Gå til innhold

56 stemmer

1. 1. Hvilken ideologi liker du best?

• Anarkisme
      1
    • Kommunisme
      7
    • Sosialisme
      17
    • Syndikalisme
      2
    • Konservatisme
      6
    • Liberalisme
      13
    • Fascisme
      0
    • Nasjonalisme
      5
    • Teokratisme
      1
    • Grønn ideologi
      5
    • Ingen av dem
      10

Fremhevede innlegg

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg er en demokratisk sosialist :)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en nasjonalistisk liberalist

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en nasjonalistisk liberalist

Jeg må bare si at det er tøft av deg å skrive under fullt nick. :)

Anonym poster: 6fb0e8f98b3a252be8c0c5ebea6f3f41

Skrevet

Jeg må bare si at det er tøft av deg å skrive under fullt nick. :)

Ekke feig heller da, men tusen takk. Har ingen problemer med å stå for det jeg mener, og liker ikke at majoriteten støtter en ideologi som ikke er bra for hvert enkelt individ.

Skrevet

Egoismen. Selvforklarende.

Funker sikkert bra i praksis :P

• Liker 2
Gjest Summers
Skrevet

Funker sikkert bra i praksis :P

Ja, men jeg er det like mye av idealistiske årsaker.

AnonymBruker
Skrevet

Hva f... Er "grønn ideologi"?

Anonym poster: da6f8ae5ece38d92df22e936e2e4340d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det du lurer på er "hvordan skal jeg kunne bortforklare min fordomsfullhet".

Se videoen, så kan vi diskutere etterpå. Men jeg tror ikke det er noen vits i, jeg tror ikke du forstår noe av det som står der (jeg går ut fra at tysk er rene gresken for deg) og derfor vil du heller ikke skjønner hvorfor det er så mange mennesker ute i gatene som går i tog.

Jeg var naiv, jeg trodde godt om deg.

Slutt å vær vanskelig, kjære deg. Enig med Tibbie, tviler på at du forstår hva fordommer faktisk innebærer.

Anonym poster: 770439af3427bf34da5a1c41254e4dce

• Liker 7
Skrevet

Anarkismen eller liberalismen?

Når det er sagt så er ingen ideolog særlig bærekraftig isolert sett, et velfungerende samfunn må ha innslag fra flere ideologiske prinsipper.

• Liker 2
Gjest avocadoen
Skrevet

Når det er sagt så er ingen ideolog særlig bærekraftig isolert sett, et velfungerende samfunn må ha innslag fra flere ideologiske prinsipper.

Helt enig.

• Liker 1
Gjest Gunfreak
Skrevet

Jeg er hovedsaklig sosialist, men innslag av persnolig liberalisme og anarki.(anarki sier jeg bare fordi jeg liker å kødde med The MAN!) ned med modderne !!!

Skrevet (endret)

Liberalist, minarkist.

Ser DDR er i tittelen. Bare så det er sagt, så er jeg ikke for diktatur eller noe alà Sovjet!

Ett eksempel på et sosialistisk samfunn som ikke har endt med lignende skjebne? Gang på gang har det gått til helvete i land hvor man har prøvd seg på et politisk system som gir betydelig makt til staten. Hva skjedde i Øst-Europa og Kina når de forkastet sosialismen og gjorde økonomien en god del friere? Jo, betydelig økonomisk vekst og mye mer frihet også på det sosiale plan. Landene med lite økonomisk frihet gjør det dårligere økonomisk, har mindre sosial utjevning (!), opplever mer krig osv.

Endret av meh
Skrevet (endret)

Jeg er KOMMUNIST. Ikke sosialist.

Dette er jeg fordi sosialisme har mye av det som er galt med kapitalismen i seg. Jeg er for et klasseløst samfunn. Et samfunn uten utbytting. Et samfunn hvor en hver yter etter evne og mottar etter behov. Et samfunn hvor vi ikke ødelegger naturen fordi det er profitabelt. Et samfunn hvor vi ikke kriger om naturressurser osv. Derfor er jeg KOMMUNIST, og ikke sosialist. Sosialisme er alt fra Norge til Nord-Korea. Jeg ønsker ingen av delene.

Jeg synes folk som sier slikt som at "alle ytterpunkter er ille, sannheten ligger ALLTID i midten" ikke helt veit hva de prater om. Fantes sannheten i midten da Kopernikus sa at jorda roterte rundt sola f.eks.? Finnes sannheten "i midten" mellom ateister og teister? I think not.

Endret av Dullum
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes folk som sier slikt som at "alle ytterpunkter er ille, sannheten ligger ALLTID i midten" ikke helt veit hva de prater om. Fantes sannheten i midten da Kopernikus sa at jorda roterte rundt sola f.eks.? Finnes sannheten "i midten" mellom ateister og teister? I think not.

Argumentasjonen din er en logisk feilslutning. Det at noe er riktig og noe er feil i vitenskapen betyr ikke at det alltid er den mest ekstreme teorien som er riktig. Dessuten er svaret på hva som er riktig avhengig av hva man vil oppnå. Alle ekstreme ideologier har negative konsekvenser som de fleste mener trekker mer ned enn de positive trekker opp, og de er derfor feil svar.

Anonym poster: 7199dce25214008576112b72db9b3517

• Liker 1
Skrevet

Argumentasjonen din er en logisk feilslutning. Det at noe er riktig og noe er feil i vitenskapen betyr ikke at det alltid er den mest ekstreme teorien som er riktig. Dessuten er svaret på hva som er riktig avhengig av hva man vil oppnå. Alle ekstreme ideologier har negative konsekvenser som de fleste mener trekker mer ned enn de positive trekker opp, og de er derfor feil svar.

Poenget mitt er at sannheten ikke alltid ligger i midten. Ingen automatikk.

Hva gjør en ideologi "ekstrem"? Slik jeg ser det er slike begrep en hersketeknikk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør en ideologi "ekstrem"?

En ideologi trukket til det ekstreme, slik du vil gjøre med kommunisme.

Skrevet

En ideologi trukket til det ekstreme, slik du vil gjøre med kommunisme.

Damn, så...utfyllende svar. Jeg blir helt blåst over ende.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det Dullum beskrev høres ut som et idealsamfunn, jeg. Noe fjernt fra det vi ser i dag, men en dag i fremtiden håper jeg at det er et såpass jordnært og inkluderende samfunn vi kan leve i, ikke en forlengelse av slik vi har det nå. Men da må det selvsagt store omveltninger både på politiske og personlige plan til.

Anonym poster: ad4f0675be3fa73c4863cf1e0056ced8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...