegeistret for dette stedet. I tillegg til hva jeg personlig mener er en stor mangel på kunnskap om hund, og urgamle treningsmetoder.

En kan vaske pensjonatet gullende rent, men det veier ikke opp mot mangel på kunnskap, empati og moral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er ikke mattilsynet på banen og stenger ned stedet når det er så ufattelig grusomt det de driver med? Har aldri vært der, så jeg kan ikke uttale meg. Men på generelt grunnlag vil jeg tro at en slik kennel ville blitt raskt og effektivt stengt ned av mattilsynet hvis det er så ille som KG skal ha det til.

Anonymous poster hash: e6a1c...163

Fordi du kan avle som en gærning på bikkja de helt til hun blir ødelagt, men så lenge du ikke mishandler henne åpenlyt gjør ikke mattilsynet noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe som bekrefter vårt veldig ulike syn på et etisk hundehold.

Vel, det kan godt hende at vi ikke er helt enige der... Men jeg syntes allikevel at drøbak hundehotell er veldig flinke med hundene sine! Valpene og mødrene blir sett til mange ganger om dagen... De får den maten, drikka, stellet, vasking og veterinærtilsynet de trenger og valpene blir håndtert mye av de som jobber der!

Når de har valpevisning har de regler for hvordan de som er inne hos valpene skal oppføre seg med tanke på at de må sitte når de skal holde valpene osv.

De har egne lister for forfedrene til hundene de bruker i avl så det ikke skal bli innavl og de gir valpene vaksinene de skal ha. De som kjøper valper der får en egen mappe med hva de skal gjøre med valpen når den har kommet inn i huset...

Jeg syntes iallefall at dette er positive ting som folk glemmer når de sier at dette bare er en valpefabrikk som er ute etter å tjene penger...

Anonymous poster hash: 58ad1...597

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Jeg har kjøpt mine "cockerpoo" i Sverige av noen som synes blandingen er "trevliga". De er øyenlyst og sjekket for både det ene og andre. Dessuten tar de 8000 SEK for valpene og har kanskje to kull i året. JEG føler meg ganske trygg mht mine blandinger, men slik Drøbak Hundehotell driver og spyr ut valper er det tilsynelatende KUN for profitt.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det kan godt hende at vi ikke er helt enige der... Men jeg syntes allikevel at drøbak hundehotell er veldig flinke med hundene sine! Valpene og mødrene blir sett til mange ganger om dagen... De får den maten, drikka, stellet, vasking og veterinærtilsynet de trenger og valpene blir håndtert mye av de som jobber der!

Når de har valpevisning har de regler for hvordan de som er inne hos valpene skal oppføre seg med tanke på at de må sitte når de skal holde valpene osv.

Anonymous poster hash: 58ad1...597

Hvis du tror dette er tilstrekkelig sosialisering for en valp så kan du ikke veldig mye om temaet.. Jeg ville aldri kjøpt hund fra en oppdretter der valpen ikke får oppleve vanlig "hverdag" i et hus, med de lyder og aktiviteter det innebærer. Det er ikke nok sosialisering at den får hilse på forskjellige mennesker ute i en hundegård.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du tror dette er tilstrekkelig sosialisering for en valp så kan du ikke veldig mye om temaet.. Jeg ville aldri kjøpt hund fra en oppdretter der valpen ikke får oppleve vanlig "hverdag" i et hus, med de lyder og aktiviteter det innebærer. Det er ikke nok sosialisering at den får hilse på forskjellige mennesker ute i en hundegård.

Dette er kun snakk om de første 8 ukene for det første og for det andre så er det ikke kun de menneskene som kommer på valpevisning de får treffe på, de får også treffe de som jobber der mye og de blir "utsatt" for både forskjellige lyder, hunder, mennesker og situasjoner...

Anonymous poster hash: 58ad1...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kun snakk om de første 8 ukene for det første og for det andre så er det ikke kun de menneskene som kommer på valpevisning de får treffe på, de får også treffe de som jobber der mye og de blir "utsatt" for både forskjellige lyder, hunder, mennesker og situasjoner...

Anonymous poster hash: 58ad1...597

Dette viser jo hvor lite du kan om temaet.. "det er kun snakk om de første 8 ukene"...hallo? Det er ganske sent å starte sosialisering ved 8 ukers alder, man kan starte allerede ved 3 ukers alder! Sier ikke at det er umulig å starte ved 8 uker men det er ikke ideelt. Helt fra den ligger i magen til moren blir en valp påvirket av sine omgivelser og av stress (fra moren).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...