Gå til innhold

Tre blir til fire


Muskat

Anbefalte innlegg

Veldig lurt å pakke bagen nå ja ;) viktig å lade batteriene og! Det fikk ikke jeg gjort og det var slitsomt.

God helg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk! Har hatt ei fin helg, tiltross for å være sofasliter! :P Ingen forandring.. Har kommet snø her i natt! Frøkna i huset ble overseg av glede!! Skulle ut for å gi snøen kos! :)

Nå må jeg hive meg rundt, skal på svangerskapskontroll! Er vel så og si den eneste turen ut jeg har hatt de siste dagene! Men fra fredag er jeg 37 uker, så da får jeg lov til å oppføre meg mer som normalt! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fint på svangerskapskontroll, var spor av sukker i urinen. Så skal møte fastende neste gang, for å måle blodsukker.

Ellers har jeg MYE modningsrier, og de er vonde! Nesten så jeg lurer på om fødselen starter.. Mye nedpress også. Håper jeg slipper å gå slik lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig å vite at det meste er klart nå :)

Imorgen blir det kontroll på sykehuset, da skal det estimeres vekt og leie. Håper han ligger med hodet ned nå! :) Ellers er det en del modning på gang. Ante virkelig ikke at modningsrier kunne gjøre såååå vondt! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kontroll! Han har snudd seg med hodet ned! Hurra!! :):hoppe: SÅ nå ligger han riktig vei! :D

Men under vekstontrollen fikk jeg et lite sjokk. Jordmor måtte tilkalle annen jordmor for å se om målene virkelig stemte. Når jeg var på kontroll i uke 32 var han 17% over snittet. Nå var han 33 % på den første målingen og 30% på den andre.. Det vil si at han kommer til å bli ca........ 4700 gr til termin!! Hjelpes!

Det må legges til at jeg var på vekstkontroll med frøkna også, og hun ble estimert til 28 % over, hun kom 1 uke før termin og var 3985.

Uansett ny kontroll om 2 uker. Får neppe gå over termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj en god og en mindre god nyhet! Så bra at han har snudd seg men håper virkelig at han ikke blir nesten 5 kg! De tar ofte feil så la oss håpe det ;) Lillegutten min kom en uke før termin og var 3350g men jeg hadde blitt forespeilet 3750g på termin og det hadde han neppe blitt. Er vanlig med store babyer i slekta mi, bestefar var over 6 kg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj en god og en mindre god nyhet! Så bra at han har snudd seg men håper virkelig at han ikke blir nesten 5 kg! De tar ofte feil så la oss håpe det ;) Lillegutten min kom en uke før termin og var 3350g men jeg hadde blitt forespeilet 3750g på termin og det hadde han neppe blitt. Er vanlig med store babyer i slekta mi, bestefar var over 6 kg :fnise:

6 kg?? Hjelpes! Stakkars oldemora di ;) Jeg tror også de ofte tar feil. De sa de kunne ha en feilmargin på ca 10 %.

Grensa for å føde vaginalt på st.olavs sa de var 4900. Jeg får fundere litt til neste kontroll som er om 2 uker. Kanskje jeg skulle be om å bli igangsatt i uke 39..? Vet ikke om man kan kreve det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 kg?? Hjelpes! Stakkars oldemora di ;) Jeg tror også de ofte tar feil. De sa de kunne ha en feilmargin på ca 10 %.

Grensa for å føde vaginalt på st.olavs sa de var 4900. Jeg får fundere litt til neste kontroll som er om 2 uker. Kanskje jeg skulle be om å bli igangsatt i uke 39..? Vet ikke om man kan kreve det..?

Jepp og oldemor fødte han vaginalt, var jo på 20-tallet. Han pustet ikke når han kom ut men de fikk heldigvis liv i han etter å ha nesten gitt opp, hvis ikke hadde ikke jeg vært her :)

Vet heller ikke hva man kan kreve, er lov å spørre iallefall. Det sies at det er hodeomkretsen som er værst og det er ofte ikke stor forskjell fra 3 til 4 kg, men 4, 7 vet jeg ikke. En feilmargin på 10% er en del. Håper du får bli satt i gang ;)

I morgen er han ikke prematur lenger, yay :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp og oldemor fødte han vaginalt, var jo på 20-tallet. Han pustet ikke når han kom ut men de fikk heldigvis liv i han etter å ha nesten gitt opp, hvis ikke hadde ikke jeg vært her :)

Vet heller ikke hva man kan kreve, er lov å spørre iallefall. Det sies at det er hodeomkretsen som er værst og det er ofte ikke stor forskjell fra 3 til 4 kg, men 4, 7 vet jeg ikke. En feilmargin på 10% er en del. Håper du får bli satt i gang ;)

I morgen er han ikke prematur lenger, yay :danse:

Det var vel ikke mye smertelidning på 20-tallet.. Au au..

.........................................

Fikk forresten time i posten i dag til UL og legetime. 28. november, så under 2 uker til nå. Dagen før jeg vipper 39 uker. Det blir spennende!

Ble oppringt av føden igår, de hadde fått tilbake prøvesvarene etter at jeg var innlagt med premature rier og det viser seg at jeg har oppblomstring av GBS (Gruppe B Staflykokker). Det var sannsynligvis derfor jeg hadde fått de riene. Har nå startet på antibiotika, og får sannsynligvis antibiotika intravinøst under fødsel. GBS kan være veldig skummelt hvis det ikke oppdages før fødsel.. Usj.. Grøsser i kroppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj. Var jo stafylokokker vi sleit med nettopp, lillegutt fikk antibiotika intravanøst da. Og jeg fikk det fra noen timer etter vannet gikk til han ble født, 13 doser kom jeg frem til. Men ikke pga stafylokokker. Håper du slipper mye intravenøst, men det går sikkert bra uansett ;) Hvorfor er GBS farlig under fødselen? :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er smittefaren som er skummel.Hos de med uoppdaget GBS kan blir ca 50 % av de nyfødte smittet, men heldigvis bare 1 % alvorlig syk. 2-3 nyfødte dør av infeksjonen pr år. GBS hos nyfødte an føre til hjernehinnebetennelse.

...........................

Her er det virkelig ekstremvær! Storm ut.. Vi koser oss inne med levende lys =) Lyset blinker innimellom, så det kan nok hende strømmen går i løpet av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gutten ble født igår kl 13.14 :) 3800 gr og 49 cm, stor nok :) 1 time og 45 min i aktiv fødsel, så gikk rimelig raskt:) mer kommer senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten ble født igår kl 13.14 :) 3800 gr og 49 cm, stor nok :) 1 time og 45 min i aktiv fødsel, så gikk rimelig raskt:) mer kommer senere!

Gratulerer så mye! :hoppe: Så greit at fødselen gikk så fort! Kos dere masse med det nye tilskuddet :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...