Gå til innhold

Tre blir til fire


Muskat

Anbefalte innlegg

Du er en av de negative ja :fnise: Det går sikkert bra :)

3 kg er jo bra gjort :) Jeg veide meg i morges og har gått opp 7 kg, ikke verst det heller syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg er en av de negative :P

7 kg er jo helt perfekt :) jeg vil helst ikke legge på meg mer enn 8-10 kg :P Men vi får se :) Har jo en stund igjen enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ennå 5 uker på meg til å legge på meg 13 kg :fnise:

Hehe :) det går nok greit ;)

Vi har vært på hytta i helga:) Deilig å komme seg litt bort i fra byen, selv om jeg er ei byjente :) Var ute i hele går og Frøkna vår var virkelig utslitt :P Hu lekte seg og hjalp til med å rydde bort utemøbler og pyntegjenstander ute. Hun la seg kl 19 igår og sov til 9.30 :P

Nå er det straks Robinson! Og åndenes makt etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lite aktiv her fortiden, er blitt så forkjølet! Såååå slitsomt... Hoster og snørrer... Samboeren er også blitt forkjølet og han er virkelig ikke vandt til å være syk.. Høres nærmest dødssyk ut og ligger utslått på sofaen..

Ikke helt en slik ferie jeg hadde ønsket meg :P Heldigvis er Frøkna frisk! Så hun koser seg i barnehagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns at "alle" er syke eller snufsete for tiden :( Så samboer har fått mannesyken :fnise: Min blir og dødssyk når han er vanlig syk :P Bra at pia deres er frisk iallefall!

Oj tia går fort hos deg og, 30+5 i dag! :biggrin:

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hoster og snørrer fremdeles, men heldigvis bedre nå :) Samboeren er så å si erklært frisk, takk og lov :) Ikke mer mannesyken her i heiem nei!

Akkurat kommet tilbake fra svangerskapskontroll hos fastlegen i dag, og er litt forvirret. Blodtrykket hadde steget litt, men ikke alarmerede høyt. Urinen var fin. Vektet var gått ned.. 2 kg..hmm.. det vil si at jeg nå har lagt på meg 1 kg i løpet av svangerskapet. Symfysemålet har flatet litt ut. Magen hadde vokst litt, men ikke mye. Legen mente babyen lå i tverrleie, og at dette var grunnen til at symfysemålet ikke hadde steget så mye. Ble sykmeldt i 2 uker (pga bekkenløsning og kynnere) og skal tilbake på fredag for å ta nye mål. Hvis det ikke var noe forandring ville han henvise meg til sykehuset.

Ble også spurt om jeg kjenne mye liv, og det gjør jeg jo! Håper alt er bra der inne! :)

Ble litt bekymret etter timen i dag altså.. usj.. Om det skulle oppstå noe i mellomtiden, skulle jeg ikke nøle med å ringe føden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj skjønner godt at du er forvirret og bekymret, håper at det er bare tverrleie sin skyld :) Veldig bra at du kjenner mye liv da ;) Må få høre hvordan neste time gikk :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj skjønner godt at du er forvirret og bekymret, håper at det er bare tverrleie sin skyld :) Veldig bra at du kjenner mye liv da ;) Må få høre hvordan neste time gikk :hug:

Oppdatering skal komme! :) Har googlet rundt på nettet, men blir ikke klokere av den grunn. Man skal jo være litt kritisk til informasjon man finner på nett.. Må bare smøre meg med tålmodighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering skal komme! :) Har googlet rundt på nettet, men blir ikke klokere av den grunn. Man skal jo være litt kritisk til informasjon man finner på nett.. Må bare smøre meg med tålmodighet!

Jeg googlet en del når jeg var innlagt på sykehuset tidligere og skremte meg selv med litt av hvert, googlet også når lillegutt hadde hatt høy puls og ble ikke klokere. Men så lenge man ikke tar alt bokstavelig så går det vel bra å google litt. Det kommer sikkert til å gå kjempe fint med dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ny kontroll i dag, og legen ble bekymret når SF målene hadde gått ned!! :O

Ble derfor sendt ned til sykehuset for vekstkontroll. Under UL kom det fram at det ikke er noen liten gutt iallefall! + 17,4% og normalt med fostervann. Anslår han blir ca 4 kg til termin. Jordmor trodde SF målene hadde blitt så lave pga at han ligger i seteleie, med rompa langt ned i bekkenet :P Måtte inn til lege etterpå, og skal tilbake i uke 36 for kontroll av vekst og leie. Om han ikke har snudd seg til da blir han sannsynligvis forsøkt snudd i løpet av uke 37. Håper han har snudd seg med hode ned innen da :) Er ikke så veldig lysten på snuforsøk :P Har hørt det er en del smerter i forbindelse med det. Er jo ikke uvanlig med seteleie i uke 32. Har masse av tid til å snu seg ennå :)

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå spennende lesing og bra at det "endte" godt ;) Får håpe at han snur seg så du slipper snuing eller ks. Eller blir det ks da? Vet ikke om det gjelder alle setefødsler eller bare førstegangsfødende :)

Min har ligget med hodet nede i minst 10 uker men han har ikke festet seg, men er neppe krise det så lenge han ikke finner på å snu seg. Men han gjør neppe det for det er veldig trangt inni magen min nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har igjen googlet litt :P Å funnet ut at ca 20 % av barna ligger i sete leie rundt uke 30, men bare 3 % til termin! Så da er oddsen god for at snur seg :) Hos førstegangs måler de bekkenet for å se om det er mulig å føde i seteleie, hos andregangsfødene trengs ikke de. Da det allerede har passert et barn der. Men man får ikke føde i seteleie før etter uke 37, det hadde noe med åpningen å gjøre..?

