Gå til innhold

Tre blir til fire


Muskat

Anbefalte innlegg

24 grader er for mye for min gravidkropp :fnise: Men det høres ut som en herlig hyttetur ;)

Har hatt litt kynnere selv i dag men bare et par ganger, trur det må være fordi jeg har gått mye i dag, kjenner det i bekkenet og :( Dra til legen ja om det blir mye kynnere, for da bør du ikke jobbe så mye.

God helg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Jeg har vært kjempe dårlig på å oppdatere her! Dagene har gått i ett!

Men alt er bare fint :) Foruten bekkenet. Har startet behandlig hos fysioterapaut og syns det hjelper noe. Er i tillegg 25 % sykmeldt.

Jeg kan kjenne den lille bli stadig sterkere :) Tenkte å la storesøster kjenne igår, men da ble det selvfølgelig helt rolig.. Da sa hun "hmm.. nei, baby natta.. Baby sove.."

Gleder oss utrolig mye til 3D UL 12. sep. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det går bra! ;) Tenkte på deg i går kveld (før du postet her), om det går bra, man vet jo aldri når folk blir stille. Kanskje de bare er veldig opptatt eller kanskje de har mistet barnet.

Så nusselig med søstra, hun skjønte at babyen kanskje hadde sovnet ;) Min baby har begynt å "la" andre kjenne nå når han beveger på seg, før ble han helt rolig sekundet før :fnise:

Å akkurat 2 uker til 3D-UL i dag! :danse: Håper at gutten deres er mer samarbeidsvillig enn vår på 3D ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sant. Man vet aldri når noen blir helt stille her inne..

Var på 3D med frøkna vår også, da fikk vi kjempe mange fine bilder og filmsnutter :) Lurer på om bildene påvirkes av hvordan morkaka ligger? Forrige svangerskap lå den bak og nå ligger den foran.. Håper den ikke kommer i veien for ansiktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi var på 3D så gjemte gutten ansiktet bak begge hendene og etterhvert føttene og, rampunge :fnise: Men når han inn mellom tok de litt vekk i noen sekunder så kunne jo egentlig jordmora ta bilder, og uansett egentlig. Men han lå i tillegg å gnudde seg inntil morkaka som er foran hos meg og, og da ble det for lite fostervann foran ansiktet, så det ble dårlige bilder :( Så morkaka i seg selv er ikke noe problem, problemet er fostervannet. Var iallefall sånn jeg oppfattet det. For vi kunne se ansiktet, hendene og føttene, men utydelig pga for lite fostervannet foran, ikke pga morkaka. Etter uke 30 er det som regel mindre fostervann, så det er derfor man bør ta 3D før da.

God helg! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Da er det jammen helg igjen! Dagene og ukene løper avgårde! Og jeg har begynt å handle julegaver :P Tenkte det kan være greit å ha i orden før den lille kommer, så kan vi nyte førjulstiden som en familie på 4! Er langt i fra ferdig, men er i gang :)

Var hos fysioterapauten igår, han var ikke fullt så optimistisk lengre. Han mente jeg burde ta mer hensyn til meg selv og snakke med fastlegen om 100% sykemelding om ikke lenge... Han sa å behandle meg var som å løpe etter en galopperende hest :P Blir gradvis verre for hver uke. Jeg merker det også selv..

På torsdag er det 3D UL!!! Wææææ :) Som jeg gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tiden går fort! ;) Har ikke tenkt på det med julegaver, lurt å begynne nå :)

Er viktig å ta hensyn til seg selv ja. Er ikke et bra tegn når man blir verre. Jobber du ennå fult?

Yay 3D UL snart! :danse: Håper dere får perfekte bilder av lillegutt :hjertesmil:

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jobber ikke fult ennå. På grunn av langevakter (12 timer) er jeg 25% sykmeldt, slik at jeg kan jobbe "normale" vakter :) etter neste arbeidshelg har jeg ferie noe uker :) Det blir godt! Da skal bekkenet få slappe av :)

Er hjemme med febersyk frøken i dag.. Ligger på sofaen med teppe og kosedyr, uvanlig til å være henne.Vil gjerne ha litt mammakos :) Har også en kattepus som blir småsjalu, hun vil jo også gjerne ha litt kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at bekkenet får litt ferie, og du ;)

Koselig med kos! :rodmer: Trur du at lille pia skjønner nå at du skal ha baby? Har hun fått kjenne spark? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk 3 uker ferie fra søndag :) Det blir deilig! Hadde egentlig planlagt ferie i midten av november, med Thailand tur, men slik ble det altså ikke :P:fnise::gravid:

Ja, nå tror jeg hun skjønner det! Prater mye om babyen og har fått kjenne spark. Når hun kjente det første sparket ble hun helt rar i fjeset, litt sånn :blink:.. Før hun ble ett kjempe glis :) Også ropte hun : Pappa! baby sparke (også navnet sitt)!

Så nå er hun ofte bortpå magen min for å kjenne om hun kan kjenne spark, hvis hun ikke kjenner etter en stund konkluderer hun med at babyen sover :)

Har vært innmari sliten i dag, vet ikke helt hvorfor. Måtte til og med sove på ettermiddagen, og det bruker jeg aldri... Håper jeg har mer energi imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så søtt at hun skjønner at babyen kan sove inni der :)

Har noen sånne trøtte dager jeg og, håper du er bedre i morgen ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde 3D UL igår :) Og nå var det virkelig ingen tvil, det er en gutt! Navlesnora lå foran ansiktet, så den var i veien på mange av bildene.. Fikk noen bilder som var nydelige :) samboeren var helt i ekstase og var klistret til UL-skjermen :)

Nå ser jeg fram til søndagskvelden, da er arbeidshelga over :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 uker! :hoppe:

Så bra med fine bilder og bra at det ikke var tvil om kjønnet ;) Kjønnet var det ikke tvil om på min 3D og, han skjulte ansiktet men ikke underlivet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 uker! :hoppe:

Så bra med fine bilder og bra at det ikke var tvil om kjønnet ;) Kjønnet var det ikke tvil om på min 3D og, han skjulte ansiktet men ikke underlivet :P

Hehe :) Greit å være på den sikre siden når man først skal vite kjønnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foruten bekkenet er formen kjempe fin for tiden :)

Var på svangerskapskontroll hos legen i dag :) Alt så bare fint ut, tok antistoff prøver i dag, er rehsus negativ. Så da blir det en del ekstra blodprøver. Er spent på hva prøvene viser og håper de ikke viser tegn til antistoffer. Jeg skulle komme oppver i slutten av uka for å hente svaret..

Ellers hadde jeg nå gått opp 3 kg tilsammen. :vekt: Men det er vel nå vekta kommer til å gå oppover. Men det er verd det tilslutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...