Gå til innhold

Drøbak Hundehotell


Leo

Anbefalte innlegg

Denne virksomheten er det mange, deriblant meg, som mener mye om, men de har nå en tekst flere steder på hjemmesiden sin som etter min mening tar dette til nye høyder:

"Det er en utbredd oppfatning om at man trenger å ha ferie når man får ny valp ihuset, men den myten skal vi ta av kartet akkurat nå: En valp skal sove minst 18-20 timer i døgnet, og om du har fri og er sammen med den skjønne hele tiden så vil valpen bli overstimulert og få noe nærmere AD-HD enn du ønsker.. For å få en god og trygg valp, lar vi den lille sove i buret(hulen) mens du er på jobb, og i en periode så arrangerer du en til å komme hjem i lunsjen for å lufte og mate den lille og deretter legger valpen seg til å sove igjen i buret sitt. sørg for at buret ikke står i solen eller ved noen varmekilder. Du slipper da en overstimulert valp med seperasjonsangst, og får en trygg og god valp som skjønner at det å være alene hjemme er helt ok så lenge den får være i hulen sin".

Kilde: http://www.drobakhun...l.no/index.html

Valper sover ganske riktig mye, men de gjør det ikke sammenhengende. Normalt klarer ikke en valp på åtte uker å holde seg i flere timer heller, så resultatet må nødvendigvis bli at valpen tvinges til å gjøre fra seg i buret.

For ikke å snakke om hvilken skade det kan gjøre på en hunds psyke å bli etterlatt alene og innestengt rett etter at den nettopp har vært gjennom den store belastningen det er å forlate mor og søsken.

Og å hevde at valpen blir overstimulert og hyperaktiv hvis noen er hjemme sammen med den er jo rett og slett løgn!

Endret av Leo
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lolita8

O.O Jeg var hjemme med min hund i ihvertfall en mnd etter jeg fikk han, og han er en velfungerende skapning som ikke har brukt bur, og han finnes ikke hyperaktiv.... Dette var jammen teit å lese altså.

EDIT: Ro-trening og hjemme alene-trening har jo vært en del til å hjelpe med dette da

Endret av Lolita8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, stakkar! Det er en grunn til at det kalles 'hjemme alene - TRENING'.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det må jo også være lov å stille spørsmålstegn ved kunnskapsnivået når de lenger ned i den samme teksten hevder at "en valp skal du heller ikke gå turer med, da skjellettet er veldig mykt og sener og muskler ikke er festet."

Valper skal selvfølgelig ikke mosjoneres hardt, men å påstå at sener og muskler ikke er festet er jo ganske merkelig...

Endret av Leo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderpig

Drøbak valpefabrikk burde vært stengt ned for lenge siden..

Forkastelig, kvalmt og helt, helt feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var da voldsomt til salg av forskjellige "raser" på den siden.. Skriker litt 'valpefabrikk', ja. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke litt valpefabrikk. Det er MYE valpefabrikk. De har faktisk så mange kull i året at jeg har kommet ut av tellingen, men jeg finner i hvert fall 17(!) kull på tre måneder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...