På "mitt" sykehus er det valgfritt om man vil føde i seteleie eller ks. De anbefaler fødsel, men de gjør også oppmerksom på at de under en del setefødsler ender i akutt ks. Da er det heller å foretrekke et planlagt ks. .. Blir litt forvirret altså :P Men håper jeg slipper å ta noen beslutning i forhold til dette! Håper han snur seg og at det blir en normal fødsel :P

Når har du neste kontroll Yesterday? Hos meg ble det ikke sjekket på kontroller, om hodet var festet eller ikke. De sjekket bare at hodet låg nede. Det er lite sannsynlig at barnet snur seg etter uke 37, har jeg funnet ut etter min googling :) Google er min venn :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs vel om man fikk føde da. Mamma har trangt bekken, eller hadde. Og første fødsel var seteleie så da ble det ks. Fødsel nr to ble kjempe lang og babyen/jeg ble dratt ut med tang, da angret personalet for mamma sitt bekken var ennå ganske smalt siden hun faktisk ikke hadde født vaginalt før, så de skulle tatt ks sa de etterpå. Men neste fødsel gikk bedre siden hun da hadde født før :) Men du fødte første gangen?

Skjønner godt at du er usikker ang ks, jeg vil ikke ha ks om jeg ikke må. Men vi satser på at gutten din snur seg snart ;) Hvis ikke så ville jeg diskutert det med ks med lege eller jordmor om jeg var deg.

Neste kontrollen min er dagen før termin men jordmor og lege har sjekket om hodet er festet siden kontrollen i uke 32. Har skjønt det sånn at om hodet ikke har festet seg ikke har noe å si for babyen kommer seg ut for det :) Har også spurt min gode venn Google ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs vel om man fikk føde da. Mamma har trangt bekken, eller hadde. Og første fødsel var seteleie så da ble det ks. Fødsel nr to ble kjempe lang og babyen/jeg ble dratt ut med tang, da angret personalet for mamma sitt bekken var ennå ganske smalt siden hun faktisk ikke hadde født vaginalt før, så de skulle tatt ks sa de etterpå. Men neste fødsel gikk bedre siden hun da hadde født før :) Men du fødte første gangen?

Ja, jeg fødte første gang. så det er jo lagt "vei" for neste mann :) Skal virkelig ta det opp på neste kontroll og lese meg opp litt mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har nå vært sykmeldt 100% i ca 2 uker, og bekkenet er MYE bedre. Nå fungere jeg fint hjemme og har dermed litt dårlig samvittighet i forhold til jobb. Men jeg må bare tenke på meg selv!

Er godt i gang med julegavene for i år, faktisk snaaaaart ferdig :) Mye bestilt på nett :P Deilig å snart være i mål!

Var forresten på kontroll hos legen på mandag, og han sitter fremdeles med rompa ned :P jaja! Har ennå tid til å snu seg :) Ellers var alt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Igår ca rundt kl 16, hadde jeg store ubehag og smerter i magen, følelsen av at noen strammet magen min med ett belte. Det kom i tak, med gjevne mellomrom. Ringte føden for å spørre om råd, fikk beskjed om å komme nedover for en sjekk. Skaffet barnevakt til frøkna og dro nedover. Der ble det tatt en CTG og konstantert premature rier. Fikk beskjed om at det skulle tas ny CTG om 2 timer. Etter 2 timer var det fremdeles aktivitet i livmoren og hadde ca 3-4 sammentrekninger i løpet av 10 min. Varigheten og styrken hadde blitt noe sterkere og lengre. Fikk ikke reise hjem. Ble innlagt til observasjon. Natten gikk, og ny CTG kl 7 i dag. Fremdeles ca 3-4 sammentrekkninger på 10 min. Ble sjekket for åpning. Ingen åpning. Foreløbig ingen effekt på livmorhalsen! Så da fikk jeg reise hjem, med beskjed om å kontakte hvis de øker i styrke og/eller smerte.

Forsøkte å spørre om de hadde noen peiling på når fødselen kunne starte? Nesh.. Kanskje om 1 time? Kanskje om 3 dager eller 1 uke? Håper lillegutt holder seg inne i allefall 1 uke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj men er ikke en veldig prematur baby om han kommer nå, men håper at han holder seg inne minst en uke til ;) Du slipper helt sikkert overtid :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil virkelig han skal holde seg inne 1 uke til! :) Men håper jeg slipper å gå slik lenge.. Merker kroppen blir sliten!

Startet pakking av fødebag igår, kanskje ikke så dumt :) Ellers har jeg fått beskjed om å ta det med ro.. La kroppen hvile så mye som mulig, legge meg ned ofte osv.

Som jordmor sa igår: " kommer han nå, så er han velkommen. Vil han vente er det kjempe fint""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...